Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veronmaksajat kuittaa -Eduskunnan puhemiehistölle ostettiin 258 hevosvoiman BMW 530d Exclusive – verollinen hinta 83 452 euroa, kaikilla herkuilla eli lisävarusteita vaikka kuinka

Vierailija
13.04.2016 |

(Veronmaksajien) rahalla saa ja hevosella pääsee.
Eduskunnan puhemies sekä kaksi varapuhemiestä saavat juhannukseksi allensa upean nelivetoisen BMW 530d Business Exclusiven.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001157947.html

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu!!!!!

Vierailija
2/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ärsyttää kun noin halpa auto menty ostamaan. Valtiojohdon pitäisi kyllä ajaa hiukan paremmilla autoilla kuin jotkut merkonomikaupparatsut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi tekee töitä siellä. Lisäksi joskus kymmenen vuotta sitten jollain ministerillä oli käytössä skoda ja voi sitä itkua silloisilla nettipalstoilla.

Vierailija
4/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kansanedustajien käytössä, vähän niin kuin se olisi jokaisen meistä (kansa). Sinäkin voit sulkea silmäsi ja kuvitella miten hyvältä tuntuvat BMW:n nahkapenkit.. Ja miten loppumattomalta tuntu turbodieselin vääntö kiihdytyksissä.. Toivon että niitä hankittaisiin 200 kpl jokaiselle kansanedustajalle. Sitten olisi vähän niinkuin me kaikki omistettaisiin ne.

Vierailija
5/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne sen nyt osti, tuo korimalli on tullut markkinoille jo 2010 ja uusi 5-sarja esitellään tämän vuoden loppupuolella. Ostivat vanhan mallin ja maksoi (veronmaksajat) siitä vielä noin saatanasti.

Vierailija
6/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva ja hienokin 530D on perheautona.

Edustusautona menee moinen vaan jossain vitun Suomessa. Ja kateelliset ulisevat taas kerran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio ei joudu maksamaan siitä veroja, eli eipä tuo sitten enää niin kallis auto ole. Perusduunarin hintatasoinen auto. Itse tienaan hikiset 93.000.-/vuodessa ja ajelen kuitenkin 65.000 hintaisella autolla. Tuon hintaista kun pitää 5 vuotta, niin eipä tuosta paljon yhden vuoden kuluiksi jää. 5 vuoden päästä kun vaihtaa, niin saa siitä vielä puolet, jolloinka väliraha on enää vähän päälle 3 kymppiä jne.

Vierailija
8/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noi elätit kehtaa.

"Arvohierarkia vaatii"

Onko tässä taloustilanteessa tosiaan varaa leikkiä arvohierarkia leikkejä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri osa auton hinnasta palautuu veroina valtiolle? Varmaan aika suuri....

Aika pieni auto edustusautoksi kuitenkin,  melkein uusi Skoda Superb olisi parempi, jos olisin matkustaja, ottaisin ennemmin Superbin...

Ministereilläkin on pieniä Mercedes E - sarjalaisia, paitsi pääministerillä on S-sarjalainen (niin kuin presidentillä).

Bmw 7 -sarja ja Audi A8 -sarja ovat myös edustusautoja.

Toki myös erittäin hyvä on VW Phaeton (sama tekniikka pitkälti kuin Bentleyssä), Suomessa vain harvinainen.

Eihän Bmw 5 - sarja ole mikään edustusauto, se on sellainen myyntitykin auto tai perheauto.

Vierailija
10/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, autoni jää kokonaiset 8 heppaa heikommaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ymmärrän, että edustajilla on hyvät autot. Sitä en ymmärrä, miksi noin iso moottori tarvitaan samalla kun valtio veroilla yrittää tavallista kansaa ohjata vähäpäästöisempään suuntaan.

Ihan hyvin kahden litran koneella tai pienemmälläkin edustaisi se konehan on siellä pellin alla. Kuka ihme ne autot valitsee?

Taitaa tuonkokoinen liikkua jo 1,4 litraisilla koneilla, eikö Vähän isommassa Passatissakin ole sellainen?

Vierailija
12/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin halvalla ovat saaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noi elätit kehtaa.

"Arvohierarkia vaatii"

Onko tässä taloustilanteessa tosiaan varaa leikkiä arvohierarkia leikkejä???

Joku kuninkaallinen on valtion elätti.

Itsenäinen valtio tarvitsee lakia säätävän elimen ja sen edustajia kuljetetaan autoilla. Tässä tapauksessa aivan tavanomaisilla bisnesluokan Bemareilla.

Ei ole syytä kateuteen siis.

Vierailija
14/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan aluvanteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän, että edustajilla on hyvät autot. Sitä en ymmärrä, miksi noin iso moottori tarvitaan samalla kun valtio veroilla yrittää tavallista kansaa ohjata vähäpäästöisempään suuntaan.

Ihan hyvin kahden litran koneella tai pienemmälläkin edustaisi se konehan on siellä pellin alla. Kuka ihme ne autot valitsee?

