Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pahaa on fitness-trendissä?

Vierailija
06.04.2016 |

Tuossa minkä trendien haluaisitte loppuvan?-ketjussa monet mainitsivat fitness-ilmiön.

Olisin kiinnostunut ihan järkiargumenteista että miten ihmeessä sen, että yhä useammat ihmiset alkavat pitää terveydestään huolta voi nähdä negatiivisena ilmiönä? En kertakaikkiaan ymmärrä.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä loppuunpalaneita nuoria fitness naisia Suomessakin vaikka kuinka paljon. Yleensä heillä kaikilla on ollut valmentajana joku hormonibodari joita pidetään jonakin asiantuntijoina vaikka eivät oikeasti tiedä puhtaana treenaamisesta juuri mitään. Ja nämä samat hormonibodarit ovat yleensä suunnitelleet ne nettifirmojen dieetit ja laihdutusohjelmat ym.

Jos nuori nainen haluaa treenata nousujohteisesti puhtaana hänen ei kannata mennä hormonibodarin tai hormonifitnessnaisen valmennukseen...

http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/fitnessuran_jatt…

Vierailija
22/81 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat näistä fitnesstyypeistä on entisiä syömishäiriöisiä, jotka ovat saaneet fitnessbuumista salonkikelpoisen peitetarinan vääristyneen elämäntavan jatkamiselle, kalorien kyttäämiselle ja pakonomaiselle urheilemiselle. Ei siis toki kaikki mutta pelottavan moni kuitenkin.

Sama pätee noin 90 prosenttiin vegaaneista, varsinkin HCLF-porukka on just tuollaista omaa ortoreksiaansa vegaaniudella peittäviä. Helppo sanoa ei herkuille, koska useimmissa on jotain eläinkunnan tuotteita... Todellisuudessa vain pelätään "vääriä" makroja, täydellisestä ruokavaliosta lipsumista, painon nousua grammalla...

Please!

HCLF-vegaaniruokavalio on kiistatta paras ja kaukana ortoreksiasta! Niin ärsyttävä kuin Freelee osaa ajoittain olla, hän vei väittelyn ravintoterapeutin kanssa 100-0!

17: En haukkunut ketään!

Freelee sanoi, ettei sekasyöjillä ole oikeutta elää tällä planeetalla. Banaaniterttu levittää kanavallaan myös täysin valheellista, tuulesta temmattua tietoa maidosta. Hedelmälauta vihaa itseään niin syvästi, se käy ilmi hänen videoistaan. Ja siitä miten jaksaa vetää herneet nenään siitä, että joku random tubaaja syö kananmunaa leivän päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin, on ymmärrettävä, että fitness-urheilu on urheilua ja ennen kilpailuun osallistuja  ovat kilpaurheilijoita. Heillä on tarkkaan määritelty harjoitusohjelma, ruokavalio, valmentajat jne. Heihin ei kannata samaistua niiden, jotka haluavat harrastaa tätä lajia. Jonkinlainen ruokavalion tarkkaileminen on kuitenkin kaikille  hyväksi samoin kuin säännöllinen harjoittelu. Sinänsä on ihan hyvä, että ihmiset kiinnittävät huomiota näihin asioihin, sillä lihavuus, liikkumattomuus ja laiskuus on tappava yhdistelmä ja tulee kalliiksi terveydenhoidolle.

Suomalaisista naisista melkoinen osa kärsii lihavuudesta. Se on fakta.

Vierailija
24/81 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa minkä trendien haluaisitte loppuvan?-ketjussa monet mainitsivat fitness-ilmiön.

Olisin kiinnostunut ihan järkiargumenteista että miten ihmeessä sen, että yhä useammat ihmiset alkavat pitää terveydestään huolta voi nähdä negatiivisena ilmiönä? En kertakaikkiaan ymmärrä.

Siksi, että koko ilmiötä ei olisi, mikäli media ei aluksi olisi alkanut rummuttaa sitä. Sellaiset ihmiset, jotka alkavat tekemään tai harrastamaan aina jotain sellaista MITÄ MUUTKIN TEKEVÄT tai mikä on suosittua, ovat jotenkin laumasieluja. Hakevat kai tiedostamattaan muiden hyväksyntää tms. Laumasieluisuudessa ei ole juuri mitään hyvää. Sitte tuohon fitnesiin liittyy myös toinen ärsyttävä piirre eli se, että se on itsensä liiallista ihailua. Individualismia. Siihen liittyy ajatus minäminä -ajattelusta. Sellainen ajattelu ei toimi millään yhteiskunnan alueella. Fitness on yksi sittä ajattelua vahvistava tekijä, ei hyvä.

Vierailija
25/81 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat näistä fitnesstyypeistä on entisiä syömishäiriöisiä, jotka ovat saaneet fitnessbuumista salonkikelpoisen peitetarinan vääristyneen elämäntavan jatkamiselle, kalorien kyttäämiselle ja pakonomaiselle urheilemiselle. Ei siis toki kaikki mutta pelottavan moni kuitenkin.

