Auttakaa! Miehen kanssa väittely saunatakin käytöstä!
Tuli taas vastaan yksi arjen pieni asia, mistä ollaan niiiin eri mieltä. Mä oon käsittänyt saunatakin niin, että suihkusta suoraan tullessani laitan saunatakin päälle ja kuivattelen sen alla. Hiukset toki kuivaan erikseen pyyhkeellä.
Mies taas oli aivan ihmeissään tästä ja oli sitä mieltä, että ennen saunatakin päälle laittoa sä kuivaat ensin itses pyyhkeellä, jonka jälkeen vasta puet saunatakin saunan jälkeiseks ns.oloasuks.
Enpä tiennyt että tämmösestäkin asiasta saataisiin väittely aikaseks, joten nyt kertokaa miten te sitä saunatakkia oikein käytätte niin saadaan rauha maahan :D
Kommentit (88)
Jalat pystyy kuivasmaan helmoihin helposti.
Kiinnostaa lähinnä että miten tämmöisestä saa väittelyn aikaiseksi.
Itse kukin käyttää saunatakkiaan kuten parhaaksi näkee.
Vierailija kirjoitti:
Pyyhe hiuksiin, saunatakki ruhon ympärille eli ap:n linjoilla täällä!
Samoin. Enpä ole ikinä edes ajatellut, että pyyhkeellä pitäisi ennen kylpytakin käyttöä kuivata. Oma kylpytakkini on ainakin froteeta, eli pyyhemateriaalia muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa lähinnä että miten tämmöisestä saa väittelyn aikaiseksi.
Itse kukin käyttää saunatakkiaan kuten parhaaksi näkee.
Voi kuule, kun tietäisit mistä kaikesta voi saada väittelyn aikaiseksi :D Itse olen naisen kanssa keskustellut henkeviä vaikka mistä ;)
Käytän kylpytakkia vain kun menen saunasta terassille vilvoittelemaan. Tai jos on vierasta porukkaa kotona, niin kylpytakissa (kuivaan ensin pyyhkeeseen) voi kulkea talon läpi ja jäähdytellä hetken ennen kuin pukee. Omalla porukalla ollessa voi mennä kylppäristä makkariin nudistina.
Näin se menee: riisutaan ja mennään suihkuun/ saunaan taikka, jos sauna on erillisessä tilassa, riisutaan, laitetaan saunatakki päälle ja riisutaan ja mennään pesulle. Tullessa päin vastoin: laitetaan saunatakki päälle, tullaan pesutiloista pois, otetaan saunatakki pois, kuivataan loput pyyheliinaan, pukeudutaan yöpaitaan ja sitten aamutakkiin, joka on mahdollisesti lämmintä materiaalia, kuten fleeceä tai silkkiä, jonka tarkoitus on vain peittää puolipukeisuus.
Kesällä voidaan saunan jälkeen hengailla terassilla pelkässä saunatakissa, jos on tarkoitus vaikkapa saunoa uudelleenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se toki niin, että kylpytakin voi vetäistä märän kropan päälle, esimerkiksi just saunassakäyntien välillä. Mutta olen kyllä luullut, ettei kukaan sitä pyyhkeenä käytä...
Meidän porukat taas kaikki käyttää sitä pyyhkeenä (froteinen), eikä erillisenä oleilutakkina. Ketään ei kiinnosta hillua kylpytakissa koko iltaa, vaan muut vaatteet vaihdetaan aina päälle hetken kuivattelun jälkeen.
Minulla ei ole yhtään kylpy- tai aamutakkia, vaan kuivaan itseni pyyhkeeseen ja yövaatteet sen jälkeen päälle. Aamulla menen heti herättyäni pesulle ja puen olovaattet tai ulkovaattet päälle, joten aamutakille ei ole tarvetta.
Täh? Kai sitä jokainen saa käyttää niinkuin parhaaksi näkee?! :D itse käytän pyyhkeen tapaan, eli en tod kuivaile ensin. Mies taas kuivaa itsensä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään muuta, joka ei oikein tajua koko kylpytakin tai saunatakin ideaa? Kuivaan pyyhkeeseen ja puen päälle. Koska peseydyn yleensä iltaisin, laitan yövaatteet päälle.
Minä käyn suihkussa, kuivaan pyyhkeeseen ja laitan saunatakin päälle. Illalla hengailen saunatakissa, kunnes menen alasti nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kuivaamatta sainatakkiin pukeutuvat kuivaa jalkojaan millään? Märillä jaloilla vaan muualle kämppään kylpyhuoneesta?
Meillä on suihkukaapin edessä froteinen matto. Siihen kuivaan jalat ennenkuin laitan kylpytakin päälle, ja jatkan muualle asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vanhaa makkaraa
Ja niiden serkku nakki
Mietti saunan jälkeen
Mikä on saunatakki
Siinä niitä roikkui
Kolme takkia naulassa
Silti nakki ja makkarat
Seisoivat pyyhkeet kaulassa
Meillä täsmälleen päin vastoin, eli mies ei käytä pyyhettä vaan vetää saunatakin märälle iholle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vanhaa makkaraa
Ja niiden serkku nakki
Mietti saunan jälkeen
Mikä on saunatakkiSiinä niitä roikkui
Kolme takkia naulassa
Silti nakki ja makkarat
Seisoivat pyyhkeet kaulassa
Kiusallinen hiljaisuus
Oli heille asia uus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi vanhaa makkaraa
Ja niiden serkku nakki
Mietti saunan jälkeen
Mikä on saunatakkiSiinä niitä roikkui
Kolme takkia naulassa
Silti nakki ja makkarat
Seisoivat pyyhkeet kaulassaKiusallinen hiljaisuus
Oli heille asia uus
Miten käyttää takkia
Herkkävatsainen nakki
Ahdistui ja alkoi kakkia
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin niin paksu saunatakki, ei tule mitään läpi, ei ole ikinä tullut.
M40
Onko sun saunatakki niin kuin potkupuku vai miten estät veden valumisen kinttujasi pitkin lattialle?
Ei saa käyttää kylpytakkia märkänä, voi johtaa sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Näin se menee: riisutaan ja mennään suihkuun/ saunaan taikka, jos sauna on erillisessä tilassa, riisutaan, laitetaan saunatakki päälle ja riisutaan ja mennään pesulle. Tullessa päin vastoin: laitetaan saunatakki päälle, tullaan pesutiloista pois, otetaan saunatakki pois, kuivataan loput pyyheliinaan, pukeudutaan yöpaitaan ja sitten aamutakkiin, joka on mahdollisesti lämmintä materiaalia, kuten fleeceä tai silkkiä, jonka tarkoitus on vain peittää puolipukeisuus.
Kesällä voidaan saunan jälkeen hengailla terassilla pelkässä saunatakissa, jos on tarkoitus vaikkapa saunoa uudelleenkin.
Ei mene noin. Pyyhkeen pitää olla pesutilassa, ei pukeutumistilassa.
Kylpytakkia ei käytetä saunassa käytäessä. Nimensä mukaisesti kylpytakki päällä mennään kylpyammeeseen.
Meillä minä (mies) laitan suoraan kylpytakin päälle ja kuivattelen siinä - vaimo kuivaa pyyhkeellä ja sitten vasta pitää kylpytakkia. Eipä tuo kumpaakaan kiinnosta, mitenpäin tuon tekee. Eikä kyllä toisen kylpytakkigeimi toiselle kuulukaan.
Onhan se toki niin, että kylpytakin voi vetäistä märän kropan päälle, esimerkiksi just saunassakäyntien välillä. Mutta olen kyllä luullut, ettei kukaan sitä pyyhkeenä käytä...