Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia lakanoita kannattaa ostaa ?

Vierailija
07.04.2016 |

Millaisia lakanoita kannattaa ostaa ? Missä on hyvä hinta-laatusuhde. Ei kaikkein halvimpia, eikä kalleimpia.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finlaysonin lakanat ovat todella hyviä, suosittelen! :) noin 50€ tietämissä hinta.

Ikean lakanoita ei missään nimessä kannata; ovat ohutta&kovaa ja näkyy jopa lävitse.

Itse haaveilen myös Marimekon raidallisista trikoolakanoista, mutta ovat hieman kalliit, 100€ yhdet lakanat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ralph Lauren Home-sarjan lakanat ovat olleet kivoja. Gantin jotkut kuosit ovat myös olleet ihan hintansa arvoisia. Sen sijaan Marc O'Polon lakanoihin petyin syvästi. 

Egyptiläinen puuvilla kunnon lankanumerolla (hitsi, mikä se on oikeasti suomeksi? Thread count?) on aina hyvä sijoitus.

Vierailija
4/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finlaysonin lakanat ovat todella hyviä, suosittelen! :) noin 50€ tietämissä hinta.

Ikean lakanoita ei missään nimessä kannata; ovat ohutta&kovaa ja näkyy jopa lävitse.

Itse haaveilen myös Marimekon raidallisista trikoolakanoista, mutta ovat hieman kalliit, 100€ yhdet lakanat.

Omasta mielestäni Finlaysonin lakanoiden laatu on huonontunut todella paljon viime vuosina. Olen näitä siis ostanut, mutta en ole ollut kovin tyytyväinen. Etsin siis pehmeitä tummia yksivärisiä lakanoita. Merkillä ei ole väliä. Toivon hyvää hinta-laatusuhdetta. Useimmissa lakanoissa on ihme kuvioita. Saan sellaisista helposti päänsäryn, joten yritän välttää. ap.

Vierailija
5/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Hulluilla päivillä jotain hyviä lakanoita myynnissä ? ap.

Vierailija
6/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia, joissa mällitahrat ei näy :)

Vierailija
7/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pioni lakanat ovat todella hyviä, ihanan pehmeitä ja sileitä. Beige ja valkoinen ovat hyviä.

https://www.hobbyhall.fi/koti-ja-sisustus/makuuhuone/aluslakanat/pioni-…

Vierailija
8/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy huutokauppakeisarilta tai sen vaimolta. Siinä perheessä lakanoita luulisi pestävän usein.

Vierailija
10/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni Finlaysonin lakanoiden laatu on huonontunut todella paljon viime vuosina. Olen näitä siis ostanut, mutta en ole ollut kovin tyytyväinen. Etsin siis pehmeitä tummia yksivärisiä lakanoita. Merkillä ei ole väliä. Toivon hyvää hinta-laatusuhdetta. Useimmissa lakanoissa on ihme kuvioita. Saan sellaisista helposti päänsäryn, joten yritän välttää. ap.

Samaa mieltä. Kymmenen vuotta sitten Finlaysonin lakanat olivat vielä hyviä, mutta nyt laatu on umpisurkea. Lakanat kiertävät eikä niitä saa mankeloitua, ovat niin ohuitakin, että näkyy läpi.

Vierailija
11/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on tuo mainittu kunnollinen egyptinpuuvilla. Kestävät jotakuinkin ikuisesti ja tuntuvat ihanilta iholla. Maksavat nelinkertaisesti, kestävät kymmenkertaisesti johonkin huonompaan verrattuna. Kun sellaisia on kaapissa ei tarvitse seuraaviin pariinkymmeneen vuoteen lakanoilla vaivata päätään.

Vierailija
12/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Kymmenen vuotta sitten Finlaysonin lakanat olivat vielä hyviä, mutta nyt laatu on umpisurkea. Lakanat kiertävät eikä niitä saa mankeloitua, ovat niin ohuitakin, että näkyy läpi.

Mä ostin vähän aikaa sitten Finlaysonin satiinilakanoita, ovat kyllä mun mielestä hyviä, ei ohuita, eikä kierrä.

Vierailija
13/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut huomata, että viime aikoina Finlaysonin laatu on heikentynyt silmin nähden siitä, mitä se oli siihen aikaan kun sinä ne lakanasi ostit. Taisi olla vielä markka se valuutta, jossa sai "todella hyviä" ja edelleen käytössä olevia finlaysonilaisia. Nekin nimittäin ovat nykyään läpinäkyvän ohuita ja kovia.

Vai oliko tuo maksettu mainos? 

Hemtexin ja Jyskin lakanoissa on ollut hinta ja laatu oikeassa suhteessa, kun ovat ainakin halpoja.

Vierailija
14/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin vähän aikaa sitten Finlaysonin satiinilakanoita, ovat kyllä mun mielestä hyviä, ei ohuita, eikä kierrä.

Voitko kertoa lakanan nimen ? ap.

Vierailija
15/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin siis lähinnä hyviä pussilakanoita. Stockmannin villa-tyynyliinat on todennut hyviksi, kuten myös Prismasta ainakin 2 vuotta sitten ostamieni House-merkin aluslakanat ovat olleet hinta-laatusuhteeltaan hyviä.

Vierailija
16/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa ostanut ikeasta huippuhyvän pussilakanan. Sileä, sopivan soljuva eli ei liian liukas, mutta liukas. Se on kestänyt vuosia. Ostin sen hätäpäissäni reissussa. En ole uudestaan uskaltanut ikea laatua kokeilla. Toiset hyvät on Finlaysonin allergialakanat. Ne oli aika kalliit, mutta olleet jo 15 vuotta kuin uudet. Muista finlaysoneista en ole niin tykännyt.

Vierailija
17/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEL-NYC kirjoitti:

Ralph Lauren Home-sarjan lakanat ovat olleet kivoja. Gantin jotkut kuosit ovat myös olleet ihan hintansa arvoisia. Sen sijaan Marc O'Polon lakanoihin petyin syvästi. 

Egyptiläinen puuvilla kunnon lankanumerolla (hitsi, mikä se on oikeasti suomeksi? Thread count?) on aina hyvä sijoitus.

Näissä vaan ne kuosit on mun makuun yleensä ihan karmeita ja hinnat on kyllä hurjat suhteessa laatuun. Oon ostanut perkaalipuuvillalakanoita, jotka on mun mielestä aika hyviä hinta-laatusuhteeltaan, ihan esim Stockan omaa mallistoa tai sitten Zaralta tms. On mulla hyvät egyptiläisetkin, merkkiä en nyt muista? Kaikki vanhat suomalaiset luhdan yms finlaysonin puuvillasatiiniset joko heivasin menemään tai vein mökille, jossa hyvässä käytössä.

Vierailija
18/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin sain yhden tukevaa kangasta olevan satiini-tuplapussilakanan tarjouksesta edullisesti. Lieneekö  varaston perälle unohtunutta vanhaa tuotantoa vai onko sittenkin toivoa paremmasta laadusta tulevaisuudessa?

Minä olen tehnyt reklamaatiota vinoista ja kiertävistä lakanoista, joita on mahdoton mankeloida. Eikö ne siellä itäisillä mailla tekstiilitehtaissa katso kankaitten lankasuuntaa ja leikkaa lakanoita sen mukaan vaan kuvioiden, ja kun ne ovat vinossa, menee vinoon koko lakana.

Vierailija
19/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko kertoa lakanan nimen ? ap.

Nä kyy lukevan vain Finlayson Oy

Vierailija
20/27 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluslakanat vain muotoonommeltuja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi