Olisitko mielummin kiva ihminen, vai oma itsesi?
Niin, kun sitä sanotaan että ihminen on onnellisimmillaan silloin kun on vaan rohkeasti oma itsensä eikä kiellä sitä kuka on, mutta mitä jos se "oma itsesi" on kusipää? Tai muuten vaan jotenkin hankala tai vastenmielinen ihminen? Pitääkö silloin (mahdollisesti oman jaksamisen kustannuksella) esittää parempaa ihmistä kuin on jotta muilla olis helpompaa, vai uskallatteko olla omia itsejänne vaikka se todennäköisesti tarkoittaa sitä, että ihan hirveesti tuskin ystäviä tai sukulaisia pyörii ympärillä?
Mä oon koko elämäni ollut kiltti tyttö ja alkaa tuntua, etten jaksais enää olla Hyvä Ihminen, haluisin jo olla niin vanha vanhus ettei tarttis enää miellyttää ketään... (olen 32) (sori sekava avautuminen).
Kommentit (42)
Oma itseni. Minäkin olin aikoinaan kiltti tyttö, mutta suurinpiirtein sinun iässäsi päätin, että nyt tämä muiden miellyttäminen ja muiden kynnysmattona oleminen saa riittää. Osa ihmisistä katosi elämästäni, osa palasi jossain vaiheessa takaisin, osa ihmissuhteistani säilyi ja lisäksi solmin uusia ihmissuhteita.
Tietenkin oma itse on parempi kuin teeskentely. Usko pois, että se teeskentely näkyy ulospäin. Saatat jopa yllättyä että sinusta pidetään enemmän kun olet oma itsesi.
Siis otsikon perusteella olisin vastannut, että tietty olisin mieluummin kiva ihminen kuin oma väsynyt melkopaska itseni. Mut et sitä tarkoittanut, joten vastataan oma itseni.
Kiva ihminen voi olla muullakin tavalla kuin olemalla kauhean kiltti aina kaikille. Ja vastaan vois sanoa ihan ystävällisestikin, loukkaamatta muita. :)
Minä olen mielelläni kiva, mutta olen onneksi tässä vaiheessa oppinut myös pitämään puoleni.
N42
Täälläkin entinen kiltti tyttö. En saavuttanut kiltteydellä mitään eikä minulla ollut edes montaa ystävää. Nyt olen oma omituinen itseni ja menee hyvin :) Itsevarmat ja aidot ihmiset vetää samanlaisia ihmisiä puoleensakin. Mulla on mahtavia persoonallisia ystäviä ja samanlainen poikaystävä. Jotkut eivät pidä persoonastani mutta en ole koskaan ilkeä ihmisiä kohtaan. Kaikkien kanssa ei vaan synny sydänystävyyttä. Suosittelen siispä olemaan oma itsesi!
Hah, oon miettinyt ihan samaa kuin ap. Mitä järkeä on olla oma itsensä, jos suurinpiirtein vitut välittää oikeasti muista? Koska muut(kin) ovat kusipäitä. Sitten kukaan ei halua olla kenenkään kaa. Ellei hyödy jotain.
En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kiva ihminen voi olla muullakin tavalla kuin olemalla kauhean kiltti aina kaikille. Ja vastaan vois sanoa ihan ystävällisestikin, loukkaamatta muita. :)
Entä jos ei pidä muista aidosti, koska nämä ovat kusipäitä? Pitäisikö se siis näyttää heille? Silloin olisin oma itseni. Miten se auttaa saamaan ihmisiä tykkäämään minusta? Nyt täytyy vain teeskennellä kaikille, että kyllä tekin ihan kivoja olette, vaikka oikeasti minusta kukaan ei arvosta minua -> en minäkään aidosti ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei pidä muista aidosti, koska nämä ovat kusipäitä? Pitäisikö se siis näyttää heille? Silloin olisin oma itseni. Miten se auttaa saamaan ihmisiä tykkäämään minusta? Nyt täytyy vain teeskennellä kaikille, että kyllä tekin ihan kivoja olette, vaikka oikeasti minusta kukaan ei arvosta minua -> en minäkään aidosti ketään.
Miksi pidät elämässäsi kusipäitä? Ympäröi itsesi kivoilla ihmisillä.
"Oma itseni"...siis enemmän id ja vähemmän superegoa?
Eli... narsisti? Nihilisti? Hedonisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Vierailija kirjoitti:
Hah, oon miettinyt ihan samaa kuin ap. Mitä järkeä on olla oma itsensä, jos suurinpiirtein vitut välittää oikeasti muista? Koska muut(kin) ovat kusipäitä. Sitten kukaan ei halua olla kenenkään kaa. Ellei hyödy jotain.
En ymmärrä.
Jos vitut välittää muista ihmisistä, niin miksi niiden kanssa silloin haluaisi viettää aikaa? Ainakaan enempää kuin on pakko? Itse ainakin viihdyn itsekseni olematta kusipää muita kohtaan. Sen verran suorasanainen toki olen, että jos joku ehdottaa ajanvietettä joka ei nappaa, niin sanon suoraan ettei nappaa enkä keksi tekosyitä.... etsii sinne sitten seuraa jota aihe kiinnostaa.
Kiltti tyttö. 2016.
Hyvä ihminen on eri asia kun kynnysmatto.
Mä olen hyvä ja kiva, mutta pidän kyllä huolen omista asioistani enkä sorru kenenkään kynnysmatoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.Jos vitut välittää muista ihmisistä, niin miksi niiden kanssa silloin haluaisi viettää aikaa? Ainakaan enempää kuin on pakko? Itse ainakin viihdyn itsekseni olematta kusipää muita kohtaan. Sen verran suorasanainen toki olen, että jos joku ehdottaa ajanvietettä joka ei nappaa, niin sanon suoraan ettei nappaa enkä keksi tekosyitä.... etsii sinne sitten seuraa jota aihe kiinnostaa.
Kun kasvaa aikuiseksi, on helpompaa poistaa elämästään ihmiset, joiden kanssa ei ole hyvä olla. Silloin on myös helppoa olla kiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kunnon ihmiset välitä minusta. Miten mä voin saada heidät välittämään? Vain olemalla teennäinen ei-itseni.
Olen oma itseni ja tässä maailmassa en taida olla se kiva tyyppi. Yhteiskunnan mukaan mennään.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä.Jos vitut välittää muista ihmisistä, niin miksi niiden kanssa silloin haluaisi viettää aikaa? Ainakaan enempää kuin on pakko? Itse ainakin viihdyn itsekseni olematta kusipää muita kohtaan. Sen verran suorasanainen toki olen, että jos joku ehdottaa ajanvietettä joka ei nappaa, niin sanon suoraan ettei nappaa enkä keksi tekosyitä.... etsii sinne sitten seuraa jota aihe kiinnostaa.
Olen sosiaalinen, mutta en voi välittää muista ihmisistä, koska heissä on niin paljon vikoja. Epäkohteliaisuutta jne. Ei osata ottaa minua huomioon.
- Joo mä olen Ap sinua pari vuotta vanhempi poika tai no mies. - Mä jaan ajatuksesi, ainakin osittain. Itse uskon olevani ihan oma mukava itseni. - Ei ole oikein minua olla "se" kusipää; jotenkin alitajuisesti halu myötäillä muita elää vahvassa. Mutta toisaalta huomaan kyllä, että kiltteyttäni on vuosien saatossa käyetty joskus hyväksi. - Niin luulen että siitä sinullakin on kyse. Ja itsekseen sitä sitten puree nyrkkiä... Toisinaan ajattelen, että olisi mukavaa jos voisi olla "se" kärttyisä setä" joka tiuskisi ja epäilisi ja / tai esim kaupassa kyselisi vähän kaikkea mikä mieleen juolahtaa. Mutta jotenkin en vain osaa...