Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko muuttaa vanhempiesi luo jos tarve tulisi?

Vierailija
13.04.2016 |

Itse olen muuttanut takaisin kotiin, kun tuli ero poikaystävästä. Ja sitten vuosia myöhemmin muutettiin koko perhe sinne vuodeksi kun rakennettiin talo.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulee sotatila, voi käydä niin, että suuri osa taloista tuhoutuu ja tulee valtava asuntopula. Tällöin vuokra-asuntoja annetaan niitä eniten tarvitseville ja omistusasunto voi olla tuhoutunut. Alueita ehkä luovutetaan kokonaan pois.

Tämmöinen voi johtaa sukulaisuin muuttamiseen.

Vierailija
42/44 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaa, jos esimerkiksi äitini sairastuisi eikä pystyisi huolehtimaan niistä sisaruksistani, jotka ovat vielä alaikäisiä ja asuvat kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En oikein tiedä mikä se tilanne olisi, että olisi tarve majoittua vanhempieni luokse yhtä yötä (normaali kyläily) pidemmäksi aikaa? Tällä hetkellä pystyn järjestämään kaiken parin viikon varoitusajalla uusiksi, jos on pakko. Jos joutuisin äkillisesti pysyvästi työkyvyttömäksi tarvitsisin apua elämäni uudelleen järjestelyyn, mutta tällöin olisin ensin todennäköisesti pitkään sairaalassa/hoitolaitoksessa (onneksi Suomessa vielä saa hoitoa varallisuudesta riippumatta). Harvoin kai kukaan joutuu asunnottomaksi hetkessä vaan takana on pitkä alamäki sitä ennen. En ole kuitenkaan niitä ihmisiä, jotka katkeroituvat kaupungin asuntojonossa 15 vuotta odottaen ihmettä tapahtuvaksi."

Itse sairastuin yllättäen ja jouduin jäämään 3 vuoden sairauslomalle. Ei ollut mitään pitkää alamäkeä. Yhtäkkiä tulot olivat 700 euroa(vuokra 900). Samaan aikaan lemmikkini sairastui ja sen hoitoon meni 4000 euroa. 

Minulle ehdotettiin hoitolaitosta mutta en voinut jättää lemmikkiäni hoidotta, se tarvitsi hoitoa 5 tunnin välein eikä minulla ollut ketään joka olisi voinut hoitaa. Sitä paitsi, jos hoitolaitokseen joutuu, vuokra ja asumiskulut juoksevat silloinkin + sairaalamaksu voipi olla tonneja sekin. Jos sairastuu yhtäkkiä niin että joutuu hoitolaitokseen silloin ole voimia laittaa asuntoa pois ja viedä tavaroitansa vaikka maksullisiin varastoihin. Irtisanomisaikakin on kk.

Samaan aikaan iäkkäät vanhempani joutuivat onnettomuuksiin ja leikkauksiin. He eivät pärjänneet ilman apua enää. Muutin siis toiselta paikkakunnalta heille, ei minulla ollut mahdollisuutta elää yksin tuolla 700 eurolla ja sain tarjota heille apua. Asunto on iso niin ihan hyvin mahtui. 

Vierailija
44/44 |
15.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi muuttaa koska äitini luokse ei mahtuisi, asuu pienessä kaksiossa. Tervetullut varmaankin kyllä olisin jos tilaa olisi. Isäni kanssa en ole tekemisissä joten en mistään hinnasta muuttaisi hänen luokseen. Jos jokin pakkomuutto tulisi niin varmaan mummolaan yrittäisin päästä, siellä on yksi talo tyhjilläänkin samassa pihapiirissä.