Mikähän mun hammaskalustoa vaivaa?
Toisella puolella kipua syödessä, kylmä/kuuma vihlontaa ja arkuutta. Hammaslääkäri ei löydä reikiä. Kuvattu on, myös juuri. Yhteen hammasväliin jää helposti ruokaa, mutta se hoituu hammaslangalla.
Mietin voiko hampaiden narskuttelu öisin aiheuttaa tuota? Mies tosin sanoo etten narskuttele.
Onko kellään muulla ollut vastaavaa mysteerikipua? Mikä aiheutti?
Kommentit (5)
Hampaiden narskuttelu ja yhteen pureminen voi aiheuttaa tuollaisia oireita, lisäksi monenlaisia muitakin. Todella voimakkaita kiputiloja, kasvolihasten kramppaamista, korvien soimista, päänsärkyä ja niin edelleen.
Just on hampaan hoito kesken, juurihoitoa. Onneksi hyvä hammastohtori. Ei satu ja hommat hoituu niin nopeasti että yllätyin. Kerran pitää vielä käydä ja sitten pitäs olla kondiksessa. Kehui että mulla on hyvät hampaat. On ne kohtuu hyvät kun vain kaksi on pitänyt paikata ja ikää on 44.
Olisiko ienten kaulat vetäytyneet, jolloin hampaasta paljastuu sellainen osa, missä ei ole kiillettä, ja tämä aiheutta vihlonnan ja arkuuden. Kokeile harjata hampaasi jollakin Sensitive-hammastahnalla.
Minulla on ollut omituisia kipuja ja särkyjä, jotka ovat kuitenkin menneet itsestään ohi. Olen narskutellut, en tiedä narskuttelenko enää. Itse asiassa juuri tänään mietin, että tuntuu kuin olisin lopettanut sen. Toivottavasti.
Hammaslääkärissä käyn suht säännöllisesti, viimeksi ei ainakaan ollut reikiä, vaikka normaalisti kalustoni on erittäin herkästi reikiintyvää.
Nyt viisurit puskevat pintaan ja ai että kun on ärsyttävän tuntuista, kun sellainen milli kertaa milli hammasta on puskenut läpi XD Viisurithan voivat myös aiheuttaa omituisia oireita.
Minulla tuntuu kylmä ja kuuma kahden hampaan tienoilla. Vasta röntgenkuvan suurennoksesta löytyi pikkuruinen kiillevaurio, jonka ei kuitenkaan pitäisi tuntua millään tavalla. Hän kuitenkin paikkasi sen. Kylmä ja kuuma tuntuu ihan samalla tavalla kuin ennenkin.