Vierailija

Tuon aika karmaisevan eksytysketjun "innoittamana" ajattelin laittaa tällaisen, kun ei viitsi sekoittaa asiallista ketjua ihan kaikella asiaan mahdollisesti liittyvällä.

Itselläni on kokemusta miehestä, joka kauniin naikkosen nähdessään meni hänen luokse juttelemaan jättäen minut kuin nallin kalliolle, ja tiesin että hänellä oli siihen omat motiivinsa. Häivyin paikalta ja menin tekemään omia asioitani, ja sitten hän muina miehinä saattoi tulla luokseni ja esitin, kuin en olisi huomannutkaan hänen häipymistään. Tämä ärsytti häntä suuresti ja hän yritti aina viritellä keskustelua että voi voi, taisitpa vähän loukkaantua kun lähdin (ja siis oli alkanut vain huvittamaan tuo pelleily siinä määrin, että olin lähinnä huojentunut kun hän hilpaisi nerokkaille retkilleen ja kuvitteli, että jaksaisin pelata pelejä kuin joku 5-vuotias). Vastasin aina vain että ei suinkaan ja jatkoin tekemisiäni. Sitten hän yritti jotain muutakin juttua viritellä niistä naisista, esim. että kuinka ne nuoret naiset pukeutuukaan niin kauniisti nykyään ja selkeästi yritti tarkkailla reaktiotani :D

Toinen hyvä esimerkki (eri mies) oli yksi esimieheni, joka oikein mielin kielin nauratti ja tarjosi vaikka kahvit jne. ja jäi pitkäksi aikaa juttelemaan töiden jälkeen. Seuraavana päivänä kun iloisesti moikkaan edellisen päivän mukavat jutut mielessä, niin mies esittää että ei huomaakaan. Oikein tekee asiakseen vältellä minua ja alkuun luulin, että olin tehnyt sanonut jne. jotain väärää. Tämähän se kupletin juoni hänelle juuri olikin, saada minut raiteiltani. Muutaman vuoden ajan näin kun käyttäyti samalla tavalla muillekin nuorille naisille, jotka hämääntyivät tästä hurmaavasta käytöksestä ja sitten melkein itkua tihrustivat, kun eivät tienneet mitä ovat tehneet väärin.

Molemmilla miehillä oli yhteinen piirre; samoja, nokkelan hauskoja juttuja kierrätettiin aina uusille ihmisille joilta lähti jalat alta ihastuksesta näitä miehiä kohtaan. Eikä kumpikaan voinut sietää, jos he eivät olleet huomion keskipisteitä, vaan kertoilivat aina omia juttujaan ja tekivät numeron omasta mököttämisestään, jos joku muu heidän mielestä alempiarvoisempi mies varasti shown. Lisäksi vahvat naiset olivat heille myrkkyä.

• ylös 153
  • alas 5

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Ala-asteella päätettiin porukalla, ettei olla jonkun kaveri enää. Muka joku tosi hyvä syy; sillä on ällöttävät nakkisormet tms. Ainut hyvä puoli tuossa oli, että jokainen "meidän" porukan tyttö joutui tuon käymään läpi, että oli aika demokraattista kiusaamista. Jossain vaiheessa onneksi päätettiin erään toisen tytön kanssa, että erkaannutaan siitä porukasta. Se oli hyvä.

Päällepäsmärinä oli eniten eräs nykyään aikuisenakin epävakaa tyyppi, joka saattaa esim. puhella iloisesti kanssasi vaikkapa uudesta kirjahyllystä ja vähän ajan päästä isossa porukassa tämä tyyppi laukoo jotain että en tajua miten ihmiset lukee kirjoja, ihan ajanhukkaa. Paska esimerkki ja olisi parempiakin, mutta menee jo tunnistettavaksi.

• ylös 108
  • alas 1
Vierailija

Eräs miespuolinen työkaveri häipy kesken kokouksen muutaman kerran, vaikka hänellä oli siellä keskeinen rooli. Toinen pidempään töissä ollut mies sanoi, että esitetään kun ei huomattaisikaan, koska hän hakee sillä vain huomiota. Olin aika järkyttynyt nuorena vastavalmistuneena, että tällaiset primadonnat saa tosta noin vaan oikeutuksen idioottikäytökselleen.

• ylös 126
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Yhteistä tällaisille ihmisille tuntuu olevan tarve "hyödyllisiin ääliöihin". Siis sellaisiin kierrätettävissä oleviin ihailijoihin, joilta saa itsetunnon kohotusta mutta joita voi puukottaa selkään olankohautuksella, jos muita hyödyllisiä ääliöitä riittää näköpiirissä ihailemassa.

• ylös 73
  • alas 3
Vierailija

Yksi työkaveri oli tällainen "oot mun sydänystävä - oot haisevaa ilmaa"-tyyppi. Ekojen kertojen jälkeen mietin tuskissani, mitä ihmettä olen tehnyt, kun yön aikan olin muuttunut parhaasta ystävästä ällöttäväksi ääliöksi, sitten viittasin kintaalla koko tyypille. Huomasin sittemmin,mettä tekee tätä vuorollaan kaikille uusille tyypeille, vanhat jo tietää kuvion.

• ylös 67
  • alas 2
Vierailija

Esimieheni, joka oli päässyt asemaansa vailinnaisella osaamisella ja koulutuksella, otti alusta lähtien projektikseen minun kyykyttämiseni. Jos kokous piti aloittaa klo 9.00, hän laittoi viestin kaikille muille paitsi minulle, että aloitetaankin jo 8.00. Minulla oli esimerkiksi kerran esitys, jonka sitten pidin viidessä minuutissa hämmennyksissä, kun muut jo tuijottelivat kelloa ja liukuivat pois muihin tehtäviin.

Lisäksi, jos meidän piti lähteä yhdessä asiakastapaamisiin, hän saattoi lähteä ennen minua ja etsin häntä sekä soittelin, että mihin on mennyt kun pitää lähteä. Saattoi tulla lopulta viesti, että olen jo täällä, pidä kiirettä!!!! Vaikka nimenomaan oltiin sovittu, että tavataan siellä ja siellä siihen ja siihen aikaan.

Valitukset esimiehestä eivät auttaneet, joten lopulta äänestin jaloillani rahakkaampaan toimeen. Heille tuli hätä käteen, kun varmaan luulivat, että kyllä nuorta naista voi kyykyttää eikä se mihinkään uskalla lähteä.. x(

• ylös 155
  • alas 0
Vierailija

Hahhah tänne tuli joku sarja-alapeukuttaja :D oletko kenties tarinoiden kaltainen tyyppi, joka luulee että kukaan muu ei tajua psykopaattista käytöstäsi ja luulet olevasi nerokaskin kuspää? Muut on vain niin normaaleja ja aikuisia ihmisiä, ettei viitsi päin naamaa sanoa että olet sekaisin kuin seinäkello.

• ylös 92
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksi työkaveri oli tällainen "oot mun sydänystävä - oot haisevaa ilmaa"-tyyppi. Ekojen kertojen jälkeen mietin tuskissani, mitä ihmettä olen tehnyt, kun yön aikan olin muuttunut parhaasta ystävästä ällöttäväksi ääliöksi, sitten viittasin kintaalla koko tyypille. Huomasin sittemmin,mettä tekee tätä vuorollaan kaikille uusille tyypeille, vanhat jo tietää kuvion.

Miks luen ton haisevaa limaa

• ylös 59
  • alas 0
Vierailija

Loukkaantuminen ja uhriutuminen silloin, kun kukaan ei ole toiminut väärin. Uskomatonta, miten yleistä ja semihyväksyttyä tämä on.

• ylös 89
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Loukkaantuminen ja uhriutuminen silloin, kun kukaan ei ole toiminut väärin. Uskomatonta, miten yleistä ja semihyväksyttyä tämä on.

Siis tämä! Joudun jatkuvasti miettimään sanomisiani ja olemaan varpaillani yhden tyypin kanssa, koska hänellä on uskomaton taito löytää vittuilua sieltä, missä sitä ei ole. Tämän takia oon muuallakin alkanut varomaan sanomisiani ja välttelemään huumoria tuntemattomien ihmisten kanssa.

Oon luonteeltani aika kiltti, enkä ainakaan tahallani vittuile kenellekään.

• ylös 87
  • alas 1
L

Vierailija kirjoitti:
Eräs miespuolinen työkaveri häipy kesken kokouksen muutaman kerran, vaikka hänellä oli siellä keskeinen rooli. Toinen pidempään töissä ollut mies sanoi, että esitetään kun ei huomattaisikaan, koska hän hakee sillä vain huomiota. Olin aika järkyttynyt nuorena vastavalmistuneena, että tällaiset primadonnat saa tosta noin vaan oikeutuksen idioottikäytökselleen.

Oon ollut ihan vastaavassa tilanteessa, kyseessä oli vielä oma esimies ja firman toimari! Saattoi jättää tulematta sovittuihin tapaamisiin ilmoittamatta, ilmestyä paikalle tai häipyä pois kesken, kaiken huippuna soittaa henk koht puheluita kesken palaveri kaikkien kuullen aiheista jotka ei mitenkään liittyneet asiaan. Teki kaikin tavoin selväksi ettei mitkään yleisesi tunnustetut sopivuuden normit koske häntä - ja kuin ihmeen kaupalla tätä siedettiin kaikkialla! Tietysti miespuolinen. Jos nainen toimisi noin, lentäisi kuin leppäkeihäs. Todella vaikea kunnioittaa kyseistä ihmistä pomona, laskin päiviä määräaikaisuuden loppuun ja olin onnellinen kun pääsin pois. Aika pian sen jälkeen firma kaatui, kumma juttu...

• ylös 92
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Siis tämä! Joudun jatkuvasti miettimään sanomisiani ja olemaan varpaillani yhden tyypin kanssa, koska hänellä on uskomaton taito löytää vittuilua sieltä, missä sitä ei ole. Tämän takia oon muuallakin alkanut varomaan sanomisiani ja välttelemään huumoria tuntemattomien ihmisten kanssa.

Öö, meinaatko että tässä ketjussa on siis paljonkin vaan tilanteita, missä ihmiset on ymmärtäneet toiset ihanat viattomat ihmiset väärin ja loukkaantuneet turhasta? Mielestäni aika moni on tunnistanut ihmisistä systemaattista huonoa käytöstä, jonka yläpuolelle ovat osanneet nousta eikä mitään ammattiloukkaantumista.

• ylös 6
  • alas 57
Vierailija

Exälläni oli ovelia vallankäyttötapoja, joista monet tunnistin vasta jälkeenpäin. Yksi oli tuo selän käänteleminen. Juttukumppanina voi olla kaunis nainen, mutta myös mies tai sukulaistäti. Luulin ensin hakeutuvani aina itse väärään paikkaan seisomaan tai istumaan, mutta miehen temppuilua se oli.

Mies halusi minun käyttävän korkokenkiä, mutta harppoi sitten niin kovalla vauhdilla, etten millään pysynyt perässä. Totuus oli se, että hän halusi minun kipittävän metrikaupalla Hänen Mahtavuutensa perässä saamatta häntä kuitenkaan kiinni. Kotona hän suitsutti sitä, kuinka upealta näytinkään naisellisissa vaatteissa. Hameen siis piti paljastaa metrin verran alaraajojani eikä topeissa ollut hihoja. Palelin aivan hirvittävästi, mutta mies ei ottanut sitä todesta, koska hänellä oli juuri sopivan lämmin olo - farkuissa ja pitkähihaisessa paidassa. Hänen mielestään en halunnut miellyttää hänen silmäänsä. Kun tein selväksi sen, että joko vedän ylleni lämpimät vaatteet tai lämpötilaa nostetaan, hän meni räpläämään termostaattia pitkäksi toviksi. Jokaisen termostaattireissun jälkeen lämpötila oli tasan se sama, josta oli lähdetty. Tätä tapahtui, kunnes en enää halunnut miellyttää hänen silmäänsä tarpeeksi. Ja siihen loppui seksi, mutta syyllistäminen hänen halveksimisestaan alkoi.

Tämä mies oli ensimmäinen tuntemani piiloalistajatyyppi. Päästyäni hänestä eroon osasin jo erottaa samanlaiset niin nopeasti, etten ole toisen tuollaisen kanssa joutunut lähempiin tekemisiin.

• ylös 136
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Öö, meinaatko että tässä ketjussa on siis paljonkin vaan tilanteita, missä ihmiset on ymmärtäneet toiset ihanat viattomat ihmiset väärin ja loukkaantuneet turhasta? Mielestäni aika moni on tunnistanut ihmisistä systemaattista huonoa käytöstä, jonka yläpuolelle ovat osanneet nousta eikä mitään ammattiloukkaantumista.

Mitä ihmettä? En tietenkään. En edes viitannut tuolla viestilläni muihin tämän ketjun viesteihin, kuin tuohon lainaamaani.

Tiedän siis erään ammattiloukkaantuja-tyypin, josta edellisessä viestissäni kerroin. Hän on erittäin raskasta seuraa.

• ylös 52
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? En tietenkään. En edes viitannut tuolla viestilläni muihin tämän ketjun viesteihin, kuin tuohon lainaamaani.

Tiedän siis erään ammattiloukkaantuja-tyypin, josta edellisessä viestissäni kerroin. Hän on erittäin raskasta seuraa.

Ääh ah juu anteeksi :( taisinpa todistaa sanomisesi valitettavasti oikeaksikin tässä samalla, kun löytämällä löysin uhriutumisen lähteen tekstistäsi itselleni :D

• ylös 62
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuon aika karmaisevan eksytysketjun "innoittamana" ajattelin laittaa tällaisen, kun ei viitsi sekoittaa asiallista ketjua ihan kaikella asiaan mahdollisesti liittyvällä.

