Menetin miehen sähkötupakoinnille.
Siis onko teidän muiden miehillä tätä rasittavaa pikku harrastusta? Kaikki alkoi siitä kun mies, 26v. yritti vieroittautua tupakasta. Keksi vaihtaa sen sitten sähkötupakkaan, ja niihin ensimmäisiin puheisiin asti siitä kirotun sähkömööpelistä kaikki oli vielä ok. Miehellä riitti hyviä puolustuspuheita: "Maistuu hyvältä, tää mansikkaa nam! Se on pelkkää vesihöyryä. Täysin vaaratonta. Tulee paljon halvemmaksi kuin oikea rööki. Ei pinty vaatteisiin ja voi polttaa sisälläkin." Noh..nyt tuota harrastusta on kuitenkin jatkunut vuoden, ja se on paisunut suhteettoman suuriin mittasuhteisiin, saanut aivan liian suuren merkityksen elämässä, ja muuttanut miehen pelkäksi tyhjäpäiseksi höyryaivoksi. Siitä on tullut uskonto ja elämäntapa, jonka takia kaikki kotityöt jäävät tekemättä. Mies ei tee muuta kuin istuu sohvalla ja toljottaa hoopona sähkötupakointivideoita Youtubesta, katsoo niitä jopa pöntöllä ja suihkussa ollessaan. Joka kuukausi sillä on joku "uusi ja parempi" sähkötupakkavehje, joka on aina vain isompi, äänekkäämpi ja tuottaa isomman höyrypilven. Ja minua nolottaa näyttäytyä sen vieressä julkisesti, mitä isompi se imelä pilvi on ja mitä enemmän se laite huutaa ja vinkuu. Mies sen sijaan hyöryttelee ja imee sitä laitostaan rinta rottingilla ja ylpeänä kun kaikki katsovat häntä ja huomaavat ja ihastelevat valtavaa pilveä..tai niin hän ainakin kuvittelee. Mies tilailee netistä jatkuvasti niitä "nesteitä" ja kaikenmaailman osia niihin vehkeisiinsä. Tiskipöytä on täynnä sähkötupakointitarvikkeita, ruiskuja, piikkejä, pikkupulloja, isoja pulloja..ja niitä helvetin tiiliskiven kokoisia sähkötupakoita on jokaikisen hyllyn ja pöydän reunalla. Yksi joka huoneessa. Jopa vessassa on yksi, koska miehellä on tapana höyrytellä suihkussakin. Ja se imelä haju tarttuu vessassa kaikkialle, pyyhkeisiin ym. Polttelee silloin tällöin olkkarissakin, etenkin yksinollessaan. Höyry on jättänyt ikkunoihin sumean kalvon!!! Joten sitä samaa p*skaa on oltava verhot, seinät ja huonekalut ja tekstiilit täynnä. Asunto löyhkää aina imelälle oksennukselle.
Eikä tässä vielä kaikki! Miehen päässä ei liiku nykyään muuta kuin sähkötupakointiin liittyvät jutut. Olen jo vuoden ajan vastannut hänelle niihin, että "Ole jo hiljaa! Minua ei kiinnosta, en ymmärrä, enkä haluakaan ymmärtää! Tyhjänpäiväisempää harrastusta ei olekaan." Lisäksi mies kertoilee aina ylpeänä kuinka hän on iiihan itse rakentanut ne tupakat. Siis rakentanut!? Mitä vit..? Hän vain tilaa ne netistä, lisäilee vähän pumpulia sinne tänne ja rassailee jotain jotta saa sen vihdoin toimimaan (kunnes sekin on kohta taas rikki). Ja sekoittelee niitä kirotun "nesteitään". Tai kuten hän itse asian ilmaisee - hän "kokkaa nesteitä". Joten en pitäisi sitä minään kovin arvostettavana ja suurta älykkyyttä vaativana harrastuksena josta pitäisi 24/7 muille paapattaa. Olen kehoittanut hankkimaan oikean ja hyödyllisen harrastuksen, missä saisi myös rakennella ja näperrellä, tuntea itsensä käsistään käteväksi. Mutta ei. Mies vastaa aina ylpeänä, lässyttävällä ässä-/ärrävikaa ja pikkulasta matkivalla äänellä: "Shiitä on tullu mulle harrashtush! Ja määhän lakennan nääki itshe!" Todella puistattavaa! Olen sanonut myös,että "Jos tuo ei muuta tee kuin maistuu makealle, niin mikset ota vaikka karkkia/pastillia aina suuhun tuon sijasta?"
Kokeilin kerran, että kauanko hän jaksaa selostaa minulle siitä harrastuksestaan ja huomaako etten reagoi millään tavalla. Mies keskittyi "kokkaa nesteitä" vallaten koko keittiön ja minä keskityin lukemaan nenä kiinni kirjassa. Ja mies selosti minulle toimintaansa ääneen TUNNIN. Hän välillä jopa puheli sille rassaamalleen tupakalle kuin se olisi ollut älyllinen olento! "Et sinä nyt mene siihen..toimi nyt. Noniin saatiinhan sinut toimimaan." jne. Sen jälkeen aloin tehdä joka kerta niin, että kun mies alkoi selostaa harrastuksestaan, niin olin kuin en olisi kuullutkaan ja siirryin esim. parvekkeelta sisälle ja suljin oven perässäni, vaihdoin huonetta, tmv. Ja koskaan mies ei älyä, että minua ei todellakaan kiinnosta tuo. Mies on fb:ssakin vain sen takia, että voi toljottaa monia eri sähkötupakointi-ryhmiä ja lukea muiden sähkötupakointijuttuja. Kävin pari kertaa niissä ryhmissä katsomassa mitä porukkaa ne muut höyryttelijät on, onko siellä ainuttakaan fiksun näköistä ihan tavallista ihmistä. Niin pakko sanoa, että ei mitään kovin välkyn näköistä porukkaa ykskään ainut sähkötupakoija! Kaikki jotain 16-40v. resuisen ja reppanan näköisiä elämänkoululaisia silmät puolitangossa epäsiistissä parta-/hiuslookissa.
Viimeisin käsittämätön ärsytys oli kun miehen kanssa käveltiin kaupungilla ja aivan keskellä kävelykatua oli sellainen nuori resupekka joka oli jo kaukaa tunnistettavissa samaan heimoon kuuluvaksi kuin mieheni. Huomiota hakien oli ottanut näkyvimmän paikan kadulta jopa tuulensuunnan huomioiden, ja höyrytteli siinä sitä coolia laitostaan niin että koko katu peittyi höyryyn ja ihmiset ihmeissään ja närkästyneinä katselivat mistä se kok8 kadun peittävä näköeste tulee. Tyyppi halusi huomiota siis. Katsoin tarkoituksella muualle ja kirosin mielessäni, että kohta mies varmaan sanoo taas jotakin siihen liittyvää. Ja sanoikin: "Ohho..höyryveljeni!" Siis mitä helv..!? Voiko lapsellisempaa harrastusta ja miestä olla? En kestä noita sen höpötyksiä enää, enkä tuota jonninjoutavaa elämäntapaansa. Muuten hyvä mies, mutta tuo elämäntapa alkaa olla syy eroon.
Onko täällä kohtalotovereita? Onko mulla maailman urpoin mies vai onko tuota kaiken ajan ja rahan vievää elämäntapaa kellään muulla ihan fiksulla ja hyvällä miehellä?
Kommentit (6)
Siis mitä vittua mä just luin? Anteeksi alatyyli, mutta olen aivan pöyristynyt. Ap, otan osaa.
Hah haa! Mun mies on käyttänyt sähkötupakkaa kuukauden, mutta potkaisen pellolle jos siitä tulee tuollainen :D
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä vittua mä just luin? Anteeksi alatyyli, mutta olen aivan pöyristynyt. Ap, otan osaa.
Kiitos. :D Mä olen myös pöyristynyt ja korviani myöten täynnä tuota jonninjoutavaa "harrastusta".
Harrastuksena ja elämäntapana ymmärtäisin esim. vaelluksen, metsästyksen, kalastuksen, ja muut kädentaitoja vaativat puuhailut joiden ohella saisi kotonaankin aikaan jotakin. Harrastukset joista olisi oikeaa hyötyä ja joissa voi edistyä! Mutta nämä miehen "kokkaamiset", näpertelyt ja kädentaidot ei johda edes siihen, että niiden ohella kotona esim. peili kiinnittyisi seinään, astiat tulisivat tiskatuiksi, sänky pedatuksi, parveke siivotuksi, oven sarana korjatuksi, ja muut repsottavat paikat rempatuiksi. Minä teen kaiken. Mies vain toljottaa tupakkavideoita, näpertää niitä, tai pitää yksinäistä monologia niistä laitteistaan.
- Ap :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. :D Mä olen myös pöyristynyt ja korviani myöten täynnä tuota jonninjoutavaa "harrastusta".
Harrastuksena ja elämäntapana ymmärtäisin esim. vaelluksen, metsästyksen, kalastuksen, ja muut kädentaitoja vaativat puuhailut joiden ohella saisi kotonaankin aikaan jotakin. Harrastukset joista olisi oikeaa hyötyä ja joissa voi edistyä! Mutta nämä miehen "kokkaamiset", näpertelyt ja kädentaidot ei johda edes siihen, että niiden ohella kotona esim. peili kiinnittyisi seinään, astiat tulisivat tiskatuiksi, sänky pedatuksi, parveke siivotuksi, oven sarana korjatuksi, ja muut repsottavat paikat rempatuiksi. Minä teen kaiken. Mies vain toljottaa tupakkavideoita, näpertää niitä, tai pitää yksinäistä monologia niistä laitteistaan.
- Ap :(
No mä kyllä ehkä ymmärtäisin vielä sen, että se sähkötupakoilla näpertely kiinnostaa, mutta mun mielestä tuo on jo kiinnostuksen tuolla puolen, enemmän pakkomielle kuin kiinnostus. Voi kyllä olla, että mikä tahansa harrastus saisi aikaan samanlaisen monomanian.
Pakkomielle tuo onkin. Muutama muukin on sanonut miehelle jo ystävällisesti, että hän puhuu niistä aivan liikaa. Ja joku piilokettuili hänelle fb:ssakin, että se kun mies on täyttänyt jo vuoden ajan fb-seinänsä pelkällä sähkötupakkauutisilla ja muilla mainoksilla sähkötupakointiin liittyen, niin se alkaa vaikuttaa jo yhtä hörhöltä kuin kannabiksen puolestapuhujien jutut. Ja se on kyllä täysin totta. Mies ei vain tainnut ymmärtää sitäkään piilokettuilua, että monien muidenkin mielestä "riittää jo!"
- Ap
Vähän käy sääliksi raukkaa, kun et ymmärrettävästi anna hirveästi vastakaikua hifistelylleen.