Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholi ja raskau

Vierailija
08.04.2016 |

Lukekaapa kehitysvammaliiton julkaisu. Pahimmat alkoholivauriot tulevat ensimmäisten raskausviikkojen aikana. Vahinkoa voi tulla jo silloin, kun äidin verenkiertoon ei ole edes yhteyttä. Sitä vielä tutkitaan onko jo lasillinen viiniä vaarallista. Jos äiti juo viiniä sen lasillisen, sikiön liikkeet vaimenevat kolmeksi tunniksi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse ratkaisin asian niin, että kun ruvettiin yrittää lasta, join vain kiertopäivinä 1-14, ovistestin näyttäessä plussaa siinä puolivälin kohdalla noudatin raskausajan ruokavaliota ja olin tietty juomatta siihen asti kun menkat taas alkoi... Paras kai olisi olla juomatta lainkaan, mutta kun se yritys voi kestää vuodenkin, niin en itse ainakaan siihen ruvennut. Yllätysraskaudet sitten erikseen, mutta niitä nyt kummiski aika pieni osa eli siis että ehkäisy pettänyt... 

Vierailija
22/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän noi FAS- piirteet on niin harvinaisia, ettei niitä tule kuin oikeille juoppoäideille. Ei tosiaan tule sellaisille, jotka ovat raskaudesta tietämättöminä juoneet viinilasillisen tai vaikka kännit ennen menkkojen poisjääntiä tai rv5-6.

Älkää nyt pelotelko idiootit ihmisiä elämästä normaalia elämää.

Kerro tuo lääkärille, joka näkee vauriot lapsessa. Sehän olisi tärkeää, että päihteitä ei käytetä, jos raskautta yritetään. Kun vaurioita voi tulla jo ennen kuin tietää raskaudesta. Ei alkoholi sentään ole mikään normaali asia elämässä. Totta kyllä sekin, että joskus ehkäisy pettää.

No totta kai voi tulla jos äiti saa tietää raskaudestaan vaikka vasta viikolla 8 tai 12. Eri juttu jos raskaus huomataan heti kun kuukautiset ovat myöhässä eli kun neljä raskausviikkoa täyttyy.

Vaurioita voi tulla jo ennen kuin kuukautiset ovat myöhässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ap:n tarkoittamaan liittyvä ohjelma tulee telkkaristaa tänäiltana yhdeksän aikoihin.