Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sua huudetaan kahvipöytään, menetkö heti?

Vierailija
08.04.2016 |

Kuinka monta kertaa annat isännän/emännän pyytää tulemaan kahvipöytään? Miksi? :D myönnän, että itsekin yleensä vasta toisella kerralla menen, ehkä saatan ekalla mennä vähän korvat luimussa... Onks tää joku kirjoittamaton sääntö suomalaisille?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meillä satakunnassa kursaillaan tovi :)

Vierailija
2/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heti vanhempien ihmisten jälkeen jos sellaisia on paikalla. Raivostuttavaa huutaa porukkaa monta kertaa pöytään. Tulee itsellekin vähän tyhmä olo jos itse olen kutsujana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oon kylässä, niin yleensä heti. Jos kotona vaikka puoliso on laittanut kahvia ja kutsuu pöytään menen periaatteessa mahdollisimman nopeasti mutta saatan tilanteesta riippuen tehdä jonkun parin minuutin homman ensin loppuun.

Vierailija
4/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heti ekasta. Musta ei ole kohteliasta odotuttaa itseään.

Vierailija
5/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaa voi , mutta silloin olen jo häipynyt paikalta .

Pyytämällä kahvipöytään kuin sivistyneet ihmiset nousen ja menen heiti .

Vierailija
6/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen.

Vierailija
7/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aina heti.

Itsekin tahtoisin että vieraat tulisivat heti pöytään kun olen vaivaa nähnyt ja kaikki vain jäähtyy ja happanee siihen pöydälle ihan turhan ja typerän venkoilun ja pelleilyn vuoksi.

Vierailija
8/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ensimmäisenä ja jos joku ehtii ennen minua, huomautan arvojärjestyksestä. Vanhin ensin ja se olen minä! Etenkin vieraille lapsille pidän oppitunteja siitä, miten lapset voivat varsin hyvin odottaa, että aikuiset ottavat ensin ja sen jälkeen he voivat käpälöidä vaikka kaikki tarjottavat.

Vierailija
9/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni on kohteliasta mennä heti

kahvi on parasta tuoreena ja saattaa olla paakkelsitkin vielä lämpimiä

Vierailija
10/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen kyllä, mutta varmistaen, että "arvokkaammat" ottavat kuitenkin ensin. Eli sukujuhlissa tms., jossa voi ajatella tällaisen arvoasteikon olevan. 

Mutta kohteliasta on toki reagoida heti. 

Vierailija
11/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heti. Epäkohteliasta antaa emännän/isännän odottaa.

Vierailija
12/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heti. Itse emäntänä koen ikäväksi, jos ei tulla ensimmäisellä eikä toisellakaan kehotuksella.

Vierailija
13/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pyydän yhden kerran kohteliaasti ja niin että kaikki varmasti kuulevat, odotan sitten hetken aikaa ja jos vieraat eivät tajua tulla pöytään niin menen itse ja alan juomaan kahvia, mieheni tulee yleensä siinä vaiheessa myös pöytään ja vieraat seuraavat perässä. Joskus on sattunut niin kivoja vieraita että ovat heti tulleet. En todellakaan ala huutelemaan montaa kertaa, aikuinen ihminen olkoon sitten ilman jos ei tajua ensimmäisestä kutsusta tulla.

Vierailija
14/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En. Meillä satakunnassa kursaillaan tovi :)"

Hahhahhaa! Satakunnassa "tovi" on noin tunti.

Vierailija
15/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen. Meillä sukulaisilla on ärsyttävä tapa antaa odotuttaa itseään. Kutsua pitäisi vähintään kolmesti. Olen ottanut itse tavan mennä heti emäntien iloksi. Muutkin sitten rohkenevat. Ja oikeasti vain kaikki suvun "emäntiä" ärsyttää tuo jahkailu.

Vierailija
16/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on muuten hauska! Minä menen heti kunhan vanhempi väki (mummot ja vaarit) on käyneet ensin, mutta heillä se pöytään meno on juuri sitä että saa kutsua moneen kertaan.

Mistähän tällainen tapa juontaa juurensa? Luulisi että olisi nimenomaan toisin päin niin että olisi epäkohteliasta olla menemättä.

Vierailija
17/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salil eka, salil vipa.

Pöydäs eka, pöydäs vipa.

Vierailija
18/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten hauska! Minä menen heti kunhan vanhempi väki (mummot ja vaarit) on käyneet ensin, mutta heillä se pöytään meno on juuri sitä että saa kutsua moneen kertaan.

Mistähän tällainen tapa juontaa juurensa? Luulisi että olisi nimenomaan toisin päin niin että olisi epäkohteliasta olla menemättä.

Mikään ei ole ärsyttävempää kuin nämä kuhnivat vieraat joita pitää moneen kertaan pyytää kahvipöytään.

Toinen vitutus on vieraat jotka juo puolituntia sitä kahvikupillistaan, toisilla on muutamassa minuutissa kuppi tyhjä ja odottavat että kahvia kaadetaan lisää.

Tyhjätkää pöytä ellei kuhnailevat vieraat opi tavoille, kahvipöytään mennään heti kun pyydetään.

Vierailija
19/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei ole ärsyttävempää kuin nämä kuhnivat vieraat joita pitää moneen kertaan pyytää kahvipöytään.

Toinen vitutus on vieraat jotka juo puolituntia sitä kahvikupillistaan, toisilla on muutamassa minuutissa kuppi tyhjä ja odottavat että kahvia kaadetaan lisää.

Tyhjätkää pöytä ellei kuhnailevat vieraat opi tavoille, kahvipöytään mennään heti kun pyydetään.

Miksi et kaada lisää? Kulje huoneesta toiseen kahvikannun kanssa ja kaada niille, jotka jo ovat juoneet.

Vierailija
20/35 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heti paitsi jos paikalla on vanhoja, jotka eivät ole vielä menneet. Siinä tapauksessa en mene kirveelläkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi