ex mies yrittää luistaa lapsen tapaamisista
on tavannut tähän asti joka toinen viikonloppu. Asutaan 200km päässä toisistamme. nyt hän on valitellut ettei lapsi viihdy koko viikonloppua, soittelee vaan kavereille ja haluisi aikaisemmin kotiin. en edes usko tuota, vaan mies varmaan haluaa vaan nopeammin eroon lapsesta. tänä viikonloppuna mies ehdotti että tulisi päiväseltään tapaamaan lasta ettei lapsi joutuisi jäämään taas pois harrastuksestaan. niin harrastukseen liittyvät pelit on usein viikonloppusin joista poisjäämistä lapsi joskus on kiukutellut kun lähtee viikonlopuksi isälleen. Miehen mielestä pitäisi keksiä jotain muuta kun nuo "liian tiukasti" sovitut viikonloput. Mulle tämä ei tosiaan käy että mies ottaisi silloin tällöin lapsen luokseen, eli silloin kun lapsi itse haluaa tai ei ole pelejä. muuten sitten mies tulisi vaan tänne päiväksi oleilemaan lapsen kanssa. Niin siis mulle ei todellakaan käy että menetän vapaat viikonloput jos exä ei enää ota lasta! vituttaa ettei mies ton välimatkan takia tullut esim. lapsen koulun joulujuhlaan, kun en itsekään päässyt silloin eikä lapsella ollut siellä ketään. Kai mulla on oikeus kuitenkin pitää tapaamissopimuksesta kiinni ettei mies ala sopia lapsen kanssa jotain muita systeemejä? sori sekavauus, oon niin vihanen vaan.
Kommentit (23)
Joo, äidillä vapaa-aikaa 4 vrk kuussa, isällä 26. Äidillä ei sitten ole oikeutta pitää tästä kiinni, kun isällä on niin raskasta se 4 vrk:n vastuu.
No ei sen ukon ole pakko ottaa sitä lasta kuule ollenkaan. Sä ja sun "vapaat" :)
Vierailija kirjoitti:
Joo, äidillä vapaa-aikaa 4 vrk kuussa, isällä 26. Äidillä ei sitten ole oikeutta pitää tästä kiinni, kun isällä on niin raskasta se 4 vrk:n vastuu.
No mitäs teit sen lapsen, vai oliko taas sarjassamme vahinko haha
Monet isät tottuu aikaa myöden lapsettomaan elämään eron jälkeen. Sun kannattaa tehdä asenne muutos jo nyt ennenkuin alat rähjäään ja nolaan itseäsi eikä isä ota lasta enää ollenkaan luokseen. Joudut sit maksaan lastenvahdille siideribileiltas..
En minäkään ajais 200km jonkun hemmetin koulun joulujuhlan takia, sori vaan... Muakin kiinnostaa minkä ikänen lapsi? joku 5v ei toki saa päättää itse mutta jos jo soittelee kavereille ja on pelejä viikonloppusin niin on varmaan jo isompi. Musta taas ison lapsen pakottaminen jämptisti joka toinen viikonloppu tai mikä sopimus sit onkaan, on vähän hölmöä. Voi lapsellakin olla sellaisia menoja jotka on tärkeitä ja voin kuvitella miten alkaa ärsyttää isäviikonloput jos ne aina pilaa kaikki menot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs teit sen lapsen, vai oliko taas sarjassamme vahinko haha
Monet isät tottuu aikaa myöden lapsettomaan elämään eron jälkeen. Sun kannattaa tehdä asenne muutos jo nyt ennenkuin alat rähjäään ja nolaan itseäsi eikä isä ota lasta enää ollenkaan luokseen. Joudut sit maksaan lastenvahdille siideribileiltas..
Haha, sitten kun naisesi tekee sinulle kassiesihedelmän, voi hänkin vain tyynesti sanoa sinulle heipat ja jättää sinut yksin huolehtimaan kassiesihedelmästä. Turhaan vingut, jos exäsi nauttii siiderikuplalämästä samalla kun sinä käyt töissä ja olet kaiken vapaa-ajan lapsesi kanssa.
Kyllä sitä siiderimamma aika helposti taas vapauteen tottuu ja isäpapan on turha ruikuttaa. Kelasta voit hakea minimielarit.
Valitettavasti se menee niin, että miehen ei tarvitse tavata lastaan ollenkaan.
ehdota, että vuokraa hotellihuoneen, johon ottaa sen lapsen mukaansa. Käyvät sitten yhdessä niissä harrastuksissa yms.
Niin kyseessä on 15v lapsi, täyttää kesällä 16v. Musta ei ole reilua että isä voi vaan päättää ettei lapsen tylsistymisen takia ota koko viikonlopuksi
ap
Minä en edes antaisi lapsiani sellaisen isän matkaan, joka ei itsekään halua lapsiaan luokseen. Voin vaan kuvitella millaista oloa se on lapsille, paistaahan tuollainen heillekin läpi että ovat ei-toivottuja vieraita. Lapsena tuntisin oloni vähän hylätyksi, kun äiti väkisin työntää luotaan pois, eikä isäkään ole vastaanottavainen.
Parempi ilman isää kuin huonon isän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Niin kyseessä on 15v lapsi, täyttää kesällä 16v. Musta ei ole reilua että isä voi vaan päättää ettei lapsen tylsistymisen takia ota koko viikonlopuksi
ap
häh? toihan on jo niin vanha että pärjää kotonakin yksin, joten ei tartte huolehtia. Miksi vingut? Vai haluatko olla kotona yksin joka toinen vklp, esim. seuran takia?
Kyllä 16.v saa jo itte päättää millon näkee isäänsä vai näkeekö ollenkaan. Saavat keskenään sopia tapaamisiaan jos haluavat.
Kyse on lapsen suhteesta isäänsä ei sun vapaapäivistä.
Miten muuten noin vanha lapsi enää sun viikonloppumenoja mitenkään estää? Jotkut 16-vuotiaat asuu jo yksin toisella paikkakunnalla opiskelemassa.
Miksi haluat sabotoida tärkeää harrastusta ja estät pääsemästä peleihin pakottamalla isän luo?
Herraisä, siis parempi kokonaan ilman toista vanhempaa jos sen luona on joskus tylsää
Av jaksaa yhä yllättää
No hyvänen aika 16v todellakin saa jo itse vaikuttaa tapaamisiin. En minä ainakaan tuon ikäisenä mitenkään palanut halusta olla vanhempien kanssa ja joku viikonlopun nyhjääminen kaukana kavereista ja harrastuksista voi oikeasti olla tuon ikäiselle tosi iso (ja vituttava) juttu. Musta tuossa isä sentään yrittää ymmärtää nuoren näkökulmasta asiaa. Tulisi silti tapaamaan viikonloppuna, veisi harrastukseen, ehkä syömään jne. Lapsi nauttisi varmasti huomattavasti enemmän tuosta kun väkisin viikonlopun vietosta toisella paikkakunnalla jotta äiti saa olla rauhassa. EIköhän se isä-lapsi suhde rakennu tuossa vaiheessa ihan muista asioista kun jämptisti joka toinen vkl isän luona pöjöttämisestä. Isä ja lapsi voi soitella tai viestitellä useita kertoja viikossa, ei äidin tarvi näistä edes tietää. Ja vaikka itse tapaamisia olisi kerran-pari kuussa niin ei se nyt lapsesta miltään hylkäämiseltä tunnu. Eri asia pienemmälle jolloin se konkreettinen läsnäolo on se tapa millä suhde luodaan. Siis vähättelemättä nuoren tarvetta olla vanhempien kanssa läsnä. Mutta siis jos lapsi siis jo itsekin kiukuttelee lähdön takia niin en näkisi järkeväksi pakottaa äidin vapauden takia lasta. Sinuna antaisin lapsen ja isän sopia tapaamiset miten parhaaksi näkevät, niin se vaan on. Mitäs jos lapsesi asuu 18v vielä kotona luonasi, pakotatko joka toinen vkl pois vai saako itse jo silloin päättää?
Provo! Ei ylä-asteella ole joulujuhlia mihin tulisi vanhemmat mukaan. Ne on vaan oppilaille ja opettajille.
Vapaata 15-vuotiaasta? Häh? No jos hän on jonkun sortin hankala erityinen niin ymmärrän, mutta jos on tavallinen, niin mitä ihmeen vapaata siitä tarvitsee? Ei mun 15v kaipaa mitään erityistä hoitoa tai vahtimista. Ruokaa on vailla kerran päivässä, mutta pitäähän sitä itsellekin tehdä kuitenkin.
15vlle ne pelit voi kyllä olla tosi tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
ja vitun lapsi on kuitenkin arjet joko hoidossa tai koulussa, mamma on tenavan kanssa arkena päivässä n.2 tuntia omalla viikonloppuna vien lapsen mummolaan
No siis onhan mullakin oikeus esim miesseuraan kotonani ilman että lapsi häärii nurkissa tai koluaa yöllä jääkaapilla! ihan siitä syystä ja muutenkin....
ap
Valitettavasti isän ei pakko ole lasta ottaa koskaan jos haluaa lopettaa tapaamiset. Eli tällä lailla pitää pitää mielessä ainakin se teoreettinen mahdollisuus että ne vapaaviikonloput ei oo kiveen kirjoitettu.
No voi voi kun sinä ja sinun vapaa aikasi. Eiköhän miehellä ja lapsella ole ihan oikeus sopia paremmin sopivat tapaamisajat jos näin parhaaksi näkevät. Ei ole ilmeisesti ihan pieni lapsi?