Pk-seudulla busseilla liilkuvat!
Oletteko koskaan miettineet, että miksi se ei riitä, että yksi pysäkillä bussia odottava ihminen pysäyttää pysäkille saapuvaa bussia? Siis mikä siitä sinun, joka näin toimit, kätesi pysäytyseleestä tekee niin hiivatin pätevän verrattuna minun pysäytykseeni? Ihanko oikeasti uskot, että jos vain minä pysäytän niin kuski jättää sitten sinut pois kyydistä? Vai mikä on ajatuksenjuoksu?!
Luoja näitä torveloita.
Kommentit (70)
Jopas ihmisillä menee tunteisiin. Mä näytän merkkiä koska en katsele onko samalta pysäkiltä tulossa muita samaan bussiin. Ei ole tarkoitus lytätä kenenkään itsetuntoa väheksymällä muiden merkkiä
Jo on ärsyyntymisen aiheet taas ihmisillä :D
Tiesin, etten voi olla ainoa! Aloituksesi mennyt minulta ohi.. no, omaa lyttäystä odotellessa ;)
Ja perusteluita nyt en uskalla odottaakaan.
ap
Helpompaa on pysäyttää bussi kädellä, kuin vilkaista taakseen varmistaakseen, että joku pysäyttää. Toisekseen se on ikäänkuin tervehdys bussikuskille. Bussikuskin kuuluu vastata siihen laittamalla suuntavilkku pysähtymisen merkiksi päälle:) Jos ei laita vilkkua, niin minä vilkautan bussikortillani rannettani taivutellen vilkun tahtiin ja kyllä taas vilkuttaakin:)
No ei sitä aina tule vilkaistua, että näyttikö joku takanani seisova myös pysäytysmerkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Jopas ihmisillä menee tunteisiin. Mä näytän merkkiä koska en katsele onko samalta pysäkiltä tulossa muita samaan bussiin. Ei ole tarkoitus lytätä kenenkään itsetuntoa väheksymällä muiden merkkiä
Älä jauha, kyllä sä näet jos joku nokkasi edessä jo bussia pysäyttää :D mulla on lasit ja mäkin nään. Nosta se katse omasta navasta
Joskus sitä sattuu vaan heiluttamaan kättä samaan aikaan toisen kanssa. Töllötän bussia, en muita pysäkillä olevia, joten en välttämättä huomaa heilutustani. Jos busseja tulee monta kerrallaan, otan intensiivisen katseen omaani ja vilkutan sille, sillä en ole varma haluatko samaan bussiin.
Siinä nyt joitain syitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha, kyllä sä näet jos joku nokkasi edessä jo bussia pysäyttää :D mulla on lasit ja mäkin nään. Nosta se katse omasta navasta
Olet selkäni takana heiluttamassa, miten muuten näkisit minun heiluttavan?
Olen ollut aika useinkin tilanteessa, jossa toinen pysäkillä ollut on näyttänyt bussille pysähtymismerkkiä, mutta bussin tultua lähemmäs niin, että linjan numero näkyy, näyttänytkin merkin, että bussi voikin jatkaa matkaansa eikä hän olekaan tulossa bussiin. Tämän vuoksi.
HEL-NYC kirjoitti:
No ei sitä aina tule vilkaistua, että näyttikö joku takanani seisova myös pysäytysmerkkiä.
Kukaan tuskin yrittää bussia pysäyttää kenenkään selän takana. Jos seison pysäyttämässä arvioni mukaan siinä mihin keula suunnilleen pysähtyy, niin miksi sinä harpot siihen viereen korttisi kanssa pysäyttämään? :)
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut aika useinkin tilanteessa, jossa toinen pysäkillä ollut on näyttänyt bussille pysähtymismerkkiä, mutta bussin tultua lähemmäs niin, että linjan numero näkyy, näyttänytkin merkin, että bussi voikin jatkaa matkaansa eikä hän olekaan tulossa bussiin. Tämän vuoksi.
Ok, tämä käy järkeen :)
ap
Omalla lähipysäkillä (Hki:ssä) sille pysäkille tulee ruuhka-aikoina melkein joka kerta 2-4 bussia ihan toinen toisen puskurissa kiinni. Siinä on vähän huitomista aika monella kun ihmiset yrittää kurkkia että onko se oma linja tulossa sieltä takaa... =)
Siinä tapauksessa ekalle bussille viitataan käsi suoraan sivulle ja takaa tulevalle viitataan käsi suoraan ylös.
En aina kiinnitä hirveästi huomiota ympäristööni. Välillä saatan siis pysäyttää vahingossa uudemman kerran, jos huomaan, että joku on jo pysäyttänyt niin en. Eli pienestä ärsyynnytte! Ulkona on kaunis ilma menkää sinne nauttimaan ja unohtakaa tälläinen naurettava ärsyyntyminen typeristä aiheista. Ihmiset tekevät typerämpiä asioita päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet selkäni takana heiluttamassa, miten muuten näkisit minun heiluttavan?
Olet vieressäni, näen jonkin matkaa myös sivuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kulkenut neljäkymmentä vuotta lähes joka päivä linja-autoilla pääkaupunkiseudulla enkä ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa.
Että ehkä tämän vuoksi on hätävarjelun liioittelua heilua kuin heinämies tusinan muun kanssa pysäkillä.
Edessä seisova ei näe mitä takana seisova tekee. Takana seisova viittoaa, että bussi ajaisi edemmäksi ja pysähtyisi hänen kohdalleen. Lastenvaunujen kanssa liikkuva viittoaa, että keskioville olisi käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Omalla lähipysäkillä (Hki:ssä) sille pysäkille tulee ruuhka-aikoina melkein joka kerta 2-4 bussia ihan toinen toisen puskurissa kiinni. Siinä on vähän huitomista aika monella kun ihmiset yrittää kurkkia että onko se oma linja tulossa sieltä takaa... =)
Siinä tapauksessa ekalle bussille viitataan käsi suoraan sivulle ja takaa tulevalle viitataan käsi suoraan ylös.
Entäs kolmannelle ja neljännelle. Jalka suoraan sivulle ja jalka pystyyn ylös?
Vierailija kirjoitti:
Edessä seisova ei näe mitä takana seisova tekee. Takana seisova viittoaa, että bussi ajaisi edemmäksi ja pysähtyisi hänen kohdalleen. Lastenvaunujen kanssa liikkuva viittoaa, että keskioville olisi käyttöä.
Seison rintamasuunta katuun 90 asteen kulmassa. Näin näen sekä "edessäni" että "takana" seisovat. Suosittelen muillekin, jotka eivät halua nolata itseään viittomalla kuin alakoululainen koko luokan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kulkenut neljäkymmentä vuotta lähes joka päivä linja-autoilla pääkaupunkiseudulla enkä ole koskaan ollut vastaavassa tilanteessa.
Että ehkä tämän vuoksi on hätävarjelun liioittelua heilua kuin heinämies tusinan muun kanssa pysäkillä.
Komps!! Naurettavaa
Hahah, tein vastaavan aloituksen jonkin aikaa sitten, ja enemmistö vastaajista lyttäsi minut täysin. Kuulemma bussikuski ei huomaa vain sitä yhtä käsi ojossa sojottavaa kyytiin haluavaa, vaan pysähtyminen vaatii puoli tusinaa kädenheiluttajia :D
Olen samaa mieltä kanssasi, ap :)