Itselläni on kokemusta miehestä, joka kauniin naikkosen nähdessään meni hänen luokse juttelemaan jättäen minut kuin nallin kalliolle, ja tiesin että hänellä oli siihen omat motiivinsa. Häivyin paikalta ja menin tekemään omia asioitani, ja sitten hän muina miehinä saattoi tulla luokseni ja esitin, kuin en olisi huomannutkaan hänen häipymistään. Tämä ärsytti häntä suuresti ja hän yritti aina viritellä keskustelua että voi voi, taisitpa vähän loukkaantua kun lähdin (ja siis oli alkanut vain huvittamaan tuo pelleily siinä määrin, että olin lähinnä huojentunut kun hän hilpaisi nerokkaille retkilleen ja kuvitteli, että jaksaisin pelata pelejä kuin joku 5-vuotias). Vastasin aina vain että ei suinkaan ja jatkoin tekemisiäni. Sitten hän yritti jotain muutakin juttua viritellä niistä naisista, esim. että kuinka ne nuoret naiset pukeutuukaan niin kauniisti nykyään ja selkeästi yritti tarkkailla reaktiotani :D

Toinen hyvä esimerkki (eri mies) oli yksi esimieheni, joka oikein mielin kielin nauratti ja tarjosi vaikka kahvit jne. ja jäi pitkäksi aikaa juttelemaan töiden jälkeen. Seuraavana päivänä kun iloisesti moikkaan edellisen päivän mukavat jutut mielessä, niin mies esittää että ei huomaakaan. Oikein tekee asiakseen vältellä minua ja alkuun luulin, että olin tehnyt sanonut jne. jotain väärää. Tämähän se kupletin juoni hänelle juuri olikin, saada minut raiteiltani. Muutaman vuoden ajan näin kun käyttäyti samalla tavalla muillekin nuorille naisille, jotka hämääntyivät tästä hurmaavasta käytöksestä ja sitten melkein itkua tihrustivat, kun eivät tienneet mitä ovat tehneet väärin.

Molemmilla miehillä oli yhteinen piirre; samoja, nokkelan hauskoja juttuja kierrätettiin aina uusille ihmisille joilta lähti jalat alta ihastuksesta näitä miehiä kohtaan. Eikä kumpikaan voinut sietää, jos he eivät olleet huomion keskipisteitä, vaan kertoilivat aina omia juttujaan ja tekivät numeron omasta mököttämisestään, jos joku muu heidän mielestä alempiarvoisempi mies varasti shown. Lisäksi vahvat naiset olivat heille myrkkyä.

Ainiin, unohtui mainita että näistä mainioista nokkelista jutuista ei vuosienkaan saatossa ole koskaan käynyt ilmi, että on myös vaimo kotona. Kaikenlaista tarinaa on elämän varrelta, mutta jostain syystä mitään mainitsemisen arvoista, mihin vaimo liittyisi, ei ole koskaan tapahtunut. Sitten jos joku kysyy tai mainitsee vaimokkeen niin äkkiä sivuutus ja hapannaama-mode päälle. Osaan kuvitella että kotona on joku hiirulainen löysässä hirressä eikä uskalla lähteä tai ole uskoa paremmasta :(

• ylös 58
  • alas 0
Vierailija

Toisesta ketjusta lainattu, hyvin sanottu niin lisään tänne:

"Lähisuhteissa on monenlaista alistamista. 

Tällaiset eksytyspelejä pelaavat alistajat haluavat ensisijaisesti alistaa kontrolloimalla toisen ihmisen tekemisiä.

Kun läheisessä suhteessa alkaa olla uhkaavasti liikaa tasavertaisuutta ja alistaja kokee että toisen kontrollointi ei enää onnistu, niin hän näyttää kuka suhteessa määrää "katoamalla" sellaisella hetkellä, jolloin odotukset ovat olleet aivan toisenlaiset eli tarkoitus on ollut viettää mukavaa aikaa yhdessä. Näin he saavat suhteellisen pienellä teolla manipuloitua toiselle pahimman mahdollisen pettymyksen ja hylätyksi tulemisen tunteen.

Tästä taktiikasta on muitakin variaatioita, esim. yhteisten matkojen ja sovittujen asioiden yksipuolinen peruminen, sosiaalinen eristäminen, mykkäkoulu... ylipäätään käytös joka viestittää: "koska uskalsit odottaa tasavertaista ihmissuhdetta, minä kohtelen sinua kuin ilmaa niin kauan että tottelet minua taas.""

• ylös 75
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.