Haluaisin, että vaimoni kokeilisi muitakin, kannattaako?
Siinä "ongelma" näin pähkinänkuoressa. Hän on kyllä ilmaissut minulle haaveilevansa sellaisesta aikaisemmin. Esim kolmas pyörä (miespuolinen) tuntuu olevan hänen haaveensa. Meillä oli vain pitkä kriisi hänen petettyään luottamukseni ja sen vuoksi hän ei halua ajatella sellaista omien sanojensa mukaan, ettei loukkaisi minua enää. Miten voisin kertoa hänelle, että haluaisin hänen tekevän niin, mutta tällä kertaa avoimesti ja minua ajatellen? Jotenkin kaipaan sitä, vaikka en tiedä onko kyseessä masokismi vai itsetuhoisuus. Onkohan mitenkään mahdollista toteuttaa tälläista fantasiaa aiheuttamatta mitään pahempaa? Kannattaako? Olen aika masentunut ja koen, että haluaisin hänen nauttivan välillä muistakin. Mitä mieltä olette?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Esim kolmas pyörä (miespuolinen) tuntuu olevan hänen haaveensa.
... Jotenkin kaipaan sitä, vaikka en tiedä onko kyseessä masokismi vai itsetuhoisuus. Onkohan mitenkään mahdollista toteuttaa tälläista fantasiaa aiheuttamatta mitään pahempaa? Kannattaako? Olen aika masentunut ja koen, että haluaisin hänen nauttivan välillä muistakin. Mitä mieltä olette?
Varmaankin koet riittämättömyyden tunnetta masennuksesta johtuen. Masennus aiheuttaa sen, että kokee olevansa kaikkea muuta kuin nautittava, ja usein se vähän niin onkin. Mitä luulet vaimosi pitävän ajatuksesta? Jos hän haluaa, voit toki antaa luvan.
Hyviä kommentteja muuten, mutta viimeisiin kahteen vastaan, ettemme etsi netistä seuraa, ja varsinkaan huono käytös ei oikein ole eduksi. Tämä ei ollut seksi-ilmoitus, kaipasin vähän toisenlaista näkemystä mieluummin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyviä kommentteja muuten, mutta viimeisiin kahteen vastaan, ettemme etsi netistä seuraa, ja varsinkaan huono käytös ei oikein ole eduksi. Tämä ei ollut seksi-ilmoitus, kaipasin vähän toisenlaista näkemystä mieluummin. Ap
Tämä siis viittasi kommentteihin, jotka ilmeisesti poistettiinkin jo ylläpidon toimesta. Ap
Kannattaa tietenkin, vaimosi mielestä ainakin. Jos löytyy mieluinen kokeiltava. Varokaa vain, pelkään pahoin lisää sydänsuruja.
Ei tee parisuhteelle hyvää. Voi olla hetken hauskaa, mutta hyvästele parisuhde sitten jo valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tee parisuhteelle hyvää. Voi olla hetken hauskaa, mutta hyvästele parisuhde sitten jo valmiiksi.
Mitä tarkoitat? Ap
Hei AP! Olen nainen, joka on miehensä luvalla kokeillut muita. Jos haluat keskustella tai kysellä jotain minulta, voisit antaa sähköpostiosoitteesi? Voin ehkä kertoa sinulle vastauksia, jotka sitten tukevat päätöstäsi. Oli se sitten kumpi tahansa.
Täällä yksi masentunut ja ihan loppuunpalanut vaimo.
Mä en ainakaan haluisi ketään muuta kuin mun oman miehen.
Mä rakastan sitä niin et tuntuu kuin sydän halkeis.
ketuttaa kirjoitti:
Täällä yksi masentunut ja ihan loppuunpalanut vaimo.
Mä en ainakaan haluisi ketään muuta kuin mun oman miehen.
Mä rakastan sitä niin et tuntuu kuin sydän halkeis.
Miksi niin ketuttaa?
Kuulostat siltä, että luulet vaimosi vain olevan ainoa tai viimeinen nainen maailmassa, et siltä, että rakastat häntä. Eikä sun siis tarviikaan rakastaa noilla spekseillä, mitä vaimosi on sinua kohtaan ladannut. Toki ihmisessä saa olla vikaa, mutta toisen satuttaminen on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostat siltä, että luulet vaimosi vain olevan ainoa tai viimeinen nainen maailmassa, et siltä, että rakastat häntä. Eikä sun siis tarviikaan rakastaa noilla spekseillä, mitä vaimosi on sinua kohtaan ladannut. Toki ihmisessä saa olla vikaa, mutta toisen satuttaminen on väärin.
En ole vain halunnut koskaan pitää eroa vaihtoehtona, ellei olisi pakko. Olen halunnut mennä eteenpäin mieluummin.
On totta, että rakastaminen on minulle nykyään hyvin vaikeaa. Käsitys rakkaudesta on varmasti myös mennyt minun tavoin "rikki". Joka tapauksessa, varmistan vielä, että käsitinkö oikein, että tarkoitit juuri vaimoni minuun kohdistunutta satuttamista viimeisellä lauseella? Ap
Vaikka muuten suhtaudun vastaaviin kokeiluihin avoimin mielin, niin en sitä teille kuitenkaan suosittelis. Ensin parisuhde ja sinun itsetuntosi kuntoon. Tällaiset jutut toimivat vain suhteissa, joissa puolisot kunnioittavat ja rakastavat toisiansa, sekä keskustelevat avoimesti ja osaavat sopia rajat.
Vierailija kirjoitti:
Hei AP! Olen nainen, joka on miehensä luvalla kokeillut muita. Jos haluat keskustella tai kysellä jotain minulta, voisit antaa sähköpostiosoitteesi? Voin ehkä kertoa sinulle vastauksia, jotka sitten tukevat päätöstäsi. Oli se sitten kumpi tahansa.
Jos mahdollista, voisitko kommentoida tähän ketjuun? Mitä ajatuksia tästä sinulle heräsi? Ap
Vierailija kirjoitti:
M39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja hänen eikä omaanikaan fantasiaan ei kuulu toinen nainen, minulla varmaankin juuri siksi, että se ei olisi hänen mieleensä eikä siksi minunkaan, juuri sen takia mitä kirjoitin, nautinto tulee minulla kun toinen nauttii. Ap
Siusta kyllä huomaa aika selkeesti, et sulla on heikko itsetunto. En suosittele sulle tollasia kokeiluja. Sinulla on omat fantasiat, ei niihin toisen mielipiteet saisi vaikuttaa. Eihän se toisen päätettävissä ole, mitä sinä saat fantasioida? Se on täysin siun oman pään tuotos.
Niin, myönnän kyllä, että itsetuntoni on heikko. Suhteen alkuvuodet olivat todella paljon kontrollointia, manipulointia ja mustasukkaisuutta hänen taholtaan ja se on jättänyt tämän ja muiden epäselväksi pitkään jääneiden asioiden lisäksi minuun jälkensä. Nuo jutut on käsitelty jo kauan sitten, mutta jälkensä ne ovat jättäneet. Ilmeisesti mieli sopeutui pakon edessä keksimällä tällaisen keinon selvitä seksuaalisuuden tasolla. Joka tapauksessa haaveilen siis käytännössä hänen kokeilevan muita, mutta itse en toteuttaisi sitä toisinpäin, koska se ei tuntuisi hänestä hyvältä eikä hän haluaisi sellaista. Minä ja ehkä myös hän taas fantasioisi hänen kokeilevan toista miestä. Siitä itsekin fantasioin, ajatus kiinnostaa minua. Ap
Jatketaas. Sillä minä sanoin, et olen ollut itse samanlainen kuin sinä. Sie saat opetella arvostamaan itseäsi, nimittäin tuo fantasia on hyvä pitää vaan fantasian tasolla. Todennäköisesti tulisit huomaamaan, että siun uitsetunto vaan romahtas lisää, kun yrität mielistellä toiselle. Käyhän keskustelemassa jonkun psykologin tai parisuhdeterapeutin kanssa noista suunnitelmistasi.
Jos vaikka nyt ensisijaisesti ottaisit omasta masennuksesta kiinni, esim. terapiassa. Parisuhdeongelmia ei kyllä kolmannella pyörällä hoidella myöskään. Kuulostat siltä, että yrität pelastaa uppoavaa laivaa soutamalla vain syvemmille vesille. Nyt fokus omaan mielen tasapainoon ensin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vain halunnut koskaan pitää eroa vaihtoehtona, ellei olisi pakko. Olen halunnut mennä eteenpäin mieluummin.
On totta, että rakastaminen on minulle nykyään hyvin vaikeaa. Käsitys rakkaudesta on varmasti myös mennyt minun tavoin "rikki". Joka tapauksessa, varmistan vielä, että käsitinkö oikein, että tarkoitit juuri vaimoni minuun kohdistunutta satuttamista viimeisellä lauseella? Ap
Tarkoitin. Käsityksesi rakkaudesta ehkä mennyt rikki, hyvä pointti, kannattaisiko koittaa keskittyä sen korjaamiseen ennemmin kuin vaimon paijaamiseen? Sinä ansaitset ehjän käsityksen rakkaudesta ja kokemuksen. Vain siten voit myös aidosti rakastaa muita, jos sitä tahdot.
M39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M39 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja hänen eikä omaanikaan fantasiaan ei kuulu toinen nainen, minulla varmaankin juuri siksi, että se ei olisi hänen mieleensä eikä siksi minunkaan, juuri sen takia mitä kirjoitin, nautinto tulee minulla kun toinen nauttii. Ap
Siusta kyllä huomaa aika selkeesti, et sulla on heikko itsetunto. En suosittele sulle tollasia kokeiluja. Sinulla on omat fantasiat, ei niihin toisen mielipiteet saisi vaikuttaa. Eihän se toisen päätettävissä ole, mitä sinä saat fantasioida? Se on täysin siun oman pään tuotos.
Niin, myönnän kyllä, että itsetuntoni on heikko. Suhteen alkuvuodet olivat todella paljon kontrollointia, manipulointia ja mustasukkaisuutta hänen taholtaan ja se on jättänyt tämän ja muiden epäselväksi pitkään jääneiden asioiden lisäksi minuun jälkensä. Nuo jutut on käsitelty jo kauan sitten, mutta jälkensä ne ovat jättäneet. Ilmeisesti mieli sopeutui pakon edessä keksimällä tällaisen keinon selvitä seksuaalisuuden tasolla. Joka tapauksessa haaveilen siis käytännössä hänen kokeilevan muita, mutta itse en toteuttaisi sitä toisinpäin, koska se ei tuntuisi hänestä hyvältä eikä hän haluaisi sellaista. Minä ja ehkä myös hän taas fantasioisi hänen kokeilevan toista miestä. Siitä itsekin fantasioin, ajatus kiinnostaa minua. Ap
Jatketaas. Sillä minä sanoin, et olen ollut itse samanlainen kuin sinä. Sie saat opetella arvostamaan itseäsi, nimittäin tuo fantasia on hyvä pitää vaan fantasian tasolla. Todennäköisesti tulisit huomaamaan, että siun uitsetunto vaan romahtas lisää, kun yrität mielistellä toiselle. Käyhän keskustelemassa jonkun psykologin tai parisuhdeterapeutin kanssa noista suunnitelmistasi.
Voit olla oikeassa. Toisaalta oma itsetuntoni ei enää ole rakentunut samalla tavalla kuin aikaisemmin. Luultavasti en kokisi enää niin voimakkaasti tuollaista, kun ei ole enää tarvetta pitää sellaista "egoa" pystyssä. En usko, että seksuaalisen itsetunnon kanssa tulisi ongelmaa siinä samalla lailla, jos toisella olisi jonkun muun kanssa jotain tai oma "miehuus olisi uhattuna", vanhan ajattelutavan mukaisesti. Toisaalta itsetuntoni on mielestäni muuttunut vahvemmaksikin, kun ei ole enää tarvetta päteä niin paljon. En esimerkiksi koe kompleksia siitä, jos hän vaikkapa haluaisi kaluani isomman hieromasauvan, mikä on yksi esimerkki seksuaalisuuden osalta muuttuneessa itsetunnossani.
Toki en toivoisi liittomme hajoavan, vaikka onkin todella vaikeaa, ollut jo kauan. Ap
Kaikkein parasta sulle taitaisi oikeasti olla se ero tuosta parisuhteesta. Ei kuulosta sille, että suhteessa on molemminpuolista kunnioitusta ja rakkautta ja mikä suhde se semmoinen sitten on? Puhuminen ja asioiden käsittely tuntuu olevan vaikeaa ja mun on tosi vaikea yrittää rohkaista tossa tilanteessa jatkamaan suhteessa, kun taustalla on pettämistä, kontrollointia ja manipulointia. Joten eroa. Se tekee sulle hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että rakastaminen on minulle nykyään hyvin vaikeaa. Käsitys rakkaudesta on varmasti myös mennyt minun tavoin "rikki". Joka tapauksessa, varmistan vielä, että käsitinkö oikein, että tarkoitit juuri vaimoni minuun kohdistunutta satuttamista viimeisellä lauseella? ApTarkoitin. Käsityksesi rakkaudesta ehkä mennyt rikki, hyvä pointti, kannattaisiko koittaa keskittyä sen korjaamiseen ennemmin kuin vaimon paijaamiseen? Sinä ansaitset ehjän käsityksen rakkaudesta ja kokemuksen. Vain siten voit myös aidosti rakastaa muita, jos sitä tahdot.
Olet varmasti oikeassa, mutta en todellakaan tiedä, miten sen voisi korjata ja saada vielä ehjän käsityksen ja kokemuksen rakkaudesta. En tarkoita tätä pahalla, päinvastoin. Ap
Älkää kokeilko, ellette ole varmoja asiasta. Mieti myös itsesi kannalta: mistä tykkäät ja mitä oikeasti itse haluat? Joskus suhteessa ikään kuin kadottaa itsensä.