Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk-seudulla busseilla liilkuvat!

Vierailija
12.04.2016 |

Oletteko koskaan miettineet, että miksi se ei riitä, että yksi pysäkillä bussia odottava ihminen pysäyttää pysäkille saapuvaa bussia? Siis mikä siitä sinun, joka näin toimit, kätesi pysäytyseleestä tekee niin hiivatin pätevän verrattuna minun pysäytykseeni? Ihanko oikeasti uskot, että jos vain minä pysäytän niin kuski jättää sitten sinut pois kyydistä? Vai mikä on ajatuksenjuoksu?!

Luoja näitä torveloita.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratikka pysähtyy, jos pysäkillä on matkustajia. Metrolle ei taida kukaan sentään huitoa, avausnappia sentään joku yrittää painaa melkein aina.

Ei pysähdy.

Kyllä se nyt pysähtyy, jos se ratikka on ainoa, joka kulkee siitä ja ihmiset seisoo siinä selkeesti odottamassa.

Vierailija
62/70 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että opetan lapsilleni, miten bussi pysäytetään. Toinen syy varmaan ihan vaan tottumuksesta (jos siis liikun ilman muksuja). Ei ole ennen tätä avausta tullut mieleenkään, että joku voisi oikeasti pahoittaa mielensä tällaisesta(kin) asiasta?

Mamma Itä-Vantaalta pyytää nöyrimmästi anteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla lähipysäkillä (Hki:ssä) sille pysäkille tulee ruuhka-aikoina melkein joka kerta 2-4 bussia ihan toinen toisen puskurissa kiinni. Siinä on vähän huitomista aika monella kun ihmiset yrittää kurkkia että onko se oma linja tulossa sieltä takaa... =)

Siinä tapauksessa ekalle bussille viitataan käsi suoraan sivulle ja takaa tulevalle viitataan käsi suoraan ylös.

En ole kyllä ikinä kuullut tällaisesta tai nähnyt kenenkään nostavan kättä suoraan ylöspäin.

Joo, ei ylöspäin vaan eteenpäin. Tätä tapahtuu erittäin harvoin, mutta kun sellaisen bussinpysäyttäjän näen, nostan hattua. Nopeuttaa esim. bussin tuloa pysäkille, kun kuski havaitsee siellä kyytiin tulijan ajoissa ja erottaa sen siitä etummaiseen bussiin menijästä. Tämän käytännön soisi yleistyvän kaikilla pysäkeillä, joissa pysähtyy useampi bussi yhtä aikaa.

T: bussikuski

Vierailija
64/70 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja stop-nappulan painaminen päättärillä XD 

Vierailija
65/70 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron salaisuuden. Olen ihan vaistomaisesti näyttänyt pysähtymismerkkiä lähijunallekin. Kun tarpeeksi vanhaksi elää, niin tuokin on automaatio. Olen myös tarpeeksi vanha olemaan nolostumatta kädenheilautuksesta. Käytin tänään mummobussia  ja en ollut edes pysäkillä kun sille viitoin. Ja napin painalluksen jälkeen kuski kysyi missä kohtaan haluan jäädä pois. 

Vierailija
66/70 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja stop-nappulan painaminen päättärillä XD 

Tämän olen oppinut ns. rengaslinjoilla. Ja jotkut bussit ajavat sivuun, jos kukaan ei jää päättärillä.

Vierailija
67/70 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napin painaminen päättärillä: olen pari kertaa jäänyt bussin kyytiin päättärillä, kun en painanut nappia ja saanut huutia kuskilta, kun hän ei nähnyt minua eikä täten voinut tietää, että joku ylipäätään jäisi pois. Ei tee mieli enää kokeilla, miten käy.

Bussille viittominen: olen lähes aina pysäkillä, jolle saattaa olla tulossa jopa 6 bussia jonossa. Ei ole mitään käsitystä siitä, kuka viittoo mitäkin bussia. Eikä tarvitse olla kuin kaksi bussia ja kaksi ihmistä, niin ei voi varmuudella tietää, kuka viittoo millekin bussille.

Olen ollut kehä I:n varrella odottamassa bussia, joka ajoi ohi, kun laskin käden sen jälkeen, kun kuski laittoi vilkun päälle. Enpä ole sen jälkeen laskenut kättä ennen kuin viime tipassa, sen verran syvältä oli seitä lumihangessa hirveällä pakkasella.

SIlloin harvoin, kun olen muunlaisella pysäkillä kuin noilla vilkkailla, niin ihan tottumuksesta toimin samoin. Joten ap raasu joutuu nostamaan kenties verenpainetta vuokseni jatkossakin. :D

Vierailija
68/70 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä dösää, mutta ärsyttää ne jotka painavat liikennevalojen nappia, jota on painettu jo (kirkkaankeltainen valo palaa). Menen töihin fillarilla Manskun yli, ja joka aamu tämä toistuu. 

Etkö tiennyt, että siinä on laskuri? Mitä useampi jalankulkija sen nopeammin valo vaihtuu.

Eihän niissä tietenkään mitään laskuria ole.

Ainakin Helsingissä on isoimpien katujen liikennevalojen kulmassa sellainen pienenpieni valkoinen valo joka vilkkuu. Se on busseja varten. Jos bussi on tulossa risteykseen, niin valotolppa tunnistaa sen bussin ja siksi ne valot jää bussien takia kaikille autoille vihreäksi vähän pidempään, jotta se bussi pääsee risteyksen yli.

Joten se jalankulkijoiden napin painaminen Manskulla on ihan turhaa, bussit määrää sen valojen vaihtumisen jokatapauksessa.

Vierailija
69/70 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Naurettavan näköistä, kun on useampi viuhtoja.

Vierailija
70/70 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävi joskus niin, että edempänä pysäkillä eli selkäni takana seisova näytti pysähtymismerkkiä ja minä en sitten näyttänyt. Mutta hänpä muuttikin mielensä ja alkoi huitomaan kädellään Ei,ei en tulekaan!" Minä tajusin sen liian myöhään kun bussi kaasuttikin pysähtymättä ohi. Sen jälkeen olen aina näyttänyt, ihan sama näyttääkö viisi muutakin.