Gallup: Paras hotelli, jossa olet lomaillut?
Kommentit (45)
Shahpura House Intian Jaipurissa. Yli 200 vuotta vanha palatsi, joka on restauroitu hotelliksi 1900-luvun lopulla. http://www.shahpura.com/shahpurahouse/gallery-of-royal-hotel-in-jaipur/
South Seas Hotel Miamissa. Aivan Miami Beachilla, ihana uima-allas, hyvä palvelu, puhdas ja siisti. Aivan Miamin parhaimman ostoskadun läheisyydessä. http://www.southseashotel.com/en/miami-beach-hotel-media
Southernmost Beach Resort Key Westissä. Neljä uima-allasta, oma uimaranta ja aivan meren rannalla. Kaunista ja loistava palvelu. http://www.southernmostbeachresort.com/gallery/amenities/
Hotel Nacional Havannassa. Historia ja tunnelma tekevät siitä ikimuistoisimman, vaikka hotelli itsessään ei kaikkein ylellisin ollutkaan.
Hotel W South Beach Miami. Ollut pari kertaa. Yksi parhaista.
Amsterdam : Best Western Blue Square. Ketjuhotelli kyllä, mutta ihanat huoneet, aamiainen tosi hyvä suomalaiseen makuun. Keskustaan vajaa puoli tuntia ratikalla mutta se ei haittaa jos tykkää katsella vaikka paikallista torielämää ja pikkukuppiloita ilman muita turisteja. Hollantilaiset ovat ystävällisiä :).
Praha: Top Hotel Praha. Hassua mutta melkein samat perustelut kuin Amsterdam :). Näin mä näköjään tykkään matkustaa. Prahassa erona Damiin huono englannin taito monissa paikoissa, toisaalta ymmärrettävää kun ollaan 9 metropysäkin päässä keskustasta eli turistirysistä. Täällä on myös uima-altaat ja kauneushoitola. Kävin jalkahoidossa pikkurahalla:).
Voi kun iskee matkakuume!
Vierailija kirjoitti:
Amsterdam : Best Western Blue Square. Ketjuhotelli kyllä, mutta ihanat huoneet, aamiainen tosi hyvä suomalaiseen makuun. Keskustaan vajaa puoli tuntia ratikalla 9 metropysäkin päässä keskustasta eli turistirysistä. Täällä on myös uima-altaat ja kauneushoitola.
Hauska nähdä miten erilaisia kriteerejä ihmisillä on hyvälle hotellille. Esimerkiksi nuo sinun mainitsemat asiat on minulle sellaisia, jotka olisivat negatiivisia. En missään nimessä halua puolen tunnin päähän keskustasta, suomalainen aamupala ei yhtään innosta, uima-altaat ja kauneushoitolat on minulle täysin tarpeettomia. Mulle on tärkeää keskeinen sijainti, helppo liikkuminen kävellen, paikallinen ruoka (myös aamupala). En myöskään mene Amsterdamiin tai Prahaan makaamaan uima-altaalla tai kauneushoitolassa, joten en myöskään halua maksaa sellaisesta hotellista jossa niitä on.
Nyt matkakuumeen innoittamana kysyn teiltä jos joku tietäisi. ..
Muutama vuosi sitten oli Hesarissa matkasivuilla juttu hotellista jossa huoneen yksi seinä oli pelkkää ikkunaa ja siitä näkyi myrskyävä meri ja jotain kallioista rantatörmää. Näkymässä ei siis ollut uimarantaa! Hinta oli tuolloin vain n 100 e yö. Muistaakseni se ois ollut Portugal tai Espanja? Harmittaa kun en ottanut juttua talteen. Tämä asia on mietityttänyt paljon. Muistaako kukaan? Tai kertokaa vastaavia kohtuuhintaisia Euroopassa.
Sori ap kun tulin sun tontille mutta matkailustahan voi keskustella loputtomiin :).
Praha/Dam.
Siikaranta ja Korpilampi.
Molemmat on nyttemmin pilattu tupakointikiellolla huoneissa.
Nimim. 70-luvun kaupparatsu & Datsun Cherry
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amsterdam : Best Western Blue Square. Ketjuhotelli kyllä, mutta ihanat huoneet, aamiainen tosi hyvä suomalaiseen makuun. Keskustaan vajaa puoli tuntia ratikalla 9 metropysäkin päässä keskustasta eli turistirysistä. Täällä on myös uima-altaat ja kauneushoitola.
Hauska nähdä miten erilaisia kriteerejä ihmisillä on hyvälle hotellille. Esimerkiksi nuo sinun mainitsemat asiat on minulle sellaisia, jotka olisivat negatiivisia. En missään nimessä halua puolen tunnin päähän keskustasta, suomalainen aamupala ei yhtään innosta, uima-altaat ja kauneushoitolat on minulle täysin tarpeettomia. Mulle on tärkeää keskeinen sijainti, helppo liikkuminen kävellen, paikallinen ruoka (myös aamupala). En myöskään mene Amsterdamiin tai Prahaan makaamaan uima-altaalla tai kauneushoitolassa, joten en myöskään halua maksaa sellaisesta hotellista jossa niitä on.