Taitaa tuonkokoinen liikkua jo 1,4 litraisilla koneilla, eikö Vähän isommassa Passatissakin ole sellainen?

BMW on paljon Passatia painavampi auto.

Ihan pelleilyä laittaa sellaiseen nuhapumppu 1,4 -litrainen.

Vierailija
16/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas ku ei vielä 5000 euron kromatut spoilerit.

Vierailija
17/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...saavat juhannuksena allensa.."

Kiva juhannuskärry.

Voidaan ihailla leipäjonossa kun herrat huristaa tummennetuin lasein nopeasti ohi.

Vierailija
18/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän, että edustajilla on hyvät autot. Sitä en ymmärrä, miksi noin iso moottori tarvitaan samalla kun valtio veroilla yrittää tavallista kansaa ohjata vähäpäästöisempään suuntaan.

Ihan hyvin kahden litran koneella tai pienemmälläkin edustaisi se konehan on siellä pellin alla. Kuka ihme ne autot valitsee?

Taitaa tuonkokoinen liikkua jo 1,4 litraisilla koneilla, eikö Vähän isommassa Passatissakin ole sellainen?

BMW on paljon Passatia painavampi auto.

Ihan pelleilyä laittaa sellaiseen nuhapumppu 1,4 -litrainen.

Kun auto liikkuu sillä, mihin se tarvitsee oikeasti suurempaa? Mitä isompi moottori, sitä enemmän se kuluttaa. Nykyisillä 1,4 litraisilla tehot on jo sellaisella tasolla, että bemaria raskaammillakin autoilla liikkuu suomalaisilla nopeusrajoituksilla loistavasti.

Ja katsoitko oikeasti paino-eron vastaavalla moottorilla vai vertasitko kolmelitraisen bemarin painoa 1,4 litraiseen passattiin? Moottori on auton painavin kokonaisuus.

Vierailija
19/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän, että edustajilla on hyvät autot. Sitä en ymmärrä, miksi noin iso moottori tarvitaan samalla kun valtio veroilla yrittää tavallista kansaa ohjata vähäpäästöisempään suuntaan.

Ihan hyvin kahden litran koneella tai pienemmälläkin edustaisi se konehan on siellä pellin alla. Kuka ihme ne autot valitsee?

Taitaa tuonkokoinen liikkua jo 1,4 litraisilla koneilla, eikö Vähän isommassa Passatissakin ole sellainen?

BMW on paljon Passatia painavampi auto.

Ihan pelleilyä laittaa sellaiseen nuhapumppu 1,4 -litrainen.

Kun auto liikkuu sillä, mihin se tarvitsee oikeasti suurempaa? Mitä isompi moottori, sitä enemmän se kuluttaa. Nykyisillä 1,4 litraisilla tehot on jo sellaisella tasolla, että bemaria raskaammillakin autoilla liikkuu suomalaisilla nopeusrajoituksilla loistavasti.

Ja katsoitko oikeasti paino-eron vastaavalla moottorilla vai vertasitko kolmelitraisen bemarin painoa 1,4 litraiseen passattiin? Moottori on auton painavin kokonaisuus.

Näissä pitää miettiä myös turvallisuusnäkökulmia. Pitää päästä pakoon mahdollisimman nopeasti mahdollisen väijytyksen sattuessa. 

Vierailija
20/56 |
13.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen ymmärrän, että edustajilla on hyvät autot. Sitä en ymmärrä, miksi noin iso moottori tarvitaan samalla kun valtio veroilla yrittää tavallista kansaa ohjata vähäpäästöisempään suuntaan.

Ihan hyvin kahden litran koneella tai pienemmälläkin edustaisi se konehan on siellä pellin alla. Kuka ihme ne autot valitsee?

Taitaa tuonkokoinen liikkua jo 1,4 litraisilla koneilla, eikö Vähän isommassa Passatissakin ole sellainen?

BMW on paljon Passatia painavampi auto.

Ihan pelleilyä laittaa sellaiseen nuhapumppu 1,4 -litrainen.

Kun auto liikkuu sillä, mihin se tarvitsee oikeasti suurempaa? Mitä isompi moottori, sitä enemmän se kuluttaa. Nykyisillä 1,4 litraisilla tehot on jo sellaisella tasolla, että bemaria raskaammillakin autoilla liikkuu suomalaisilla nopeusrajoituksilla loistavasti.

Ja katsoitko oikeasti paino-eron vastaavalla moottorilla vai vertasitko kolmelitraisen bemarin painoa 1,4 litraiseen passattiin? Moottori on auton painavin kokonaisuus.

Näissä pitää miettiä myös turvallisuusnäkökulmia. Pitää päästä pakoon mahdollisimman nopeasti mahdollisen väijytyksen sattuessa. 

No höpö höpö. Ei se turvallisuus hevosilla muutu, sitä varten valtiolla on panssarimersut.

Katsoin muuten kaksilitraisten painot sekä 5- sarjalle että Passatille, bemarin EU kuivapaino on 1670 kg, kun Passatilla kaksilitraisena paino on 1673 kg.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan