Millaisia lakanoita kannattaa ostaa ?
Millaisia lakanoita kannattaa ostaa ? Missä on hyvä hinta-laatusuhde. Ei kaikkein halvimpia, eikä kalleimpia.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
HEL-NYC kirjoitti:
Ralph Lauren Home-sarjan lakanat ovat olleet kivoja. Gantin jotkut kuosit ovat myös olleet ihan hintansa arvoisia. Sen sijaan Marc O'Polon lakanoihin petyin syvästi.
Egyptiläinen puuvilla kunnon lankanumerolla (hitsi, mikä se on oikeasti suomeksi? Thread count?) on aina hyvä sijoitus.
Näissä vaan ne kuosit on mun makuun yleensä ihan karmeita ja hinnat on kyllä hurjat suhteessa laatuun. Oon ostanut perkaalipuuvillalakanoita, jotka on mun mielestä aika hyviä hinta-laatusuhteeltaan, ihan esim Stockan omaa mallistoa tai sitten Zaralta tms. On mulla hyvät egyptiläisetkin, merkkiä en nyt muista? Kaikki vanhat suomalaiset luhdan yms finlaysonin puuvillasatiiniset joko heivasin menemään tai vein mökille, jossa hyvässä käytössä.
Varsinkin tuosta RL Home-sarjasta saa kyllä etsimällä etsiä neutraaleja kuoseja :D Niitäkin olen kyllä onnistunut penkomaan. Laatu on mielestäni ollut erinomaista. Kulumista en ole havainnut (taitaa vanhimmat olla 7v), mutta lapset ovat onnistuneet jollain repimään yhteen tyynyliinaan reiän :/. Meillä on yleensä neljät lakanat (aikuisilla) kierrossa, että aika samoja tykkään käyttää. Hinta on toki aika kova, varsinkin jos on paljon tyynyjä, mutta mielestäni hinta-laatusuhde on hyvä.
Egyptiläisissä en ole minäkään merkkejä huomannut. Pitää vain olla tarkkana mistä ostaa ja katsoa tarkasti mitä ostaa, koska monesti yritetään myydä jotain huonompaa samalla hinnalla.
Pitää vielä mainostaa, että paras lakana on ollut sellainen pussi, vähän kuin tyynyliina. Laatu nyt ei ole päätähuimaavaa vaikka ihan hyvä onkin, mutta se pysyy aina suorana, rypyttömänä ja paikallaan! Aivan mahtava keksintö! Enää en muita aluslakanoita suostu käyttämään, kun aina pyörin ja venkoilen ne pois paikaltaan.
Nythän on tullut uusi Famillon tai vastaava lakanasarja. Onko jollakin kokemuksia näistä lakanoista ? Millaisia ovat ?
Hemtexin halvat lakanat on ihan kamalia mun mielestä. Nukkaantuvat ja nopeasti näyttävät epäsiisteiltä.
Itse suosin paperisia kertakäyttölakanoita. Ei tarvitse puljata pesun ja mankeloinnin kanssa.
HEL-NYC kirjoitti:
Ralph Lauren Home-sarjan lakanat ovat olleet kivoja. Gantin jotkut kuosit ovat myös olleet ihan hintansa arvoisia. Sen sijaan Marc O'Polon lakanoihin petyin syvästi.
Egyptiläinen puuvilla kunnon lankanumerolla (hitsi, mikä se on oikeasti suomeksi? Thread count?) on aina hyvä sijoitus.
Mistä oot ostanut noita? Merkkien omista myymälöistä vai esim TJ Maxxista? Uusien, kunnollisten aluslakanoiden tarvetta täälläkin.
Tuskin kuitenkaan on yksivärinen. Nythän Finlaysonilla on ollut pari yksiväristäkin pussilakanaa myynnissä. ap.