Tienaamme 60t/vuosi. Eikös se ole ihan normaalisti?
Ihmettelen vain miksi meitä pidetään "varakkaina". Olen aina ajatellut että tienaamme keskiverrosti. Mitä ajattelet tuloistamme?
Kommentit (48)
Tienaatte? Siis yhteensä vai kumpikin erikseen tienaa 60 tonttua
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä. Varmaan olisimme varakkaita jos kumpikin tuon tienaisi. Ap
Tienaan yksinäni tuon verran ja olen mielestäni pienituloinen.
En mitään. Tienaan itse 45 000 vuodessa eikä kukaan pidä minua varakkaana. T.yh
Kai se on ihan keskiverto. Me tienaamme 140 000/vuosi.
No onhan tuot löhes kolme kertaa suomalaisten mediaanitulo ja kaksi kertaa keskitulo.
Mä tienasin viime vuonna 42 tuhatta ja mies 89 tuhatta, mielestäni ollaan keskituloisia. Mies on ihan "duunari" ja mä toimihenkilö.
Ihan keskiarvo. Meillä sama ongelma, tulot bruttona yhteensä vähän enemmän. Sukulaiset pitävät varakkaina, vaikka esim. itsellä on jo pelkät työssäkäynnin kustannukset isot, kun jouduin hevon kuuseen töihin kotoa katsoen. Kaikki sukulaiset ovat vailla jotakin, vaikka ei meillä ole varaa sellaisiin juttuihin, kuin työttömällä sukulaisperheellä, joita meidän pitäisi kuulemma auttaa. Esimerkiksi vaikka omakotitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteensä. Varmaan olisimme varakkaita jos kumpikin tuon tienaisi. Ap
Olette pieni tuloisia.
No ei kyllä todella mielestäni mitenkään varakkuutta noilla summilla, tietysti vähän riippuu asumiskuluista, lainoista/varallisuudesta jne. Meillä 160k vuodessa koko tulot yhteensä, ja mielestäni tämäkin on vielä ylempää keskituloa, ei vielä mikään huipputulo.
Itse teen 50% työaikaa tällä hetkellä, meillä on yksi tarhaikäinen lapsi. Tuloni nousevat toki kun jatkan täyttä työaikaa, nyt tienaan vain n. 20t/vuosi mutta saan enemmän yhteistä aikaa lapsen kanssa ja näinkin pärjäämme. Ap
Suht sama kuin meillä, mutta vain mies töissä. En ole kyllä ikinä ajatellu että sitä minun pitäis jotenkin ihmetellä.
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuot löhes kolme kertaa suomalaisten mediaanitulo ja kaksi kertaa keskitulo.
Niin, yhden ihmisen kohdalla, mutta AP puhui kahdesta aikuisesta
Ihan normaalit, hyvät tulot.
Bruttona tuo ei ole mitenkään erityisen paljoa, ehkä keskituloisten alarajoilla. Ei ainakaan erityisen hyvätuloinen vaan ihan perus.
Nettona taas mielestäni melko hyvinkin tienattu.
Vierailija kirjoitti:
Puhut bruttotuloista?
Anteeksi, nettona. Bruttona olisi varmaan ollut loogisempi, olet oikeassa. Ap
Bruttona on vähän. Me tienataan nettona sama ja toimeen tullaan jotenkin.
Vierailija kirjoitti:
3x mediaanitulo ? palkansaajien mediaani tulo 2014 n.27 000€ .
sitä en kyllä ymmärrä jos n.30 000 vuosituloja eli n. 2300 /kk ( jakaja 13= lomapalkka) joku pitää varakkaana paitsi ehkä maan hallitus.
Mitä vittua kyselet porvari?