Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

papereissa merkintä "joustamaton kudostyyppi", valitsisitko alatiesynnytyksen?

Vierailija
07.04.2016 |

Kysymys otsikossa. Lääkäri oli kirjannut tuollaisen merkinnän alatutkimuksen yhteydessä. Repeämät hirvittää, ensimmäinen synnytys edessä..

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyitkö tuosta lääkäriltä? Miksi oli laittanut noin?

Vierailija
2/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoranaisesti kysynyt, oli kirjannut itsenäisesti, ja siihen yhteyteen että suosittaa spinaalia ponnistukseen. Toisessa yhteydessä oli vielä maininta voimakkaasta pehmytkudosvastuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä voi ainakaan Suomessa "valita" keisarinleikkausta tuolla perusteella? Repeämäthön ovat ihan tavallisia ja ne saadaan ompelemalla yleensä hyvin hoidettua. Itse olen revennyt epparista huolimatta kolmessa synnytyksessä, joka kerta kursittu kasaan. Lopputulos nyt yhtä hyvä kuin alkuperäinen. ;-)

Vierailija
4/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm aijaa elikkä tommosta ei sais edes miettiä??

Vierailija
5/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy neuvolan terkalta, mitä toi mahtaa käytännössä tarkoittaa alatiesynnytyksen kohdalla.

Vierailija
6/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa toki miettiä, mutta voi joutua lähtemään ulkomaille synnyttämään toteuttaakseen. Suomessa sektioita ei tehdä kovin helposti. Eikä repeämistä kannata pelätä, se kuulostaa isommalta jutulta kuin oikeasti onkaan. Tietysti on niitä joilla repeää myös itse lihas, mikä on jo isompi juttu, mutta se on kyllä aika harvinaista.

Vierailija
7/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sitä voi ainakaan Suomessa "valita" keisarinleikkausta tuolla perusteella? Repeämäthön ovat ihan tavallisia ja ne saadaan ompelemalla yleensä hyvin hoidettua. Itse olen revennyt epparista huolimatta kolmessa synnytyksessä, joka kerta kursittu kasaan. Lopputulos nyt yhtä hyvä kuin alkuperäinen. ;-)

Mutta jos ei halua riskeerata, että emättimestä tulee tunnoton eikä seksi ole enää nautinnollista? Kaikille ei välttämättä käy yhtä hyvin. Ja eihän ketään voida pakottaa synnyttämään alakautta, joten siten sektion voi "valita", tosin asiasta joutuu keskustelemaan pelkopolilla.

Vierailija
8/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkopoli?

Vierailija
9/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa toki miettiä, mutta voi joutua lähtemään ulkomaille synnyttämään toteuttaakseen. Suomessa sektioita ei tehdä kovin helposti. Eikä repeämistä kannata pelätä, se kuulostaa isommalta jutulta kuin oikeasti onkaan. Tietysti on niitä joilla repeää myös itse lihas, mikä on jo isompi juttu, mutta se on kyllä aika harvinaista.

Voisko tommonen ku kudostyyppi just vaikuttaa siihen että tuleeko "normaaleja" vai vakavampia repeämiä.

Vierailija
10/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketää ei käsittääkseni pakoteta synnyttämään alakautta, joten jos tarpeeksi päättäväisesti ei suostu alatiesynnytykseen, niin mitä siinä voi tehdä.

Vierailija
11/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei halua riskeerata, että emättimestä tulee tunnoton eikä seksi ole enää nautinnollista? Kaikille ei välttämättä käy yhtä hyvin. Ja eihän ketään voida pakottaa synnyttämään alakautta, joten siten sektion voi "valita", tosin asiasta joutuu keskustelemaan pelkopolilla.

Okei. Että tällainen provo näin aamutuimaan.

Vierailija
12/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Vai että vielä ulkomaille synnyttämään. Kyllä sen sektion saa Suomessakin esim. pelkosektiona. Aapee voi pelätä alatiesynnytystä em. syystä "kuollakseen."

Vierailija
13/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ja kolme alatiesynnytystä takana. Voi tulla repeämä tai sitten ei ja ne kursitaan kyllä kasaan. Ponnistus vaiheet kestänyt 10 minuutin kieppeillä tai alle, että ei hidastanut sitäkään. Mutta ei ole paikat synnytyksen jäljiltä löystyneet;)

Vierailija
14/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Että tällainen provo näin aamutuimaan.

Mikä ihmeen provo? En ole ap, mutta en minä ainakaan halua, että emättimestä tulee sellainen, että seksi ei ole enää nautinnollista. Sektion kyllä saa, jos sen oikeasti haluaa.

Vierailija
15/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on ja kolme alatiesynnytystä takana. Voi tulla repeämä tai sitten ei ja ne kursitaan kyllä kasaan. Ponnistus vaiheet kestänyt 10 minuutin kieppeillä tai alle, että ei hidastanut sitäkään. Mutta ei ole paikat synnytyksen jäljiltä löystyneet;)

Ei se löystyminen ole ainoa ongelma vaan esim sen, että  pimpasta tulee  tunnoton eikä seksi tunnu treenin jälkeenkään miltään.

Vierailija
16/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monen emätin mahtaa oikeasti muuttua tunnottomaksi alatiesynnytysten jälkeen? Itselläni on kolme alatiesynnytystä takana ja yhdestäkään ei seurannut mitään tunnottomuuksia, eikä yhdelläkään synnytyksellä ole ollut negatiivisia vaikutuksia seksin ja nautinnon suhteen. Repeämiä kyllä tuli joka synnytyksessä, mutta selvisin niistä muutamalla tikillä ilman välilihan leikkausta tai suurempia vaurioita.

Vierailija
17/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkopoli?

Ai tällaisia ongelmia siellä hoidetaan? Luulin että kyseessä pitää olla joku muu kuin "pelkään ettei seksi tunnu samalta", kuten vaikka että pelkään vammautuvani tai kuolevani.

Vierailija
18/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkopoli?

Ai tällaisia ongelmia siellä hoidetaan? Luulin että kyseessä pitää olla joku muu kuin "pelkään ettei seksi tunnu samalta", kuten vaikka että pelkään vammautuvani tai kuolevani.

Pelko se on tuokin ja joillain vielä voimakas sellainen, joka kulminoituu alatiesynnytyksestä kieltäytymiseen ja sektion vaatimiseen.

Vierailija
19/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin voi tulla yllätyksenä, että nainen haluaa nauttia yhdynnästä myös synnytyksen jälkeen...

Vierailija
20/45 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkopoli?

Miksi vähättelet naisen seksuaalisuutta? Seksuaalisuus on yksi ihmisen suurimmista puolista.