Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Induktioliesi osto?

Vierailija
06.04.2016 |

Mitä kannattaisi ottaa huomioon?
Pitää olla nappulat ja teleskooppikiskot
Myyjien mukaan kaikissa on kiertoilmauuni, osassa ei kuitenkaan ole oikeasti, osaisko joku selittää?
Pöriseekö ne kaikki?
Toimiiko joku mainostettu uuninpuhdistus oikeasti?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

nevöhööd onko se kaasu

Vierailija
2/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta induktiota. Perinteinen tai keraaminen ennemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin halvimman mitä löysin. Hienoja mainoskikkoja, kuten joku höyrypuhdistus, joka käytännössä tarkoittaa, että laitetaan 0.4 litraa vettä pellille ja uuni 50 asteeseen tunniksi, ja simsalabim, höyry on pehmittänyt kököt uunista, sen kun pyyhkii puhtaaksi.

Joku rupeli uunissa on, mutta myyjä mutisi kuitenkin, ettei se ole oikea kiertoilmauuni. Ensimmäisten testien perusteella ihan toimiva, varsinkin kun entisessä ei ollut minkäännäköistä rupelia.

Joku termostaatti pistää jonkun jäähdytyspuhaltimen päälle kun lämmittää jotain pitemmän aikaa, oli se sitten uunissa tai levyllä.

Mutta kokonaisuutena, olen erittäin tyytyväinen ostokseeni :)

Vierailija
4/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKEAn Kulinarisk-uuni ja keskihintainen induktiotaso - erinomaiset ja viiden vuoden takuu!

Vierailija
5/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt otsikossa liedestä, kun viestissä puhut koko ajan uunista? Ne ovat aivan eri asia.

Vierailija
6/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun vuoden olen käyttänyt enkä ikinä enää vaihtaisi tavalliseen. Ihanan nopea säätö, kätevä puhdistaa ja ei ole kuuma käytön jälkeen.

Uunin puhdistustoimitoja mulla ei ole, ei juuri käytetä koko uunia kun talvella uuniruuat tulee puuhellalla.

Vierailija
7/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upo 499,- kirjoitti:

Minä ostin halvimman mitä löysin. Hienoja mainoskikkoja, kuten joku höyrypuhdistus, joka käytännössä tarkoittaa, että laitetaan 0.4 litraa vettä pellille ja uuni 50 asteeseen tunniksi, ja simsalabim, höyry on pehmittänyt kököt uunista, sen kun pyyhkii puhtaaksi.

Joku rupeli uunissa on, mutta myyjä mutisi kuitenkin, ettei se ole oikea kiertoilmauuni. Ensimmäisten testien perusteella ihan toimiva, varsinkin kun entisessä ei ollut minkäännäköistä rupelia.

Joku termostaatti pistää jonkun jäähdytyspuhaltimen päälle kun lämmittää jotain pitemmän aikaa, oli se sitten uunissa tai levyllä.

Mutta kokonaisuutena, olen erittäin tyytyväinen ostokseeni :)

Se vesikuppi uuniin on mainosmiesten "aquaclean"-menetelmä. Ihan jo tuon vedätyksen perusteella jättäisin ostamatta. Mummolleni kuuluisi varmaan palkkio aquacleanin keksimisestä.

Tuo kiertoilmahuijaus on kai että "rengasvastus" puuttuu kokonaan!

Vierailija
8/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ostettiin mökille. Pitää koko ajan meteliä, tikitystä. Uunista tulee todella paljon höyryä ulos... pitää olla liesituuletin päällä uunin takia, suurin osa kattiloista/paistinpannuista/padoista meni vaihtoon...

Pitää totutella uuteen ruuanlaittotapaan. Ei voi jättää jälkilämmölle... TOimii siis kuin kaasuliesi, kuumene tosi nopeasti. Mikä tietysti on hyvä, mutta kun on tottunut vähän hitaampaan lämpiämiseen, niin yllättää...

Uuni on ihan ok. Kaikkineen, en tunne saaneeni niin paljon hyvä, että olisi kannattanut vaihtaa. Toki voisin olla toista mieltä, jos olisi kotona. Tottuisi nopeammin.

Vierailija
9/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyt otsikossa liedestä, kun viestissä puhut koko ajan uunista? Ne ovat aivan eri asia.

Nyt teini nolasit itsesi LOL. Liesi=keittotaso+uuni. Induktiouuneja ei ole markkinoilla.

Vierailija
10/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on joku höyryuuni, ite voisin tehdä sillä kalaa tai jotain, mutta kukaan muu perheessä ei suostu syömään sellaista.  Höyrypuhdistus ei mun mielestä oikein toimi.

Vierailija
11/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IKEAn Kulinarisk-uuni ja keskihintainen induktiotaso - erinomaiset ja viiden vuoden takuu!

Mutta eikös se ole rakennussarja, tarvitaan sähkömiehen lisäksi kirvesmies?

Vierailija
12/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joku höyryuuni, ite voisin tehdä sillä kalaa tai jotain, mutta kukaan muu perheessä ei suostu syömään sellaista.  Höyrypuhdistus ei mun mielestä oikein toimi.

Pakko lisätä, että olen joutunut ostamaan muutamankin uuden lieden tässä viimeisen 10 vuoden aikana ja aina valinnut vähän kalliimman, koska pelkkä energiansäästö on käytännössä merkittävä.  Hukkalämmön määrä noissa on olematon.  Samalla turvallisuus ja käyttömukavuus lisääntyy.

Vierailija
13/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko lisätä, että olen joutunut ostamaan muutamankin uuden lieden tässä viimeisen 10 vuoden aikana ja aina valinnut vähän kalliimman, koska pelkkä energiansäästö on käytännössä merkittävä.  Hukkalämmön määrä noissa on olematon.  Samalla turvallisuus ja käyttömukavuus lisääntyy.

No jaa, ei se montaa euroa vuodessa säästä, mutta minulle on suuri ilo kun tupakeittiö kuumenee puolta vähemmän ;-)

Vierailija
14/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liesi on liesi ja uuni on uuni. Onko vielä myynnissä niitä vanhanaikaisia versioita, missä ne on yhdessä? En ole nähnyt hetkeen missään muita kuin liesitasoja ja kalusteuuneja.

Induktioliesi on ihan huippu.

Kunnollinen kiertoilmauuni maksaakin jo aika paljon, meillä 600e eikä paistotulos ole mitä pitäisi. Kiertoilmatoiminto pitää kovempaa ääntä lämmitysvaiheessa. Ja se on yleensä tosiaan vain yksi vaihtoehto, siinä missä ylä- tai alalämpö, grillivastus ym, on siis myös perus ylä/alalämpö ilman kiertoilmaa

Vierailija
15/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liesi on liesi ja uuni on uuni. Onko vielä myynnissä niitä vanhanaikaisia versioita, missä ne on yhdessä? En ole nähnyt hetkeen missään muita kuin liesitasoja ja kalusteuuneja.

Kunnollinen kiertoilmauuni maksaakin jo aika paljon, meillä 600e eikä paistotulos ole mitä pitäisi. Kiertoilmatoiminto pitää kovempaa ääntä lämmitysvaiheessa. Ja se on yleensä tosiaan vain yksi vaihtoehto, siinä missä ylä- tai alalämpö, grillivastus ym, on siis myös perus ylä/alalämpö ilman kiertoilmaa

Miksi päästelet? Oletko teini? Jo yhdessä kaupassa yli 200 mallia, ole hyvä:

http://www.gigantti.fi/search?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3Dliesi%2…

Vierailija
16/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjien mukaan kaikissa on kiertoilmauuni, osassa ei kuitenkaan ole oikeasti, osaisko joku selittää?

Pöriseekö ne kaikki?

Liesi ei ole uuni.

Vierailija
17/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on uunissa pyrolyysipuhdistus, ottaa toki sen pari tuntia ajaa läpi, mutta ihan oikeasti saa rätillä pyyhkiä tuhkat pois uunin pohjalta.

Meillä käytetään uunia paljon ja siltä se kyllä joskus näyttääkin.

Ja ei, hornetteja tai liekkisiipiä ei voi tehdä paistopussissa.

Vierailija
18/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöriseekö ne kaikki?

Liesi ei ole uuni.

Ei, mutta liedessä on uuni.

Vierailija
19/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, ei se montaa euroa vuodessa säästä, mutta minulle on suuri ilo kun tupakeittiö kuumenee puolta vähemmän ;-)

Riippuu tietysti mistä vaihtaa.

Vierailija
20/31 |
06.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi päästelet? Oletko teini? Jo yhdessä kaupassa yli 200 mallia, ole hyvä:

http://www.gigantti.fi/search?SearchParameter=%26%40QueryTerm%3Dliesi%2…

Oletpa nuija! Enemmistöllä on liesi ja sen paikalle on ostettava liesi. Keittiöremontin yhteydessä voi harkita muita vaihtoehtoja.