Kysymys lääkepaikasta! Kävin viime viikolla hammaslääkärissä.
Eli hampaani on tulehtunut ja kovin kipeä vielä perjantaihin asti, kunnes sain lääkepaikan. Elokuussa lähtee sitten koko hammas poistoon. Olen raskaana, joten aijemmin ei tule kuulemma kuuloonkaan, koska ei voida puuduttaa.
Olen tuppisuu, ja jäi sitten kysymättä kaikki mahdollinen. Kauan vaikutus kestää tälläisessä lääkepaikassa? Palaakohan kipu ennen elokuuta vielä? :/ Ja jos palaa, uusitaanko paikka?
Kommentit (8)
Mullekkin laitetaan sellainen huomenna! Tietoja kellää?
Miten niin ei voi puuduttaa? Olipa outoa.. Kyllä minulla on raskaana ollessa mm.varvasta leikattu puudutuksessa eikä meinattukaan, ettei voisi. Tehdäänhän leikkauksia nukutuksessakin raskaana oleville. Ja hampaanpoistossahan on kyse paikallispuudutuksesta.
12345679998765432 kirjoitti:
Mullekkin laitetaan sellainen huomenna! Tietoja kellää?
Mitä tietoja haluat?
Varmaan kyse viisaudenhampaasta. Hankalissa tapauksissa poistetaan vasta raskauden jälkeen. Yleensä syödään särkylääkkeitä poiston jälkeen.
Kuulemma ei voi puuduttaa raskauden vikalla kolmanneksella kun voi synnytyksen käynnistää..
Niin ja 7. hammas kyseessä eli ei viisaudenhammas.
Mulla tuli hammas todella kipeäksi ja menin särkypäivystykseen. Röntgenkuvissa näkyi, että reikä oli hermoon saakka. Lääkäri kysyi haluanko juurihoitoa kolme-viisi kertaa vai poiston. Toivoin hampaan säilyttämistä. Hampaaseen laitettiin lääkepaikka ja kipu helpotti jo samana iltana. Seuraavana päivänä otin vielä kuitenkin särkylääkkeen. Hammas tuntuu nyt ihan normaalilta. Eikä juurihoitoa ole vielä aloitettu.
Jos hammas kipeytyy uudelleen tai kipu ei hellitä kannattaa mennä uudelleen lääkäriin. Hampaasta voi alkaa tulehdus, joka voi levitä verenkiertoon ja sellainen olis tosi vaarallista, koska olet raskaana.
Ainoastaan hammaslääkärisi osaa vastata noihin kysymyksiisi. Paikallispuudutuksen voi tehdä vaikka olet raskaana. Jos siis saat sietämättömiä kipuja hampaaseesi niin se voidaan hoitaa tai poistaa puudutuksessa. Ei voida vaatia että kukaan, etenkin raskaana oleva nainen kärsii kovia kipuja kun kerran niitä voidaan lievittää tai vaiva poistaa.