En minäkään käynyt altaassa, näin vain että siellä sellainen oli. Kerroin sen lähinnä jos jotakuta kiinnostaa :).
Aamupala on monelle tärkeä. Kirjoitin "suomalaiseen makuun", tarkoittaen että myös suolaista on saatavilla. Aika usein Hollannissa saa vain näitä marmeladia ja hilloa. Jalkahoitopalvelut saan toki suomessakin mutta jos Prahassa saa yli puolet halvemmalla, miksi ei. Ei siellä mene lomasta aikaa kuin alle tunti.
Olen näissä ja muissakin maissa käynyt useasti.
Ikävää että mun kirjoitus kirvoitti sinussa noin negatiivisen tunteen. Matkustaminen on elämän suola :)
P.s. Paikallinen ruoka Hollannissa? Se on sellainen kulttuurien yhteentörmäys että mieleen tulee vain pannukakkukahvilat ja taikamuffinsit :D.
Hollannissa asuvat voisitte kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole hirveästi matkustellut aikuisiällä mutta helsingissä ollessani yövyin hotelli tornissa ja se oli kyllä kaikinpuolin oikein hyvä hotelli. Ja paras siis niistä hotelleista missä olen ollut.
Oli siistiä, kivannäköistä ja aamianen oli oikein hyvä.
Minustakin Torni on siisti ja kiva ja sijainti on kätevä ...mutta siis se aamiainen on kyllä ihan samaa äässbonuslaatua kuin kaikissa muissakin s-hotelleissa. Kokkeli jotain kamalaa jauheesta sekoitettua kuraa ja muutkin lämpimät tosi öks. Jotenkin luulis että siellä olisikin parempi aamianen kun on muuten niin fiksu paikka.
Mauritiuksella, Beachcomber Paradis ketjun hotelli.. en muista enää nimeä. Saaren pohjoisosassa. Mieletön palvelutaso ja ruuat, oli meinaan AI, mutta sitä ei kyllä huomannut mistään. Huoneiden siivous 2x päivässä yms. Henkilökuntaa olisi 2hlöä/ asiakas, eli homma tosiaan toimi.
Vierailija kirjoitti:
P.s. Paikallinen ruoka Hollannissa? Se on sellainen kulttuurien yhteentörmäys että mieleen tulee vain pannukakkukahvilat ja taikamuffinsit :D.
Hollannissa asuvat voisitte kertoa?
Mä tykkäsin Hollannissa siitä pikaruokapötkelöstä, olikohan frikandela nimeltään. Muuten ruoka oli aika mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Lopesan Baobab Resort, Meloneras. Täydellinen paikka viettää perhelomaa. Viiden tähden hotelli, jossa palvelu ja puitteet kohdillaan.
Ääni tälle! Kannattaa ottaa puolihoito, illallinen on todella hyvä :)
Köpiksessä Hotel Opera (Kuninkaallisen teatterin takana hiljaisella pikkukadulla) ja Pariisissa Hôtel de l'Espérance (5. kaupunginosassa, pienellä sivukadulla lähellä Rue Mouffetardia ja Kasvitieteellistä puutarhaa). Suloisia, pieniä perhehotelleja, edullisia, perinteikkäitä; hyvä, ystävällinen palvelu. Molempien sijainti aivan mainio. Operasta muutaman askeleen matka Kongens Nytorville, metroon, Strögetille jne. Myös Esperancesta hyvät kulkuyhteydet ja ympärillä kaikki 5. kaupunginosan ihanuudet: hyvät leffateatterit, ravintolat, museot, kirjakaupat, Luxembourgin puisto ... Ja Kasvitieteellinen puutarha on ihana paikka. Viime käynnistä on jo muutama vuosi, toivottavasti hotelli on vielä toiminnassa :)
Hotelli Klaus Kurki on paras hotelli Helsingissä.
Suomessa ihan normihuoneen hinnalla Helsinki-Vantaan lentokenttähotelli Holiday Inn. Aamupala aina huikea, lentokenttähotellin asiakkaat kansainvälistä sakkia, niin täytyy miellyttää monia makuja. Huone on ollut aina normi tavishuone, mutta siinä on ollut erillinen pikkuinen meikki/pukeutumishuone. Meikkipöytä, hyvä valaistus, ihan unelma naisväelle! 😊
Ulkomailla monet Lähi-Idän hotellit on tehneet vaikutuksen prameudellaan ja sillä ettei viinan kanssa läträäjiä näy missään. Le Meridien -ketju toimi hyvin Bahrainin Manamassa, Egyptin Kairossa ja Emiraateissa.