Veronmaksajat kuittaa -Eduskunnan puhemiehistölle ostettiin 258 hevosvoiman BMW 530d Exclusive – verollinen hinta 83 452 euroa, kaikilla herkuilla eli lisävarusteita vaikka kuinka
(Veronmaksajien) rahalla saa ja hevosella pääsee.
Eduskunnan puhemies sekä kaksi varapuhemiestä saavat juhannukseksi allensa upean nelivetoisen BMW 530d Business Exclusiven.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001157947.html
Kommentit (56)
Minuakin ärsyttää kun noin halpa auto menty ostamaan. Valtiojohdon pitäisi kyllä ajaa hiukan paremmilla autoilla kuin jotkut merkonomikaupparatsut.
Noi tekee töitä siellä. Lisäksi joskus kymmenen vuotta sitten jollain ministerillä oli käytössä skoda ja voi sitä itkua silloisilla nettipalstoilla.
Se on kansanedustajien käytössä, vähän niin kuin se olisi jokaisen meistä (kansa). Sinäkin voit sulkea silmäsi ja kuvitella miten hyvältä tuntuvat BMW:n nahkapenkit.. Ja miten loppumattomalta tuntu turbodieselin vääntö kiihdytyksissä.. Toivon että niitä hankittaisiin 200 kpl jokaiselle kansanedustajalle. Sitten olisi vähän niinkuin me kaikki omistettaisiin ne.
Miksi ne sen nyt osti, tuo korimalli on tullut markkinoille jo 2010 ja uusi 5-sarja esitellään tämän vuoden loppupuolella. Ostivat vanhan mallin ja maksoi (veronmaksajat) siitä vielä noin saatanasti.
Ihan kiva ja hienokin 530D on perheautona.
Edustusautona menee moinen vaan jossain vitun Suomessa. Ja kateelliset ulisevat taas kerran.
Valtio ei joudu maksamaan siitä veroja, eli eipä tuo sitten enää niin kallis auto ole. Perusduunarin hintatasoinen auto. Itse tienaan hikiset 93.000.-/vuodessa ja ajelen kuitenkin 65.000 hintaisella autolla. Tuon hintaista kun pitää 5 vuotta, niin eipä tuosta paljon yhden vuoden kuluiksi jää. 5 vuoden päästä kun vaihtaa, niin saa siitä vielä puolet, jolloinka väliraha on enää vähän päälle 3 kymppiä jne.
Miten noi elätit kehtaa.
"Arvohierarkia vaatii"
Onko tässä taloustilanteessa tosiaan varaa leikkiä arvohierarkia leikkejä???
Kuinka suuri osa auton hinnasta palautuu veroina valtiolle? Varmaan aika suuri....
Aika pieni auto edustusautoksi kuitenkin, melkein uusi Skoda Superb olisi parempi, jos olisin matkustaja, ottaisin ennemmin Superbin...
Ministereilläkin on pieniä Mercedes E - sarjalaisia, paitsi pääministerillä on S-sarjalainen (niin kuin presidentillä).
Bmw 7 -sarja ja Audi A8 -sarja ovat myös edustusautoja.
Toki myös erittäin hyvä on VW Phaeton (sama tekniikka pitkälti kuin Bentleyssä), Suomessa vain harvinainen.
Eihän Bmw 5 - sarja ole mikään edustusauto, se on sellainen myyntitykin auto tai perheauto.
Jaa, autoni jää kokonaiset 8 heppaa heikommaksi.
Sen ymmärrän, että edustajilla on hyvät autot. Sitä en ymmärrä, miksi noin iso moottori tarvitaan samalla kun valtio veroilla yrittää tavallista kansaa ohjata vähäpäästöisempään suuntaan.
Ihan hyvin kahden litran koneella tai pienemmälläkin edustaisi se konehan on siellä pellin alla. Kuka ihme ne autot valitsee?
Taitaa tuonkokoinen liikkua jo 1,4 litraisilla koneilla, eikö Vähän isommassa Passatissakin ole sellainen?
Miten noin halvalla ovat saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Miten noi elätit kehtaa.
"Arvohierarkia vaatii"
Onko tässä taloustilanteessa tosiaan varaa leikkiä arvohierarkia leikkejä???
Joku kuninkaallinen on valtion elätti.
Itsenäinen valtio tarvitsee lakia säätävän elimen ja sen edustajia kuljetetaan autoilla. Tässä tapauksessa aivan tavanomaisilla bisnesluokan Bemareilla.
Ei ole syytä kateuteen siis.
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärrän, että edustajilla on hyvät autot. Sitä en ymmärrä, miksi noin iso moottori tarvitaan samalla kun valtio veroilla yrittää tavallista kansaa ohjata vähäpäästöisempään suuntaan.
Ihan hyvin kahden litran koneella tai pienemmälläkin edustaisi se konehan on siellä pellin alla. Kuka ihme ne autot valitsee?
Taitaa tuonkokoinen liikkua jo 1,4 litraisilla koneilla, eikö Vähän isommassa Passatissakin ole sellainen?
BMW on paljon Passatia painavampi auto.
Ihan pelleilyä laittaa sellaiseen nuhapumppu 1,4 -litrainen.
Kas ku ei vielä 5000 euron kromatut spoilerit.
"...saavat juhannuksena allensa.."
Kiva juhannuskärry.
Voidaan ihailla leipäjonossa kun herrat huristaa tummennetuin lasein nopeasti ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärrän, että edustajilla on hyvät autot. Sitä en ymmärrä, miksi noin iso moottori tarvitaan samalla kun valtio veroilla yrittää tavallista kansaa ohjata vähäpäästöisempään suuntaan.
Ihan hyvin kahden litran koneella tai pienemmälläkin edustaisi se konehan on siellä pellin alla. Kuka ihme ne autot valitsee?
Taitaa tuonkokoinen liikkua jo 1,4 litraisilla koneilla, eikö Vähän isommassa Passatissakin ole sellainen?
BMW on paljon Passatia painavampi auto.
Ihan pelleilyä laittaa sellaiseen nuhapumppu 1,4 -litrainen.
Kun auto liikkuu sillä, mihin se tarvitsee oikeasti suurempaa? Mitä isompi moottori, sitä enemmän se kuluttaa. Nykyisillä 1,4 litraisilla tehot on jo sellaisella tasolla, että bemaria raskaammillakin autoilla liikkuu suomalaisilla nopeusrajoituksilla loistavasti.
Ja katsoitko oikeasti paino-eron vastaavalla moottorilla vai vertasitko kolmelitraisen bemarin painoa 1,4 litraiseen passattiin? Moottori on auton painavin kokonaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärrän, että edustajilla on hyvät autot. Sitä en ymmärrä, miksi noin iso moottori tarvitaan samalla kun valtio veroilla yrittää tavallista kansaa ohjata vähäpäästöisempään suuntaan.
Ihan hyvin kahden litran koneella tai pienemmälläkin edustaisi se konehan on siellä pellin alla. Kuka ihme ne autot valitsee?
Taitaa tuonkokoinen liikkua jo 1,4 litraisilla koneilla, eikö Vähän isommassa Passatissakin ole sellainen?
BMW on paljon Passatia painavampi auto.
Ihan pelleilyä laittaa sellaiseen nuhapumppu 1,4 -litrainen.Kun auto liikkuu sillä, mihin se tarvitsee oikeasti suurempaa? Mitä isompi moottori, sitä enemmän se kuluttaa. Nykyisillä 1,4 litraisilla tehot on jo sellaisella tasolla, että bemaria raskaammillakin autoilla liikkuu suomalaisilla nopeusrajoituksilla loistavasti.
Ja katsoitko oikeasti paino-eron vastaavalla moottorilla vai vertasitko kolmelitraisen bemarin painoa 1,4 litraiseen passattiin? Moottori on auton painavin kokonaisuus.
Näissä pitää miettiä myös turvallisuusnäkökulmia. Pitää päästä pakoon mahdollisimman nopeasti mahdollisen väijytyksen sattuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen ymmärrän, että edustajilla on hyvät autot. Sitä en ymmärrä, miksi noin iso moottori tarvitaan samalla kun valtio veroilla yrittää tavallista kansaa ohjata vähäpäästöisempään suuntaan.
Ihan hyvin kahden litran koneella tai pienemmälläkin edustaisi se konehan on siellä pellin alla. Kuka ihme ne autot valitsee?
Taitaa tuonkokoinen liikkua jo 1,4 litraisilla koneilla, eikö Vähän isommassa Passatissakin ole sellainen?
BMW on paljon Passatia painavampi auto.
Ihan pelleilyä laittaa sellaiseen nuhapumppu 1,4 -litrainen.Kun auto liikkuu sillä, mihin se tarvitsee oikeasti suurempaa? Mitä isompi moottori, sitä enemmän se kuluttaa. Nykyisillä 1,4 litraisilla tehot on jo sellaisella tasolla, että bemaria raskaammillakin autoilla liikkuu suomalaisilla nopeusrajoituksilla loistavasti.
Ja katsoitko oikeasti paino-eron vastaavalla moottorilla vai vertasitko kolmelitraisen bemarin painoa 1,4 litraiseen passattiin? Moottori on auton painavin kokonaisuus.
Näissä pitää miettiä myös turvallisuusnäkökulmia. Pitää päästä pakoon mahdollisimman nopeasti mahdollisen väijytyksen sattuessa.
No höpö höpö. Ei se turvallisuus hevosilla muutu, sitä varten valtiolla on panssarimersut.
Katsoin muuten kaksilitraisten painot sekä 5- sarjalle että Passatille, bemarin EU kuivapaino on 1670 kg, kun Passatilla kaksilitraisena paino on 1673 kg.
Voi vittu!!!!!