Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Öh, vanhempaintoimikunta pyytää 15€ per lapsi opettajan kevätmuistamiseen. Minusta aivan liikaa!

Vierailija
12.04.2016 |

Luokassa on 27 oppilasta ja vanhempaintoimikunta ehdottaa, että sillä 15€/oppilas hankittaisiin lahjakortti yhteen liikkeeseen, josta opettaja takuulla löytäisi jotain ostettavaa (liittyy sen harrastukseen). Lahjakortti olisi siis arvoltaan 400€ ja ylijäävällä 5€:lla hankittaisiin kortti ja joku ruusu.

Juu, luokka on kuudes luokka ja oppilaat siirtyvät yläasteelle tämän jälkeen, mutta silti minun mielestäni 400€ on aivan törkeän iso summa. Tai siis jo se 15€/oppilas.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika paljon minustakin. Kiva idea kerätä yhdessä ja antaa yhteinen lahja, mutta 5-10 euroa olisi minustakin riittävä. Sun pitää kommentoida ja vastata, mitä mieltä olet ja ehdottaa mielestäsi sopivaa summaa.

Vierailija
2/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liikaa!!! Ehkä 5€/oppilas olisi järkevämpi ja kukat siihen päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On törkeä summa. Itse en antaisi, vaan veisin vain kukkakimpun tai vastaavaa.

Vierailija
4/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olivat miettineet että paljonko normiperhe saattaisi panostaa open lahjaan ja laittoivat suoraan sen summan. Minusta olisi ok ehdottaa vaikka 5-15 e/oppilas ja saisi itse valita paljonko laittaa. Toki ei ole pakko laittaa ollenkaan, senkin pitäisi olla vaihtoehto, eli 0-15 euroa.

Vierailija
5/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin liikaa! Onneksi tuollaiset keräykset ovat vapaaehtoisia. Itse en osallistuisi.

Vierailija
6/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala summa. Kuka tuommoista keksii? Jos jotain summaa kerätään niin 1-2 euroa.

Vierailija
7/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon on. Kivempi olisi että pyydettäisiin antamaan sellainen summa kuin itse parhaaksi näkee.

Vierailija
8/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan tällaisella keskiluokkaisella alueella ja tuntuu siltä, etteivät muut oikein tajua, että meitä pienituloisiakin mahtuu niiden kivilinnojen takatonteille rakennettuihin pieniin rivitaloihin. Ei me olla köyhiä, mutta 15€ on iso raha, ei mikään pikkusumma. Minä olen opintovapaalla ja mies elättää tällä hetkellä omilla tuloillaan koko viisihenkistä perhettämme. Asuntolaina on lyhennysvapaalla opintovapaani ajan. 

Tuntuu niin typerältä laittaa siihen pitkän pitkään sähköpostiketjuun marmatusta parista eurosta, kun moni on jo kommentoinut, että oikein hyvä idea. 

Miten siis sanoisi fiksusti, että yhteislahja on hyvä idea, mutta 15€ on liikaa (kun se muille on ihan ok summa)?

ap

Vierailija
9/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei muistettu opettajaa millään tavalla. Ihan turhaa ostaa mitään krääsää ja kukkiakin tulee ihan tarpeeksi. Opettajalle maksetaan palkkaa työstä ja se riittäköön

Vierailija
10/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh! Ihan liikaa kyllä on.

Vierailija
11/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa tuollaiset summat on kielletty, pidetään virkamiehen lahjomisena.

Vierailija
12/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä jaksetaan kitistä, 15 euroa nyt ei ole iso raha kenellekään. Joko kunnollinen lahja tai sitten ei ollenkaan, ja eihän tuota voi kukaan pakottaa maksamaan jos nyt tuntuu tiukkaa tekevän.

Vierailija
13/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa. Eikö opettajalle annetun lahjan pitäisi olla enemmänkin sellainen kiva ja lämmin kiitollisuudenosoitus eikä vaan joku velvollisuudesta annettu rahasumma :/

Vierailija
14/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea on kiva, mutta summa on kieltämättä suuri. En itse ainakaan toivoisi, että minua varten vaadittaisiin 15€ panostusta jokaiselta perheeltä. Perheitä on hyvin erituloisia ja joillekin tuo 15€ on varmasti iso raha, varsinkin jos on useampia lapsia ja opettajia, joita pitäisi muistaa.

Tällaisen muistamisen ja lahjojen antamisen pitäisi olla aina vapaaehtoista ja itse olen sitä mieltä, että mieluummin pientä kuin isoa. 400€ lahjakortti on todella iso lahja ja saattaa tuntua opesta itsestäänkin vaivaannuttavalta.

T: lto

Vierailija
15/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asutaan tällaisella keskiluokkaisella alueella ja tuntuu siltä, etteivät muut oikein tajua, että meitä pienituloisiakin mahtuu niiden kivilinnojen takatonteille rakennettuihin pieniin rivitaloihin. Ei me olla köyhiä, mutta 15€ on iso raha, ei mikään pikkusumma. Minä olen opintovapaalla ja mies elättää tällä hetkellä omilla tuloillaan koko viisihenkistä perhettämme. Asuntolaina on lyhennysvapaalla opintovapaani ajan. 

Tuntuu niin typerältä laittaa siihen pitkän pitkään sähköpostiketjuun marmatusta parista eurosta, kun moni on jo kommentoinut, että oikein hyvä idea. 

Miten siis sanoisi fiksusti, että yhteislahja on hyvä idea, mutta 15€ on liikaa (kun se muille on ihan ok summa)?

ap

Ihan rehdisti vaan laitat viestiä, että sinusta summa on liikaa. Et varmasti ole ainoa joka ajattelee noin. Muut eivät vaan ehkä kehtaa sanoa. Minustakin tuo on ihan kohtuuton summa, vaikka tulojen puolesta olisikin varaa.

Vierailija
16/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamala summa. Kuka tuommoista keksii? Jos jotain summaa kerätään niin 1-2 euroa.

Öö 27 euron lahjakortti olisi ok? Tai jopa 54€? 

Minä hoitaisin asian niin, että vanhemmat saavat keskenään miettiä, kuinka paljon laittavat yhteiseen pottiin ja ilmoittaisin, ettei osallistuminen ole pakollista. Ne, jotka haluavat osallistua, voisivat laittaa sen 3-20 euroa tilille ja rahoilla hankittaisiin se lahjakortti.

Vierailija
17/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voi hyvin olla, että joku muukin on sitä mieltä, että tuo summa on aika paljon ja vähempikin riittäisi, mutta epäröi sanoa sitä ääneen kuten sinäkin teet. Jonkun pitää uskaltaa avata suunsa. Voi olla, että kannatusta ajatuksellesi löytyy ja kun joku sanoo asian ensin ääneen, muutkin uskaltavat.

Neljänsadan euron lahjakortti on aika iso ja voi olla jo opettajallekin kiusallinen. Jos keräisitte 5€/nenä, saisitten satasen lahjakortin ja jonkun kukan ja se olisi minusta ihan riittävä.

Vierailija
18/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen lapsen vanhemmat lahjoittakoon sopivaksi katsomansa summan, tämä olisi parempi. Jokin yläraja voisi olla yksittäisellä lahjoituksella, vaikkapa 30e.

Vierailija
19/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-5euroa on riittävä. Miksi opettajaa pitäisi muistaa kalliilla lahjalla. Työtäänhän se tekee ja saa siitä palkan.

Vierailija
20/85 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta sitä jaksetaan kitistä, 15 euroa nyt ei ole iso raha kenellekään. Joko kunnollinen lahja tai sitten ei ollenkaan, ja eihän tuota voi kukaan pakottaa maksamaan jos nyt tuntuu tiukkaa tekevän.

Tällaisia ne muiden lasten vanhempien sähköpostiviestit ovat. Siksi tekee tiukkaa laittaa sitä kommenttia, että voisiko sitä osallistujamaksua kohtuullistaa, kun se 15€ on jollekin (meille) iso raha.

Lapsia on kolme, opettajia on kolme. Jos jokaisessa luokassa olisi samanlainen keräys, se olisi jo 45 euroa. Sillä summalla me syödään jo monta, monta päivää.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme