Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arkkipiispan mielestä kirkko EI VOI vihkiä samaa sukupuolta olevia pareja

Vierailija
09.04.2016 |

Onpa hauska seurata kirkon sisäistä riitelyä asiasta lähiaikoina. Tähän asti kun asia on painettu villaisella ja toivottu ajan hoitavan.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riippumatta siitä mihin kirkko päätyy, niin osa ihmisistä eroaa kirkosta. jos kirkko hyväksyy homoliitot, niin vanhoillisia häipyy, jos ei hyväksy niin toiselta laidalta sitten häipyy. on kyllä hankalat oltavat, kun pitää miellyttää vanhoillisia ja uudistusmielisiä.

Nykykirkko on oikeastaan kuin jokaisen kaveri. Tai vanhempi, joka on kaveri lapselle.

Vierailija
142/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinusko on kaatumassa Euroopassa, mutta se kuuluu isoon suunnitelmaan. Joten erotkaa ihmeessä kaikki kilpaa, turha sitten jälkikäteen enään itkeä kun on paskat housussa.

Ja isosta suunnilmasta vastaa? No kukapas muu kuin kakkivaltias Jumala. Taitaa olla itselläs paskat housuissa kun olet uskonut väärin olet häviejien riveissä ja matkallaa Helvettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi homot tai lesbot vielä olisivat vielä kirkon jäseniä. Minultakin olisivat iloisesti ottaneet rahat vastaan, vaikka muuten olekin heidän silmissään ihan vääränlainen. Toki jos on esimerkiksi uskonnollisesta suvusta, viettänyt koko lapsuutensa seurakunnan toiminnassa ja saanut kaikki kaverinsa sieltä, niin ehkä silloin ei halua erota.

Vierailija
144/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkukirkon aikoina oli paljonkin naispuolisia saarnaajia, ei heitä alussa kielletty. Naispapit kiellettiin vasta keskiajalla. Veljellinen rakkaus suvaitaan myös samaa sukupuolta kohtaan. Koska avioliitto on määritelty lastenteon ja lastensuojelun näkökulmasta (mies+nainen=yksi liha), se ei sovellu samaa sukupuolta oleville. Rukoilla kyllä voidaan homoliittojen onnen puolesta. Homot saavat siis olla liitossa keskenään myös kirkon puolesta, mutta kirkollinen avioliitto ei ole heitä varten.

Kyllä siellä raamatussa sanotaan ihan suoraan näin:

"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."

Myöskään kuukautisten aikaan ei saa paneskella:

"Jos mies makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja yhtyy häneen, he ovat molemmat paljastaneet naisen veren lähteen. Heidät on poistettava kansansa keskuudesta."

Monikulttuurisuus kielletään samaisessa kappaleessa:

"Älkää omaksuko niiden kansojen tapoja, jotka minä ajan pois teidän tieltänne. Minä, Herra, teidän Jumalanne, olen valinnut teidät ja tehnyt eron teidän ja muiden kansojen välillä."

Myös vanhemmille vinoilu on pahasta:

"Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan."

Haha, nyt alkoi vähän naurattamaan:

"Jos joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen uhraa lapsensa Molokille, hänet on surmattava; sen seudun väki kivittäköön hänet hengiltä. "

Halusin tietää mikä tai kuka on Molok, joten googletin. Sieltähän löytyikin tämä suomalainen lasinkeräyspisteitä valmistava firma. Eli älkääpä siirtolaiset työntäkö niitä vauvoja niihin lasinkeräysvehkeisiin.

Sairasta meininkiä sanon minä. Suunnilleen kaikki pitää surmata, sekä tekijät että uhrit että mieluiten heidän koko sukunsa.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.20.html

Eihän vanhan testamentit käskyt ole enää voimassa Jesuksen aikana.

Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."

Sinua fiksummatkin papir ovat sanoneet, että näin ei enää ole.

Ai, onko niillä papeilla enemmän sananvaltaa kuin Jumalan pojalla? :)

Eli sinä elät Vanhan Testamentin oppien mukaan? Miten et ole jo vankilassa? Minkälaista on elämä VT:n oppien mukaan?

Vierailija
145/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote] Kommentti liittyy saumattomasti ketjun otsikkoon ja omaan kommenttiisi absurdiudesta.[/quote]

Selvä. Luulin että missasin jonkin pointin, mutta kyseessä olikin siis vain absurdiin paikkaan sijoitettu viestiketjuun osallistuminen :) [/quote]

Ei, et ymmärtänyt. Omassa viestissäsi oleva kommentti absurdiudesta oli sen verran tyhmä, että kehotin sinua miettimään yleensäkin kaikenlaista absurdia, mitä elämässä ja maailmassa on, sitä on nimittäin paljon.

Ketjun otsikko kulkee mukana viesteissä läpi koko ketjun, vaikka sinä ehkä unohditkin sen jo.

Vierailija
146/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa hauska seurata kirkon sisäistä riitelyä asiasta lähiaikoina. Tähän asti kun asia on painettu villaisella ja toivottu ajan hoitavan.

Katso arkkipiispan Ykkösaamu -haastattelu Areenasta uudelleen ja k u u n t e l e mitä hän asiasta sanoo. Mieti myös mikä hänen asemansa kirkossa on ja mitä se mielestäsi edellyttää ja vaatii. Jatketaan sitten keskustelua. 

Vierailija
147/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on mitä on, niitä on monenlaisia, ja kukin varmaankin voi valita sen uskonnon, johon haluaa kuulua, jos mihinkään. On järjetöntä, että muka perusteluilla yritetään muuttaa uskontoa, se ei toimi niin.

Evankelis-luterilainen kirkko on mennyt jo naurettavuuksiin.

Vierailija
148/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkukirkon aikoina oli paljonkin naispuolisia saarnaajia, ei heitä alussa kielletty. Naispapit kiellettiin vasta keskiajalla. Veljellinen rakkaus suvaitaan myös samaa sukupuolta kohtaan. Koska avioliitto on määritelty lastenteon ja lastensuojelun näkökulmasta (mies+nainen=yksi liha), se ei sovellu samaa sukupuolta oleville. Rukoilla kyllä voidaan homoliittojen onnen puolesta. Homot saavat siis olla liitossa keskenään myös kirkon puolesta, mutta kirkollinen avioliitto ei ole heitä varten.

Kyllä siellä raamatussa sanotaan ihan suoraan näin:

"Jos mies makaa miehen kanssa niin kuin naisen kanssa maataan, he ovat molemmat tehneet kauhistuttavan teon ja heidät on surmattava. He ovat itse ansainneet kuolemansa."

Myöskään kuukautisten aikaan ei saa paneskella:

"Jos mies makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja yhtyy häneen, he ovat molemmat paljastaneet naisen veren lähteen. Heidät on poistettava kansansa keskuudesta."

Monikulttuurisuus kielletään samaisessa kappaleessa:

"Älkää omaksuko niiden kansojen tapoja, jotka minä ajan pois teidän tieltänne. Minä, Herra, teidän Jumalanne, olen valinnut teidät ja tehnyt eron teidän ja muiden kansojen välillä."

Myös vanhemmille vinoilu on pahasta:

"Jos joku herjaa isäänsä tai äitiään, hänet on surmattava. Hän on itse ansainnut kuolemansa, koska on herjannut vanhempiaan."

Haha, nyt alkoi vähän naurattamaan:

"Jos joku israelilainen tai israelilaisten keskuudessa asuva siirtolainen uhraa lapsensa Molokille, hänet on surmattava; sen seudun väki kivittäköön hänet hengiltä. "

Halusin tietää mikä tai kuka on Molok, joten googletin. Sieltähän löytyikin tämä suomalainen lasinkeräyspisteitä valmistava firma. Eli älkääpä siirtolaiset työntäkö niitä vauvoja niihin lasinkeräysvehkeisiin.

Sairasta meininkiä sanon minä. Suunnilleen kaikki pitää surmata, sekä tekijät että uhrit että mieluiten heidän koko sukunsa.

http://www.evl.fi/raamattu/1992/3Moos.20.html

Eihän vanhan testamentit käskyt ole enää voimassa Jesuksen aikana.

Matt. 5:17 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään."

Sinua fiksummatkin papir ovat sanoneet, että näin ei enää ole.

Ai, onko niillä papeilla enemmän sananvaltaa kuin Jumalan pojalla? :)

Eli sinä elät Vanhan Testamentin oppien mukaan? Miten et ole jo vankilassa? Minkälaista on elämä VT:n oppien mukaan?

Odotan VT:n mukaisesti elävän kertomusta arjestaan.

Vierailija
149/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on vaan niin absurdia että tällasesta ees puhutaan nykyaikana. Käydään läpi harry potter kirjan opetuksia ja riidellään kuka osaa tulkita niitä oikein ja kuinka niitä tulis toteuttaa oikeassa elämässä... Itselle ainakin (ja toivottamasti mahdollisimman monelle) aivan yhtä selväjärkistä hommaa kuin sen raamatun tulkitseminen.

Maailmassa on paljon absurdeja asioita. Ylivoimaisesti suurimmassa osassa maailman maista avioliitto on vain naisen ja miehen välinen. Näissä maissa asuu valtaosa maailman ihmisistä.

Okei. Haluat siis laskea suomen sivistysmaiden sijaan kehitysmaihin. Homoavioliitot ovat mahdollisia suurimmassa osassa länsimaista, kiellettyä lähi-iässä, afrikassa ja muissa alhaisten ihmisoikeuksien maissa.

Miten niin haluan? Mistä sellaista luet? Kerroin vain tuon, minkälainen tilanne on. Voisit lukea sen niinkin, että pidän sitä absurdina.

Vierailija
150/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan VT:n mukaisesti elävän kertomusta arjestaan.

Tässä video. Kirja löytyy kirjastosta.

Vierailija
151/151 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mitä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän