Kumpaa naiset arvostavat enemmän: ammattia vai koulutusta?
Siis jos on vaikka akateeminen työtön/hanttihommissa vs. peruskoulun käynyt ison yrityksen hyvin tienaava toimitusjohtaja?
Kommentit (67)
Mikä on Kimi Räikkösen koulutus? Entä Teemu Selänteen?
En voi puhua muiden naisten puolesta mutta itselleni on ehdottomasti tärkeämpää koulutus. Jos mies ei ole työllistynyt alalleen tai työskentelee pienipalkkaisessa työssä (esim. kirjasto- ja informaatiotieteilijät) niin sillä ei ole mitään merkitystä kiinnostukseni kannalta, pääasia, että hän on älykäs, sivistynyt, kielitaitoinen, kiinnostunut kulttuurista jne - ainakin todennäköisemmin kuin se peruskoulun käynyt.
Juu, kyllä se raha menee kaiken tuon edelle.
Tärkeintä on että on jännä ja dominoiva tyyppi. Voi olla vaikka elämäntapatytön renttu, kunhan on vauhtia ja draamaa.
Ai jonkun toisen asioista...ei kiinnosta. Huolehdin mieluummin omasta ammattitaidostani. Kannattaisko ap tehdä samoin?
Koulutus. Nykyaikana esimerkiksi monilla akateemisilla on vaikeuksia työllistyä, mutta tietäisin että kiinnostuksenkohteet saattaisi silti olla lähempänä kuin sillä duunaripomolla.
Työssökäynti eli raha tuossa on olennaista, ei se mistä se tulee.
Koulutusta. Vaikea kuvitella seurustelukumppaniksi miestä, jolla ei olisi laajaa humanistista sivistystä taustalla.
Koulutus on kaiken lähtökohta. Itse hankin niin laaja-alaisen koulutuksen, että olen sen avulla voinut tehdä töitä neljällä eri ammattinimikkeellä.
Kouluttautunutta ehdottomasti: sillä on jatkossa aina potentiaalisesti paremmat tsäänssit!
Koulutusta. Kertoo kunnianhimosta, kiinnostuksen kohdistumisesta johonkin järkevään ja siitä, että meiltä saattaa löytyä yhteistä pohjaa jolle rakentaa parisuhdetta. Nuorena ja naiivina ajattelin, ettei koulutustason erolla ole väliä. Kyllä sillä on, useimmiten. Poikkeuksiakin, mutta harvassa.
Olisin kyllä mieluummin akateemisen koulutuksen saanut (kuten olenkin) kuin pelkän peruskoulun käynyt. Siis koulutusta arvostan enemmän.
Todella yllättäviä vastauksia! Itse ajattelin että tottakai ammattia. Taidan olla sitten poikkeus naisten joukossa. Mulle on aivan sama mikä tutkintopaperi on. Tärkeintä on miten muuten toimii elämässä ja tietysti luonne, arvot jne. Ei synkkaisi jonkun elämäntapakouluttautujan kanssa, joka ei sitten muilla elämänalueilla olis saanut mitään aikaan. Muodollinen koulutus on vain yksi siivu ihmisen elämässä.
Olen mieluummin akateeminen työtön tai hanttihommissa kuin pelkän peruskoulun suorittanut, vaikka sitten missä töissä. Koulutus antaa paljon todellisempaa sisältöä elämään kuin rahaa.
Ainakin omalta kohdaltani arvostan enemmän koulutustani (yliopisto) kuin ammattiani (joka ei mitenkään hohdokas ole). Koulutus on kuitenkin antanut niin suuren henkisen pääoman, etten vaihtaisi sitä pois.
Aina kouluttautuneet eivät tosiaan ole niissä huippu-viroissa
Täällä voit äänestää http://strawpoll.me/7323584