Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa! Miehen kanssa väittely saunatakin käytöstä!

Vierailija
12.04.2016 |

Tuli taas vastaan yksi arjen pieni asia, mistä ollaan niiiin eri mieltä. Mä oon käsittänyt saunatakin niin, että suihkusta suoraan tullessani laitan saunatakin päälle ja kuivattelen sen alla. Hiukset toki kuivaan erikseen pyyhkeellä.
Mies taas oli aivan ihmeissään tästä ja oli sitä mieltä, että ennen saunatakin päälle laittoa sä kuivaat ensin itses pyyhkeellä, jonka jälkeen vasta puet saunatakin saunan jälkeiseks ns.oloasuks.
Enpä tiennyt että tämmösestäkin asiasta saataisiin väittely aikaseks, joten nyt kertokaa miten te sitä saunatakkia oikein käytätte niin saadaan rauha maahan :D

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se toki niin, että kylpytakin voi vetäistä märän kropan päälle, esimerkiksi just saunassakäyntien välillä. Mutta olen kyllä luullut, ettei kukaan sitä pyyhkeenä käytä...

Vierailija
62/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat pystyy kuivasmaan helmoihin helposti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa lähinnä että miten tämmöisestä saa väittelyn aikaiseksi. 

Itse kukin käyttää saunatakkiaan kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
64/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyhe hiuksiin, saunatakki ruhon ympärille eli ap:n linjoilla täällä!

Samoin. Enpä ole ikinä edes ajatellut, että pyyhkeellä pitäisi ennen kylpytakin käyttöä kuivata. Oma kylpytakkini on ainakin froteeta, eli pyyhemateriaalia muutenkin.

Vierailija
65/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa lähinnä että miten tämmöisestä saa väittelyn aikaiseksi. 

Itse kukin käyttää saunatakkiaan kuten parhaaksi näkee.

Voi kuule, kun tietäisit mistä kaikesta voi saada väittelyn aikaiseksi :D Itse olen naisen kanssa keskustellut henkeviä vaikka mistä ;)

Vierailija
66/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kylpytakkia vain kun menen saunasta terassille vilvoittelemaan. Tai jos on vierasta porukkaa kotona, niin kylpytakissa (kuivaan ensin pyyhkeeseen) voi kulkea talon läpi ja jäähdytellä hetken ennen kuin pukee. Omalla porukalla ollessa voi mennä kylppäristä makkariin nudistina.

Vierailija
67/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee: riisutaan ja mennään suihkuun/ saunaan taikka, jos sauna on erillisessä tilassa, riisutaan, laitetaan saunatakki päälle ja riisutaan ja mennään pesulle. Tullessa päin vastoin: laitetaan saunatakki päälle, tullaan pesutiloista pois, otetaan saunatakki pois, kuivataan loput pyyheliinaan, pukeudutaan yöpaitaan ja sitten aamutakkiin, joka on mahdollisesti lämmintä materiaalia, kuten fleeceä tai silkkiä, jonka tarkoitus on vain peittää puolipukeisuus.

Kesällä voidaan saunan jälkeen hengailla terassilla pelkässä saunatakissa, jos on tarkoitus vaikkapa saunoa uudelleenkin.

Vierailija
68/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se toki niin, että kylpytakin voi vetäistä märän kropan päälle, esimerkiksi just saunassakäyntien välillä. Mutta olen kyllä luullut, ettei kukaan sitä pyyhkeenä käytä...

Meidän porukat taas kaikki käyttää sitä pyyhkeenä (froteinen), eikä erillisenä oleilutakkina. Ketään ei kiinnosta hillua kylpytakissa koko iltaa, vaan muut vaatteet vaihdetaan aina päälle hetken kuivattelun jälkeen.

Minulla ei ole yhtään kylpy- tai aamutakkia, vaan kuivaan itseni pyyhkeeseen ja yövaatteet sen jälkeen päälle. Aamulla menen heti herättyäni pesulle ja puen olovaattet tai ulkovaattet päälle, joten aamutakille ei ole tarvetta.

Vierailija
69/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Kai sitä jokainen saa käyttää niinkuin parhaaksi näkee?! :D itse käytän pyyhkeen tapaan, eli en tod kuivaile ensin. Mies taas kuivaa itsensä ensin.

Vierailija
70/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä ketään muuta, joka ei oikein tajua koko kylpytakin tai saunatakin ideaa? Kuivaan pyyhkeeseen ja puen päälle. Koska peseydyn yleensä iltaisin, laitan yövaatteet päälle.

Minä käyn suihkussa, kuivaan pyyhkeeseen ja laitan saunatakin päälle. Illalla hengailen saunatakissa, kunnes menen alasti nukkumaan.

Vierailija
71/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kuivaamatta sainatakkiin pukeutuvat kuivaa jalkojaan millään? Märillä jaloilla vaan muualle kämppään kylpyhuoneesta?

Meillä on suihkukaapin edessä froteinen matto. Siihen kuivaan jalat ennenkuin laitan kylpytakin päälle, ja jatkan muualle asuntoon.

Vierailija
72/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vanhaa makkaraa

Ja niiden serkku nakki

Mietti saunan jälkeen

Mikä on saunatakki

Siinä niitä roikkui

Kolme takkia naulassa

Silti nakki ja makkarat

Seisoivat pyyhkeet kaulassa

Vierailija
73/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täsmälleen päin vastoin, eli mies ei käytä pyyhettä vaan vetää saunatakin märälle iholle.

Vierailija
74/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vanhaa makkaraa

Ja niiden serkku nakki

Mietti saunan jälkeen

Mikä on saunatakki

Siinä niitä roikkui

Kolme takkia naulassa

Silti nakki ja makkarat

Kiusallinen hiljaisuus

Oli heille asia uus

Vierailija
75/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi vanhaa makkaraa

Ja niiden serkku nakki

Mietti saunan jälkeen

Mikä on saunatakki

Siinä niitä roikkui

Kolme takkia naulassa

Silti nakki ja makkarat

Kiusallinen hiljaisuus

Oli heille asia uus

Miten käyttää takkia

Herkkävatsainen nakki

Ahdistui ja alkoi kakkia

Vierailija
76/88 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin niin paksu saunatakki, ei tule mitään läpi, ei ole ikinä tullut.

M40

Onko sun saunatakki niin kuin potkupuku vai miten estät veden valumisen kinttujasi pitkin lattialle?

Vierailija
77/88 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa käyttää kylpytakkia märkänä, voi johtaa sähköä.

Vierailija
78/88 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee: riisutaan ja mennään suihkuun/ saunaan taikka, jos sauna on erillisessä tilassa, riisutaan, laitetaan saunatakki päälle ja riisutaan ja mennään pesulle. Tullessa päin vastoin: laitetaan saunatakki päälle, tullaan pesutiloista pois, otetaan saunatakki pois, kuivataan loput pyyheliinaan, pukeudutaan yöpaitaan ja sitten aamutakkiin, joka on mahdollisesti lämmintä materiaalia, kuten fleeceä tai silkkiä, jonka tarkoitus on vain peittää puolipukeisuus.

Kesällä voidaan saunan jälkeen hengailla terassilla pelkässä saunatakissa, jos on tarkoitus vaikkapa saunoa uudelleenkin.

Ei mene noin. Pyyhkeen pitää olla pesutilassa, ei pukeutumistilassa.

Vierailija
79/88 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpytakkia ei käytetä saunassa käytäessä. Nimensä mukaisesti kylpytakki päällä mennään kylpyammeeseen.

Vierailija
80/88 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä (mies) laitan suoraan kylpytakin päälle ja kuivattelen siinä - vaimo kuivaa pyyhkeellä ja sitten vasta pitää kylpytakkia. Eipä tuo kumpaakaan kiinnosta, mitenpäin tuon tekee. Eikä kyllä toisen kylpytakkigeimi toiselle kuulukaan.