Voisitko olla miehen kanssa ei osaa/pysty puolustamaan sinua?
Ei siis osaa/haluaisi puolustaa sinua fyysisesti tai ei oikein osaa suullisestikaan käydä "huorittelijoiden" päälle. Miltä tuntuisi jos mies vaan liukenisi paikalta ja sanoisi, että mennään pois? Kyseessä olisi siis jotain nimittelyä, piikittelyä ja muuta.
Mies ei osaa yhtään tapella, kerrankin yksi ei niin isokaan mies alkoi lähennellä minua ja sitten töni miestäni. Mies otti kädestäni ja sanoi, että nyt juostaan pois.
jotenkin nolottaa kun mies ei pidä puoliaan ja turvaa minun kunniaa :(
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö miehen tehtävä ole puolustaa naista?
Ei kun nussia raskaaksi ja kytkeä takaisin kiinni hellaan.
Voit kuvitella mitä haluat. Jos tietäisit paremmin, et puhelisi tuollaisia. Et tiedä, minkälaisista tilanteista ja ihmisistä olen selvinnyt. Vaikutat hiukan hölmöltä.
Ei sillä, että kaipaisin puolustamista, mutta mulle kyse on siitä periaatteesta, että me ollaan yhtä tiimiä kumppanin kanssa. En ole mikään avuton, mutta joskus kukin meistä tarvitsee apua ja haluaa tuntea saavansa tukea.
Tarinatuokio:
Kun aloin parisuhteeseen nykyisen kanssa, exäni lähetti minulle vihakirjeen, jossa haukkui minut lyttyyn ja miten olen kamala ja en ikinä rakastanutkan häntä (vaikka erosimme, koska hän petti). Nykyinen näki miten harmistuin tästä kirjeestä, facebook-viesteistä ja siitä miten exä puhui asiasta lähipiirilleni (kuin olisin vain hylännyt hänet syyttä). Nykyinen meni tietämättäni ottamaan facebookissa exääni yhteyttä ja pyysi jättämään minut rauhaan ja ettei jatkossa kysyisi enää nätisti.
En pidä minkäänlaista uhkailua hyvänä, mutta olihan se jollain tavalla ritarillista, että hän oli huolissaan jaksamisestani asian kanssa. Hän tiesi, että vaikka olin pyytänyt exääni jättämään minut rauhaan ja että yritin silti olla mukava hänelle, exä ei ottaisi sitä kuuleviin korviinsa. Nykyiseni näki, että tarvitsin apua ja hän auttoi miten osasi. Se oli liikuttavaa.
Mihinkään tappeluun jääminen yms. ei minusta ole kovin järkevää, mutta en olisi puolison kanssa (mies tai nainen), joka ei pyrkisi suojelemaan minua millään lailla, edes sillä että juostaisi yhdessä pois.
Mieheni puolustaa minua ehkä hiukan liiankin aggressiivisesti, piirre joka enemmän ärsyttää, kuin tuntuu "ihanalle", vaikka toki mielestäni parisuhteessa toisesta pidetäänkin huolta.
Osaamisella ja pystymisellä ei ole niin suurta merkitystä kuin sillä, että ei jätä rakastaan pulaan vapaaehtoisesti, vaan pyrkii auttamaan millä pystyy. En minäkään osaa tapella, mutta jos joku mieheni kimppuun hyökkäisi, niin takuuvarmasti ottaisin kättäpidempää ja jäisin puolustamaan miestäni.