Sama pätee noin 90 prosenttiin vegaaneista, varsinkin HCLF-porukka on just tuollaista omaa ortoreksiaansa vegaaniudella peittäviä. Helppo sanoa ei herkuille, koska useimmissa on jotain eläinkunnan tuotteita... Todellisuudessa vain pelätään "vääriä" makroja, täydellisestä ruokavaliosta lipsumista, painon nousua grammalla...

Please!

HCLF-vegaaniruokavalio on kiistatta paras ja kaukana ortoreksiasta! Niin ärsyttävä kuin Freelee osaa ajoittain olla, hän vei väittelyn ravintoterapeutin kanssa 100-0!

17: En haukkunut ketään!

Millä perusteella? Kyllä, kun vihjailet tuntemattomien ihmisten olevan automaattisesti läskejä sohvaperunoita.

Kirjoitin OLETETTAVASTI YLIPAINOISET , joka on NEUTRAALI ILMAISU !!! Olet läskidenialisoitunut, jos ajattelet kommenttini haukkumisena ✌🏻️

Miksi pitää edes vihjata moista? Ja taas tuo keksimäsi käsite. Et osaa keskustella asiallisesti. Et muuten vastannyt kysymykseen, että millä perusteella kyseinen ruokavalio on terveellisin.

Vierailija
26/81 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pliis sössö puhu vegaaniudesta mitään :/. Mä en halua tulla rinnastetuksi sinuun. Kaikilla vegaaneilla ei todellakaan ole mitään syömishäiriötä. Mä vedän herkkuja, sipsiä, karkkia ja leivon itse. Hilloleipiä yms. En kyttää kaloreita. Enkä tiedä ketään muutakaan vegaania, joka kyttäisi, tai olisi häiriöinen. Älkää sössön takia vetäkö yhtäläisyysmerkkiä vegaaniuden ja syömishäiriön välille.

Vegaanina et halua, että sanaa vegaaniudesta levitetään?? Oletko hullu vai hullu??? Kaikkien pitäisi olla vegaaneja niin ympäristön kuin etiikankin puolesta!!! Paskaajauhavat sh-syytökset ovat jo kulunut juttu.

En halua, että SINÄ puhut, sillä sinä olet syömishäiriöinen raivotar, joka muuttaa kaiken lausumansa p*skaksi. Olet hoidon tarpeessa, etkä ole oikea ihminen puhumaan vegaaniuden puolesta yhtään mitään, pilaat vain koko vegaaniuden maineen!

Vierailija
27/81 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

H

ssss kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä pliis sössö puhu vegaaniudesta mitään :/. Mä en halua tulla rinnastetuksi sinuun. Kaikilla vegaaneilla ei todellakaan ole mitään syömishäiriötä. Mä vedän herkkuja, sipsiä, karkkia ja leivon itse. Hilloleipiä yms. En kyttää kaloreita. Enkä tiedä ketään muutakaan vegaania, joka kyttäisi, tai olisi häiriöinen. Älkää sössön takia vetäkö yhtäläisyysmerkkiä vegaaniuden ja syömishäiriön välille.

Vegaanina et halua, että sanaa vegaaniudesta levitetään?? Oletko hullu vai hullu??? Kaikkien pitäisi olla vegaaneja niin ympäristön kuin etiikankin puolesta!!! Paskaajauhavat sh-syytökset ovat jo kulunut juttu.

Entäs terveyden? Kaikille veganismi ei sovi. Kukin syököön itselleen sopivalla tavalla.

Vierailija
28/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

29: Sillä perusteella, että rasva ja eläinproteiini ovat epäterveellisiä.

30: Minä EN pilaa vegaanien mainetta, tsiisus!!!

Voit ajatella minusta mitä tykkäät, tiedän itse parhaiten mitä olen. Mielipiteesi on merkityksetön.

31: Terveys on itsestäänselvyys !!! Veganismi sopii kaikille . Kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa eläimiä, joten sekasyönti ei todellakaan ole "jokaisen oma asia". Kyllä olet helvetin sokea!

"Kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa eläimiä"

Paitsi eläimillä, joista monet syövät toisia eläimiä. Mitäs mieltä olet tästä? Ovatko eläimet ihmisten yläpuolella ja siksi heille eri säännöt vai?

Vierailija
29/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitneksessä tosissaan käytetään sellaisia juttuja, mihin kilpaurhelijat eivät koske. Tavalliset urheiljat voivat syödä kakkua mitalijuhlissaan. He eivät tarvitse kilotolkulla proteiinilisiä, vaan he syövät ruokaa. Ja lähipiirissäni on maajoukkuetason urheilija, joten jonkinlainen sivusta seuraamisen kokemus tässä on. 

Vierailija
30/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkolailla Pölkkypää kirjoitti:

ssss kirjoitti:

Voit ajatella minusta mitä tykkäät, tiedän itse parhaiten mitä olen. Mielipiteesi on merkityksetön.

31: Terveys on itsestäänselvyys !!! Veganismi sopii kaikille . Kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa eläimiä, joten sekasyönti ei todellakaan ole "jokaisen oma asia". Kyllä olet helvetin sokea!

"Kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa eläimiä"

Paitsi eläimillä, joista monet syövät toisia eläimiä. Mitäs mieltä olet tästä? Ovatko eläimet ihmisten yläpuolella ja siksi heille eri säännöt vai?

Ihmisten pitäisikin tajuta se,että suden syömän jäniksen hiilijalanjälki on "hieman" pienempi kuin sen häkissä kasvatetun naudan. Ja myös se, että ihmispopulaatio on räjähtänyt uskomattoman suureksi ja lihaa ei yksikertaisesti riitä kaikille. Lihan kasvatus sekä eläimien tarvitseman soijan kasvatus vie niin paljon viljelyalaa, että ilman lihantuotantoa nälänhätä vähenisi merkittävästi maailmassa. Mutta tätähän eivät länsimaalaiset halua ymmärtää koska me, myself and liha.

Vierailija
31/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

ssss kirjoitti:

Kerropa sitten, minkälainen vegaaniruokavalio minulle sopisi. Olen siis allerginen vehnälle, palkokasveille, pähkinöille ja kananmunalle (tämä nyt ei muutenkaan vegaaniruokavalioon kuuluisi).

Ja mitä sinä muka terveydestä tiedät, olet aonakin sanonut jotain "ulkonäkö menee terveyden edelle" yms. paskaa

Vierailija
32/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä rupeaa tosissaan tulemaan fitness-vuohotus korvista ulos, kun sitä on kaikki lehdet ja netti pullollaan. Ällöttää! Kuka jaksaa päivästä päivään lukea jostain lihaksen kasvattamisesta, superfoodeista ym. Ja median unohtamista julkimoista, jotka yrittävät taas nousta otsikoihin kun on nyt aloitettu tämä fitness ja on niin kisalavat tähtäimessä ja niin uusi elämä ja kaikki. Ja sama tavan tallaajien kohdalla iltapäivälehtien nyyhkylaikkaritarinoissa. Miksei kukaan voi enää vaan pudottaa painoa ja liikkua ilman tätä fitness-aspektia? Lisäksi en tippaakaan itse usko tuollaisen kovan kehon äärirajoille vetämisen terveellisyyteen vaan päin vastoin. Liika on aina liikaa. Ja tämän voin sanoa SM-tasolla kilpaurheilleen nyt jo aikuisen lapseni kautta, sillä olen itse nähnyt, mitä liika treeni alkaa ihmiselimistölle tehdä. 

Vierailija
33/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni fitnessiä harrastanut on pilannut kilpparinsa.

Vierailija
34/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai fitness ole ollut in enää pariin vuoteen? Vai tuliko se maalle vasta nyt?

Ravaa jengi tietysti vieläkin salilla, mutta asian esiinnosto tuntuu vähentyneen. Esiinnostajat tuntuvat myös kääntyneen enemmän crossfitin kuin fitneksen suuntaan.

Vierailija
35/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa whitetrashpelleilyä tuo fitness.

USAssa kurvit ovat muotia,Aasiassa nukkemaisuus.

Ei kiinnosta pätkääkään koko asia,päinvastoin,nauran ilmiölle.

Vierailija
36/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni fitnessiä harrastanut on pilannut kilpparinsa.

Kuka/ketkä? Johtuiko fitnessistä? Kuka todennut?

Vierailija
37/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

No riippuu kai mitä tarkoitetaan sillä. Jos tarkoitetaan raskaiden painojen nostelua, niin se ei terveellistä ole ja erilaisten ylihintaisten lisäravinteiden jatkuva ostelu tulee kalliiksi.

Liikunta on terveellistä, urheilu ei.

Millä tavalla raskaiden painojen nostelu on epäterveellistä? Sehän rakentaa ja ylläpitää lihasmassaa, mikä taas on terveellistä. Tuosta olen samaa mieltä, että urheilu on epäterveellistä, mutta se koskee lähes kaikkea kilpaurheilua hiihdosta krikettiin.

Vierailija
38/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No riippuu kai mitä tarkoitetaan sillä. Jos tarkoitetaan raskaiden painojen nostelua, niin se ei terveellistä ole ja erilaisten ylihintaisten lisäravinteiden jatkuva ostelu tulee kalliiksi.

Millä tavalla raskaiden painojen nostelu on epäterveellistä? Sehän rakentaa ja ylläpitää lihasmassaa, mikä taas on terveellistä. Tuosta olen samaa mieltä, että urheilu on epäterveellistä, mutta se koskee lähes kaikkea kilpaurheilua hiihdosta krikettiin.

Voi miettiä, kuinka paljon vaikka 200 kiloa selässä kyykkääminen rasittaa kehoa. En usko, että se on terveellistä pidemmän päälle.

Vierailija
39/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee siinä eniten juuri se itsekeskeisyys. Taivutellaan peilin edessä mitä ihmeellisimmissä asennoissa ja otetaan kuvia instaan saadakseen kehuja hyvästä perseestä. Minä, minä, minä...

Vierailija
40/81 |
07.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi miettiä, kuinka paljon vaikka 200 kiloa selässä kyykkääminen rasittaa kehoa. En usko, että se on terveellistä pidemmän päälle.

Niin voi miettiä. Onko se epäterveellistä, kun sen tekee oikein?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi