Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpaa naiset arvostavat enemmän: ammattia vai koulutusta?

Vierailija
09.04.2016 |

Siis jos on vaikka akateeminen työtön/hanttihommissa vs. peruskoulun käynyt ison yrityksen hyvin tienaava toimitusjohtaja?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat jo pitkään olleet keskimäärin koulutetumpia kuin miehet. Monissa tiedekunnissa naiset muodostavat vuosi vuodelta yhä suuremman enemmistön. Sanoisin siis, että me arvostamme koulutusta enemmän kuin miehet. Toki koulutus - myös humanistinen - usein tuo mukanaan sen ammatinkin.

Vierailija
22/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattia ehdottomasti. Itselläni on vain peruskoulutus mutta hyvä työ. Arvostan tekijöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koulutuskin vanhenee. Onko se vuonna -77 suoritettu sosiologian maisterin paperit nyt enää sitten niin hohdokas, jos on sen jälkeen kaivellut napaansa sohvalla. Kyllä mä enemmän arvostan sitä, mitä ihminen on nyt, miten toimii, mitä tekee ja mikä on yleisesti asenne elämään. Vaikka olisi peruskoulupohja, niin voi olla vaikka kuinka mielenkiintoinen elämäntarina. Kaikki osaaminen ja pätevyys vain ei näy paperilla. Aika pieni osa näkyy.

Vierailija
24/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itse arvostan koulutusta enemmän. Niin omalla kohdallani kuin lastenikin, joiden toivon hankkivan itselleen mahdollisimman korkean koulutuksen. Ammatti tulee kyllä sitten koulutuksen ja osaamisen myötä.

Vierailija
25/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta koulutuskin vanhenee. Onko se vuonna -77 suoritettu sosiologian maisterin paperit nyt enää sitten niin hohdokas, jos on sen jälkeen kaivellut napaansa sohvalla. Kyllä mä enemmän arvostan sitä, mitä ihminen on nyt, miten toimii, mitä tekee ja mikä on yleisesti asenne elämään. Vaikka olisi peruskoulupohja, niin voi olla vaikka kuinka mielenkiintoinen elämäntarina. Kaikki osaaminen ja pätevyys vain ei näy paperilla. Aika pieni osa näkyy.

Tutkitusti koulutus tuo mukanaan myös työllisyyden. Kaikki tutkimukset kertovat samaa: mitä korkeampi koulutus, sitä korkeampi työllisyysprosentti. Ja kääntäen: mitä alempi koulutustaso, sitä suurempi todennäköisyys työttömyyteen.

Ainakaan itse en tunne vuonna 1977 maisteriksi valmistuneita, jotka siitä lähtien olisivat vain "kaivelleet napaansa sohvalla".

Vierailija
26/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattia ja sivistystä. Koulutus ei takaa kumpaakaan.

Vierailija
27/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat yllättävää kyllä yksilöitä. Minua kiinnostaa koulutettu ja älykäs mies, ammatti ei ratkaise. Kouluttamaton mutta hyvin menestynyt olisi täysin eri maailmasta kuin minä.

Vierailija
28/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan suoraan, että itse en pelkällä peruskoulupohjalla mitenkään pärjäisi ison yrityksen toimitusjohtajana. En ehkä akateemisella koulutuksellakaan, mutta ainakin se antaisi tehtävään paremmat eväät.

Vastaan siis, että arvostan enemmän koulutusta kuin ammattia. Tosin sain kyllä hyvän ammatinkin itselleni, kun ensin hankin sen koulutuksen.

Vierailija
29/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kouluttautuneena ja ok töissä olevana voin sanoa, että kummallakaan ei ole mitään väliä. Amiksen keskeyttäneellä ja pätkätyöstä toiseen ajautuvalla nahjuskaverillani on aina naisia

Vierailija
30/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat jo pitkään olleet keskimäärin koulutetumpia kuin miehet. Monissa tiedekunnissa naiset muodostavat vuosi vuodelta yhä suuremman enemmistön. Sanoisin siis, että me arvostamme koulutusta enemmän kuin miehet. Toki koulutus - myös humanistinen - usein tuo mukanaan sen ammatinkin.

Et voi päätellä noin yhden asian perusteella. Aika laihaa akateemisuutta sinulla.

Vierailija
31/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kouluttautuneena ja ok töissä olevana voin sanoa, että kummallakaan ei ole mitään väliä. Amiksen keskeyttäneellä ja pätkätyöstä toiseen ajautuvalla nahjuskaverillani on aina naisia

Riippuu tietenkin siitä, haluaako 'naisia', vai jonkun tietyn naisen kumppanikseen. Ja joillekin naisille koulutus on tärkeää. Ja joillekin varmaan se raha.

Vierailija
32/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on väärin asetettu. Koulutus ja ammatti eivät ole vertailukelpoisia asioita, vaan jälkimmäinen edellyttää ensimmäistä. Arvostan yhtä lailla kouluttautumista kuin sen jälkeen ammatissa toimimista.

Vierailija
33/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkitusti koulutus tuo mukanaan myös työllisyyden. Kaikki tutkimukset kertovat samaa: mitä korkeampi koulutus, sitä korkeampi työllisyysprosentti. Ja kääntäen: mitä alempi koulutustaso, sitä suurempi todennäköisyys työttömyyteen.

Ainakaan itse en tunne vuonna 1977 maisteriksi valmistuneita, jotka siitä lähtien olisivat vain "kaivelleet napaansa sohvalla".

Mutta en minä ainakaan nojaudu mihinkään tutkimuksiin, kun kohtaan ihmisiä. Kyllä se painaa paljon enemmän, mitä ihminen on ja mitä se tekee kuin minkälaisen koulun on käynyt. Itse ainakin olen tavannut älykkään ja syvällisen, yritteliään, tavoitteellisen ja ahkeran ihmisen, jonka koulutuspohja taitaa olla amis. En tiedä itseasiassa, koulutuksesta ei olla kovin paljon puhuttu, on niin paljon muutakin mielenkiintoista juteltavaa.

Vierailija
34/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys on väärin asetettu. Koulutus ja ammatti eivät ole vertailukelpoisia asioita, vaan jälkimmäinen edellyttää ensimmäistä. Arvostan yhtä lailla kouluttautumista kuin sen jälkeen ammatissa toimimista.

Akateemista työttömyyttä on paljon. Joiltakin amis-aloilta työllistyy todella hyvin. Joten ei se nyt ihan noin suoraviivaista ole.

Vierailija
35/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa miehen kanssa, joka on aikanaan opiskellut vuoden Otaniemessä, Tekussa, mutta sairastui masennukseen ja joutui lopettamaan opinnot. Oli sairaseläkkeellä jonkin aikaa.

Kun tapasimme, oli hän päässyt takaisin työ-elämään, it- alalle. Ei enää koskaan lähtenyt uudestaan opiskelemaan. On ollut töissä koko ajan.

Mieheni on älykäs, eikä jää tumpeloksi myöskään käsien taidossa. Lukee tietokirjallisuutta englanniksi ja on todella valveutunut siitä, mitä maailmalla tapahtuu.

Tällä tarinalla tahdon vain sanoa, ettei se koulutus aina kaikkea sano. Tärkeintä on se, mitä miehen päässä on.

Vierailija
36/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naimisissa miehen kanssa, joka on aikanaan opiskellut vuoden Otaniemessä, Tekussa,

Teku on Helsingin teknillinen oppilaitos, nykyinen Metropolia ammattikorkeakoulu -> insinööri amk

Otaniemessä sijaitsee siis Aalto yliopisto, entinen Teknillinen Korkeakoulu -> Diplomi-insinööri, DI

Vierailija
37/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset arvostavat keskimäärin yhteiskunnallista statusta, koulutus tai ammatti sinänsä on sivuasia.

Toki joku yliopistonainen voi arvostaa ihan jotain tutkintoakin.

Vierailija
38/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattia. Tunnen monia hyvin menestyneitä joilla ei ole "mitään" koulutusta, enkä tämän vuoksi halua periaatteestakaan pelkästään koulutuksen perusteella ihmisiä arvostella.

Vierailija
39/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi puhua muiden naisten puolesta mutta itselleni on ehdottomasti tärkeämpää koulutus. Jos mies ei ole työllistynyt alalleen tai työskentelee pienipalkkaisessa työssä (esim. kirjasto- ja informaatiotieteilijät) niin sillä ei ole mitään merkitystä kiinnostukseni kannalta, pääasia, että hän on älykäs, sivistynyt, kielitaitoinen, kiinnostunut kulttuurista jne - ainakin todennäköisemmin kuin se peruskoulun käynyt.

Miksi miehen tarvitsee olla kielitaitoinen? Jos kerran nainen puhuu samaa kieltä, oletettavasti suomea, niin mihin ihmeeseen siinä parisuhteessa tarvitaan miehen kielitaitoa?

Vierailija
40/67 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sen takia korkea koulutus ei ole mulle niin merkittävä juttu, kun mun mielestä ei tarvitse olla mitenkään valtavan hieno ja menestyksekäs ura tai ammatti. Ihan tavallinen ammatti on ihan yhtä ok. Pääasia, että tekee jotain, eikä lepää laakereillaan. Sen jälkeen kaikki muu kuin koulutus ja työ ratkaisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi