Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vain itsekäs ihminen ei auta väsynyttä äitiä

Vierailija
08.04.2016 |

Ihmettelen miten taas käynnistyy keskusteluja siitä, että lapset on pelkästään vanhempien vastuulla. Ei auta mitään verrata 60- tai 80-luvun äitejä nykypäivään, tehdä itsestään parempaa tai haukkua yleensä.

Kukaan ei halua että perhetragedioita tulee enää lisää. Se, joka kieltäytyy auttamasta apua pyytävää äitiä on minun mielestäni jotenkin viallinen ihminen.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako lapsia hankkia ylipäänsä jos väsyy tavallisesta äitiydestä niin pahasti, että on olemassa perhetragedian mahdollisuus?

Vierailija
2/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun asiat eivät aina ole niin mustavalkoisia... Kaipa sinä sen ymmärrät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako lapsia hankkia ylipäänsä jos väsyy tavallisesta äitiydestä niin pahasti, että on olemassa perhetragedian mahdollisuus?

Syyllinen

Ei voi tietää ennalta koska ja kenelle puhkeaa uupumus. Vauvavaiheen väsymystä ei voi mitenkään ennalta ymmärtää.

Vierailija
4/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai itsekin väsynyt ihminen? Toki toivon, että kaikki saisivat apua tarvitessaan, ja pyrin auttamaan läheisiäni, mutta välillä olen itsekin lopen uupunut, vaikka oman perheeni jaksankin hoitaa hyvin.

Vierailija
5/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen

Ei voi tietää ennalta koska ja kenelle puhkeaa uupumus. Vauvavaiheen väsymystä ei voi mitenkään ennalta ymmärtää.

Eli sillä oikeudella ettei sitä voi mitenkään ennakoida ei tarvitse huolehtia hyvästä ja luotettavasta turvaverkosta?

Vierailija
6/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain itsekäs äiti kuvittelee että koko maailma pyörii itsen ympärillä, että apua saa aina vaikkei omat resurssit riitäkkään.

Vierailija
7/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen

Eli sillä oikeudella ettei sitä voi mitenkään ennakoida ei tarvitse huolehtia hyvästä ja luotettavasta turvaverkosta?

Syyllinen

Lapsi on olemassa, väsynyt äiti on olemassa. Jälkiviisaus on tilanteessa puhdasta julmuutta.

Vierailija
8/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain itsekäs äiti kuvittelee että koko maailma pyörii itsen ympärillä, että apua saa aina vaikkei omat resurssit riitäkkään.

Syyllinen

Heitteillejättö

Vierailija
9/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä autoin tuttua, väsynyttä äiti-ihmistä, joka siis hankki ihan helevetin pienellä ikäerolla ensin kolme lasta (nainen oli alle kolmikymppinen, että mitään syytä tuohon tehtailuun ei ollut). Ja siis autoin todella: menin töistä suoraan hoitamaan hänen lapsiaan, että rouva pääsi jumppaan tms (itse siis EN päässyt jumppaan). Sitten kun tuli ilmoitus että "neljättä ootetaan" mä laiton hanat kiinni. Joku roti sentään... en tiedä, mikä on tilanen nykyään, tavataan perhejuhlissa eikä juuri sanaakaan vaihdeta. Lapsia toki on tullut pari lisää tuon jälkeen.

Vierailija
10/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen verran itsekäs että en ole lapsia tehnyt. Nyt sitten pitäisi muiden lapset hoitaa :D

Lasten teko ei ole mitenkään pakollista, eikä se ole mikään oikeus. Jos et itse pysty lapsistasi huolehtimaan, älä tee niitä. Jos siltä tuntuu että haluat tappaa lapsesi, anna ne pois, kyllä joku ne huolii. Tukiverkosto on hieno asia mutta se ei ole mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
11/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä autoin tuttua, väsynyttä äiti-ihmistä, joka siis hankki ihan helevetin pienellä ikäerolla ensin kolme lasta (nainen oli alle kolmikymppinen, että mitään syytä tuohon tehtailuun ei ollut). Ja siis autoin todella: menin töistä suoraan hoitamaan hänen lapsiaan, että rouva pääsi jumppaan tms (itse siis EN päässyt jumppaan). Sitten kun tuli ilmoitus että "neljättä ootetaan" mä laiton hanat kiinni. Joku roti sentään... en tiedä, mikä on tilanen nykyään, tavataan perhejuhlissa eikä juuri sanaakaan vaihdeta. Lapsia toki on tullut pari lisää tuon jälkeen.

Auttaminen on tosiaan eri kuin hyväksikäytetyksi tuleminen.

Vierailija
12/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen

Syyllinen

Lapsi on olemassa, väsynyt äiti on olemassa. Jälkiviisaus on tilanteessa puhdasta julmuutta.

Rationaalinen, kypsä aikuinen arvioi lapsia hankkiessaan kuinka hyvän elämän kykenee heille tarjoamaan. Jos sinä tai osa muista naisista ei tähän kykene se ei tee tukiverkkojen hankkimisen merkitystä yhtään sen arvottomammaksi. Ymmärrät tietysti, että vasta lapsettomilla tämä on harkinnan paikka, ei jo jälkikasvua hankkineilla.

On äidin vastuulla rakastaa ja huolehtia lapsestaan ja (kuten toki myös isän!) taata lapselle hyvä kasvuympäristö. Aivan sama kuinka iso väsymys sinulle iskee lapsen hankittuasi - olet tietoisesti tähän tilanteeseen itsesi halunnut ja nyt sinun tulee ottaa siitä vastuu.

Vierailija
13/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sen verran itsekäs että en ole lapsia tehnyt. Nyt sitten pitäisi muiden lapset hoitaa :D

Lasten teko ei ole mitenkään pakollista, eikä se ole mikään oikeus. Jos et itse pysty lapsistasi huolehtimaan, älä tee niitä. Jos siltä tuntuu että haluat tappaa lapsesi, anna ne pois, kyllä joku ne huolii. Tukiverkosto on hieno asia mutta se ei ole mikään itsestäänselvyys.

Syyllinen

Liioittelu. Ei ole kyse toisen lasten hoitamisesta vaan auttamisesta. Ei kukaan äiti haluaisikaan antaa lapsia toiselle. Väsyneen äidin auttaminen on kansalaisvelvollisuus.

Vierailija
14/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen

Syyllinen

Rationaalinen, kypsä aikuinen arvioi lapsia hankkiessaan kuinka hyvän elämän kykenee heille tarjoamaan. Jos sinä tai osa muista naisista ei tähän kykene se ei tee tukiverkkojen hankkimisen merkitystä yhtään sen arvottomammaksi. Ymmärrät tietysti, että vasta lapsettomilla tämä on harkinnan paikka, ei jo jälkikasvua hankkineilla.

On äidin vastuulla rakastaa ja huolehtia lapsestaan ja (kuten toki myös isän!) taata lapselle hyvä kasvuympäristö. Aivan sama kuinka iso väsymys sinulle iskee lapsen hankittuasi - olet tietoisesti tähän tilanteeseen itsesi halunnut ja nyt sinun tulee ottaa siitä vastuu.

Syyllinen

Väsyneen äidin heitteillejättö. Tilanne on päällä ja vastaaja pesee kätensä.

Vierailija
15/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aikuisen lapsen väsynyt ja sairas äiti. Ei minua kukaan auta. Miksi auttaisin nuorta ja tervettä äitiä???

Vierailija
16/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et vastannut kommenttiin 4..?

Vierailija
17/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllinen

Liioittelu. Ei ole kyse toisen lasten hoitamisesta vaan auttamisesta. Ei kukaan äiti haluaisikaan antaa lapsia toiselle. Väsyneen äidin auttaminen on kansalaisvelvollisuus.

Eipäs ole.

kansalaisvelvollisuus

kansalaisen lakimääräinen (t. moraalinen) velvollisuus valtiotaan kohtaan. esim. Kansalaisvelvollisuuksia ovat mm. vero-, oppi- ja asevelvollisuus.

Vierailija
18/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse aikuisen lapsen väsynyt ja sairas äiti. Ei minua kukaan auta. Miksi auttaisin nuorta ja tervettä äitiä???

Ja tässä ensimmäinen väsynyt äiti. Kuka voisi auttaa häntä?

Vierailija
19/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei varmaan ole lapsia?

Ikinä ei voi tietää millainen vauva syntyy, onko terve, vaatiiko erityishoitoa yms - tällaiset seikat varmasti väsyttää vanhempia ja apu voi olla tarpeen, ilman mitään huonoksi lynkkaamista!

Ei voi myöskään ikinä tietää, sairastuuko äiti masennukseen, vaikka lapsi olisi kuinka toivottu ja rakastettu. Sitä kun ei vain itse voi päättää!

Meille aikoinaan syntyi terve ja helppohoitoinen vauva, nukkui ja söi, ei pahemmin itkeskellyt koskaan.

Olin kuitenkin aina ajoittain väsynyt jo pelkästään siitä, että öisin heräilin syöttämään vauvaa ja kyllä meille miehen kanssa apu kelpasi, vaikkei meillä ollut mitenkään äärettömän vaikeaa.

Mietin tosiaan tuolloinkin tilannetta itseni kohdalla, jossa kaikki ei olisikaan ollut hyvin, vaikka toivoimme lasta enemmän kuin mitään. Olisinko yhtä järjissäni nyt? En välttämättä.

:)

Apua pitää pyytää ja saa pyytää, ei siinä ole mitään pahaa, eikä sen pitäisi olla kenenkään arvosteltavissa. Toki nostan peukkua korkealle niille yh äideille tai iseille, jotka saattavat hoitaa monta lasta ilman mitään tukiverkkoja. Muistakaa, ettei sekään ole aina itse valittu tie!

Vierailija
20/63 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai itsekin väsynyt ihminen? Toki toivon, että kaikki saisivat apua tarvitessaan, ja pyrin auttamaan läheisiäni, mutta välillä olen itsekin lopen uupunut, vaikka oman perheeni jaksankin hoitaa hyvin.

Pahoittelut, tämä tosiaan jäi.

Jokainen auttakoon oman jaksamisensa mukaan.