Onko kellään kokemusta olla vanhempansa edinvalvoja? Onko työlästä hommaa?
Mietinnässä tämmöinen ja minua pyydettiin hommaan. Vielä ei ole edes selvää saisiko vanhempi edunvalvojaa, eli onko liian hyväkuntoinen.
Kommentit (4)
Riippuu varmaan vanhemmasta ja tilenteesta.
Mutta jos vanhempi vielä liian hyväkuntoinen niin nyt kannattaisi viimeistään vanhemman tehdä edunvalvotavaltuutus esim sinulle. Sen voi hakea sitten maistraatista voimaan kun tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan vanhemmasta ja tilenteesta.
Mutta jos vanhempi vielä liian hyväkuntoinen niin nyt kannattaisi viimeistään vanhemman tehdä edunvalvotavaltuutus esim sinulle. Sen voi hakea sitten maistraatista voimaan kun tarvitaan.
Kiitos vinkistä,
ap
Ei kokemusta, mutta kirjattu niin että jos tarve tulee niin olen äitini edunvalvoja.
Hankalaa asiassa on se, että myös isä haluaisi nimetä minut edunvalvojaksi.
Juristit pohtivat parhaillaan, onko se mahdollista tai järkevää. Vanhempani ovat nimittäin eronneet ja heillä on osin yhteisiä ja osin erillisiä bisneskuvioita. Ongelmallinen olisi tuo "osin erillinen" osuus: miten jos olen kummankin edunvalvoja ja myyntiin tulee vaikkapa heidän portfolioonsa sopiva kiinteistö.
Miten voisin toimia silloin tasapuolisesti? Pitäisikö tehdä niin että ostaisin vuorotellen. Jos isän nimiin on ostettu vaikka vuokrattava toimitila, niin seuraavaksi jättäisin tarjouksen äidin nimissä.
Saa nähdä tuleeko ajankohtaiseksi koskaan.
Ei kellään kokemuksia?