Onko tämä raskaustesti positiivinen? (Kuva)
Kyseessä siis rfsu:n testi. Ohjeiden mukaan kyllä (koska haaleakin viiva meinaa plussaa). Olen silti epävarma, koska on paljon puhuttu viivan paikasta ja haamuviivasta, eikä tuo nyt kauhean selkeä ole.
Noniin av-raati, kertokaas :)
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Onko toiveissa vauva?
Kyllähän tuo olis... Ei tässä mikään kiire ole, kun suht nuori vielä olen.
Ap
Tuo ohut tumma viiva on vain sauma, mikäli ap tulkitsee sen plussaksi. Plussaviiva tulee lähemmäksi kontrolliviivaa.
Siis tarkoitatko ap tuota ohutta punaista viivaa tuon testialueen äärireunassa? Se on imupaperin reuna, ei siihen tule mitään testiviivaa. Se on kastunut pissalla ja tietysti näkyy vähän väriä. Raskaustestissä tarkastellaan tuon kontrolliviivan vierestä noin 1 cm päästä, tuleeko siihen toista viivaa.
Tulos on negatiivinen ainakin tässä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko toiveissa vauva?
Kyllähän tuo olis... Ei tässä mikään kiire ole, kun suht nuori vielä olen.
Ap
Sitten kannattaa lopettaa "yrittäminen" ja jatkaa normaalisti elämää. Stressihormonin koholla olo estää osalla raskautumisen. Moni raskaustuu esim. ulkomaan lomalla.
Kannattaa tutusta kehoonsa. Esim. milloin ovuloi. Ovulaatiossa paikat muuttuvat alhaalla.
Säästyy testien ostolta.
Tuon mukaan tulos on neutraali eli olet yhtäpaljon raskaana, kuin et ole mutta on myös mahdollista, että asian on päinvastoin.
Kyllä minäkin sanoisin, etä on positiivinen. Selvästihän tuossa näkyy kaksi viivaa.
Vierailija kirjoitti:
Häh, te jotka ette näe _mitään_? Tuossahan on ihan selkeästi alempana hyvin hento viiva. Ohjeiden mukaan positiivinen, mutta silti epäilen muiden kokemuksien perusteella.
Ap
Voi reppanaa, otan osaa!
Puhdas nega. Kuten todettu, tuo ohut punainen viiva on testialueen ja imupaperin sauma. Testiviivan paikka on suunnilleen kontrolliviivan ja tuon ohuen saumaviivan puolessa välissä. Näissä kuvissa ei näy siinä kohdassa mitään.
Positiivinen testiviiva voi olla väriltään hyvinkin haalea, mutta ei koskaan ohut vaan saman levyinen kuin tuo kontrolliviiva.
Kyllä minustakin nega, valitettavasti. Minkä ikäinen olet ap? Kauan olette yrittäneet?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minustakin nega, valitettavasti. Minkä ikäinen olet ap? Kauan olette yrittäneet?
24, yritetty on puolisen vuotta. Nyt ensimmäistä kertaa jäi menkat pois/myöhässä.
Valitettavasti testi on negatiivinen :( Googleta vaikka haamuplussa rfsu, niin näet, mihin kohtaan sen viivan kuuluisi ilmestyä.
Suosittelen muuten jättämään nuo rfsu:n testit hyllyyn ja käyttämään mieluummin esim. preckcheckin testiä. Mulla ja monella muullakin on tullut noihin rfsu:n testeihin selkeä harmaa viivan paikka, jonka tulkitsee helposti vääräksi positiiviseksi. Myös se herkkä rfsu testi on ihan susi.
Toivottavasti teillä pian tärppää!
Komppi edelliselle. Pregcheck on toiminut täydellisesti joka kerta ja on mulla joka kerta näyttänyt raskaudet jo neljä päivää ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää toisin kuin vaikkapa kalliit apteekin testit. Eikä ikinä ole ollut mitään haamuviivoja ja epämääräisiä tuloksia. Eikä maksa paljon.
Aivan! Sinuna testaisin parin päivän päästä uudestaan jos menkkoja ei kuulu, saatpahan toivon mukaan itse varmuuden epämääräisten "haamujen" sijaan. Toivottavasti tulos on mieleinen! :)