Mihin ruokiin käytät tomaattimurskaa? Tomaattipohjaiset ruoat on hyviä ja saa helposti osan päivän kasviksista.
Mitä eri ruokia valmistat tomaattimurskasta? Mitkä ovat teidän perheessä suosikkeja?
meillä valmistuu lasagnea ja linssikeittoa
Kommentit (13)
Linssikeittoon minäkin. Ja bolognese-kastikkeeseen.
Lasagne, linssikeitto, kasvissosekeitto, jauhelihakastike, erilaiset pataruuat (lihaa, pastaa/riisiä/perunaa/kasviksia ja tomaattimurskaa). Uunissa lihan kanssa hauduttaa.
Liha- ja makkara -kastikkeet, pasta- ja pata -ruuat. Sitä nyt voi käyttää vähän siihen sun tähän, monipuolinen tuote.
Tänään tein kasviscurrya, jossa oli kukkakaalia, linssejä ja tomaattimurskaa. Monessa keitossa, pastakastikkeessa, padassa tai muhennoksessa makupohjana on sipuli-selleri-porkkana, tomaattimurskaa mukaan ja pitkä haudutus. Sopii niin kasvis- kuin liharuokiin.
Ompa kiva huomata että täällä muutkin tekee itse ruokaa. Aika paljon on avuttomia ja saamattomia ja laiskoja ihmisiä. Hyvä me.
Papuja, chiliä, sipulia, tomaattia, jauhelihaa tai soijarouhetta, mausteita.
Vierailija kirjoitti:
Ompa kiva huomata että täällä muutkin tekee itse ruokaa. Aika paljon on avuttomia ja saamattomia ja laiskoja ihmisiä. Hyvä me.
Niin om, om.
Tomaattimurska on hyvää tuote, sitä voi laittaa moneen ruokaan 'pohjaksi' tai tuomaan makua. Edellä mainittu monia joihin itsekkin käytän, lisäksi Burgundinpataan, Jambalayaan ymv. 'pataruokiin', sekä lisään myös monii keittoihin, esim. liha- ja makkarakeittoon.
Käytän paljon tomaattisosetta (pyreetä), maistuu mielestäni paremmalta kuin murska ja esim. kastike on heti valmista, kun sen lisää pannulle.
Lasagne, chili con carne ja gulassi tulee ensimmäisenä mieleen. Ja näissä kaikissa tärkeintä on pitkä haudatus. Minulla on siis lasagnen bolognese-kastike yleensä kolmisen tuntia hautumassa ennen kuin kasaan sen lasagnen.
Moussaka