Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa naiset arvostavat enemmän: ammattia vai koulutusta?

Vierailija
09.04.2016 |

Siis jos on vaikka akateeminen työtön/hanttihommissa vs. peruskoulun käynyt ison yrityksen hyvin tienaava toimitusjohtaja?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Status ja raha ratkaisee <3

Vierailija
62/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mä vihaan näitä "naiset sitä naiset tätä" -avauksia, joissa joku tilastokyylä tulee kertomaan naisille, mitä naiset keskimäärin ajattelevat hänen tilastojensa mukaan, joten jokainen vastaaja on siis väärässä tai valehtelee.

Tämän ketjun tavoite on ilmiselvästi jankuttaa jälleen sitä, että naiset arvostavat rahaa ja valtaa, ja jos eivät tunnusta arvostavansa, niin sitten ovat ainakin jotain laumasieluisia instituutioiden kumartelijoita.

Kuules "naisista kaiken noin tilastokeskimääräisesti tietävä mies": entä jos lopultakin hankkisit edes yhden oikean kokemuksen edes yhdestä oikeasta naisesta, vois helpottaa tuota pakkomiellettä kummasti.

Hei, ap tässä. Aika suuren mittakaavan johtopäätökset olet kyllä fabrikoinut. Ehkä minun on siis selvennettävä hieman väärinymmäryksiä tässä.

Aloituksella ei ollut mitään tavoitetta tai taka-ajatuksia. Naiset ovat yksilöitä, joten yksilöllisiä eroja löytyy, siksi minua kiinnostaakin tietää, kumpaa (ammattia vai koulutusta) keskimäärin arvostetaan enemmän. En ajattele, että kukaan täällä valehtelee omia vastauksiaan, miksi valehtelisi?

Minulla ei ole mitään pakkomielteitä asian suhteen, vaan ainoastaan aito kiinnostus tietää ja ymmärtää naisten arvostusprioriteetteja. En ole jankuttanut omia mielipiteitäni tänne, tämä on ensimmäinen avaukseni tällä palstalla. Kokemuksia naisista kyllä löytyy, muttei kuitenkaan niin suurella otannalla, että pystyisin niiden pohjalta tekemään kovin luotettavia ja johdonmukaisia päätelmiä kyseisestä aiheesta. 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bachelor-Juhalla ei tainnut olla koulutusta. Menestyy urallaan ja naiset kilpailevat hänestä.

Vierailija
64/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

“Never judge others. You both know good and well how unexpected events can change who a person is. Always keep that in mind. You never know what someone else is experiencing within their own life.”

Ennakkoluulottomuutta ja ihan kaikissa ihmisissä sukupuoleen katsomatta.

Olen kylläkin mies, joten en tiedä hyväksytäänkö vastaukseni.

Vierailija
65/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että mä vihaan näitä "naiset sitä naiset tätä" -avauksia, joissa joku tilastokyylä tulee kertomaan naisille, mitä naiset keskimäärin ajattelevat hänen tilastojensa mukaan, joten jokainen vastaaja on siis väärässä tai valehtelee.

Tämän ketjun tavoite on ilmiselvästi jankuttaa jälleen sitä, että naiset arvostavat rahaa ja valtaa, ja jos eivät tunnusta arvostavansa, niin sitten ovat ainakin jotain laumasieluisia instituutioiden kumartelijoita.

Kuules "naisista kaiken noin tilastokeskimääräisesti tietävä mies": entä jos lopultakin hankkisit edes yhden oikean kokemuksen edes yhdestä oikeasta naisesta, vois helpottaa tuota pakkomiellettä kummasti.

Hei, ap tässä. Aika suuren mittakaavan johtopäätökset olet kyllä fabrikoinut. Ehkä minun on siis selvennettävä hieman väärinymmäryksiä tässä.

Aloituksella ei ollut mitään tavoitetta tai taka-ajatuksia. Naiset ovat yksilöitä, joten yksilöllisiä eroja löytyy, siksi minua kiinnostaakin tietää, kumpaa (ammattia vai koulutusta) keskimäärin arvostetaan enemmän. En ajattele, että kukaan täällä valehtelee omia vastauksiaan, miksi valehtelisi?

Minulla ei ole mitään pakkomielteitä asian suhteen, vaan ainoastaan aito kiinnostus tietää ja ymmärtää naisten arvostusprioriteetteja. En ole jankuttanut omia mielipiteitäni tänne, tämä on ensimmäinen avaukseni tällä palstalla. Kokemuksia naisista kyllä löytyy, muttei kuitenkaan niin suurella otannalla, että pystyisin niiden pohjalta tekemään kovin luotettavia ja johdonmukaisia päätelmiä kyseisestä aiheesta. 

AP

Vaikka olisitkin sattumalta ja ihan ekaa kertaa ikinä palstalla ja täysin vilpittömästi halauisit tietää mitä naiset tilastollisesti keskimääräisesti yhtenä ameebamaisena tajuntana ajattelevat tästä asiasta, niin vedät kyllä puoleesi alta aikayksikön ainakin a) miesasiamiehen b) lompakkoloisvouhkan c) elämäntapatyöttömän d) alfamieshullun e) kilttimehen f) panorinkikitisijän g) neitsytfetisistin ja h) yleistävän tilastonikkarin. Ehkäpä vulvamieskin saapuu paikalle ulisemaan. Itse asiassa taitavat olla yhden ja saman luuserin sivupersoonia kaikki tyynni, mutta sama lopputulos: jankkausta jankkausta jankkausta - ja ne kaksi yläpeukkua omiin kommentteihin, läppärillä ja kännykällä.

No, pidä hauksaa, saat varmaan mielenkiintoisi tilastoja tästä.

Vierailija
66/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan naisena työssäkäyvää, rehellistä miestä. Koulutuksesta viis. Mieluummin ottaisin käsistään kätevän duunarin, kuin akateemisen paperinpyörittäjän, joka ei erota vasaraa putkipihdeistä. Eikä osaa edes vaihtaa autoon renkaita. T. Sinkkunainen, jolla pysyy työkalut käsissä.

Mites ois akateeminen mies joka osaa vaihtaa siihen sun autoos moottorinkin, ja vieläpä sellasen jollasella saat elämäsi kyydit ;)

Vierailija
67/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi puhua muiden naisten puolesta mutta itselleni on ehdottomasti tärkeämpää koulutus. Jos mies ei ole työllistynyt alalleen tai työskentelee pienipalkkaisessa työssä (esim. kirjasto- ja informaatiotieteilijät) niin sillä ei ole mitään merkitystä kiinnostukseni kannalta, pääasia, että hän on älykäs, sivistynyt, kielitaitoinen, kiinnostunut kulttuurista jne - ainakin todennäköisemmin kuin se peruskoulun käynyt.

Miksi miehen tarvitsee olla kielitaitoinen? Jos kerran nainen puhuu samaa kieltä, oletettavasti suomea, niin mihin ihmeeseen siinä parisuhteessa tarvitaan miehen kielitaitoa?

Kielitaito avartaa näkemystä ja kulttuurien tuntemusta. Matkustelustakin saa enemmän irti jos jompi kumpi tai molemmat osaa kohdemaan kieltä.

Höpöhöpö.  Pelkkä kielen osaaminen ei avarra yhtään mitään. Typeriä kliseitä ei kannata uskoa miettimättä ensin hiukan.

Keskiverto turisti ei saa viikon reissustansa käytännössä yhtään enempää irti osasi paikallista kieltä tai ei. Joka paikassa on turistiopastus nykyään englanniksi - minkä osaamista ei kai nykyään enää pidetä minään kilelitaitona.

No todellakin avartaa. Seitsemää kieltä puhuvana tiedän tämän. Usein tapa ilmaista jokin asia kertoo paljon sen maan ihmisistä ja kulttuurista. Puhumattakaan murre-eroista. Kommenttini ei ollut mikään klishee vaan itse havaittu fakta. Ja vaikka sitä turistienkkuani puhuisin, kuulen ja ymmärrän mitä paikalliset puhuvat, ja osaan lukea mitä kylteissä ja lehdissä lukee. Sen tunnustan, etten reissaa turistirysissä enkä etsiydy viiden tähden hotelleihin, ne eivät kiinnosts minua, vaan reppureissaan siellä tavallisten ihmisten keskellä. Mutta silti, ettei kielitaito avartaisi, enpä ole hölmömpää kuullut pitkään aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi