TAMMITENAVIEN 30.6. - 6.7.
Viime viikon keskustelut: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (27)
Huh hellettä! Täällä on piisannut myös lämpöasteita, eilen tais olla ainakin +26 astetta eikä tämä päiväkään kauas heitä. Tänään tultiin tosin taaaaas tänne mun vanhempien luo, miehellä on rr-kisat nyt tuossa ihan lähellä Kemorassa joten ehkäpä mennään huomenna katsomaan! Siihen liittyen koitan lisätä kuvan, Silja testasi uusia Peltorin kuulosuojaimiaan :D
Vikli kyseli tuossa aiemmin että meneekö hiukset takkuun. Meidän Siljalla on tukka ohentunut reippaasti nyt, ei kai enää ole oikein mitään mikä voisi mennä takkuunkaan eli vastaus on siis että ei mene meillä. Siljalla oli jonkin aikaa sitten tapana kuolaisilla käsillä kiskoa ohimolta hiuksista vauhtia kun yritti kääntyä, nyt taitaa vauhdin otossa olla korva parempi tartuntapinta :) niin siis silloin aiemmin vähän meni takkuun mutta ei enää.
Meilläkin tuli Siljalla eilen 3.7. 5kk täyteen ja OLIS ollu 5kk neuvolakin, mutta menin vahingossa sopimaan tärkeän tapaamisen niin lähelle sitä että oli pakko siirtää neuvola-aikaa. Se on sitten ens tiistaina 8.7. Jännittää, paljonko vaaka näyttää. Reippaasti yli 8kg ainakin!
Unohdin Piltti-kaurapuurojauheen kotiin ja annoin tänäiltana sitten ihan Elovenasta tehtyä puuroa tytölle. Rassukka ei tainnut oikein tykätä... hienonsin hiutaleet ennen valmistamista sauvasekoittimella mutta oli vähän hankala tehä mikrossa niin pientä puuroannosta. Tekeekö joku muu täällä noista tavallisista hiutaleista vauvalle puuroa? Kauanko kypsennysaika on mikrossa? Kyllä se sitten meni kun laitoin siihen hedelmäsosetta mukaan. Mutta taidan huomenna käydä ostamassa sitä tuttua jauhetta.
Mä luulen että me ei taideta pidempiä reissuja Siljan kanssa tänä kesänä tehdä, kun miehellä viimeinkin "vapautuu" aikaa tuosta rr-kisaamisesta ja lomaa on pari viikkoa jäljellä niin tärkeintä olis saada kotona jotain rästihommia pihalla tehtyä yhdessä. Ollaanhan me Siljan kanssa niin paljon nyt täällä mun kotonakin oltu että eiköhän se matkusteluksi tytölle riitä :)
Pientä gallupin tynkää vois taas pykätä (toivottavasti aihe ei ole jo kulunut): Mihin kaikkiin vauva-kerhoihin olette liittyneet? Tarkoitan kirjakerhot, kaupan kerhot, pankin kerhot, vaippakerhot ym ym... Sillä näitähän riittää!! Meillä neito on Vau'kirjan jäsen (taidan kyllä maksaa vain sen liittymispaketin ja erota) ja sitten Osuuspankin Hippoklubilainen vai mikä se on. Muuta ei olla haalittu.
Jepulis, taidan siirtyä telkun ääreen. Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tolleroinen ja Silja 3.2.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=7e543d70-4a03-11dd-b2e3-…!
Terveiset taas Suvisaariston rannalta, olihan hellepäivä! Vaikea uskoa, että huomenna on taas viileää, tosin tuuli on kääntynyt koilliseen.
Frimmy: Hermoja anoppilaan. Nuku päikkärit vauvan kanssa sisällä? Mene vaunukävelylle? Vauva on hyvä tekosyy kaikkeen lököilyyn :).
Miukkis: Anna marjasose välipalana? Olavi usein aamupäivän vaan tissittelee ja ottaa pienet päikkärit. Sitten siinä klo 13 on lämmin ruoka, klo 16 jogurtti tai marjasose, sitten 18-19 lämmin ruoka ja illalla puuroa/sosetta/ tänään Hippon Virosta ostettua Milk Papas Good Night "velliä". Lisäksi aina tissiä ja illalla vielä lisämaidolla lantarattua velliä, jos tarvis.
VEDEN juonti: Olavi oppi juomaan imemistä vaativasta nokkamukista vettä. Nyt hörpytän vettä ruuan välissä ja syöminen maistuu taas. Aterioiden päätteeksi hän saa aina imeä nokkamukista vesihörpyt. Teille joilla oli vaikeuksia syöttämisen kanssa niin tuosta veden juonnista voisi olla apua?!
Olavi nukkuu joko 7 h putkeen tai herää kerran tisiille/maidolle ja jatkaa unia aina klo 9 saakka. Hyvä syömään ja nukkumaan kuten siskonsakin.
Olavi kääntyy kyljelle, ei muuta. Ei saa käännyttyä mahalleen, mahalta selälle onnistuu. Varpaat kiinnostavat kohtalaisesti, enemmän kuitenkin hän viruttelee ja puristelee sukukalleuksiaan :D.
Olavin toinen alahammas varmasti puhkeaa ensi yönä, se kuultaa jo ikenen läpi.
Tuossa kuva iloisesta köllijästä!
Hyvää viikonloppua!
Ametisti ja Olavi s. 13.1
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=1d5f00a7-4a05-11dd-b2e3-…!
Terveisiä Särkänniemestä ! (kuva)
Aatulla on sitte ihanan punanen tukka =)
Pinja tippu äskön sängyltä. APUA! Näköjään etenee selällään ihan nopsaankin vaikkei kovin liikunnallinen ookkaan. Olin keittiössä syömässä mustaa kyrsää, niinku täälläpäin on tapana =), niin kops vaan kuulu makkarista ja aika pitkä poru pääsi=(. Onneks meillä on kokolattiamatto makkarissa että ees vähän pehmensi.
Tänään oltiin tosi pitkällä kävelyllä (mun mittapuulla). Huomenna lähetään kaikki kolme kaveripariskunnan mökille yöks. Sinne tulee yks toinenkin pariskunta muttei muita lapsia =/. Toivottavasti ei oo hirveesti öttiäisiä.
Viikonloppuja!
T: Xena ja Pinja 7.2
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=279e46c6-4a0c-11dd-af9e-…!
Kävin vaan ihan kurkkaamassa, meilläkin 22.1.08 syntynyt Markku-Juhani.. Kirjoittelin kyllä tammikuisten odotusryhmässä harvakseen, mutta eipä ole sitten tullut kirjoiteltua. Kiireitä pukkaa näiden kolmen pikkupojan kanssa ;)
Täällä oli hyvänkokoisia tammikuisia, meilläkin 5kk mitat 9010g ja 66,5cm.
Mutta minäpäs tästä häippäsen taas, saatan ehkä silloin tällöin käydä kurkkimassa teitä :8}  Moro!
Tuossa vielä kuva meidän Markusta
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=41288362-4a0c-11dd-b2e3-…!
Onpas mahtavan kokoinen ukkeli tuo Markku!=)
Vienon korvat oli tulehtuneet siinä vauvarokon päälle, mutta paranivat ilman kuuri asitten,josta olen enemmän kuin onnellinen.En halua antibioottikierrettä, joka isommill aoli molemmilla!
Myös samaan rytäkkään puhkes 2 hammasta alas! Meni siis samoill aitkuilla=)
Jaahans, isompi heräs päikkäreiltä-pakko mennä!
sammermanni ja vieno
Meillä taitaa Aatu ja Mikael olla melko samalaisia jässiköitä. Kylellään molemmat köllii mutta ei käänny ja painoa on hienosti kertyny. isoja poikia :)
Olin perjantai-lauantai yön töissä. Ravintolassa tarjoilijana. Ukko oli Mikaelin kanssa ja huutohan siitä nousi. Itkikö sitten äitiä vai kipuja, en tiedä. Mutta tunnin oli huutanu. Ja mies pitkähermoisena ihmisenä ilmoitti minulle kauniisti että pitää kotiin tulla heti (kaunisteltu versio), mutta enpä minä voi lähteä sieltä ja luottavaisin mielin en menny. Kotiin kun aamun valjetessa pääsin nin poika oli herännyt vain kahdesti. Eli kyllä se mieskin osaa kun vain hiukan malttaa :)
Piti mennä la-su yönäkin töihin mutta Mikaelille nousi 39 asteen kuume. illalla annoin nestemäistä panadolia ja se laski yöksi. aamulla oli sitten 39.1 ja annoin taas panadolia. nyt se on jo pirteämpi mutta kohta se nousee taas. Pitää mennä käymään lähimmässä sairaalassa päivystykseesä hakemassa sairaslomatodistus. Kamalaa raahata lapsi mukaan....
Kerhoista joku kyseli. Me kuulutaan libero-kerhoon, lasten omaan kirjakerhoon, pirkan napero kerhoon ja pitäisi liittyä osuuspankin hippokerhoonkin. kamalasti kaikkea. itse en kuulunut mihinkään ja aikoinani päätin katkerana että minu lapseni kuuluvat :)
pitää alkaa lähtemään sinne päivystykseen. itse olen ollut tämän aamun niin väsynyt että silmät ei auki pysy. yhdet päiväunet olen ehtiny ottaa mut ei ole auttanu. en kai ole raskaana????  :D
MiiKaro & Mikael 31012008
Jösses mikä keli täällä on tänään ollut! Siis niin ihanan lämmintä, jopa kuuma... Olin päivällä 2 h kävelyllä (Milla nukkui siitä 40 minsaa...) auringosta nauttimassa.
Ostettiin ne carena easyt. Milla hukkuu niihin! On se vaan edelleen pieni verrattuna muihin tammikuisiin! Ens viikolla on 6 kk neuvola, sit saa taas uudet lukemat. Jokohan menis 7 kg rikki meillä... Ja 65 cm...
Strutsi: kokeilitko sitä yötuoli-imetystä? Viime yönä täällä herättiin (nukkumaan Milla meni klo 20) klo 21, 22, 2, 5, 7 ja 8:30. Tuolloin kymmenen aikaan en antanu tissiä, otin syliin ja nukahti siihen peukkua imien, ihme että nukahti!
Meillä on nyt puolivuotiuuden kunniaksi siirrytty neljään kiinteään ateriaan päivässä. Aamulla, tai no, siinä klo 10 aikaan, olen antanu puuroa marjasoseella (vai sittenkin sosetta puurolla...), klo 13 kasvis/lihasose, klo 16-17 kasvissose ja illalla klo 19:30 aikaan puuro marjasoseella. Jälkkäriks päiväaterioilla oon antanu vähän hedelmä/marjasosetta, mutta taitaa olla viisaampi lopettaa se - likka saattaa olla niin fiksu että ei syö "pahaa" ruokaa tarpeeks kun odottaa vaan sitä herkkujälkkäriä. Sen hedelmä/marjasoseen vois kai antaa omana aterianaan, neuvolasta sain sellaisen aanelosen missä oli ruokarytmiä kaavoitettu ja siinäkin oli marjat omana aterianaan. Ongelma vaan, että mihin väliin senkin tunkee! Kamalan kiireiseks menny tää elämä noiden kiinteiden myötä :D
Piti laittaa tähän parit fotot, mutta kameran tietsikkapiuha on tuol makkaris missä neiti nukkuu enkä viitti mennä sinne rymistelemään. Laitan sit vaikka huomenna.
Jaahas, kai sitä vois mennä vaikka nukkumaan... Mitäpä sitä muutakaan kotiäiti perjantaiehtoolla puuhais! Meillä ei oo digiboksiakaan ni ei voi telkkaria töllöttää ja mitään leffaa ei jaksa enää näin myöhään (kun tunnin päästä tuo yks varmaan herää taas tissille) alkaa pälyämään. Viime lauantaina ajateltiin miehen kanssa viettää vähän laatuaikaa, oli juustoja ja punkkua ja leffa, niin eikö tuo rakkautemme hedelmä kiljunu vähän väliä tuolla pinnikses ja tyyntyi vaan tissille. Semmoistapa se taitaa olla, paree tottua vaan :p
Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!
Miukkis&Milla 3.1.