Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunnittelen muuttoa ulkomaille perheeni kanssa (lopullisesti)

Vierailija
07.04.2016 |

Eihän tämä Suomen tilanne enää hyvältä näytä. Koulutuksesta leikataan ja vähän kaikesta muustakin. Ajattelinkin muuttaa perheineni ulkomaille loppuelämäksi. Minulla on laaja kielitaito, joten maalla ei ole niin väliä. Olen pohtinut Hollantia, Itävaltaa ja Saksaa. Kannattaisiko?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa, mutta teillä on pakko olla kohtuulliset säästöt muuttoa varten. Ja mieluiten toisella ainakin luvassa työpaikka tai molemmilla pysyvä opiskelupaikka.

Tietenkin saatte jotain kun myytte omaisuutenne Suomessa, mutta muuttaminen maksaa silti ja asettuminen uuteen maahan, kun pitää hankkia kaikki purkinavaan kautta tiskiharjaan.

Itse palasin 6 kk sitten ja onhan tämä ihan kamalaa... Miten tämä maa ajautui tähän tilanteeseen??? Olemme lähtökuopissa taas muualle. Tämä maa ei oikein anna mahdollisuuksia, juuri Nokia ilmoitti irtisanovansa 1300 . Kaksi korkeakoulutettua vie koulutuksensa ja kokemuksensa muualle, kolme lasta, joista kaksoset nyt 9. luokalla keskiarvolla 9.8 ja 9.6 - oppi tosin on hankittu muualla kuin PISA-Suomessa. PISAkin menee kokoajan alaspäin, mutta yhä muistellaan, kuinka me oltiin huipulla. Vähän kuin että voittihan Suomi Euroviisut silloin joskus. Matemaattiset aineet Suomessa = vitsi...

Vierailija
2/4 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko hollantia? Ainakin mieheni perhe ei oikein arvosta paikallisia maahanmuuttajia jos eivät kieltä puhu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko hollantia? Ainakin mieheni perhe ei oikein arvosta paikallisia maahanmuuttajia jos eivät kieltä puhu.

No jos nyt etukäteen ei kieltä osaakkaan niin kyllähän sen siinä vuosien saatossa väkisinkin oppii ja nopeastikin, jos alkaa opettelemaan. Ei mun mielestä ainakaan tarvitse jo valmiiksi osata hyvin jonkun maan kieltä voidakseen muuttaa sinne, vaan voi opetella sitten asetuttuaan. Miehenikin muutti alle kouluikäisenä äitinsä ja siskonsa kanssa Kreikkaan eikä heistä kukaan silloin vielä kieltä osannut, mutta äitinsä meni naimisiin kreikkalaisen miehen kanssa ja lapset pantiin kreikankieliseen kouluun ja nykyään kaikki kolme puhuvat ja kirjoittavat kreikaksi, kuin olisivat aina sen osanneet.

Vierailija
4/4 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa!  Voin sanoa, että elämänne para päätös!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi