Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliluonnolliset kokemukset hoitotyössä

Vierailija
11.04.2016 |

Lueskelin vanhoja ketjuja kys. aiheesta ja aattelin tiedustella, olisiko hoitajilla tuoreempia kokemuksia/mielipiteitä yliluonnollisista tapahtumista? Itse työskentelen vanhusten parissa ja meillä jotkut hoitajat näkevät/kokevat yliluonnollisia juttuja, jotkut eivät. Ne, jotka eivät näitä koe, ovat ns. kovempia ihmisiä muutenkin. Itse olen aina nähnyt hahmoja, tummia ja vaaleita, kuullut askeleita, jne. aluksi en näistä uskaltanut puhua, ennenkä vanhemmat hoitajat kertoivat vastaavia kokemuksia. Miten suhtaudutte tällaisiin kokemuksiin? Pelkäättekö? Itse en pelkää. Minusta nämä ovat osastolla kuolleiden henkiä. Olen nähnyt myös, kun kuolemassa olevan potilaan sängyn ympärillä on ollut valkoisia hahmoja. Tulkitsin nämä omaisiksi, jotka tulivat hakemaan. Mielipiteesi: hörhöä vai ei?

Kommentit (163)

Vierailija
21/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on yksi syy miksi en halua tehdä yövuoroja, koska nämä kokemukset häiritsevät minua. Minulle on ihan yksi ja hailee tunnenko jonkinlaisen läsnäolon (mitä kuolevan ihmisen vierellä usein tuntee, sellaisen hyvin tyynen, rauhallisen, odottavan läsnäolon) koska ne asiat todennäköisesti ovat oman mieleni tuotosta. Samoin askelten äänet, nekin on oman mielen tuottamia. Mutta miten oma mieleni saa öisin kutsukelloja soimaan tyhjässä huoneessa josta joku on aiemmit päivällä kuollut, ja jossa se kello ei päivisin soi? Miten mun oma mieli avaa ovia ja vesihanoja, keinutta keinutuolia ja räpsyttää lamppua kuolevan potilaan pään päällä, ja lopettaa sen räpsyttämisen kun potilas on kuollut? Miten mä nämä selitän? Olen todennut etten mitenkään, mut koska pikkuisen vaikeaa se on olla huomaamatta sitä itsekseen aukeavaa ovea niin parempi etten sitten vaan ajattele näitä asioita kovin paljoa.

Vierailija
22/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä, että terveyden hoitoa opiskellut ihminen uskoo sielun olemassa oloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älytöntä, että terveyden hoitoa opiskellut ihminen uskoo sielun olemassa oloon.

Ei niin älytöntä kuin se, ettei peruskoulun käynyt osaa yhdyssanoja...

Vierailija
24/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet eroa vanhuksen uskonnollisen vakaumuksen mukaan? Onko esim harras Jumalaan uskova rauhallisempi ja näkee lähdön hetkellä esim enkeleitä? Tai näkeekö ateisti jotain pelottavaa?

Vierailija
25/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kesätöissä hoitoapulaisena. Oli sellainen ei-niin-vanhakaan pappa, parin päivän jaksolla osastolla haavanhoidon takia. Haava oli jo hyvässä kunnossa, tulehdus oli kurissa ja hoito tehonnut. Kun menin auttamaan illalla iltatoimissa, hän vaan sanoi, että ei kiirettä, odotan tässä, hoida ensin muut, mulla ei kiirettä mihinkään. Sanoin siinä sitten, että hoidetaan hommat nyt, kun kuitenkin me huone kerrallaan nämä työt tehdään. Pappa oli rauhallinen ja hymyili, ja hoidettiin hommat. Pappa jutusteli kaikenlaista ja sitten vaan sanoi, että oot kiva nuori tyttö, oli mukava tuntea, että ei enää nähdä kun olen tästä lähdössä kotiin. Sanoin, että tietääkseni lääkäri ei vielä antanut kotiuitumispäätöstä ja mä oon aamuvuorossa seuraavana päivänä, että nähdään me aamulla. Hyvää yötä ja nuku rauhallisesti. Pappa ei sanonut siihen enää mitään, hymyili vaan.

Oli yöllä kuollut. Kuoret sain vielä laittaa kuntoon, oli aika rauhoittavaa, vaikka sillein surullista että hän kuoli, ei siis ollut ikäloppu ja haavakin oli kunnossa, olisi vielä elinvuosia muuten ollut ja varmaan ihan kohtuullisen hyvissä voimissakin. Mutta hymy siinä kasvoilla, kuoressa josta elämä oli jo poistunut, ja edellisen illan rauha ja varmuus. Minä en osaa selittää, että mistä pappa tiesi.

Vierailija
26/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää

Vierailija
27/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on varmasti paljon enkeleitä lohduttamassa ja hakemassa Sieluja takaisin Kotiin.❤

Kaunis fantasia, mutta sinähän et voi tietää millainen ihminen siinä sängyllä makaa. Mitäs jos siellä pyöriikin jotain pirulaisia odottamassa? Tämä oli ironiaa, mutta oikeasti ärsyttää tällaisen hötön syöttäminen itselle ja muille.

Vierailija
28/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on varmasti paljon enkeleitä lohduttamassa ja hakemassa Sieluja takaisin Kotiin.❤

Kaunis fantasia, mutta sinähän et voi tietää millainen ihminen siinä sängyllä makaa. Mitäs jos siellä pyöriikin jotain pirulaisia odottamassa? Tämä oli ironiaa, mutta oikeasti ärsyttää tällaisen hötön syöttäminen itselle ja muille.

Mistä sinä tiedät mitä siellä on ja mitä ei?

100 vuotta sitten sähkö oli vain hullujen päässä.

Vierailija
29/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme viime syksynä hyvästelemässä kuolevaa mummoamme vanhainkodissa. Vessassa oli liiketunnistimella toimivat valot. Ne syttyivät pari kertaa itsestään viersilumme aikana, vaikka kukaan ei käynyt lähelläkään. Myös veljeni kuolemsn jälkeen sattui kaikkea yliluonnollista. En pelkää näitä, sielut ne vaeltavat.

Vierailija
30/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olimme viime syksynä hyvästelemässä kuolevaa mummoamme vanhainkodissa. Vessassa oli liiketunnistimella toimivat valot. Ne syttyivät pari kertaa itsestään viersilumme aikana, vaikka kukaan ei käynyt lähelläkään. Myös veljeni kuolemsn jälkeen sattui kaikkea yliluonnollista. En pelkää näitä, sielut ne vaeltavat.

Tuo liiketunnistin juttu voi olla järjellä selitettävissä. Asuin meinaan ensimmäisessä asunnossani, ja siinä eteisessä oli liiketunnistimella toimiva valo, katkaisijaa ei ollut. Sain aina välillä öisin kauhean slaagin, jos olin hereillä, kun se syttyi välillä itsekseen, vaikka olisin ollut olohuoneessa  tai jo sängyssä. Se syttyi itsekseen, jos joku käveli käytävässä (oli siis kerrostalo), sulki oman kämppänsä oven ja joskus ihan omia aikojaan. En usko, että ihan niin paljon henkimaailman toimintaa siinä kämpässäni olisi tapahtunut :D Enkä siis ole skeptikko, uskon kyllä että toinen puoli on olemassa.

Vierailija
31/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoni näki pahoja henkiä ennen kuolemaansa vaikka ei ollut eläessään tehnyt pahaa kenellekään.

Vierailija
32/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon kuolinyönä näin unta, että mummo pakkasi kassit ja valjasti hevosen, ja iloisena kertoi mulle että "nyt mie lähen, ukkois oottaa minnuu" ja karjalaiseen tyyliin rempseänä maiskautti hevosen liikkeelle. Itse vielä unessa sanoin, että vie ukille terkkuja...

Aamulla puhelimen soidessa (vanhainkodilta) tiesin jo.

Vierailija
33/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hörhöä. Hörhöä on horoskoopit ja homeopatiat. Sinulla on hallusinaatiota, olet sairas eikä se ole sinun vikasi. On kuitenkin velvollisuutesi nyt hakeutua hoitoon ennen kuin se vaikuttaa työhösi ja potilaalle käy huonosti.

Vierailija
34/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanha ihminen on lähellä kuolemaa, oletteko muut huomanneet, että henkilöstä lähtee erilainen haju? Siitä osaan itse päätellä, että parin vuorokauden aikaan asukas kuolee.

Vierailija
35/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mistään YLIluonnollisesta, vaan ihan luonnollisista asioista, joille vaan kaikilla ei ole oikeaa taajuutta.

Vierailija
36/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vakavasti sanottuna teidän pitäisi olla neurolepteillä jos uskotte näihin houreisiinne. Potilasturvallisuus kärsii harhaisten hoitajien takia.

Vierailija
37/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun hörhöt kertovat karusti miksei naisista ole johtotehtäviin.

Vierailija
38/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä faktan alapeukuttaminen poista teidän psykoottista oireiluanne. Kipin kapin vaan osastonlääkärin juttusille hakemaan lääkkeet.

Vierailija
39/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on aina niin ihana kuulla, että joku muukin kuvittelee näkevänsä henkiä.[/

Korjasin.

Vierailija
40/163 |
12.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole huuhaata. Sääli, että jotkut joilla ei ole herkkyyttä haluavat kumota kaiken roskana. Ihan kirjojakin aiheesta on tehty, että sairasvuoteen äärellä ovat jo edesmenneet noutamassa. Ja noutajat lähenevät vähitellen, kunnes on potilaan aika lähteä mukaan. Ja potilaat yleensä tietävät lähtönsä etukäteen, mikä meistä tuntuu oudolta.