Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissa repi tapettia, miten käy takuuvuokran?

Vierailija
14.04.2016 |

Muutto edessä parin kuukauden päästä, ollaan asuttu tässä parisen vuotta. Aiemmin täällä ja aiemmissa kodeissa kissa on tyytynyt noihin raapimispuihin, mutta täällä sai olohuoneen tapetti kyytiä kahdesta kohtaa ja on pakko vaihtaa. Tapetit noin kymmenen vuotta vanhat ja kun tähän muutimme, niin vuokraisäntä jutteli että tapetoi meidän jälkeemme uusiksi.

Paljonkohan tämä suurin piirtein tulee kustantamaan? En ole itse mikään näppärä remppapirkko joten itse uudelleen tapetoiminenkaan ei onnistu. Muutoin kaikki paikat on kunnossa ja vuokrat maksettu ajallaan.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vuokrananataja on muutenkin sanonut uusivansa tapetit niin en usko,että tuossa on sillon mitään ongelmaa. Voithan soittaa hänelle ja kertoa, miten on käynyt ja kysäistä, että haluaako korvausta siitä.

Vierailija
2/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, ettet joudu maksamaan mitään, jos vuokranantaja on muutenkin ajatellut tapetoida uudestaan. Jos hän siis on reilu.

Jos on häijy ja haluaa vuokravakuuden tai osan siitä pitää, on hänellä siihen kuitenkin oikeus.

Juttele hänen kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taperointi on helppoa! Ei sitä kannata pelätä. Mut kysäise vuokranantajalta mitä haluu teidän tekevän?

Vierailija
4/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele vuokranantajan kanssa. Halvemmaksi saattaa tulla jos tapetoit itse uudelleen, mutta reilu vuokranantaja katsoisi sormien läpi jos kerran tarkoitus on ollut teidän muuttonne jälkeen tapetoida uudestaan.

Vierailija
5/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan olisi v*ttumaisemmalla vuokranantajalla tilaisuus maksattaa uudet tapetit vuokralaisella kun on niitä kerta muutenkin vaihtamassa.

Vierailija
6/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvemmaksi saattaa tulla jos tapetoit itse uudelleen 

Aloituksesta: En ole itse mikään näppärä remppapirkko joten itse uudelleen tapetoiminenkaan ei onnistu.

Vierailija
7/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäs varmaan tästä sopia vuokraisännän kanssa miten toimitte ja paljon maksaa. En itse suostuisi maksamaan koko tapetointia siksi, että kissa on jostain kohtaa raapinut vanhaa tapettia. Mitään pysyvää haittaahan tästä ei ole aiheutunut rakenteille ja tapettien ei voida olettaa kestävän loputtomiin eli neuvotelkaa.

Vierailija
8/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taperointi on helppoa! Ei sitä kannata pelätä. Mut kysäise vuokranantajalta mitä haluu teidän tekevän?

Mä olisin kyllä toivonut että ostamassani yksiössä edellinen vuokralainen olisi jättänyt tapetoimatta. Proput jätetty tapetin alle, nurkat tapetoitu pyöreäksi. Olisi kiva myös jos olisi jättänyt maalaamisen jollekin joka osaa. Maalia on lattialistoissa, kattolistoissa, valokatkaisijoiden päällä ja oho, vähän meni kattoonkin.

Ei se ole niin helppoa miltä näyttää jos on peukalo keskellä kämmentä.

Vierailija
9/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taperointi on helppoa! Ei sitä kannata pelätä.

Tapetointi nyt ei kuitenkaan ihan vasemmalla kädellä viidessä minuutissa mene eikä tuo ole se aika eikä varsinkaan paikka alkaa harjoitella tapetoimista. 

Vierailija
10/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa töineen noin 1200 e (oletuksena olohuone ns. normikokoinen). Kissan raapimiset ei ole ns. normaalia kulutusta, joten ilman muuta laskutan vuokralaiselta.

Samoin laskutan sen, jos vuokralainen omin päin laittaa tilalle lasikuitutapetin. Maksettavaksi tulee tapetin poisto (todella hankalaa!), pohjatyöt ja uusi tapetti.

Vierailija
11/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistetään kämppä paskaksi ja mietitään miten käy takuuvuokran. Voi vittu sun kanssa.

Vierailija
12/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos vuokrananataja on muutenkin sanonut uusivansa tapetit niin en usko,että tuossa on sillon mitään ongelmaa. Voithan soittaa hänelle ja kertoa, miten on käynyt ja kysäistä, että haluaako korvausta siitä.

Tämä. Ja sitten tarpeen vaatiessa vaihdat ne tapetit itse (ei se nyt niin vaikeaa ole) tai jos hän tosiaan aikoo ne itse vaihtaa niin revit itse tapetit pois. Mutta soittamallahan tuo selviää.

Vierailija
13/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, siis 1200 euroa kustannusarvio? Juuri summia pohdin että mitä mahtaa maksaa.

Mutta en tosiaan rupea toisen asunnossa opettelemaan, ei ole hyvä kohta ollenkaan.

Soittelen vuokraisännälle ja tulee katsomaan, niin siinähän sitten summa varmentuu. Mutta yli 1200 siis ei pitäisi kustantaa?

Ap

Vierailija
14/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tällainen "en osaa tapetoida itse mutta tapetoinpa kuitenkin"-sukulaiseni lähti tapetoimaan vuokra-asuntoaan siihen muuttaessaan kun oli niin rumat tapetit. Vuokraisännän siunas oli, että tapetit vaihtuu. Sukulainen sai kyllä tapetit seinälle mutta liimasi ne jotenkin niin ihmeellisesti, että parin vuoden päästä esim. karmien luota tapetit lähti seinästä irti ja alkoivat repsottaa. Lisäksi vuotien saumakohdat oli paksut ja kuviot katkesi aina vuotaan eikä jatkuneet sulavasti koko seinän yli.

Vierailija
15/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistetään kämppä paskaksi ja mietitään miten käy takuuvuokran. Voi vittu sun kanssa.

No kämppä ei ole paskana, ja mitä kummallista siinä on että kysyy täällä mitä se mahtaa tulla maksamaan, että tietää varautua.

Ap

Vierailija
16/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tarkoitus tapetoida uudestaan. Ehdota että irroitat vanhat tapetit.

Sovi kirjallisesti esim. sähköpostilla.

Vierailija
17/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, siis 1200 euroa kustannusarvio? Juuri summia pohdin että mitä mahtaa maksaa.

Mutta en tosiaan rupea toisen asunnossa opettelemaan, ei ole hyvä kohta ollenkaan.

Soittelen vuokraisännälle ja tulee katsomaan, niin siinähän sitten summa varmentuu. Mutta yli 1200 siis ei pitäisi kustantaa?

Ap

Ei maksa noin paljon, jos vuokranantaja osaa itse tapetoida. Ammattilaisen tekemätä sen sijaan ei mahdoton summa ollenkaan.

Riippuu nyt ihan vuokranantajan reiluudesta joudutko jotain maksamaan.

Vierailija
18/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää missään tapauksessa tapetoiko itse. En usko että tulee mitään korvattavaa jos vuokranantaja ilmoittanut tapetoivansa muuttonne jälkeen. Ne entiset tapetit revitään joka tapauksessa pois alta ennen uuden tapetin laittoa.

Tältä palstalta et voi saada vastausta, ainoastaan olettamuksia. Sinun on oltava yhteydessä vuokranantajaan ja keskusteltava hänen kanssaan.

Vierailija
19/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi ei? Työ maksaa 60 e/h eikä tapettikaan ole ilmaista. Täytyy tehdä vanhan tapetin poisto, mahdollinen pohjatyö (miten syviä naarmuja kissa tehnyt) ja sitten uusi tapetointi. Tuo on vielä kustannusarvio halvalla tapetilla tehdystä työstä.

Sillä ei ole mitään merkitystä, aikoiko vuokranantaja tapetoida jälkeenne vai ei. Kyse on siitä, että kissan raapima tapetti ei ole normaalia kulumista.

Vierailija
20/59 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta olen yhteyksissä vuokraisäntään ja asunto käydään läpi ennen muuttoa. Mutta kustannusarviot kiinnosti näin etukäteen ja muiden mielipiteet myös.

Tapetin poisrepiminen onnistuu kyllä, jos se on vuokranantajalle ok. Kissa saa luvan auttaa. Sitä kautta voitaisiin päästä molemmille mieleiseen soppariin.

Ap