Näköjään sossu kustantaa ratsastuksen köyhälle perheelle.
Näin pienituloisena perheenä harmittaa kun ei ole varaa kuin ilmaisiin harrastuksiin lapsella ja köyhä suurperhe saa sossusta rahat ratsastukseen. Onko tämä oikein?
Kommentit (261)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sosia nuneroita yms
Jep
TAAS KOKO KETJU TÄYNNÄ AIVAN SELVÄÄ YLEISTÄVÄÄ JA
MAALITTAVAA VIHAPUHETTA,JOSSA PYRITÄÄN LUOMAAN KUVAA
TYÖTTÖMISTÄ JONAIN PUMMEINA,LOISINA,TYÖNVIEROKSUJINA JNE.
TÄYTTÄ VIHAPUHETTA!
JOS TYÖTÖN SANAN TILALLE LAITETAAN SANA MA..ULKKARI,
NIIN KAIKKI OLISIVAT SITÄ MIELTÄ ETTÄ KYSEESSÄ ON
VIHAPUHE JA RASISMI. MIKSI SAMA SÄÄNTÖ EI PÄDEKÄÄN
KANTASUOMALAISTEN KOHDALLA,PERS..MODE?!
JA JOS PUHUTAAN (TAI ARVOSTELLAAN) TUISTA JOILLA TYÖTÖN, VAIKKAPA JOKU
POSION YLI 50V MUMMO,PYSYY HENGISSÄ JA TULEE TOIMEEN,
NIIN MIKSI EI SITTEN TASA-ARVOISESTI PUHUTA MYÖS
KAIKISTA MUISTA TUISTA JOTKA TASAN TARKKAAN TULEE
SAMASTA VEROSÄKISTÄ. ESIMERKKINÄ MAATALOUSTUET YLI 6MRD
JA YRITYSTUET MYÖS YLI 6MRD PIILOTUET HUOMIOIDEN.
MIKSI VAUVA-PALSTAN PERSU-MODE EI NOUDATA OMAN PALSTANSA
SÄÄNTÖJÄ VAAN TROLLAA PÄIVÄSTÄ TOISEEN NÄITÄ TYÖTTÖMIIN JA
KÖYHIIN KOHDISTUVIA VIHAKETJUJAAN JA SOLVAUKSIAAN.
TÄMÄ PERSU-MODE KÄYTTÄÄ VAUVA-PALSTAA OMAN SAIRAAN AGENDANSA
AJAMISEEN SEKÄ POLIITTISEN IDEOLOGIANSA MARKKINOINTIIN.
SAMALLA TÄMÄ MODE POISTAA ALOITUKSET JA NE KETJUN KOMMENTIT
JOISSA DEMOKRATIAN MUKAISESTI TUODAAN ESILLE MYÖS MUUT TUET.
MIKSI TÄLLAINEN TOIMINTA PERSUMODELTA SALLITAAN?
TÄMÄKÖ ON SANOMA OYN MIELESTÄ DEMOKRATIAA?
EIKÖ SANOMAN KANTTI KESTÄ TUODA ESIIN MUITA TUKIA?!
TÄLLÄINEN VAIN NS. YHDEN "TOTUUDEN" SALLIMINEN ON
KUIN SUORAAN TAANOISESTA NEUVOSTOLIITOSTA JA EDUSTAA
PUHDASTA KOMMUNISMIA,JOSSA MUUT KOMMENTIT JA MIELIPITEET
SENSUROIDAAN. PERSUKOMMUNISMIA.
JOS PALSTAN MODE ON NOIN KATEELLINEN SILLE TT-TUKEA MUUTAMAN
EURON SAAVALLE POSION MUMMOLLE,NIIN MIKSI EI ITSE JÄÄ
TYÖTTÖMÄKSI NAUTTIMAAN SIITÄ HERKUSTA? SEHÄN OLISI
ÄÄRETTÖMÄN HELPPOA. SANOO ITSENSÄ NYT HETI IRTI JA
ILMOITTAUTUU TYÖTTÖMÄKSI. SITTEN VOI OLLA ITSEKIN SE
SOSSUPUMMI JA TYÖNVIEROKSUJA. SO SIMPLY. SITTEN EI TARTTIS
ENÄÄ ITKEÄ PÄIVITTÄIN TÄÄLLÄ KETJUISSA KU NE SAA TUKEA JA
MÄ EN . VAIKKA VANHEMMAT SAAKIN MILLIN MAATALOUSTUKEA
JA YRITYSTUKEA JOKA VUOSI!
VAADIMME ETTÄ SANOMA OY IRTISANOO KAIKKI TÄMÄN PALSTAN
POIKAMODET JA POISTAA NYT JA JATKOSSA TÄMÄN KETJUN JA TYÖTTÖMIIN
SEKÄ KÖYHIIN LIITTYVÄT KETJUT,JOIDEN AINOA TARKOITUS ON VAIN JA AINOASTAAN
TUODA FRAMILLE KO.KOHDERYHMÄÄN KOHDISTUVIA YLEISTYKSIÄ JA SOLVAUKSIA
ELI SELVÄÄ VIHAPUHETTA!
SANOMA OY SAI VASTIKÄÄN 30MILJ MEDIATUEN MEIDÄN VEROVAROISTA.
MIHIN TÄMÄ RAHA MENI? OMISTAJIEN TASKUUN? TOIMITTAJIEN JA TÄMÄN
PALSTAN MODEN PALKAN MAKSUUN! ELI SIIS PALSTAN PERSU-MODET
SAAVAT JOKA KUUKAUSI PALKKANSA MEIDÄN VERONMAKSAJIEN KUKKAROSTA
ELI SIIS PALKKA ON SELVÄÄ SOSSUTUKEA! SEHÄN TULEE SAMASTA VEROSÄKISTÄ
KUIN MUUTKIN TUET!
Vihapuheen sensuroiminen ei ole mielipiteenvapauden rajoittamista,
koska vihapuhe on väkivaltaa, ei mielipide
https://syrjinta.fi/vihapuhe
https://eivihapuheelle.fi/
https://www.koulukino.fi/disinformaatio-vihapuhe-ja-mediakasvatuksen-ke…
https://www.vauva.fi/artikkeli/keskustelualueen-saannot
Kansallista maataloustukea on leikattava
Suomen maatalous tuottaa kansantuotteestamme noin 2,7 prosenttia. Meillä on 59 000 maatilaa ja niillä 78 000 työpaikkaa eli 1,3 työpaikkaa maatilaa kohden.
Eurostatin Agriculture and Fishery -tilastokirjan mukaan maatalouden tuotannon arvosta Suomessa 59 prosenttia oli maatalouden tukia.
Kyse on maataloustuista. Mitä enemmän pelloilla tapahtuvaa maataloustoimintaa tuetaan, sitä enemmän pellosta kannattaa maksaa.
Ruotsi on luopunut kansallisista maataloustuista käytännössä kokonaan ja siellä maataloustuottajat ovat oikeutettuja vain EU:n maksamiin maataloustukiin. Suomessa sen sijaan maksetaan noin 1,3 miljardin euron EU-tukien päälle vielä 1,4 miljardia euroa kansallisia maataloustukia.
Suomen korkeita maataloustukia usein perustellaan sillä, että maamme sijaitsee pohjoisessa ja että vaikean ilmaston vuoksi on välttämätöntä, että maksamme kansallisia tukia. Muuten maataloustuotanto loppuisi kuin seinään. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa vaan Suomen maataloustuet ylikompensoivat heikommat kasvuolosuhteemme. Maataloustukia maksetaan siis liikaa.
Nyt liian korkeat maataloustuet pääomittuvat peltojen hintoihin. Koska yli kolmannes kaikesta peltoalasta on vuokrattua, huomattavan iso osa ylisuurista maataloustuista valuu muualle kuin itse maataloustuottajalle. Nykypolitiikasta kärsivät veronmaksajat eikä hyötykään osu minne sen pitäisi.
Huoltovarmuus on maataloustukien puolustajien yleisimmin käyttämä argumentti. Huoltovarmuudella on kuitenkin hyvin vähän tekemistä Suomen maatalouspolitiikan kanssa. Monet maataloustukijärjestelmän piirteet ovat juuri huoltovarmuuden kannalta nurinkurisia. Esimerkiksi käytäntö maksaa korotettua tuotantotukea Suomen itärajan tuntumaan on tietenkin ohjannut tuotantoa keskittymään lähelle Venäjän rajaa.
Jos huoltovarmuus olisi pääasiallinen tavoite, tuet tulisi keskittää niille toimijoille jotka voivat kustannustehokkaasti ja luotettavasti tuottaa elintarvikkeita. Suomen maatiloista puolet tuottaa 95 prosenttia tuotannosta ja toinen puolikas tuottaa vain viisi prosenttia tuotannosta. Suomessa on yhteensä 50 000 maatilaa eli noin 25 000 maatilan osuus kokonaistuotannosta on hyvin marginaalinen.
Oi keus hyvä än elä mään kuu luu ka ikille!
Vierailija kirjoitti:
Harrastuki taitaa olla 200e/vuosi. Minulle kerrottiin siitä joskus teininä ja olen nyt myös jälkihuoltonuorena oikeutettu siihen, jos muistan oikein.
T. 18-v
Mäki olin jälkihuollossa, mutta ei mulle tuollaisia kerrottu. Mun saman ikänen serkku oli kanssa huostaanotettu ja sille maksettiin ajokorttia ynnä muuta kivaa kun täysi-ikäistyi. Mulle annettiin reilun satasen maksusitoomus Ikeaan ja avaimet nistilähiön asuntoon.
#tasaarvosuomiinmyass
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiassa voi olla niin paljon enemmän kuin sinä näet. Jos on esim. katsottu että harrastus tukee lapset selviämistä ja ehkäisee syrjäytymistä. Mutta kadehdi sinä vaan...
Harrastuksen tukeminen on harkinnanvaraista. Senkun haet vaan jos katsot että sinä ja sinun lapsesi on siihen oikeutettu.
Mutta ratsastus on sellainen laji, jota ei tarvitsisi kenellekään kustantaa yhteiskunnan varoin. Tiedätkö edes, kuinka kallis laji on kyseessä? Jokin edullisempikin laji varmasti löytyisi. Ei, en ole pienituloinen ja harrastan ratsastusta, mutta inhottaa maksaa veroja loisten takia.
Missä muussa lajissa pääsee yhtymään hevosen kanssa yhtä hyvin? Hevoset ovat hyvin teraupeuttisia eläimiä
Itse asiassa ihan hyvä homma. Lisäksi pitäisi olla niin että kerran kahessa vuodessa sossun pitäisi köyhälle maksaa kahen viikon loma ulkomailla ja pari tonnia käyttö rahaa. Saa köyhäkin elämyksiä elämäänsä.
Onneksi mulla on 2 hevosta ja saan ratsastaa ihan ilmaiseksi.
T. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiassa voi olla niin paljon enemmän kuin sinä näet. Jos on esim. katsottu että harrastus tukee lapset selviämistä ja ehkäisee syrjäytymistä. Mutta kadehdi sinä vaan...
Harrastuksen tukeminen on harkinnanvaraista. Senkun haet vaan jos katsot että sinä ja sinun lapsesi on siihen oikeutettu.
Samalla lailla se tällaisen kaiken itse maksavan pienituloisen lapsi on syrjäytymisvaarassa. Silti ei sossu anna yhtään mitään.
sossu ei heillekkään anna yhtään mitään vaan KELA. se sama joka maksaa sulle 2300. Tuolla rahalla kyllä pitäisi yksi lapsi päästä ratsastamaan. Mut sä tietty syöt ja juot senkin.
Ne ovat huostaanotettuja joillekka kustannetaan kallis hevosharrastus. Puolihuostassa tai kokohuostassa, sen tyyppisiä sosiaalitapauksia, yleensä päihde vanhempien lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi mulla on 2 hevosta ja saan ratsastaa ihan ilmaiseksi.
T. Työtön
Työtön jolla on varaa hevosiin niin mies on ilmeisesti yksityisyrittäjä tai varakkaat vanhemmat joka maksaa ne hevoset. Maksaako se n.600 euroa kuukaudessa yhden hevosen elättäminen ja pitäminen.
Eihän se mikään ihme ole että työtön ratsastaa ilmatteeksi sillä niinhän ne kaikki tekevät.
Annas kun kerron miten se menee. Omassa nuoruudessani pankki jakoi pikkupaikkakunnalla ”toimintatonnin” nuorille. Hakemuksen piti olla vapaastikirjoitettu ja kertoa miten tonnin käyttäisi. Minä umpirehellisenä kerroin, että tarvitsisin avun lukiokirjoihin, laskimeen ja polkupyörään koulumatkoille. Ei tullut toimintatonnia tälle yksinhuoltajan lapselle.
Tonnit menivät rehtorin lapselle lasketteluvälineiden hankkimiseen, kauppiaan tenavalle musiikkiharrastukseen, kaupungin hyväpalkkaisen tylntekijän jälkikasvulle johonkin hommaan ja puoluevaikuttajan naperon soutuhommiin. Kukaan, joka apua olisi oikeasti tarvinnut ei sitä saanut.
Opin tästä, että toimintatonnia ei pidä hakea mihinkään välttämättömään tai hyödylliseen. Ja tärkeintä on kenet tunnet. Tai sun vanhemmat tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastuki taitaa olla 200e/vuosi. Minulle kerrottiin siitä joskus teininä ja olen nyt myös jälkihuoltonuorena oikeutettu siihen, jos muistan oikein.
T. 18-v
Mäki olin jälkihuollossa, mutta ei mulle tuollaisia kerrottu. Mun saman ikänen serkku oli kanssa huostaanotettu ja sille maksettiin ajokorttia ynnä muuta kivaa kun täysi-ikäistyi. Mulle annettiin reilun satasen maksusitoomus Ikeaan ja avaimet nistilähiön asuntoon.
#tasaarvosuomiinmyass
Saitko lähes tonnin veronpalautuksia? Minulla on pari lasta ollut sijoituksessa ja täysi-ikäistyessä he sai kumpikin veronpalautuksia lähes tonnin ajalta jolloin he kävi yläkoulua. En ole ikinä tajunnut mistä täysin tuloton, silloin vielä lapsi sai veronpalautuksia ja niin paljon?
Riippuu niistä sijaisvanhemmista mitä ne antavat. Osa tai suurinosa antaa vain potkun persuuksille kun se aika tulee ja ottavat kaiken saadut rahat omaksi palkaksi ja rahoittavat omilleen lapsille kalliita harrastuksia sijoituslapsesta saaduilla tuloilla. Kaikki tulot salataan ja mistään summista ei puhuta. Sukulaisperheessä on sijoituslapsi ja mitään summia ei julkisteta niin että me muut emme tiedä mitään. Ei jumankauta että on se salaista. Onko ne niin suuria summia ettei niitä voi julkistaa. Jotain epäilyttävää sailailussa on. Nuoren pitää käydä kirpputorilta ostamassa vaatteita kun sen kuuluisi saada merkkivaatteet ja ihan uutena. Hän ei tiedä itsekkään paljonko hän saa rahaa ja kun se alkaa valjeta varmasti myöhemmin niin varmasti tuntee itsensä huijatuksi. Koko perhe tekee kalliita ulkomaanmatkoja hänestä tulleilla rahoilla ja hän saa pelkät kirppari vaatteet ei juurikaan mitään muuta. Kyllä pahaa tekee sivusta katsella tuollaista hyväksikäyttöä.
Ihan oikein että köyhänkin lapsi voi harrastaa sellaista mistä nauttii. Kela kustantaa kaikkea monen mielestä liikaa mutta antakaa lasten olla.
En ole kuullutkaan tällaisesta mahdollisuudesta. Kela kustantaa lapselle puheterapian ja toimintaterapian, mutta saisiko sossusta tosiaan kustannettua ratsastusterapian tai muuten vaan ratsastustunteja? En kyllä saa säännöllistä toimeentulotukea, joinakin kuukausina tulee ja joinakin ei, riippuu tuloista.
Vierailija kirjoitti:
T. 18-v
Tuo koskee vain huostassaolevia lapsia/nuoria ja sekin varmaan vaihtelee sijoituspaikan/kunnan mukaan.
Meillä pienituloisillq perheelle meni 52k€ hästiin ja 1500€ kuussa renkiin joka hoitaa hästia. Onneksi saamme fittansockså järjestöltä 3700,€ kuussa tukea.
Ingrid!
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein että köyhänkin lapsi voi harrastaa sellaista mistä nauttii. Kela kustantaa kaikkea monen mielestä liikaa mutta antakaa lasten olla.
Ongelma ei ole lasten harrastuksissa vaan se että ne lapsiin tarkoitetut rahat menee vanhempien päihde harrastuksiin ja kurkusta alas. Minulla ei ollut mitään harrastuksia lapsuudessani eikä edes leluja. Kaikki piti olla ilmaista ja hourupäisten pyhäkerho oli ainoa minne vietiin henkimaailman juttuja kuuntelemaan josta ei ymmärtänyt yhtään mitään. Jotain ihan sekopäisten juttuja piti siellä kuunnella ja lapsen lukea raamattua. Ei tuollainen ollut lapselle ihan oikea paikka. Tuskin nykyään onnistuisi tuollainen lapsen aivopesu. Kuolussa ala-asteella opettaja pakotti opettelemaan ulkoa virsiä ja pisti laiskaan kun ei oppinut niitä eikä kiinnostanut. Sitä en ymmärrä miksi lapsia on pakko tehdä jos ei ole mitään muuta kuin näin surkea lapsuus niille tarjota.
Taas skitsoeläkkeellä oleva aloittaja-
rolli on sepustanut tällaisen tarinan tänään.
Kovasti teet kyllä töitä lietsoaksesi kateutta ja vihaa työttömiä köyhiä kohtaan.
Mahtaa sua työttömät ja köyhät-sitä ja tätä trollii ahistaa todella kovasti
kun kokoajan teet näitä työtön-köyhät-aloituksia ja ketjuja,joita
sitten käsivatkaten kikulifinniäs ja silmät kiiluen suu vaahdossa
trollaatjaspämmäät esiin kokoajan vastailemalla itse itsellesi.
Puhutaan sitten myös muista tuista! Kaikki tuet esiin!