Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vielä nykyäänkin elää uskomus, että mies voi harrastaa useita irtosuhteita menettämättä mainettaan?

Vierailija
07.04.2016 |

Naisilta on historian aikana vaadittu enemmän siveellisyyttä kuin mieheltä, mutta onko asia enää noin? Eikö lukuisat irtosuhteet nakerra naisten luottamusta mieheen? Toisten samanmielisten pelimiesten kesken asia on varmasti ok, mutta entäs ne ei-pelimiehet? Eivät he arvosta sitä, että mies retostelee lukuisilla panoillaan. Nykypäivänä tämä asia on melko tasainen miesten ja naisten välillä.

Julkisuudessa on naisia jotka harrastavat seksiä ties kenen kanssa yhtään asiaa häpeämättä. He saavat jonkin verran kuraa niskaansa tästä, mutta yhtä lailla sitä saavat vastaavanlaiset miestapaukset. Heitä pidetään limaisina pukkeina tmv. Tuntuu että jotkin uskomukset elävät vuodesta toiseen samanlaisina, vaikka maailma ympärillä muuttuu koko ajan. En tiedä onko tässä pohdiskelemassani asiassa puntit 100% tasan, mutta merkittävää eroa ei ole.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla kuinka paljon kunnioitusta bileDanit ja muut vastaavat saavat. Hehän ovat kaikkien mielestä typeryksiä.

Vierailija
2/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sitä ihmiset toisten irtosuhteita tietää, jos niistä ei huutele. Retostelu nyt on persiistä juu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiasta otetaan ne jutut, missä nainen esiintyy uhrina. Tavoitteena on saada nainen näyttämään uhrilta myös nykyään. Mutta naiset ovat monissa kulttuureissa eläneet hyvinkin vapaasti, kun tavoitteena oli saada paljon lapsia ym.

Ne jotka paheksuvat irtosuhteita eivät itse harrasta niitä. Ne jotka harrastavat, eivät paheksu. Molempia on sekä miehissä että naisissa. Ja luonnollisesti näin erilaiset ihmiset eivät tule hyvin toimeen keskenään.

Koko ongelma koskee oikeastaan vain niitä, jotka välittävät siitä mitä toiset heistä ajattelevat.

Vierailija
4/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on paljon miehiä ja naisia, jotka eivät ole mitään "pelaajia", tai retostele panoillaan, tai oikeastaan puhu niistä yhtään mitään. Silti heillä saattaa olla useita yökavereita, ja uusia tulla kuvioihin ja jäädä pois kuukausittain.

Kokemukseni mukaan niillä kiltin näköisillä tytöillä monesti onkin eniten miehiä kierrossa.

Omasta mielestäni irtosuhteet eivät nakerra luottamusta yhtään mihinkään. Ihmisillä on erilaisia suhteita ja sopimuksia keskenään. Toki silloin jos niistä valehdellaan, tai petetään kumppania jonka kanssa on sovittu/luvattu jotain muuta asia on ihan toinen. Yleensä tuollaisen jälkeen sitä luottamusta on vaikea, ellei mahdotonta rakentaa enää uudelleen.

Vierailija
5/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten ole ihan vakuuttunut että naisilta on historian aikana vaadittu enemmän siveellisyyttä. Siitä vain puhutaan enemmän. Mutta poikien seksuaalisuutta on yritetty rajoittaa monin mielenkiintoisin keinoin. Papeilta ja munkeilta odotettiin selibaatissa elämistä jne. Miesten kohdalla tätä markkinoidaan vapaaehtoisena valintana, mutta kuinka monella rutiköyhällä nuorella miehellä oli varaa valita, elääkö luostarissa vai ei? Jos esim. sairauden tai vamman takia ei pärjää raskaassa työssä.

Vierailija
6/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko ja tekstisi on ristiriidassa keskenään. Ihmettelet, miten miehet voi vielä toimia noin, mut samalla sanot sen olevan naisillekin yleistyvää toimintaa.

Suuntahan on tosiaan tuo, et harrastetaan enemmän irtosuhteita ja parisuhteiden pituudet lyhenevät.

Vierailija
7/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta onneksi millään maineilla ole nykyaikana enää mitään väliä kummallakaan sukupuolella. Sinkkuna saa harrastaa vapaasti irtosuhteita jos niistä tykkää, olipa nainen tai mies, eikä juuri kukaan tee siitä mitään päätelmiä eikä maine mene. En tiedä onko asia eri jossain pienillä paikkakunnilla joilla ihmiset yleensä enemmän tuntee toisensa ja tietää toistensa tekemisistä, mutta itse asun Helsingissä, eikä täällä tavis mitenkään maineelliseksi tule irtosuhteilla.

Vierailija
8/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäpä sitä ihmiset toisten irtosuhteita tietää, jos niistä ei huutele. Retostelu nyt on persiistä juu.

Meidän kylällä aika helposti tiedetään.

Vierailija
9/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on sellainen yksityiskohta, että vain pieni osa miehistä harrastaa irtosuhteita suuremmissa määrin. Eli sellainen mies joka niitä pystyy harrastamaan saa kymmeniä seksikumppaneita vuodessa. Naisilla määrät jakautuu tasaisemmin ja suhteessa naisilla on enemmän seksikumppaneita mitä miehillä.

Vierailija
10/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vähän tuntuu, että naisen syyllistäminen useasta seksikumppanista juontaa lopulta juurensa miesten epävarmuuteen itsestään. Naisella jolla on ollut paljon petikumppaneita, on myös paljon vertailupohjaa ja miehiin kohdistuu yllättävän paljon paineita makkarin puolella. Moni mies varsinkin suhteen alussa on epävarma omista sänkytaidoistaan ja varustuksestaan ja siksi on hankala sietää ajatusta siitä että naisella on saattanut olla aiemmin joku häntä parempi pano. Seksikyvykkyyden arvostelu osuu kuitenkin miehillä herkimpään paikkaan.

Vierailija
11/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän on sellainen yksityiskohta, että vain pieni osa miehistä harrastaa irtosuhteita suuremmissa määrin. Eli sellainen mies joka niitä pystyy harrastamaan saa kymmeniä seksikumppaneita vuodessa. Naisilla määrät jakautuu tasaisemmin ja suhteessa naisilla on enemmän seksikumppaneita mitä miehillä.

Aksut pitää suuren määrän sinkkunaisia tyytyväisinä ja loput sinkkumiehet runkkaa.

Vierailija
12/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi määritellä "maine" täsmällisemmin. Kyllähän mies menettää tuollaisesta maineensa kilttinä ja uskollisena kumppanina. Mutta kaikki naisethan eivät sellaista miestä edes halua. Toisaalta, lukuisat kumppanit voivat jopa kasvattaa miehen "mainetta", sekä naisten että miesten silmissä!

Vierailija
13/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni tosielämässä ei ole olemassa jotain mystistä alfamiestä joka ainoastaan pystyy harrastamaan seksiä useiden naisten kanssa. Ihan tavallinen mies normaalilla käytöksellä saa kyllä seuraa itselleen samanlaisesta naisesta.

Minä satun olemaan 30-vuotias mies joka ei kyllä todellakaan ole mikään alfamies, (Miten se nyt sitten määritelläänkään) mutta kyllä minä aina olen seksiseuraa naisista saanut joidenka kanssa nyt muutenkin olen viihtynyt. En minä ole koskaan ketään edes tietoisesti yrittänyt iskeä, jos on sattunut olemaan hauska ilta niin ollaan jatkettu siitä vielä samaan osoitteeseen. Ei se mielestäni sen mystisempää tarvitse olla, tai kummankaan sukupuolen omata jotain "ominaisuuksia".

Vierailija
14/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni tosielämässä ei ole olemassa jotain mystistä alfamiestä joka ainoastaan pystyy harrastamaan seksiä useiden naisten kanssa. Ihan tavallinen mies normaalilla käytöksellä saa kyllä seuraa itselleen samanlaisesta naisesta.

Minä satun olemaan 30-vuotias mies joka ei kyllä todellakaan ole mikään alfamies, (Miten se nyt sitten määritelläänkään) mutta kyllä minä aina olen seksiseuraa naisista saanut joidenka kanssa nyt muutenkin olen viihtynyt. En minä ole koskaan ketään edes tietoisesti yrittänyt iskeä, jos on sattunut olemaan hauska ilta niin ollaan jatkettu siitä vielä samaan osoitteeseen. Ei se mielestäni sen mystisempää tarvitse olla, tai kummankaan sukupuolen omata jotain "ominaisuuksia".

Kyllä sinussa jotain alfan piirteitä on. Aika moni tavallinen sinkkumies ei saa naisista seksiseuraa tai vakavampaa kovinkaan helposti.

Vierailija
15/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta vähän tuntuu, että naisen syyllistäminen useasta seksikumppanista juontaa lopulta juurensa miesten epävarmuuteen itsestään. Naisella jolla on ollut paljon petikumppaneita, on myös paljon vertailupohjaa ja miehiin kohdistuu yllättävän paljon paineita makkarin puolella. Moni mies varsinkin suhteen alussa on epävarma omista sänkytaidoistaan ja varustuksestaan ja siksi on hankala sietää ajatusta siitä että naisella on saattanut olla aiemmin joku häntä parempi pano. Seksikyvykkyyden arvostelu osuu kuitenkin miehillä herkimpään paikkaan.

Varmaan joillain kyse tuosta, mutta enemmänkin naisesta tulee epäluotettava olo. Ainakin minulla on myös joku sisäsyntyinen karsastus irtosuhdenaisia kohtaan, en tiedä mistä se tulee. Sellainen välitön ja tahaton hylkimisen tunne tulee päälle, jos kuulee että nainen on ollut monien miesten kanssa. Ehkä sitä tunnetta ei tule niille harvoille miehille, jotka irtosuhdeskenessä pystyvät olemaan mukana. Itsekin olisin, mutta en ole tarpeeksi haluttava mies siihen touhuun, kuten suurin osa miehistä ei ole. Täytyy pelata omat pelinappulat eri tavalla. Kaikista pahin olisi joku kaltaiseni tavis, joka epätoivoisena vonkaa sataa, että saisi yhdeltä.

Vierailija
16/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille 30-vuotiaille miehille on aika mystistä, jotka eivät ole ikinä edes olleet treffeillä tai kahdestaan samassa huoneessa naisen kanssa. Sitten on keksittävä mitä ihmeellisimpiä selityksiä, miksi ei kannata koskaan edes yrittää tutustua naisiin. Kaikki selitykset alkavat: "Kun naiset..."

Vierailija
17/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joillain kyse tuosta, mutta enemmänkin naisesta tulee epäluotettava olo. Ainakin minulla on myös joku sisäsyntyinen karsastus irtosuhdenaisia kohtaan, en tiedä mistä se tulee. Sellainen välitön ja tahaton hylkimisen tunne tulee päälle, jos kuulee että nainen on ollut monien miesten kanssa. Ehkä sitä tunnetta ei tule niille harvoille miehille, jotka irtosuhdeskenessä pystyvät olemaan mukana. Itsekin olisin, mutta en ole tarpeeksi haluttava mies siihen touhuun, kuten suurin osa miehistä ei ole. Täytyy pelata omat pelinappulat eri tavalla. Kaikista pahin olisi joku kaltaiseni tavis, joka epätoivoisena vonkaa sataa, että saisi yhdeltä.

Eihän tuo ole sitä, että et luottaisi naiseen. Sehän on ihan vain tavallista ja yksinkertaista kateutta. Nainen elää kuten sinä haluaisit elää mutta et voi, joten kadehdit häntä.

Vierailija
18/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo ole sitä, että et luottaisi naiseen. Sehän on ihan vain tavallista ja yksinkertaista kateutta. Nainen elää kuten sinä haluaisit elää mutta et voi, joten kadehdit häntä.

En minä pysty samaistumaan naisiin tässä asiassa. Kadehdin vain niitä miehiä, joille on kysyntää.

Vierailija
19/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä pysty samaistumaan naisiin tässä asiassa. Kadehdin vain niitä miehiä, joille on kysyntää.

Väitätkö, että kateus ei pysty ylittämään sukupuolirajoja? Eihän kukaan omia vikojaan kykene näkemään. Väität varmaan että et ole kateellinen silloinkaan, jos näet naisen ajavan kalliilla autolla?

Vierailija
20/43 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niille 30-vuotiaille miehille on aika mystistä, jotka eivät ole ikinä edes olleet treffeillä tai kahdestaan samassa huoneessa naisen kanssa. Sitten on keksittävä mitä ihmeellisimpiä selityksiä, miksi ei kannata koskaan edes yrittää tutustua naisiin. Kaikki selitykset alkavat: "Kun naiset..."

Luulisin että 30-vuotias mies joka ei ole ollut missään tekemisissä naisten kanssa on enemmänkin poikkeus kuin sääntö. Kyllähän niitä kuivia kausia varmasti tulee jokaiselle syystä tai toisesta, mutta jos sieltä kotoa lähtee sinne missä ihmisiä on, ja ei ole jotenkin poikkeuksellisen outo, niin kyllä sitä juttu/yökaverin ennemmin tai myöhemmin löytää.

Toki jos oma käytös on lähtökohtaisesti jotenkin seksiin tähtäävää se varmaan karkottaa monia ihmisiä sukupuolesta riippumatta, ja vaikuttaa jopa pelottavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi