Auttakaa! Miehen kanssa väittely saunatakin käytöstä!
Tuli taas vastaan yksi arjen pieni asia, mistä ollaan niiiin eri mieltä. Mä oon käsittänyt saunatakin niin, että suihkusta suoraan tullessani laitan saunatakin päälle ja kuivattelen sen alla. Hiukset toki kuivaan erikseen pyyhkeellä.
Mies taas oli aivan ihmeissään tästä ja oli sitä mieltä, että ennen saunatakin päälle laittoa sä kuivaat ensin itses pyyhkeellä, jonka jälkeen vasta puet saunatakin saunan jälkeiseks ns.oloasuks.
Enpä tiennyt että tämmösestäkin asiasta saataisiin väittely aikaseks, joten nyt kertokaa miten te sitä saunatakkia oikein käytätte niin saadaan rauha maahan :D
Kommentit (88)
Sain saunatakin lahjaksi ja pistän sen päälle suoraan, en kuivaa itseäni ennen. Oli mikä hyvänsä etiketti, niin toi on kätevää ja se riittää mulle. Voitte itse toki tehdä mitä huvittaa, mä teen noin.
M40
Ensin kuivataan ja sitten kuiva ja lämmin takki päälle. Tietysti.
Ensin kuivaus, sitten vasta saunatakki. Eihän sitä voi sen kanssa edes istua mihinkään, jos ei ensin kuivaa, kun muuten tulee märkää läpi.
En minä ainakaan valuvan märkää ihoa pue suoraan kylpytakkiin. Juurikin siitä syystä jos tulee istuttua johonkin kylpytakki päällä.
Mulla on ainakin niin paksu saunatakki, ei tule mitään läpi, ei ole ikinä tullut.
M40
Mulla on aamutakki ja kylpytakki. Ilmeisesti miehesi saunatakki vastaa tätä aamutakkia (ei ole imukykyistä froteeta), jota käytetään oloasuna ja lämmittämään. Kylpytakki taas voidaan pukea pyyhkeen sijasta suoraan märkää ihoa vasten.
En muista kuulleeni sanaa saunatakki aiemmin, mutta olettaen että se on sama asia kuin kylpytakki, en kuivaa erikseen pyhkeeseen. Pidän kylpytakkia lähinnä vain sen ajan päällä, kun kävelen makuuhuoneeseen pukeutumaan ja kenties etsin vielä jotain vaatteita.
Toi on kätevää ja ei tule mulla läpi mitään, joten ihan typerää kuivata itseään ennen käyttöä.
M40
Kylpytakki mullakin, enkä tod kuivaa itseäni ennen. En tosin jää sen kanssa 10 min kauempaa hengailemaan. Pysyy päälläkin about 100 kertaa paremmin kuin pelkkä pyyhe.
Te jotka hengailee pelkkään pyyhkeeseen kääriytyneenä, niin kuivatteko itsenne ensin jollain toisella pyyhkeellä?
Mulle tuli jostain syystä mieleen synnytyslakki keskustelu tästä. Se oli kans hauska ketju, onkohan vielä hengissä? T. Ohis
Thoh, itsehän teen niin, että enimmät kuivaan pyyhkeeseen, kiedon pyyhkeen ympärille ja sitten laitan vielä kylpytakin siihen päälle. :D Ja joo, kyllä mies sitä välillä ihmettelee, mutta ei siitä nyt mitään väittelyä saada aikaiseksi.
Saunatakki jos on sama ku kylpytakki niin on silloin pyyhe
Onko ketään suomen kielen asiantuntijaa paikalla? Eihän tästä aiheesta voi keskustella ennen kuin on määritelty aamutakki, kylpytakki ja saunatakki. Sanojen levinneisyys ja käyttö Suomessa alueittain.
Olisiko tämä kiinni takista? Kun niitä on tosiaan niin paksuja kylpytakkeja ettei tule mitään läpi. Olen nähnyt sellaisia ohkaisia myös ja niistä tulee läpi.
Kuivaan kevyesti, sitten pyyhe hiuksiin ja saunatakki päälle. Ja koska meillä ei ole kylpyammetta, emme käy kylvyssä vaan löylyissä/saunassa ja siksi se on nimenomaan SAUNAtakki.
En kuivaa vartaloa pyyhkeellä, jos on (froteinen) saunatakki käytettävissä.
Saunatakki=kylpytakki=froteeta=samaa mstksua kuin pyyhe. Puetaan peseytymisen jälkeen.
Aamutakki silkkiä, tms muuta matskua. Puetaan aamulla kun herää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama. Itse kuivaan ensin pyyhkellä vartalon, mutta en kovin perusteellisesti. Sitten kiepautan pyyhkeen päähän ja pistän saunatakin päälle. Mutta käytä sä rauhassa saunatakkia pyyhkeenä. Ja kehota neurootikko-miestäsi chillaamaan!
Tarina ei kerro kuka on neurootikko
Mitä te suoraan kylpytakin päälle laittajat teette saunan jälkeen? Me saatamme istua sohvalla katsomassa tv:tä tai lukeassa, joten olisi aika inhottavaa hengata sohvalla märällä kylpytakilla.