Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten "otetaan mikä työ tahansa"?

Vierailija
06.04.2016 |

Ihan tosissani kaipaisin vinkkejä, että mitä hakemukseen kirjoitetaan tai mitä puhelimessa sanotaan, jotta saisi siivous- tai muun hanttihommapaikan, jos ei ole mitään aiempaa kokemusta vastaavista töistä. Minulla on siis koulutus toiselle alalle ja monen vuoden työhistoria sieltä, mutta tällä hetkellä minulle olisi tärkeämpää saada jotain töitä kuin odotella oman alan töitä.

Varmaan motivaatio ja hyvä fyysinen kunto kannattaa mainita, mutta entä tuo tutkinto ja työhistoria? Jos ne jättää pois, ei cv:ssä ole mitään tuoretta. Opintojen aikanakin tehdyt kesätyöt liittyvät omaan tutkintoon. Tai kannattaako sanoa olevansa opiskelija ja etsivänsä sivutyötä opintojen oheen, vaikken siis olekaan?

Muutaman paikkaan olen soittanut ja täytellyt hakemuksia, muttei niistä pyydetty edes haastatteluun, vaikka ainoa vaatimus oli suomen kielen taito. Jotain siis ilmeisesti pitäisi osata hakemukseen laittaa eri tavalla, mutta mitä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hakemukseen, että haluat vaihtaa alaa ja ajattelet siivousalalla riittävän töitä koko loppuelämäksesi. Monet ulkomaalaiset pysyvät noissa siivouspaikoissa pitkään ja suomalaiset lähtevät heti kun saavat muuta.

Vierailija
2/6 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon tehny siivousalan töitä opiskeluiden ajan ja sillon aikanaan, ku kyseiseen firmaan pääsin (oisko ollu vuos 2011), niin he eivät halunneet edes nähdä mitään työhakemuksia, cv:tä yms! Astelin vaan firman toimistoon ja menin rekrytoinnista vastaavan henkilön puheille. Toki mulla ois ollu mukana koulu- ja työtodistukset ja hakemukset, mutta ei ne muuta kysyny, ku että millon voin alottaa. Monesti, ku menee paikan päälle, antaa työnantajalle reippaan ja oma-alotteisen kuvan itestään.

Nii ja siis todella, ei mullakaan ollu minkäänlaista aiempaa kokemusta tai koulutusta alalta ja omat opinnot ei millään tavalla liity alaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa noihinkin olla monta hakijaa per paikka, jos ei ole työkokemusta tai koulutusta alaan liittyen, niin voi olla vaikeaa.

Vierailija
4/6 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain kesätöihin erääseen siivousfirmaan vuonna -14. En täyttänyt muita kohtia kuin omat yhteystietoni, ei todellakaan ollut suunnitelmissa mennä sinne töihin jos saisin mitä tahansa muuta. Nyt olen vakituisena kyseisessä firmassa.

Vierailija
5/6 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mol.fi

Ole valmis muuttamaan

Vierailija
6/6 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin rehellisesti että en saa oman alani töitä mutta haluan tehdä jotain. Muutin CV:ni vaatimattomammaksi. En siis valehdellut, mutta jätin hienommat jutut pois. Esim. jos joskus hoidin myös assistentille kuuluvia töitä, kirjoitin tehneeni lähinnä niitä töitä.

Mutta ei nykyaikana "oteta" työtä. Vaikka olisit täydellinen hakija, 50 muutakin on. Tuurista se vain on sitten kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan