Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Patti silmäluomessa ripsien tyvessä

Vierailija
06.04.2016 |

Mulla on patti ykäluomessa joka tuntuu jonku verran mut ei oo kauheen iso. Vaivaa kuitenki sen verran et oon suunnitellu varaavani ajan lääkäriin.
Onko kellään kokemusta kannattasko suoraan varata aika yksityiselle vai alkaakohan ne tk n kautta tekemään asialle mitään?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näärännäppy. Saat antibioottitippoja/voidetta, kun niitä käytät, se lähtee noin viikossa poijes.

T: Mies 28

Vierailija
2/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut nuoresta noita patteja. Ripsi kasvanut sisäänpäin ja muodostaa sitten patin siihen tyveen. Minä olen itse poistanut ne patit :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että käskevät seurailemaan. Kauanko se on ollut? Itsellä on tulee silloin tällöin, on muutaman tunnin ja silloin lähtee.

Vierailija
4/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näärännäppy tää ei oo, siitäkin on kokenusta :D

Vierailija
5/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut nuoresta noita patteja. Ripsi kasvanut sisäänpäin ja muodostaa sitten patin siihen tyveen. Minä olen itse poistanut ne patit :D

Miten oot ite saanu poistettua? :)

Vierailija
6/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös ja oli vain rasvapatti. Kastoin pienen pyyhkeen kiehuvaan veteen ja haudoin ja painelin sillä ja se liukeni itsestään. Tosin voihan sinulla olla jokin muukin, mutta kannattaa kokeilla, ei siitä varmaan haittaakaan ole. Pyyhkeen pitää olla niin kuuma, kuin vain itse kestää.

Vierailija
7/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että käskevät seurailemaan. Kauanko se on ollut? Itsellä on tulee silloin tällöin, on muutaman tunnin ja silloin lähtee.

Tää on ollu jo ainaki 6v

Vierailija
8/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkäriin jos siitä on haittaa. Voi olla tunkeutunut mikököhänsenytoli

Vierailija
9/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin silmälääkärissä ja sain lähetteen sairaalaan. siellä puudutettiin ja leikattiin "saksilla".  Ei todellakaan olisi lähtenyt millään lämpimällä pyyhkeellä sulattelemalla.

Patti kasvoi vuodessa takaisin ja muutaman kuukauden sitä katselin ja otin yhteyttä taas silmälääkäriin ja hän sanoi,  että näillä on ikävä tapa kasvaa takaisin jos sitä ei taidokkaasti leikata juuria myöten ja näin minulle tehtiin seuraavalla kerralla  ja siitä on kulunut nyt n. 5 vuotta ja ei ole patista tietoakaan enää.

Vierailija
10/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noita aina välillä, on inhottavia kun hankaavat silmän pintaa kun räpsyttelee. Mutta itsestään ovat aina pois menneet muutamassa viikossa, en ole lääkäriin niistä koskaan mennyt enkä mitenkään hoitanut, paitsi silmään olen voinut panna kosteuttavia tippoja jos on hankautuneet näpyn takia punaiseksi.

Vierailija
11/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla chalazion (näärännäppy), tukkeutunut jokin muu rauhanen tai vaikka papillooma. Harvemmin basaliooma tai muu pahanlaatuinen kasvain.

Varaa aikaa yksityissilmälääkärille joka voi tehdä tarvittaessa samantien toimenpiteen (ei välttämättä onnistu optikkoliikkeessä; paremmin lääkäriasemilla).

T ophtalmologi

Vierailija
12/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lähde antibioottikuurilla, niin lopulta leikataan, eikä kannata odotella kovin pitkään uusiutuneen kanssa ainakaan. Sen poiston tekee kyllä ihan silmälääkäri/kirurgi, ja yksityisellä puolella nopeaa, helppoa sekä kallista.

Vierailija
13/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ottaa ite eikä kyllä mihinkään lähteny, kipeyty vaan :(

Vierailija
14/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on kanava tukossa(ei kyynelkanava). Lääkäri poistaa, joillakin lähtee itsekseen joillain ei. Niitäkin on kahdenlaisia. Osittain periytyviä ainakin..

Vierailija
15/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kerrasta mennä silmälääkärille

Vierailija
16/20 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkotus ois päästä tästä eroon mahollisimman edullisesti :)

Vierailija
17/20 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sisäänpäin kasvanut ripsi ja olen ite yrittänyt sitä pinseteillä pois ottaa mutta ei auta ei. Asun amerikassa tällä hetkellä niin en uskalla lääkäriin mennä jos kalliiksi tulee. Tuossa luomessa nyt pari viikkoa ollut. Ei onneksi hankaa tai mitään mutta mitenköhän sen pois saisi?

Vierailija
18/20 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaa luomi pois

Vierailija
19/20 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäluomesta siis kyse

Vierailija
20/20 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumalla haudoista ja poisto. Jos ei heti lähde niin annat olla ja uusi yritys myöhemmin parin päivän päästä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi