Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääse eroon väkivaltaisesta narsistisesta miehestä!?

ihanYksin
12.04.2016 |

Toivoisin vaan asiallisia vastauksia tai vertaistukea tähän , koska asia on mulle todella vaikea.

Tapaasin pari vuotta sitten miehen joka oli ihana ja kiltti ja maailman paras. Rehellisesti olisi tuonut" kuun" taivaalta jos se olisi mahdollista. Ikinä ennen en o saanut niin paljon huomiota ja yhdessä oloa.
Minulla on entisestä suhteesta lapsia ja tämä mies oli niille jopa enemmän isä ku oikea. Kaikki oli siis täydellistä, puhuttiin häistä ja yhteen muuttamisesta.

Mutta sitten tapahtui jotain, puoli vuotta sitten kiltistä miehestä tulikin ihan outo: masentunut, määräilevä ahdistava. Ihan kun kaikki ihmillisyys olis hävinnyt. Asiat mitkä ennen oli ok, nyt ei ollutkaan. Jos en ihan heti työvuoron jälkeen soittanut tai tullut suoraan kotiin alkoi syytökset et oon jonkun toisen miehen kanssa ollut. Syytti mua hänen elämän pilaamisesta.

Mies rupesi juomaan, ja muutaman kerran kännissä uhkaili, että tulee kimppuun.
Kaikki ne asiat mitä olin alkuaikoina kertonut, miten mua on loukattu , hän teki samat+ viel pahemmin.Tuntui että en o sille mitään, hän voi kohdella mua miten halua. Monta kertaa sanoin et mua ahistaa ja pelottaa...enkä halua tällästä.

En halunnu että hän on enää meidän luona, ei ainakaan kännissä.
Kaikki meni siihen et eräänä päivänä hän tuli kännissä meille ( vaikka kielsin tulemasta) ja kävi mun kimppuun -uhkasi tappa. Sain soitettu poliisit paikalle ja syyte on tulossa.

Nyt ongelmana on se että hän ei jätä mua rauhaan. Soittelee, txt.. käy oven takana...
Yritän olla vastaamatta/ soittamatta/ avaamatta ovea... Mutta jossain kohtaan ratkean koska viestit on uhkaavia..seuraavaksi saattaa olla kilttejä... jossainkohtaan hakee sääliä... ja jossain haukkuu mut lyttyyn...

Nytkin on laittanut viestejä miten hakee apua ja halua olla meidän kans... Voiko ihminen enää muuttua? En o kahteen pvän vastannut mihinkään, enkä uskaltanut liikkua mihinkään ettei vana vahingossa törmää siihen.

Välillä mua pelottaa lastenkin takia ( he ei tiedä tästä "riidasta" mitään, mutta välittää siitä ihmisestä todella paljon).
En uskalla soittaa kenellekkään, ettei se vaan huomaa et puhun puhelimeen ( rupee tulemaan uhkaavia viestejä tai hajoittaa paikkoja)
Oon blokannut sen numeron ...soittaa ilman numeroa..tai tulee oven taakse ...

Mitä mä voin tehdä? Onko lähestymiskielto ainut tapaa päästä eroon tästä miehestä? Oon ite henkisesti jo ihan rikki . Tällästä elämää ei toivo kenellekkään.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla käytöksellään hän sinua nyt marssittaa. 

Minä pääsin aika helposti, kun en kiinnittänyt mihinkään exän tekemiin aloituksiin huomiota. Ei puheluit, ei viestejä, ei oven avausta. Mitä enemmän häntä huomioit , sitä tyytyväisempi hän on.

Hae se lähestymiskielto ja suosittelen kyllä muutakin kättä pidempää...

Vierailija
2/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodin kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki apua ITSELLESI, sillä sinulla alkaa olla vainoharhaisuuden oireita. Vai millä tavalla asunnon ulkopuolella oleva ihminen voisi jollakin tavalla uhata sinua siksi, että huomaisi sinun olevan puhelimessa.

Ei tule muuttumaan muuta kuin pahemmaksi, mutta sinä voit pelata ihan samoilla korteilla kuin hän. Kun seuraavan kerran puhuttelet häntä, sinäkin voit luvata "kuun taivaalta", jos hän vaan hakeutuu hoitoon heti välittömästi.

Vierailija
4/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto, muuta sun asuinpaikkaa, ota turvakielto ja ota vielä luottokielto.

Vierailija
5/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki apua ITSELLESI, sillä sinulla alkaa olla vainoharhaisuuden oireita. Vai millä tavalla asunnon ulkopuolella oleva ihminen voisi jollakin tavalla uhata sinua siksi, että huomaisi sinun olevan puhelimessa.

Ei tule muuttumaan muuta kuin pahemmaksi, mutta sinä voit pelata ihan samoilla korteilla kuin hän. Kun seuraavan kerran puhuttelet häntä, sinäkin voit luvata "kuun taivaalta", jos hän vaan hakeutuu hoitoon heti välittömästi.

Ehkä oon vainoharhainen , mutta näin on pääsyt käymään. En vastannut hänelle puhelimeen, mutta puhuin toista puhelua kun hän soitti.. Soittaminen muuttui vieläkin pahemmaksi. Eilen soitti niin monta kertaa peräjälkeen että en voinut edes koskee puhelimeen kun hän soitti kokoajan.  HÄn on myös odottanut mua mun vanhempien oven takana, milloin tuun ulos sieltä. Ja soittanut myös työpaikalle ja kysellyt olenko siellä.

Mä oon heikko, tiedän sen.. en halua kenellekkään pahaa... Haluaisin vaan että tämä loppuis että voin ruveta elää rauhallista elämää, tällä hetkellä sitä ei ole. Pelko, masennusta, syytöksiä ( miks oon niin tyhmä et edes otin tämän miehen elämään)

Hassuinta on että ite toivoi, että en pidä yhteyttää... no nyt  en pidä ni ahdistaa mua ja tekee mun elämästä helvetin.

Vierailija
6/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa vainoaminen ja löydät monia samanlaisia tarinoita ja vertaistukea! Konkreettisia ohjeita myös! Ota talteen kaikkien uhkailujen ajat ja viestit ja mars poliisilaitokselle!

Vierailija
7/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole kertonut mitään lapsillesi? Missä lapset silloin olivat, kun mies hyökkäsi kimppuun?

Vierailija
8/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viesteissä uhkailuja tai solvauksia niin säästä ne, vaihda puhelinnumero kokonaan uuteen, pidä kirjaa jokaisesta kerrasta kun ilmestyy ovelle (tai vanhempiesi ovelle/työpaikalle tai ottaa yhteyttä sitä kautta). Lähestymiskielto niillä eväillä ja todnäk vainoaminen ainakin rikoksena tuossa jos haluat senkin selvittää oikeudessa. Jos mahdollista niin muuta.

Tsemppiä, itsekin muutin ja hain oikeuden kautta taas itselleni rauhan. Valitettavasti en osaa auttaa tuohob ettet uskalla liikkua missään, en minäkään uskaltanut kun saattoi tulla koska vaan riehumaan.

Vierailija
9/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et ole kertonut mitään lapsillesi? Missä lapset silloin olivat, kun mies hyökkäsi kimppuun?

Lapset eivät ollut onneksi silloin kotona, olivat mummolassa. Tämä tapahtui hiihtolomalla ja melkein siitä asti mies on ahdistellut mua.

Aluksi laittoi viestiä miten pahoillaan on kaikesta ja ymmärtää miks en pidä enää yhteyttää. Sitten kerran erehdyin näkemaan kaupassa ja juttelin sen kans,( tiedän tein väärin mutta kun välittää toisesta ni halua auttaa ja ymmärtää) niin tilanne meni taas tälläseks.

Eniten ahistaa sekin kun on tunteita sitä ihmistä kohtaan. Miten mä voin välittää siitä ihmisestä joka yritti tappaa mua.  Tuntuu pahala lukee viestejä ja kattoo ku soittaa... syyttää mua kylmyydestä ja halua vaan korjata kaiken.

Tiedän et oman mielenterveyden vuoksi mun pitää olla tiukka,kylmä ja laittaa välit poikki..( niin meinaan tehdäkin)  mut sitten taas on nämä ristiriitaiset tunteet.

Oon tulossa hulluksi...  enkä halua/ uskalla puhuu tästä kenellekkään,  Haluan vaan rahan ja oman eämän takaisin. Että elämässä on muutankin kun itku ja ahdistus

10/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Olet joutunut ihmissuhteessasi tilanteeseen, joka rajoittaa sinua. Kertomasi perusteella ajattelen, että hyötyisit suuresti keskusteluavussta. Vaikka se ei muutakaan puolisosi käytöstä, se nostaa ylös omat terveet puolesi, muistuttaa sinua realiteeteista, kannustaa sinua toimimaan oikealla tavalla ym. 

Poliisille voi tietenkin tehdä ilmoituksen kotirauhan häirinnästä, mutta silloin sinulla pitää olla 'puhtaat jauhot pussissa' eli et voi vastailla/jutella hänelle takaisin. Olethan alunperin sanonut, että sinuun ei saa enää ottaa yhteyttä ja haluat olla hänestä irti?

Keskusteluapua voit etsiä esim. terveyskeskuksen mielenterveyspalveluista, psykiatriselta sairaanhoitajalta, jos olet töissä niin työpsykologilta, tai voit myös toki jutella esim. seurakunnan diakoniatyöntekijän kanssa. Tärkeintä olisi, että saisit etäisyyttä tilanteeseen ja näkisit tilanteen ja omat selviämismahdollisuutesi realistisessa valossa. Nyt vaikuttaa, että olet 'hukkunut' asian alle ja koet voimattomuutta. Sinun pitää saada tatsi omiin rajoihisi ja omaan itsemääräämisoikeuteesi, ajattelen. 

Miltä tämä kuulostaa?

Vierailija
11/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa narsisti ja ime itseesi kaikki tieto mitä löydät.

Käske viestillä miehen jättää sinut rauhaan. Sano, että ette enää ikinä tule olemaan tekemisissä. Jos uhkailee sinua, uhkaa laillisesti takaisin = poliiseilla.

Tämän jälkeen ÄLÄ REAGOI MITENKÄÄN hänen toimintaansa. Ainoa sallittu reagointi on itsepuolustus jos tulee ja käy kimppuun, vaikka et reagoinut mitenkään. Minulla on kokemusta, kuinka narsisti lateli lopussa aivan järkyttäviä uhkauksia. Olin reagoimatta mitenkään, niitä satoi muutaman kerran, mutta lopulta lopetti. Poliisi ei auttanut, kun ei kuulemma ollut tarpeeksi todisteita.

Pysy lujana. Vaikka tuntuisi miltä, älä ole enää yhteydessä! Hakeudu terapiaan. Lisää ohjeita löydät netistä.

Vierailija
12/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis viimeksi viime viikolla viimeksi puhunut puhelimes hänen kanssa ja  sanonut selvästi että en halua olla missään tekemisessä.( uhkaili tulla väkivaltaisesti sisälle jos en vastaa puhelimeen) Sanoin selvästi puhelimeen että mikä mua ahdistaa ja  siitä että haluan oman elämän takas.

Hän sanoi että ymmärtää ja luulin että asia on sillä ok.

Seuraavana pvänä palautin hänen viimeiset tavarat, mitkä oli jäänyt meille,  hänen postilaatikkoon ( me ei siis missään kohtaan asuttu yhdessä)

Siitä se sitten otti nokkiinsa ja yritti soittaa , en vastannut... jonka jälkeen hän ite laittoi viestin että meillä ei ole enää mitään puhuttavaa .. eikä mun kannata enää ikinä ottaa siihen yhteyttää...toivotti kaikkea hyvää jne... en o vastannut mitään sen jälkeen...

Lauantai yönä se laittoi viestiä..ja sen jälkeen on pommitellut tosi tiheä tahtiin puheluita ja txt.

Oon miettinyt että menisin juttelee psykolle mutta tarvinko siihen lääkäri lähetteen?

Hävettää ku oon niin heikko että tommosen asian takia tarvin apua tai miten oon ylipäätänsä mennyt rakastumaan sellaiseen ihmiseen joka ei osaa arvostaa mua. MIstäs mä osaan hakea sitä? 

Oon nyt jälkeinpäin lukenut netistä aiheesta ja siitä ymmärtänyt, että olen tekemisessä sellaisen ihmisen kanssa, koska vielä muutaman kk sitten uskoin että vika on  pelkästään minussa. En osaa olla tarpeeks hyvä .

En halua miehelle mitään pahaa...mutta en halua itsellekkään tällästä loppuelämää.. Tää pelko... tää ahistus... haluan sen vaan pois.

Vierailija
13/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluapua ja neuvoja voisi löytyä myös nettiturvakodista: https://www.turvakoti.net/site/

Vierailija
14/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei kannata puhua enää ollenkaan omista tunteistasi tai paljastaa mitään muutakaan itsestäsi narsistille. Sellainen ei välitä minkään vertaa, vaan tulee käyttämään kaikkea sinua vastaan. Jos sanot että jokin sen tekemä pelottaa, se tekee sitä entistä useammin. Tsemppiä! Moni on päässyt noista sekopäistä eroon, minä mukaan lukien.

Vaikka sinulla olisi vielä tunteita, ne menee ohi. Ajan kanssa tajuat senkin järkyttävän tosiasian, että koko suhde oli valheellista.

Sinussa ei ole mitään vikaa! Mutta jos vielä olet miehen kanssa, hän sairastuttaa sinutkin.

Vierailija
15/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää mieshenkilö josta sä ap kerrot, sattuisi lukemaan tän ketjun ja tunnistaisi siitä itsensä; olis muuten helvetin tyytyväinen.

Huomaisi nimittäin että sinä todella ajattelet häntä.

Vierailija
16/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä voi muuta oikein tehdä kuin jättää mies TÄYSIN huomiotta. Niin kauan kuin mitään vakavaa ja konkreettista ei ole tapahtunut riittävän monta kertaa on vaikea saada lähestymiskieltoa tms. Oikeusprosessit ovat lisäksi pitkiä ja sen aikana mies pääsisi entistä enemmän pitämään sua henkisessä lieassa. Tällaiset riippuvaiset unohtavat pokansa jonkin ajan kuluttua, jos heidän tavoitteitaan ei ruoki millään tavalla. Yleensä löytävät uuden uhrin. Jos mies tulee humalassa sun oven taakse, häiriköi pitkään, et pääse ulos tai mies rikkoon jotain, niin soitat poliisit paikalle. Muista säästää kaikki miehen lähettämät viestit ja laita ylös soittoajat, jollei ne jää kännykkään muistiin. Tämä siltä varalta, että päädytte oikeuteen joku päivä. Kaiken lisäksi sun on huolehdittava lasten turvallisuudesta, jos mies on vain "vähän hullu", niin ei ole kiinnostunut häiriköimään lasten kautta, mutta sitä mahdollisuutta ei voi sulkea poiskaan. Pidä pintasi!

Vierailija
17/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän ehkä onkin se asia mikä sai mut ymmärtämään... et jos jatkan hänen kanssa hän vetää mut samaan kuoppaan mukaan...  minusta  tulisi yhtä hullu.. enkä halua sitä..

Miten te ootte pääseet eroon tommosista ihmisistä?  Miten saisin sen pois mielestä? Mitä kannattais tehdä? tai mistä aloittaa?

Oon laittanyt s-postia kunnan psykiatrinen sairaanhoitajalle ja kysynyt ,miten voisin varata ajan ja  pääsisinkö keskustelemaan hänen kanssa.

Vierailija
18/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ehdottomasti hakee jotain reaktiota sinulta. Se ruokkii hänen fantasiaansa. Se on hänen ruokaansa.

Vainoamisesta on tulossa rikos, ja lähestymiskieltoa voit hakea, jos on jo rikosilmoituskin pahoinpitelystä tehty. Osta ensinnäkin toinen kännykkä ja siihen uusi liittymä. Laita puhelinnumero uudesta salaiseksi, ja sitten ilmoitat sen ystäville ja kavereille, ja kerrot että sitä ei saa antaa kenellekään, ja kerrot miksi. Kun mies soittaa vanhaan numeroon, laita se äänettömälle -< näin pääset jonkinlaiseen puhelinrauhaan ja tiedät, että kun toinen kännykkä soi, se ei ole ex. Et vastaa hänen yhteydenottoihinsa muuta kuin kerran, että "et saa enää lähestyä minua millään tavoin, ja jos et nyt jätä minua rauhaan, ilmoitan asiasta poliisille".  Soittoajat, seuraamiset ym. ylös.

Olen ollut vastaavassa tilanteessa, minulla oli onneksi suojanani iso  koulutettu ja ilkeähampainen koira, ja mies jätti rauhaan, kun ei enää saanut minuun mitään yhteyttä. Eli muutin myös pois, ja väestörekisterissä voi salata osoitetiedot. Samoin pyysin työnantajalta siirron toiseen toimipisteeseen samassa kaupungissa. Töissä pitää kertoa, ettei tietojasi saa antaa kenellekään niitä kysyvälle, ei varsinkaan toimipaikkatietoja.

Itsepuolustuskurssia suosittelen lämpimästi!

Vierailija
19/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanYksin kirjoitti:

Sehän ehkä onkin se asia mikä sai mut ymmärtämään... et jos jatkan hänen kanssa hän vetää mut samaan kuoppaan mukaan...  minusta  tulisi yhtä hullu.. enkä halua sitä..

Miten te ootte pääseet eroon tommosista ihmisistä?  Miten saisin sen pois mielestä? Mitä kannattais tehdä? tai mistä aloittaa?

Oon laittanyt s-postia kunnan psykiatrinen sairaanhoitajalle ja kysynyt ,miten voisin varata ajan ja  pääsisinkö keskustelemaan hänen kanssa.

Jatka vain normaalia arkeasi. Sinussa ei ole mitään vikaa ja mies yrittää manipuloida sinua. Toki voit käydä juttelemassa, mutta se saattaa myös pitkittää ongelmia, koska aktiivisesti mietit tapahtuneita. Siinä missä joudut olemaan huomioimatta miehen lähestymiset joudut myös blokkaamaan hänet ajatuksistasi. Kun pöly on laskeutunut sinua ihmetyttää miten edes menit niin sekaisin kaikesta.

Vierailija
20/28 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähestymiskielto ja HETI. KAikki tekstarit säästät, pistit ylös soittokellonajat jne.

Kaikki kontakti pois. TÄYSIN POIS. Tossa voi käydä tosi huonosti jos vähänkin annat liekaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme