Vesipihit pesukoneet harmittavat. Saako mistään vedentuhlaajaa?
Vanhanajan koneet pesivät suurella vesimäärällä ja yhtä puhdasta tuli, mutta paljon nopeammin ja vaatteet kuluivat vähemmän.
Mistä saisi vettä tuhlaavan koneen. Vesi ei ole Suomessa kallista eikä siitä ole pulaa.
Kommentit (22)
Mä päästän surutta bideesuihkulla vettä pesuainelokeron kautta. Vaikka toi Samsung ei ole edes piheimmästä päästä.
Mä ostin viime syksynä uuden pesukoneen. Energia- ja vesipihi sekin on, mutta minä kaadan pesuaineaukosta extravettä rumpuun ohjelman alussa, ja joskus huuhteluvaiheessakin. Hyvin silti linkoaa kuivaksi tuolla 1600 rpm voimalla, ja puhdasta tulee. Mitään huoletonta pyykkäämistähän tämä ei varsinaisesti ole, mutta eipä kutita pesuainejäämät iholla.
Mä ohjelmointi suolaveden. Silti ikkunasta ei edes näy vettä. Vaatteet vaan pyörii kosteina. Miten pesuaine voi levitä tai lopussa huuhtoutuu pois????
Mä kans haluaisin Ö-luokan koneen, joka pesisi nopeasti ja hyvin. Maksaisin mielelläni muutaman sentin lisää siitä ilosta.
Autoihin saa tuunauslastuja, jotka karkottaa ekoilun mutta alkaa toimia, voi kun joku tekis pesukoneisiinkin!
Vierailija kirjoitti:
Mä ohjelmointi suolaveden. Silti ikkunasta ei edes näy vettä. Vaatteet vaan pyörii kosteina. Miten pesuaine voi levitä tai lopussa huuhtoutuu pois????
Hitsin ennakoiva!! Tuplaveden !!!
Osta sellainen kone, johon voi valita lisähuuhtelun ohjelmaan!
Meidän koneessa saa sääädettyä esi- ja lisähuuhteluja, käytän näitä aina muiden ohjelmien kanssa, vaikkei likaisuuden puolesta tarvitsisikaan.
Ei Suomessa tarvitsisi myydä vesipihejä koneita, koska meillä vettä piisaa. Ehkä jossain kuivassa etelä-Euroopassa ne ovat perusteltuja. Suomi on vissiin niin pieni markkina-alue, ettei vanhoja kunnon koneita kannata pelkästään tänne valmistaa/markkinoida. Jos olisin kodinkonekauppias, koettaisin hankkia sellaisia valikoimiin. Veikkaisin niille olevan ostajakuntaa.
Aivan älytöntä, että uusi vesipihi kone lonksuttaa 2 h 45 min peruspesuohjelmaa. "Normaali" kone teki työn reilussa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kans haluaisin Ö-luokan koneen, joka pesisi nopeasti ja hyvin. Maksaisin mielelläni muutaman sentin lisää siitä ilosta.
Autoihin saa tuunauslastuja, jotka karkottaa ekoilun mutta alkaa toimia, voi kun joku tekis pesukoneisiinkin!
Tässä olisi markkinarakoa virittäjille. Jonkinlainen lastuhan siellä ohjelmakoneessa on, ei luulisi olevan vaikeaa koodata vesimäärät uusiksi sieltä.
Itse olen osin tästä syystä hankkinut koneeni käytettynä. Laatumerkkien koneethan on pitkäikäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä päästän surutta bideesuihkulla vettä pesuainelokeron kautta. Vaikka toi Samsung ei ole edes piheimmästä päästä.
Näin minäkin olen tehnyt, mutta oli pakko lopettaa kun akseli alkoi laulamaan pestessä. Konetta ei oltu tarkoitettu niin suurille vesimäärille.
Itsekin ostaisin mielummin vesituhlurin hyvin pesevän, kun ei tässä missään arabiassa olla missä on vedestä pulaa.
Sinkkumies
Nörtit pystyy rakentamaan oman ohjelman. Saa laittaa ihan niin paljon vettä kun haluaa. Typerää eetä konevalmistajat eivät anna käyttäjien itse rakentaa omaa ohejlmaa, teknisesti ei vaatisi näytölliseen ja näppäimilää varusteltuun koneeseen mitään ylimääräistä.
Ottakaa kuitenkin huomioon, että pesuveden määrää on vähennetty erityisesti sähkönkulutusta vähentämään. Mitä vähemmän vettä on lämmitettävänä, sitä vähemmän ohjelma vie sähköä. Varsinaisesti vedenkulutusta ei pesukonevalmistajatkaan halua vähentää.
Vierailija kirjoitti:
Osta sellainen kone, johon voi valita lisähuuhtelun ohjelmaan!
Näitä jaksaa käytellä sen ekan kuukauden. Sekä ylimääräistä huuhtelua, joka pitää laittaa erikseen.
Kuukauden jälkeen ei enää jaksa säätää. Mielummin vesituhluri tänne kans. Tossa mun koneessa ei muutenkaan enää puolet ohjelmista toimi, joten uuden osto lienee edessä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa tarvitsisi myydä vesipihejä koneita, koska meillä vettä piisaa. Ehkä jossain kuivassa etelä-Euroopassa ne ovat perusteltuja. Suomi on vissiin niin pieni markkina-alue, ettei vanhoja kunnon koneita kannata pelkästään tänne valmistaa/markkinoida. Jos olisin kodinkonekauppias, koettaisin hankkia sellaisia valikoimiin. Veikkaisin niille olevan ostajakuntaa.
Aivan älytöntä, että uusi vesipihi kone lonksuttaa 2 h 45 min peruspesuohjelmaa. "Normaali" kone teki työn reilussa tunnissa.
Onhan näitä maita pilvin pimein missä vettä riittää yli omien tarpeiden. Pohjoismaat, Venäjä, Kanada, Alaska, Pohjoiset osat Amerikkaa jne..
Mulla on markkinoiden halvin, olikohan nyt Whirlpool. Kulutuksista en tiedä, mutta omat Finlaysonin pyyhkeeni eivät ole yhtä karmean näköiseksi raastuneet, kuin tuttavan samanlaiset, joita pestään jollain eko-koneella.
Omassa koneessa on "lisää vettä-asetus" ja lisäksi voi valita extra huutelu x2.
Pikapesu valinta lisää myös vedenmäärää. Ei ollut ihan halvin malli.
Pyykit tukee puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Omassa koneessa on "lisää vettä-asetus" ja lisäksi voi valita extra huutelu x2.
Pikapesu valinta lisää myös vedenmäärää. Ei ollut ihan halvin malli.
Pyykit tukee puhtaaksi.
Sanoisit nyt pesukoneen merkin ja mallin, monia kiinnostaa.
Olisi kyllä kätevä säätää ohjelmia itse.
Ihan kun autoni ahtopaineet on nostettu tappiin tehtaan lällyohjelman jäljiltä.
Kiitos hyvistä kirjoituksista. Laittakaa toki lisääkin. Koneessani on allergiahuuhtelumahdollisuus. Se vaikutti ostopäätökseenkin. Joo-o. Käytin sitä vain kerran. Se se vasta kestääkin.
Eli normaali ohjelma kestää 2 h 20 min. Allergiahuuhtelulla ohjelma kestää 3 h 40 min.
Ei ole aikaa allergiahuuhteluun. Haluan sellaisen koneen, kun vanhemmillani on. Se pesee normaaliohjelman puolessatoista tunnissa ja käyttää runsaasti vettä ja puhdasta tulee. (On 20 vuotta vanha kone.)
Itse katselin netistä pesukoneita, kun uuden osto alkaa olla kohta ajankohtaista. Näytti, että vedenkulutus oli merkitty vuosikulutuksena. Mitä ihmettä, tuostako pitäisi itse laskea, miten paljon mikäkin pesuohjelma kuluttaa vettä? Vinkkejä otan vastaan minäkin.