Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko kamerallisen helikopterin lennätys toisen maalla jokamiehenoikeuksiin.

Vierailija
08.04.2016 |

Haulikko minulla jo on ;-)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Anna paukkua vaan, jos sun ilmatilaa loukataan.

Vierailija
2/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosten koptereiden ammuskelu ei ainakaan kuulu jokamiehen oikeuksiin.

Kai sitä toisen maalla saa lennättää, mitä haittaa siitä edes olisi?

Mutta silloin ylittyy tietysti heti rikoskynnys jos kuvataan toisen pihaa tai asuntoihin sisälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulkeminen kuuluu eikä kasvustoa tai muuta omaisuuttasi vahingoiteta niin kuuluu. Pihapiiriin ei saa tulla.

Vierailija
4/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Tarkasti tähdätty kivi ajaa aika lailla saman asian kuin haulikko.

Vierailija
5/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein keksi, millä perusteella sitä voisi kieltääkään, elleivät lennättäjät kuvaa teitä.

Vierailija
6/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama asia kuin kuumailmapallolennot pihan yläpuolella. Lentelijät kokevat sen ihan lailliseksi, mutta eivät jostain syystä pidä siitä, että kuvaan heitä ja laitan videot nettiin. Minä olen pihassani, he tietävät lentelevänsä pihani yläpuolella, joten miksi ihmeessä loukkaantuvat siitä, että kuvaan heitä. Ja miksi ihmeessä saavat raivokohtauksia, kun kerron, että pudonnutta kuumailmapalloa ei mennä pellolta hakemaan konevoimin, kori ja pallo pitää kantaa viljan keskeltä miestyönä. Jokamiehenoikeus kun ei anna lupaa tuhota kasvustoja edes silloin, kun yrityksen pallo ei lennäkään sovittuun paikkaan asti.

Vierailija
7/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennättäjien tulee tutustua uusiin määräyksiin lennättämisestä. Linkeissä keskustelua asioista.

RPAS määräys.

http://lennokit.net/showthread.php?t=61645&page=99&highlight=rpas

OPS1-32 pitää opiskella myös.

Vierailija
8/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No salakuvaaminen on laitonta. lennättelyyn voi puuttua ainakin sen kautta, jos kuvataan/epäillään sitä. Mutta enpä menisi sitä lennokkia itse alas räiskimään, vaan hoitaisin asian viranomaisteitse.

Vierailija
10/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pudottanut  kaksi lennokkia. Ei siihen tarvita haulikkoa tai kiveä, riittää, että puuttuu ohjausjärjestelmään. Kumpaakaan en ole suostunut palauttamaan omistajilleen. Olen vain todennut, että en tiedä asiasta mitään ja jos he epäilevät, että lennokkinsa on minulla, niin sopii soittaa poliisit paikalle. Ei ole sinipukuisia pihassa näkynyt.

Vierailija
11/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pudottanut  kaksi lennokkia. Ei siihen tarvita haulikkoa tai kiveä, riittää, että puuttuu ohjausjärjestelmään. Kumpaakaan en ole suostunut palauttamaan omistajilleen. Olen vain todennut, että en tiedä asiasta mitään ja jos he epäilevät, että lennokkinsa on minulla, niin sopii soittaa poliisit paikalle. Ei ole sinipukuisia pihassa näkynyt.

Paska puhetta,et pysty vaikuttamaan niiden ohjaukseen mitenkään.

Vierailija
12/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu.

Vierailija
13/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten kuvaaminen ei kuulu jokamiehen oikeuksiin.

Vierailija
14/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. google oli kusessa koska streetview kuviin voi jopa vahingossa tulla yksityisalueelta kuvaa.

Vierailija
15/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisten kuvaaminen ei kuulu jokamiehen oikeuksiin.

Tässä ei puhuttu kuvaamisesta ja sitäpaitsi kuvaaminen on sallittua julkisilla paikoilla. Kotirauhan piirissä kuvaaminen on kiellettyä ilman lupaa. Tietääkseni sellaiset maa-alueet, kuten pellot ja metsät eivät kuulu kotirauhan piiriin.

Vierailija
16/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaistollot ovat löytäneet taas uuden asian josta pöyristyä ja valittaa.

Vierailija
17/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska puhetta,et pysty vaikuttamaan niiden ohjaukseen mitenkään.

Sitä minä olen sanonut niille, jotka ovat tulleet lennokkiaan hakemaan. Että eihän sitä ohjaukseen voi vaikuttaa, eihän. Silti olen ne koneet alas saanut. Sinunkin kannattaa miettiä, miten se ohjaus toimii. Letkullako ohjain on koneessa kiinni vai käyttääkö jotain taajuuksia.

Vierailija
18/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaistollot ovat löytäneet taas uuden asian josta pöyristyä ja valittaa.

Taajamassa noilla leluilla leikitään. Erikseen on sitten työkäytössä olevat kopterit.

Vierailija
19/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kivitän alas, jos moinen pörrää mun mökkitontilla. Vituttaa jo ne syksyset marjanpoimija taaperot, mitkä potkii letkut irti vesipumpusta ja käy ryhmämarjapaskalla meidän mökkihuussissa.

Vierailija
20/22 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmisten päällähän sitä ei saa lennättää, joten mistäpä sitä voi tietää missä toisen mailla ketään on kulun päällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä