Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliluonnolliset kokemukset hoitotyössä

Vierailija
11.04.2016 |

Lueskelin vanhoja ketjuja kys. aiheesta ja aattelin tiedustella, olisiko hoitajilla tuoreempia kokemuksia/mielipiteitä yliluonnollisista tapahtumista? Itse työskentelen vanhusten parissa ja meillä jotkut hoitajat näkevät/kokevat yliluonnollisia juttuja, jotkut eivät. Ne, jotka eivät näitä koe, ovat ns. kovempia ihmisiä muutenkin. Itse olen aina nähnyt hahmoja, tummia ja vaaleita, kuullut askeleita, jne. aluksi en näistä uskaltanut puhua, ennenkä vanhemmat hoitajat kertoivat vastaavia kokemuksia. Miten suhtaudutte tällaisiin kokemuksiin? Pelkäättekö? Itse en pelkää. Minusta nämä ovat osastolla kuolleiden henkiä. Olen nähnyt myös, kun kuolemassa olevan potilaan sängyn ympärillä on ollut valkoisia hahmoja. Tulkitsin nämä omaisiksi, jotka tulivat hakemaan. Mielipiteesi: hörhöä vai ei?

Kommentit (163)

Vierailija
1/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhöä. Lapsena jaksoi vielä uskoa mielikuvitus ukkeleihin. Aikuisena tiedän paremmin.

Vierailija
2/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa: jossain vanhassa keskustelussa ihmeteltiin, miksi muka henget liikkuvat vain öisin, kun öisin näitä vain näkee/kuulee. Itse olen sitä mieltä, että henget liikkuvat aina, mutta päivisin osastolla on niin kiireistä ja äänekästä, ettei niitä huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aina niin ihana kuulla, että joku muukin näkee henkiä.

Vierailija
4/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt mitään yliluonnollista, mutta joskus juuri kuolleen tai elämän rajamailla olevan henkilön vierellä voi aivan kuin tuntea sielun läsnäolon huoneessa, kuin sielu irtaantuisi ruumiista kuoleman hetkellä. Toki tiedostan, että tämä voi vallan hyvin olla vain mieleni luoma harha, mutta onhan sielun pääseminen rauhaan aika kaunis ja lohdullinen ajatus.

Vierailija
5/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa ole mitään hörhöä. Toiset ovat avoimempia ja herkempiä näille asioille. Terv. Sairaanhoitaja

Vierailija
6/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hörhöä. Mielikuvituksen tuotetta ja tulkintaa omasta maailmankatsomuksesta käsin. Väsyneenä, etenkin yövuoroissa minäkin näen näkökentässäni vilahduksia, hahmoja ja kuulen kilahteluja. Itse pidän niitä tavanomaisina, väsymykseen ja liialliseen valvomiseen liittyvinä asioina. Jotkut "herkät" antavat näille sitten omat, yliluonnollisia merkityksiään.

Vierailija
7/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hörhöä. Mielikuvituksen tuotetta ja tulkintaa omasta maailmankatsomuksesta käsin. Väsyneenä, etenkin yövuoroissa minäkin näen näkökentässäni vilahduksia, hahmoja ja kuulen kilahteluja. Itse pidän niitä tavanomaisina, väsymykseen ja liialliseen valvomiseen liittyvinä asioina. Jotkut "herkät" antavat näille sitten omat, yliluonnollisia merkityksiään.

Äläpä yleistä "herkkiä". Itse olen hyvinkin herkkä ja hoitotyössä, mutta olen kanssasi samaa mieltä väsymyksen aiheuttamista vilahduksista. Minulla herkkyys liittyy eläviin ihmisiin ja omien sekä muiden tunnetilojen aistimiseen. Herkkyys ei ole mitään hömppää, nuo yliluonnolliset kokemukset liittyvät kokijan omaan maailmankatsomukseen ja mielikuvitukseen, ei herkkyyteen.

Vierailija
8/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan toinen ei voi mun mielestä vähätellä jonkun kokemaa yliluonnollista, jollei ole ollut itse paikalla todistamassa että hiiri/tuuli/mielikuvitus se vaan metelöi. Kaikki tässä maailmassa ei ole ihan selitettävissä, uskotaanhan jumaliinkin. Ja todellakin lohdullinen ajatus, että jo kuolleet läheiset tulee hakemaan oman ajan koittaessa :)

Vierailija
9/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just saanut sairaalan osastolla yhden yökierroistani päätökseen, kun mulle tuli olo että pitää palata huoneeseen x. Juuri kun astuin ovesta sisään potilaan rytmi vaihtui kammiovärinään ja aloitin samantien elvytyksen (monitoroitu potilas). Kenties sattumaa tai sitten "hoitsuvaisto".

Vierailija
10/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on varmasti paljon enkeleitä lohduttamassa ja hakemassa Sieluja takaisin Kotiin.❤

Vierailija
11/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokenut itse mitään yliluonnollista, mutta tapasin juuri hoitotyössä ihmisen joka oli elvytetty sudänpysähdyksestä, oli siis ollit kliinisesti kuollut. Kertoi tilanteessa irtautuneensa ruumiista ja katselleensa omaa elvytystään katonrajasta. Toisaalta lohduttavaa ajatella, että ehkä ihmisillä on sielu joka jatkaa vaellustaan ruumiin kuoleman jälkeen.

Vierailija
12/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kokenut itse mitään yliluonnollista, mutta tapasin juuri hoitotyössä ihmisen joka oli elvytetty sudänpysähdyksestä, oli siis ollit kliinisesti kuollut. Kertoi tilanteessa irtautuneensa ruumiista ja katselleensa omaa elvytystään katonrajasta. Toisaalta lohduttavaa ajatella, että ehkä ihmisillä on sielu joka jatkaa vaellustaan ruumiin kuoleman jälkeen.

Olen myös kuullut kliinisesti hetken kuolleen, elvytetyn kertovan noin. Hän jopa muisti minut, ei ollut nähnyt minua ennen selvitystä. Näitä kokemuksia on ihmisillä vaikkeivat kaikki niistä uskalla puhua. - se sairaalan yökkö

Vierailija
13/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut vastaavia tarinoita omilta ystäviltäni, jotka ovat työskennelleet vanhusten osastoilla yökköinä. Kyseessä täysin järkevät ihmiset, jotka eivät millään muotoa ole "hihhuleita". Ovet avautuvat ja sulkeutuvat itsekseen etenkin exituksen jälkeen, kuuluu ääniä ja askeleita, on tunne siitä ettei olekaan yksin jne. Kertovat näitä tarinoita kuin ne olisivat normaali osa heidän hoitotyötään. 

Vierailija
15/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliluonnollisen paskaa palkkaa ainakin saan.

Vierailija
16/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko yliluonnolliseen, mutta täytyy myöntää, että yksi asia minua karmaisee. Olen kolme kertaa ollut todistamassa, kun kuoleman hetkellä myös huoneessa ollut kello on pysähtynyt samalla hetkellä. Tietääkö joku, mistä tämä johtuu vai onko sattumaa?

Vierailija
17/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi ja vielä hoitajilla, eikö lääkäri muka saa hoitsuja kiinni psykoottisista hörinöistä? Minkälainen valvonta teillä oikein siellä on? Huono? Vai syökö hoiturit yövuoron aikana potilaille tarkoitettuja bentsoja ym?

Vierailija
18/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun kerran juttelin isäni kanssa, joka on aivan tolkuissaan oleva ihminen, järkevä, eikä tunnu uskovan korkeampaan voimaan. Hän sitten kertoi itselle sattuneen yliluonnollisen kokemuksen ja yritimme yhdessä pohtia jotain luonnollista selitystä ilmiölle. Emme oikein keksineet. Itsekään en usko henkiolentoihin, mutta kyllä tuo tarina vähän pisti pelottamaan ja miettimään. Varmaan sille jokin tieteellinen selitys löytyisi, mutta vaikea näin maallikkona mennä sanomaan. :)

Vierailija
19/163 |
11.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen toiminut vuosia yöhoitajana enkä ole kertaakaan nähnyt mitään yliluonnollista. enkä pidä itseäni mitenkään kovana, vaikka suhtaudunkin kaikkiin asioihin viileän analyyttisesti.