Mitä pahaa on fitness-trendissä?
Tuossa minkä trendien haluaisitte loppuvan?-ketjussa monet mainitsivat fitness-ilmiön.
Olisin kiinnostunut ihan järkiargumenteista että miten ihmeessä sen, että yhä useammat ihmiset alkavat pitää terveydestään huolta voi nähdä negatiivisena ilmiönä? En kertakaikkiaan ymmärrä.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Melkolailla Pölkkypää kirjoitti:
ssss kirjoitti:
29: Sillä perusteella, että rasva ja eläinproteiini ovat epäterveellisiä.
30: Minä EN pilaa vegaanien mainetta, tsiisus!!!
Voit ajatella minusta mitä tykkäät, tiedän itse parhaiten mitä olen. Mielipiteesi on merkityksetön.
31: Terveys on itsestäänselvyys !!! Veganismi sopii kaikille . Kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa eläimiä, joten sekasyönti ei todellakaan ole "jokaisen oma asia". Kyllä olet helvetin sokea!
"Kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa eläimiä"
Paitsi eläimillä, joista monet syövät toisia eläimiä. Mitäs mieltä olet tästä? Ovatko eläimet ihmisten yläpuolella ja siksi heille eri säännöt vai?
Ihmisten pitäisikin tajuta se,että suden syömän jäniksen hiilijalanjälki on "hieman" pienempi kuin sen häkissä kasvatetun naudan. Ja myös se, että ihmispopulaatio on räjähtänyt uskomattoman suureksi ja lihaa ei yksikertaisesti riitä kaikille. Lihan kasvatus sekä eläimien tarvitseman soijan kasvatus vie niin paljon viljelyalaa, että ilman lihantuotantoa nälänhätä vähenisi merkittävästi maailmassa. Mutta tätähän eivät länsimaalaiset halua ymmärtää koska me, myself and liha.
Olet aivan oikeassa siinä, että nykyisen kaltainen lihan tehotuotanto ei ole ympäristön kannalta kestävää.
SSSS:n väittämä on silti tuulesta temmattu, eikä löydä tukea ihmisen biologiasta. Ihminen on eläin ja sekasyöjä. Olen kiinnostunut kuulemaan SSSS:ltä, mikä seikka erottaa ihmisen muista eläinlajeista, jotka ovat sekasyöjiä.
Vierailija kirjoitti:
Melkolailla Pölkkypää kirjoitti:
ssss kirjoitti:
29: Sillä perusteella, että rasva ja eläinproteiini ovat epäterveellisiä.
30: Minä EN pilaa vegaanien mainetta, tsiisus!!!
Voit ajatella minusta mitä tykkäät, tiedän itse parhaiten mitä olen. Mielipiteesi on merkityksetön.
31: Terveys on itsestäänselvyys !!! Veganismi sopii kaikille . Kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa eläimiä, joten sekasyönti ei todellakaan ole "jokaisen oma asia". Kyllä olet helvetin sokea!
"Kenelläkään ei ole oikeutta vahingoittaa eläimiä"
Paitsi eläimillä, joista monet syövät toisia eläimiä. Mitäs mieltä olet tästä? Ovatko eläimet ihmisten yläpuolella ja siksi heille eri säännöt vai?
kuinka vitun tyhmä sä oot?! saatana, onko sit ookoo jos mä tulen syömään sut
eläimet on eläimiä, ihmiset on ihmisiä, jos ei vittu tätä eroa tajua ni ampukoot ittensä
Olen ihan vitun tyhmä, eli n. sata ja yksi kertaa älykkäämpi kuin peilistäsi löytyvä olento.
Joo, sovitaan sitten, että ihminen ei ole eläin. Sinähän sen tiedät.
Mun serkku sekä hänen miehensä harrastavat fitnessiä ja käyvät / kävivät kisoissa. Serkkuni menestyi tässä lajissa todella hyvin, kunnes kilpirauhaset petti ja joutui jättämään lajin ainakin joksikin ajaksi. Miehellään petti munuaiset ja taisi saada elinsiirron. Näytti kyllä karmealta.
Lisäksi tää itsekeskeisyys tän fitnessin ympärillä hiertää. Kaikki tehdään lähinnä ulkonäön puolesta. Joku kommentoi jossain toisessa ketjussa hyvin, että jos fitnessillä olisi ainoastaan terveydellisiä eikä ulkonäöllisiä vaikutuksia, aniharva sitä tekisi.
Katselin haikeina "entisajan" kaunottarien kuvia tuosta Grace Kelly -ketjusta. Normaalipainoisia, hoikkia ja kauniita naisia. Sitten menee Instagramiin ja törmäät belfieen - some tapahtui :/
Anastasia kirjoitti:
Mun serkku sekä hänen miehensä harrastavat fitnessiä ja käyvät / kävivät kisoissa. Serkkuni menestyi tässä lajissa todella hyvin, kunnes kilpirauhaset petti ja joutui jättämään lajin ainakin joksikin ajaksi. Miehellään petti munuaiset ja taisi saada elinsiirron. Näytti kyllä karmealta.
Lisäksi tää itsekeskeisyys tän fitnessin ympärillä hiertää. Kaikki tehdään lähinnä ulkonäön puolesta. Joku kommentoi jossain toisessa ketjussa hyvin, että jos fitnessillä olisi ainoastaan terveydellisiä eikä ulkonäöllisiä vaikutuksia, aniharva sitä tekisi.
Katselin haikeina "entisajan" kaunottarien kuvia tuosta Grace Kelly -ketjusta. Normaalipainoisia, hoikkia ja kauniita naisia. Sitten menee Instagramiin ja törmäät belfieen - some tapahtui :/
Eli belfieitä ottavat naiset eivät ole normaalipianoisia? Paskin argumentti ikinä, lol.
Vierailija kirjoitti:
hauska ketju
täällä on väitetty jo että salilla käyminen ei ole tervettä, terve ruokavalio on pinnallista ja veganismi ei ole terveellistä + ihmisellä on oikeus syödä eläimiä
Kahta ensimmäistä noista ei ole väitetty kyllä missään.
Vierailija kirjoitti:
Anastasia kirjoitti:
Eli belfieitä ottavat naiset eivät ole normaalipianoisia? Paskin argumentti ikinä, lol.
Repesin, tuokaa limaa.
Mulle kehotti viime vuonna yksi pelkkää englantia puhuva mies tinderissä tekemään fitnestä, kun kilahti mulle siitä, että en pitänyt hänen sanovan mua kullaksi ja muruksi. Sanoi mua läskiksi ja nartuksi.
No mitähän luulet?
Minä ja mun beba. Minä ja mun beba salilla. Minä ja mun beba kadulla...
Terveysbuumi on jees. Työkaverini - useampikin - ovat totaalisesti hurahtaneita. MUTTA kukaan heistä ei ole narsistinen itsensä peilistätuijottaja. En tiedä yhtään fitnespimua, joka ei olisi sellainen. Soriii
Anastasia kirjoitti:
Liian tutun kuuloinen tarina. Heilläkin oli varmasti joku "asiantuntija" valmentajana, ikävä kyllä nämä asiantuntijat ovat liian usein aineiden käyttäjiä joten se tieto/taito puhtaana treenaamisesta on aika ohkaista.
Sen takia en voi sietää niitä TV:n dieettiohjelmia kun sielläkin se tieto/taito on niin hataralla pohjalla.
Olen harrastanut aikaisemmin fitnestä. Siitä johtuen hormonitoimintani on edelleen ihan sekaisin ja elimistöni ei toimi normaalisti. Elimistöni ei välttämättä toimivuudeltaan palaa ikinä normaaliksi.
Ulkoisista seikoista sen verran, että rintani hävisivät kroppaa kiristäessä eivätkä ole palautuneet takaisin täyteläisiksi vaikka paino ja rasvat alkavatkin olla jo entisellään. Lisäksi naamani rypistyi ja juonteet tulivat näkyviin. Nämäkään eivät ole palautuneet entiselleen.
Lisäksi jatkuva kalorien laskeminen ja liki päivittäinen treenaaminen on muualta pois. Usein tämä muu on perhe ja ystävät.
Hyvin monen naisen elimistön tasapainon fitness sekoittaa pahasti. Näistä ei vain juurikaan puhuta. Hyvin harvat harrastavat kyseistä lajia niin että kropan toimivuus säilyy
Naisen kroppaa ei yksinkertaisesti ole tarkoitettu noihin dieatteihin ja superalhaisiin rasvaprosentteihin. Ihan sairasta edes väittää, että laji olisi jotenkin terve kun pointti on nimenomaan päästä "kireäksi".
Joku muukin täällä varoitteli jokin aika sitten tuosta juonteiden ilmestymisestä kasvoihin, oli todistanut tätä sukulaisellaan. Ja läskiksi sohvaperunaksi haukkujat voi hillitä itsensä, itsekin haluaisin vetää harrastukseni tuolle tasolle mutten uskalla. Kai se niin on että ääriasioista maksetaan äärihinta. Saat gloorian mutta samalla kilpirauhaslääkityksen loppuiäksi pahimmassa tapauksessa. Valitsen terveyden. Harmi.
Eiköhän tämä trendi kohta hiivu, koska yleistynyt niin paljon ja täten myös buumin aiheittamat haitat saaneet entistä enemmän päivänvaloa
Vierailija kirjoitti:
Joku muukin täällä varoitteli jokin aika sitten tuosta juonteiden ilmestymisestä kasvoihin, oli todistanut tätä sukulaisellaan. Ja läskiksi sohvaperunaksi haukkujat voi hillitä itsensä, itsekin haluaisin vetää harrastukseni tuolle tasolle mutten uskalla. Kai se niin on että ääriasioista maksetaan äärihinta. Saat gloorian mutta samalla kilpirauhaslääkityksen loppuiäksi pahimmassa tapauksessa. Valitsen terveyden. Harmi.
Mitä väliä? Juonteisiin botoxia ja kilppationgelmiin lääkitys. Thats it!
Haloo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Juonteisiin botoxia ja kilppationgelmiin lääkitys. Thats it!
Juttako se siellä vastailee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan surkeita argumentteja suurin osa. Ei muakaan kiinnosta esim. jääkiekko vaikka se jos mikä tulee "joka tuutista". En sitten vaan lue. Ja sekö on terveellistä... Kilpailuihin valmistautuva urheilija on itsekeskeinen, newsflash! Paino pitää esim. nyrkkeilijän saada tietyn rajan alle. Miksi muu painoluokkaurheilu on ihan eri asia? Liittyy paljon syömisongelmia, no ihan samalla tavalla ne syömisongelmaiset löytää lajinsa ilman fitnesstäkin, tuhannet muut on löytäneet hyvän harrastuksen ja te keskitytte niihin joilla on syömisongelmia. Näyttää rumalta? Mun mielestä aika moni asia näyttää rumalta mut eo oo multa pois. Nuorten tyttöjen kehonkuva vääristyy, joo ennen fitnesstä se olikin tosi terve ja paranis varmaan heti jos se loppuis...
Nyrkkeilyssä painonpudotuksessa on kyse muutamista kiloista, jos on ollenkaan. Ja punnituksen jälkeen voi syödä. Ennen kisoja voi syödä ja juoda ihan normaalisti. Pitkin treenikautta voi syödä ja juoda normaalisti. Joten älä vertaa fitnessiä ja nyrkkeilyä toisiinsa.
Mikä sulle on normaalia syömistä? Se fitness-urheilijoitten syöminen on heille ihan normaalia eivätkä he tietenkään koko vuotta syö kuten ennen kisoja. Ai se nyrkkeilijöitten tai painijoitten nopea joskus jopa usean kilon painonpudotus onkin terveellisempää kuin ympäri vuoden jatkuva tasainen painon kontrollointi?
Vierailija kirjoitti:
Naisen kroppaa ei yksinkertaisesti ole tarkoitettu noihin dieatteihin ja superalhaisiin rasvaprosentteihin. Ihan sairasta edes väittää, että laji olisi jotenkin terve kun pointti on nimenomaan päästä "kireäksi".
AIVAN. Se, että naisille kertyy helposti rasvaa ei ole mikään "ikävä sattuma" vaan ihan biologian tarkoittama ominaisuus. Ei sitä kaikkea rasvaa kuulukkaan saada pois, vaan naisten on ihan tarkoitus olla vähän pehmeitä. Vähän pehmeä ei ole synonyymi ylipainolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan surkeita argumentteja suurin osa. Ei muakaan kiinnosta esim. jääkiekko vaikka se jos mikä tulee "joka tuutista". En sitten vaan lue. Ja sekö on terveellistä... Kilpailuihin valmistautuva urheilija on itsekeskeinen, newsflash! Paino pitää esim. nyrkkeilijän saada tietyn rajan alle. Miksi muu painoluokkaurheilu on ihan eri asia? Liittyy paljon syömisongelmia, no ihan samalla tavalla ne syömisongelmaiset löytää lajinsa ilman fitnesstäkin, tuhannet muut on löytäneet hyvän harrastuksen ja te keskitytte niihin joilla on syömisongelmia. Näyttää rumalta? Mun mielestä aika moni asia näyttää rumalta mut eo oo multa pois. Nuorten tyttöjen kehonkuva vääristyy, joo ennen fitnesstä se olikin tosi terve ja paranis varmaan heti jos se loppuis...
Nyrkkeilyssä painonpudotuksessa on kyse muutamista kiloista, jos on ollenkaan. Ja punnituksen jälkeen voi syödä. Ennen kisoja voi syödä ja juoda ihan normaalisti. Pitkin treenikautta voi syödä ja juoda normaalisti. Joten älä vertaa fitnessiä ja nyrkkeilyä toisiinsa.
Mikä sulle on normaalia syömistä? Se fitness-urheilijoitten syöminen on heille ihan normaalia eivätkä he tietenkään koko vuotta syö kuten ennen kisoja. Ai se nyrkkeilijöitten tai painijoitten nopea joskus jopa usean kilon painonpudotus onkin terveellisempää kuin ympäri vuoden jatkuva tasainen painon kontrollointi?
Kyllä se fitness tyyppien dietti kestää yleensä useita kuukausia. Kipurajana pidetään 20 viikkoa jonka jälkeen jopa bodarien mielestä kroppa alkaa menemään niin sekaisin, että hommasta katoaa se vähäinenkin järki. Taistelulajien harrastajilla se dietti on huomattavasti lyhyempi.
Nuo dietit se oikeasti ärsyttävä asia fittnesshommissa on. Tietty jotku instaperseet ärsyttää osaa, mutta ei niistä terveydelle haittaa kuitenkaan ole. Ja saleilu on tietenkin tervettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, se onkin tosi normaalia syömistä kun jokainen ruoka punnitaan kirjevaakan kautta. Nyrkkeilyä tai painia ei kannata verrata fitnekseen, ja sen lisäksi nykyään fitneksessä liikkuu paljon paljon enemmän lääkkeitä kuin moni uskookaan.
Näitä loppuunpalaneita nuoria fitness naisia on vaikka kuinka paljon, mutta nuoria loppuunpalaneita nyrkkeilijöitä tai painijoita en tiedä yhtäkään.
http://www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/ihmiset/fitnessuran_jatt…
kuinka vitun tyhmä sä oot?! saatana, onko sit ookoo jos mä tulen syömään sut
eläimet on eläimiä, ihmiset on ihmisiä, jos ei vittu tätä eroa tajua ni ampukoot ittensä