Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arman pohjantähden alla OFFICIAL

Vierailija
05.04.2016 |

Keskustelut tähän.
Ensimmäinen jakso : Arman menee vankilaan.

Kommentit (352)

Vierailija
241/352 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se vanki oli, jonka naama oli sumennettu sen kahdenkeskisen haastattelun ajaksi?

Vierailija
242/352 |
08.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien vanhainkoti - vankila -vertailijoiden kannattaisi tutustua vankeinhoidon kulurakenteeseen. Eli suomennettuna siihen, mistä ne kulut suurimmaksi osaksi syntyvät.

Kannattaa tutustua myös siihen, miten paljon ko. sektorilta on jo viime vuosina säästetty. Ja mistä.

Vinkkinä yksi sana - turvallisuus.

Minulla ei ole tietääkseni tämänkaltaista dataa käytössä, haluaisitko avata mistä sitä löytää? Kiinnostaisi nimittäin.

Itse säästäisin vangeissa seuraavasti:

1.rikoksen uusijoille kovemmat sanktiot

-vankimielisairaaloihin suurempi prosentti porukasta, ja sinne enemmän paikkoja tälle porukalle.

-matalammat palkat mahd. tehdystä työstä (kuitenkin ajautuvat rikoksen polulle suuremmalla tod.näk, niin ei tarvitse siviiliin "alkupääomaa")

-koulutusta ei tarvitse nii

-ei tuhlata terapiaa heihin

-ei perustuloa tai muutakaan toimeentuloa vankilassa olo ajalta, jos ei kykene tekemään ns. mitään sen eteen. tyhjästä ei pitäisi maksaa ja kaikkein vähiten vankilassa istuvalle ainekselle.

-ruokakustannuksia alemmaksi

kuolemantuomio noille pahoille rikoksentekijöille tai jos se on liian epäinhimillistä niin ulkoistetaan vankilapalvelut venäjälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

r.i.p kirjoitti:

Paniikkikohtaus tuli katsoessa. En tiennyt että ohjelmassa haastatellaan kaverini tappanutta miestä. Väitti itsepuolustukseksi että on vetänyt viattomalta kurkun auki, ja puukottanut paria muutakin, joista  toinen oli lapsuudenkaveri. Hyi vittu mikä ihminen, ja ei edes kadu.... 

No, jos ei tätä oteta lukuun, niin mielenkiintoinen ohjelma. 

Ei tainnut kyllä sanoa että veti "viattomalta kurkun auki". Kyllä hän itse kertoi tästä itsepuolustuksesta mitkä seikat siihen johti.

Mutta ehkäpä tästä kaverisi kohtalosta tajuatte nyt sinä+kaverisi pitää ne turpanne jatkossa kiinni. Mitä pitää alkaa pullistelee että "tämä on meidän baari teillä ei ole tänne mitään asiaa". Sitä saa mitä tilaa, tässä maassakin kun  on tyyppejä jotka kantaa puukkoa mukanaan.

Vierailija
244/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

r.i.p kirjoitti:

Paniikkikohtaus tuli katsoessa. En tiennyt että ohjelmassa haastatellaan kaverini tappanutta miestä. Väitti itsepuolustukseksi että on vetänyt viattomalta kurkun auki, ja puukottanut paria muutakin, joista  toinen oli lapsuudenkaveri. Hyi vittu mikä ihminen, ja ei edes kadu.... 

Ei tainnut kyllä sanoa että veti "viattomalta kurkun auki". Kyllä hän itse kertoi tästä itsepuolustuksesta mitkä seikat siihen johti.

Mutta ehkäpä tästä kaverisi kohtalosta tajuatte nyt sinä+kaverisi pitää ne turpanne jatkossa kiinni. Mitä pitää alkaa pullistelee että "tämä on meidän baari teillä ei ole tänne mitään asiaa". Sitä saa mitä tilaa, tässä maassakin kun  on tyyppejä jotka kantaa puukkoa mukanaan.

Hyi hemmetti mikä "ihminen" sinä olet!!!

Vierailija
245/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA SE JUSSI ON?

Vierailija
246/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

r.i.p kirjoitti:

Hyi hemmetti mikä "ihminen" sinä olet!!!

Kiitos.

Vierailija
247/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

r.i.p kirjoitti:

No tottahan toi. siellä on jotkut isin pikku lellipennut kuvittelemassa luulevansa päättämään ketkä pääsee baariin sisään. isi varmaan käski sanoa niin.

Vierailija
248/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUKA SE JUSSI ON?

Mullakin vähän jäi mietityttämään, kun tämä vaikutti jotenkin niin normaalilta.

Vierailija
249/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näiden hyvien olojen takia Suomessa vankilaan joutuminen ei pelota yhtään rikollisia, ei heitä kiinnosta paljoakaan jäävätkö he kiinni. Muutamia pikkurikollisia ja isompiakian tiedän ja naureskelevat vain jos joutuvat häkkiin. Sanovat että lähtevät palkalliselle hoitolomalle. Niin kuinka moni teistä tietää että vangeille MAKSETAAN päivärahaa siellä vankilassa olosta. Ja on vielä ihan kohtuullinen määrä, työtön ja opiskelija saa vähemmän. Ja näillä vangeillahan ne rahat menee säästöön kun ei tarvitse ruokaa tai muita menoja maksella. Että siinäpä on hieno järjestelmä Suomessa. Rikollisia höösätään ja ollaan niin tarkkoja että murhaajilla on tarpeeksi virikettä ja mukavaa tekemistä kun istuvat tuomiota rikoksesta. Mutta muissa laitoksissa olevilla ihmisillä hyvä että on edes ihmisarvoa jäljellä. Ihan järetön systeemi. Pistää niin kiehumaan tämä..

Nyt puhut kyllä omiasi. Vangin päiväraha on 30snt\tunti mikä maksetaan 6 tunnilta maanantaista perjantaihin. Jokainen voi laskea paljon se tekee kuukaudessa. Toi on makuuraha eli jos et tee mitään. Töistä taas maksetaan max 1.20€/tunti, alkupalkka on vaan 0,70snt/tunti. Vangin toimeentulotuki on 80€/kuukausi eli kivitalon vanki EI voi saada kuukaudessa enempää kuin 80 euroa. Mites paljon opiskelijat ja työttömät saakaan rahaa kuukaudessa? Aika paljon enemmän kuin tuo. Ei se raha jää säästöön, koska sun pitää ostaa esim tupakat itse, kaikki muut ruokaostokset jos et halua sitä "ruokaa" syödä mitä linnassa välillä tarjotaan. Sotketaan monen päivän tähteet yhteen ihan sama mitä ruokia ne on ja annetaan sitä uutena ruokana. Sun pitää hygieniajutut ostaa itse ja meinasitko ettei kukaan ihminen ikinä syö karkkia tai leivo muita herkkuja tai tarvii yhtään mitään muuta kuin sen ruuan kuukaudessa. Puhelinkortit, postimerkit, kirjepaperi yms maksaa. Kaikissa avotaloissa ei saa ees viikonloppuna ruokaa talon puolesta vaan joudut ostamaan ne itse lauantaille ja sunnuntaille tai kivitaloissa sun lämmin ruoka voi olla päivällä ja iltapalaa et saa tiettyinä päivinä. Niin miten paljon siitä suuresta 80 eurosta nyt jää sitten säästöön? Ehkä niille jotka ei ikinä soita eikä kirjoita kellekään ja syö vaan talon ruokaa silloin kuin sitä saa, ei polta tupakkaa eikä tarvii hygieniajuttuja. Jos sulla on vankitilillä rahaa niin et sä saa toimeentulotukeakaan eli ne joille jää rahaa säästöön ei saa edes sitä 80€ kuukaudessa vaan sen pelkän makuu/työrahan. Niin ja aiemmin sä jouduit maksamaan vuokraa siitä telkkarista mistä täällä ollaan oltu kateellisia, pleikkarit yms tulee siviilistä eikä vankilan puolesta. Eli jos sulla ei ole ketään siviliissä kuka ne lähettää niin ei sulla silloin ole myöskään sitä pleikkaria ja pelejä.

Vierailija
250/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KUKA SE JUSSI ON?

Mullakin vähän jäi mietityttämään, kun tämä vaikutti jotenkin niin normaalilta.

Osaa skarpata tarvittaessa, ehkä huijatakseen. Nehän juuri ne "normaalimmat" ovat niitä pahimpia.

Vierailija
251/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomessa rikollisia paapotaan, mutta samaan aikaan vanhainkodeissa makaa vanhuksia yksin vuoteessaan, ilman minkäänlaisia virikkeitä, kaikilla ei edes käy omaisia. Puhumattakaan kotihoidon asiakkaista joiden päivän kohokohta on kun hoitaja käy oven raosta tyrkkäämässä lääkkeet kouraan. Nyt kusee ja pahasti.

Tämä on vankien vika miten? Vankien olojako pitäisi huonontaa, koska kaikilla ei mee yhtä "hyvin"? Ei ne vanhusten olot parane vaikka vangeille tehtäisiin mitä ja vietäisiin kaikki oikeudet heiltä. Vanhuksilla ei ala käymään sen enempää vieraita ja sukulaisia. Valita niille sukulaisille miksei ne käy katsomassa vanhainkodissa omia sukulaisiaan äläkä sotke vankeja siihen mukaan ketkä ei liity siihen mitenkään eikä ole niitä ketkä siellä vanhainkodeissa pitäisi käydä. Vankeinhoito ja vanhustenhoito on kaksi ihan eri asiaa ja instanssia ja niissä on ihan eri ihmiset ja toimintamallit niin miksi niitä pitää verrata aina toisiinsa.

Jokainen voi halutessaan mennä vankilaan jos siellä on kerran niin mukavaa. Voidaan laittaa ne vanhukset vankilaan ja vangit vanhainkotiin, mutta sitten sen toiminnankin pitää olla samanlaista vanhuksilla kuin vangeillakin vankilassa. Ei vartijat istu sellissä jututtamassa vankeja eikä kaikilla vangeilla käy sen enempää vieraita kuin vanhuksillakaan eli vaikka vanhukset ois miten vankilassa niin miten niillä alkais käymään sen enempää vieraita kuin vanhustentalossakaan, kun ne on ne samat tyypit ja sukulaiset ketkä ei käy niitä muutenkaan katsomassa oli ne missä tahansa. Kaikki vangit varmaan mielellään menisi asumaan vanhainkotiin, koska sä pääset sieltä lähtemään milloin haluat, vieraita saa käydä useammin monta tuntia kerrallaan, sun puoliso voi käydä siellä vaikka joka päivä panemassa sun kanssa, et ole 23/7 muutaman neliön sellissä lukkojen takana yms. Kuinka moni vanhus haluaa vangin asemaan vankilaan? Mä luulen, että ne ketkä sanoo miten vanhukset pitäisi laittaa vankien tilalle ei ole itse vanhuksia, koska kuka hullu haluaa vapaaehtoisesti siihen asemaan? Ei voi sanoa tollaista jos ne asemat ei vaihdu kokonaan päikseen, ei voida alkaa valikoimaan et no otetaan vaan nää virikkeet vangeilta vanhuksille, eikä tapaamiset tapahdukaan puhelimen välityksellä pleksin takaa niinkuin vankilassa oikeesti tapahtuu vaan jos aletaan vaihtamaan noiden ihmisten paikkoja niin silloin heidän kuuluu elää sitä elämää mitä vankilassa/vanhainkodissa eletään.

Vierailija
252/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

r.i.p kirjoitti:

LOL. olitko paikalla kun näin hyvin tiedät, vai muuten vaan hämäläisen kanssa läheisiä 

Vierailija
253/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä vanki-vanhusvertailussa ole kyse siitä että ne ihmiset jotka soti suomen puolesta ja rakensi tämän maan sodan jälkeen, makaa paskat vaipoissa tuntikausia kun hoitaja ei jouda vaihtamaan ja vaippojen määrääkin rajotettu, syö mitä kerkee kun hoitaja ei kerkii syöttää, ei pääse ulos ku ei kellää oo aikaa viiä jne.

Versus vanki joka on tehnyt RIKOKSEN tai useempia, rokkinut lakia, saa kouluttautua ja "kuntoutua" yhteiskunnan rahoilla...

Pieni epäkohta tässä mun mielestä on...?

Vierailija
254/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On helpot oltavat. Tuo oli Suomen tiukin vankila. Muualla on vielä vapaampaa ja mukavampaa.

Nuo ihmiset ovat aiheuttaneet toisille valtavan tuskan. He eivät ansaitse mitään mukavuuksia.

Eli Suomen vankiloissa ei istu kuin murhaajia? Mitä valtavaa tuskaa kortitta ajaja on aiheuttanut? Entäs sellanen kuka on huumerikoksista tuomittu eli itse käyttänyt ja myynyt samanmielisille kamaa heidän vapaasta tahdostaan? Entä sellainen joka on yritetty raiskata ja se on hakannut raiskaajansa päästäkseen karkuun? Tai sellainen jolle pilkun jälkeen tulee joku urpo soittamaan suutaan ja käy päälle puukon kanssa ja se yhdellä lyönnillä tappaa vahingossa tän päällekävijän, koska se kaatuu ja lyö päänsä katuun? Mitähän sanoinkuvaamatonta, kamalaa tuskaa he on kellekään aiheuttaneet? Mut ei, ilmeisesti jos ajan kortitta että pääsen töihin ja voin elättää perheeni ja jään kiinni 10 kertaa auton ratista niin oon tuottanut kamalaa tuskaa joillekin salaperäisille muille ihmisille eikä mulla kuulu olla mitään mukavuuksia eikä varmaan ihmisarvoakaan. Tai jos tapan mun raiskaajan.

Vierailija
255/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

r.i.p kirjoitti:

LOL. olitko paikalla kun näin hyvin tiedät, vai muuten vaan hämäläisen kanssa läheisiä 

LOL, etkö itse osaa kuullun ymmärtämistä

Vierailija
256/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tässä vanki-vanhusvertailussa ole kyse siitä että ne ihmiset jotka soti suomen puolesta ja rakensi tämän maan sodan jälkeen, makaa paskat vaipoissa tuntikausia kun hoitaja ei jouda vaihtamaan ja vaippojen määrääkin rajotettu, syö mitä kerkee kun hoitaja ei kerkii syöttää, ei pääse ulos ku ei kellää oo aikaa viiä jne.

Versus vanki joka on tehnyt RIKOKSEN tai useempia, rokkinut lakia, saa kouluttautua ja "kuntoutua" yhteiskunnan rahoilla...

Pieni epäkohta tässä mun mielestä on...?

Teen vanhustyötä ja missään en ole törmännyt kuvaamaasi vanhusten (kaltoin)kohteluun. Ainoastaan ulkoilua pitäisi lisätä, jos/kun vanhus sinne ylipäätään edes tahtoo lähteä.

Vierailija
257/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

r.i.p kirjoitti:

lol, urpo!

Vierailija
258/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

r.i.p kirjoitti:

lol, urpo!

voih, kuinka osuvaa kuinka oikein keksitkään 

Vierailija
259/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

r.i.p kirjoitti:

Missä kohtaa sukunimensä oikein kertoi.. taidat itse tuntea? 

Vierailija
260/352 |
09.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää puolustella jotain puukkojunkkaria! Onko muka oikeutettua vetää puukolla kurkku auki, jos ei ole samaa mieltä jonkun kanssa tai joku käyttäytyy hölmösti?

Kyllä populaatio vähenisi nopeasti jos näin olisi. Ihan hullu se JH on, näkihän tuon nyt aivotonkin. Taisi joku kevätkiimoissa oleva ihastua sen pitkään lettiin ja "viattomaan" ilmeeseen, ja nyt puolustelee kultsipuppelia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi