Sukkanauhojen käyttö
Olen joskus historian saatossa ostanut ex-naisystävälle alusvaatesettejä, jotka sisältävät sukkanauhavyön. Tästä oli aina keskusteltu ennakkoon ja asia oli hänelle ok. Oli jopa innoissaan noista. Kun hän sitten "spesiaali-iltana" sonnustautui noihin niin hän jätti sukat kokonaan pukematta - joka kerta. Kerran hän pyynnöstä laittoi nekin, mutta jätti sitten kiinnittämättä solkiin. Latisti tunnelmaa ja tuli pettynyt olo, koska minun mielestäni tuo viehkeä juju on juuri noissa kireissä sukkanauhoissa.
Nyt kun katselee musiikkivideoita, alusvaatemallien mainoskuvia jne. niin sama toistuu toisinaan. Sukkanauhat puetaan ilman sukkia. Mitä järkeä tuossa on? Pelkkä vyö ilman mitään käytännön merkitystä.
Kommentit (157)
Miksi noita kummeksutaan tai pidetään epäkäytännöllisinä? Ei mukamas sovellu talvikäyttöön eikä myöskään kesäkäyttöön. Hankalat käydä vessassa kun ei älytä käytännöllisempää pukemisjärjestystä. Kumppani kuulemma nauraa niille. Lukot ei pysy kiinni kun ostetaan halvimmat seksikaupan viritelmät...
Tosiasiassa elämään tulisi itsevarmuutta, virikkeitä ja jännitystä ja seksielämä piristyisi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noita kummeksutaan tai pidetään epäkäytännöllisinä? Ei mukamas sovellu talvikäyttöön eikä myöskään kesäkäyttöön. Hankalat käydä vessassa kun ei älytä käytännöllisempää pukemisjärjestystä. Kumppani kuulemma nauraa niille. Lukot ei pysy kiinni kun ostetaan halvimmat seksikaupan viritelmät...
Tosiasiassa elämään tulisi itsevarmuutta, virikkeitä ja jännitystä ja seksielämä piristyisi.
Entä jos sinä kokeilisit miten mukava niitä on käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena sukkanauhat on kivat, ja jos olisin parisuhteessa niin pyrkisin varmasti yllättämään miehen niillä silloin tällöin. Mutta ihan tavalliseen arkikäyttöön mun on vähän vaikea kuvitella niitä. En tiedä miten tottuneemmat käyttäjät toimii niiden kanssa, mutta kyllä mä ainakin haluan ottaa ne nauhat irti ja laskea sukat alemmas jokaisen vessareissun yhteydessä. Toisekseen ne lukot näkyy helposti vaatteiden läpi, ellei ole joku A-linjainen hame tai mekko. Tykkään käyttää sellaisia alusvaatteita, jotka parantaa päälivaatteiden istuvuutta eivätkä kuulla läpi. Kolmanneksi, ne parempilaatuiset sukat on tosiaan kalliimpia ja ainakin itsellä sukkahousut, stayupit ja sukkanauhasukat tuppaa olemaan vähän sellaista kulutustavaraa. En jaksa pukea ja riisua niitä varsinkaan arkikäytössä oikeaoppisesti eli ilman sormuksia ja käyttäen hansikkaita. Eli mieluusti säästän varsinkin sukkanauhaliivit ja -sukat vähän spessumpiin tilaisuuksiin. Silloin ne tuntuukin erityisemmiltä, kun eivät ole käytössä joka päivä.
Kokeneemmilta käyttäjiltä olisi kyllä kiva kuulla vinkkejä :) Ellei kyseessä sitten ole pelkkä tottumiskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatuksena sukkanauhat on kivat, ja jos olisin parisuhteessa niin pyrkisin varmasti yllättämään miehen niillä silloin tällöin. Mutta ihan tavalliseen arkikäyttöön mun on vähän vaikea kuvitella niitä. En tiedä miten tottuneemmat käyttäjät toimii niiden kanssa, mutta kyllä mä ainakin haluan ottaa ne nauhat irti ja laskea sukat alemmas jokaisen vessareissun yhteydessä. Toisekseen ne lukot näkyy helposti vaatteiden läpi, ellei ole joku A-linjainen hame tai mekko. Tykkään käyttää sellaisia alusvaatteita, jotka parantaa päälivaatteiden istuvuutta eivätkä kuulla läpi. Kolmanneksi, ne parempilaatuiset sukat on tosiaan kalliimpia ja ainakin itsellä sukkahousut, stayupit ja sukkanauhasukat tuppaa olemaan vähän sellaista kulutustavaraa. En jaksa pukea ja riisua niitä varsinkaan arkikäytössä oikeaoppisesti eli ilman sormuksia ja käyttäen hansikkaita. Eli mieluusti säästän varsinkin sukkanauhaliivit ja -sukat vähän spessumpiin tilaisuuksiin. Silloin ne tuntuukin erityisemmiltä, kun eivät ole käytössä joka päivä.
Kokeneemmilta käyttäjiltä olisi kyllä kiva kuulla vinkkejä :) Ellei kyseessä sitten ole pelkkä tottumiskysymys.
Siinä mielessä olen samaa mieltä että tähän voi liittyä epäkäytännöllisyyksiä. Oma tilanne ja vaatetustyylini kuitenkin sallii sukkanauhojen käytön. Pieni epäkäytännöllisyys jopa mukavasti hidastaa hektistä työtäni. Olen löytänyt malleja jotka mahdollistavat alushousujen pukemisen sukkanauhojen päälle. Suosittelen kuuden nauhan vöitä.
Ostan etupäässä laadukkaita sukkia ja aina useita samanlaisia pareja kerralla. Silmäpako aiheuttaa vain yhden sukan hylkäämisen ja kustannukset ainakin pienenevät tällä tavoin. Erikoistilaisuuksiin voi tuoda lisämaustetta vaikkapa FF-nyloneilla, ne sopivat esim. fiftari/pin-up tyylin kanssa.
Olen parisuhteessa ja mies on aivan hulluna tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä mielessä olen samaa mieltä että tähän voi liittyä epäkäytännöllisyyksiä. Oma tilanne ja vaatetustyylini kuitenkin sallii sukkanauhojen käytön. Pieni epäkäytännöllisyys jopa mukavasti hidastaa hektistä työtäni. Olen löytänyt malleja jotka mahdollistavat alushousujen pukemisen sukkanauhojen päälle. Suosittelen kuuden nauhan vöitä.
Ostan etupäässä laadukkaita sukkia ja aina useita samanlaisia pareja kerralla. Silmäpako aiheuttaa vain yhden sukan hylkäämisen ja kustannukset ainakin pienenevät tällä tavoin. Erikoistilaisuuksiin voi tuoda lisämaustetta vaikkapa FF-nyloneilla, ne sopivat esim. fiftari/pin-up tyylin kanssa.
Tuo oli hyvä idea, että tilaa useammat samanlaiset sukat kerralla; pitääpä muistaa seuraavaa tilausta tehdessä. FF-sukkia olen katsellut mutta niistä tulee tosiaan vähän sellaiset fiftarivibat. Näyttää toki upeilta, mutta ei ole ehkä ihan se oma tyyli kuitenkaan.
Saako kysyä vielä että millä tavalla kuuden nauhan liivit ovat paremmat? Itsellä kokemusta vain neljän nauhan liiveistä.
Kiitos tuosta aiemmasta vastauksestasi joka tapauksessa :) Mukavaa vaihtelua saada välillä asiallisiakin kommentteja, kun tuntuu että täälläkin auotaan nykyään vaan päätä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en ole kirjoittanut edellisiä, niin vastaan. Pelasin aikoinaan lätkää ja sukat pysyivät ylhäällä sukkanauhoilla. Ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka en ole kirjoittanut edellisiä, niin vastaan. Pelasin aikoinaan lätkää ja sukat pysyivät ylhäällä sukkanauhoilla. Ei mitään ongelmaa.
Minäkään en ole tuo kenelle kommentoit, mutta luulen että miehille urheilukäyttöön tehdyt sukkanauhat on suunniteltu melko paljon järeämmiksi ja pitävämmiksi kuin naisten alusvaatehepenet. Siltä pohjalta niitä on siis hiukan hankala verrata. Varsinkin ne seksikauppojen rimpulaliivit on ihan kamalaa kuraa, ainakin ne joihin itse olen joskus sortunut. Alusvaateliikkeissä myydyt kalliimmat sukkanauhat on sitten jo asia vähän erikseen.
Luulen että aika moni kuitenkin ostaa kokeilun vuoksi ensimmäisiksi liiveikseen juuri niitä edullisempia malleja (mikä on täysin ymmärrettävää) ja toteaa sitten, että eivät ole hyvät.
Stayuppeja ei saa sukkanauhoihin kiinni koska niissä on se silikoni nauha. Se on paksu eikä sukkanauhan kiinnikkeet mene niihin.
Sukkanauhojen kanssa pitää olla sukkanauhasukat. niissä ei ole tuota reunusta.
Sukkanauhoissa on sellainen huonopuoli, että jos sinne alle pukee pikkuhousut, niin siellähän ne sitten nauhojen avulla pysyy. Siis housuja ei saa pois ilman että ottaa nauhat irti. Tai sitten pitää pukea housut niiden päälle (näyttää tyhmältä) tai vetää esmin stringien välistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo oli hyvä idea, että tilaa useammat samanlaiset sukat kerralla; pitääpä muistaa seuraavaa tilausta tehdessä. FF-sukkia olen katsellut mutta niistä tulee tosiaan vähän sellaiset fiftarivibat. Näyttää toki upeilta, mutta ei ole ehkä ihan se oma tyyli kuitenkaan.
Saako kysyä vielä että millä tavalla kuuden nauhan liivit ovat paremmat? Itsellä kokemusta vain neljän nauhan liiveistä.
Kiitos tuosta aiemmasta vastauksestasi joka tapauksessa :) Mukavaa vaihtelua saada välillä asiallisiakin kommentteja, kun tuntuu että täälläkin auotaan nykyään vaan päätä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuden sukkanauhan liiveissä veto jakaantuu pienempiin osiin ja ovat mukavammat käytössä. Estää myös kiertymistä.
Sukkalaatikko täytyy sitten olla hyvässä järjestyksessä jos haluaa hyödyntää tuota useamman samanlaisen sukkaparin ostamista.
FF-nyloneita en minäkään käytä kodin ulkopuolella, ovat käytössä "laatuaikana" mieheni kanssa:)
Vierailija kirjoitti:
Stayuppeja ei saa sukkanauhoihin kiinni koska niissä on se silikoni nauha. Se on paksu eikä sukkanauhan kiinnikkeet mene niihin.
Sukkanauhojen kanssa pitää olla sukkanauhasukat. niissä ei ole tuota reunusta.
Sukkanauhoissa on sellainen huonopuoli, että jos sinne alle pukee pikkuhousut, niin siellähän ne sitten nauhojen avulla pysyy. Siis housuja ei saa pois ilman että ottaa nauhat irti. Tai sitten pitää pukea housut niiden päälle (näyttää tyhmältä) tai vetää esmin stringien välistä.
Ei sukkanauhojen pukemiseen ole mitään tiettyä sääntöä. Alusvaatteiden mainoskuvissa nuo ovat useimmiten puettu päällimmäiseksi. Syy lienee se että kuvia otetaan ensin ilman sukkanauhavyötä ja sen jälkeen sen kanssa. Voi toki vaikuttaa hieman siveämmältä...
Muistakaa myös että sukkanauhavöitä (tai -liivejä) ja alushousuja on monenlaisia. Kaikkien yhdistelmien kanssa pukemisjärjestykseen ei ole vaihtoehtoja mutta jos mallit sallivat niin alushousut kannattaa pukea päälle.
Tulisipa sukkanauhat uudelleen yleiseen käyttöön...
Avosukkahousut sama periaate, mutta helpommat käyttää !
Hmm itella pulma millä hoon keinolla rakkaan akan sais omasta tahdosta yllättään hepeneillä mutta ei ...ennemmin aina sama pitkä mekko..siispä moitteella
Oli hääpäivä ihan tässä hiljattain. Vaimo laittautui samoihin alusvaatteisiin kuin silloin aikanaan. Meno oli jopa villimpää kuin alkuperäisellä kerralla. Ei väsymystä, estot poissa ja kaikki valot päällä.
Sukkanauhat takaa päin asennossa on parasta mitä tulee mieleen.
Yksin asuessani tuli käytettyä sukkanauhoja useamminkin ja ihan osana arkea. Nykyään harvakseltaan, kun mies ei välitä niistä tai mistään muistakaan hepeneistä. Tunnen niissä itseni seksikkääksi ja itsevarmaksi silloin kun minulla on kauniit alusvaatteet ja sukkanauhat. Usein kiihotun vähän pitkin päivää ja illalla onkin sitten ns. peto irti. :D
Mies on ensi viikon työmatkalla, joten aion todellakin ottaa tilanteesta kaiken irti ja pukeutua vaikka joka päivä sukkanauhoihin ja kauniisiin alusasuihin ja nauttia!
Sukkikset kirjoitti:
Avosukkahousut sama periaate, mutta helpommat käyttää !
Juu mutta eivät ole läheskään niin kauniit ja seksikkäät. Säätömahdollisuus puuttuu myös.
Vierailija kirjoitti:
Yksin asuessani tuli käytettyä sukkanauhoja useamminkin ja ihan osana arkea. Nykyään harvakseltaan, kun mies ei välitä niistä tai mistään muistakaan hepeneistä. Tunnen niissä itseni seksikkääksi ja itsevarmaksi silloin kun minulla on kauniit alusvaatteet ja sukkanauhat. Usein kiihotun vähän pitkin päivää ja illalla onkin sitten ns. peto irti. :D
Mies on ensi viikon työmatkalla, joten aion todellakin ottaa tilanteesta kaiken irti ja pukeutua vaikka joka päivä sukkanauhoihin ja kauniisiin alusasuihin ja nauttia!
Mitä pidät laadukkaista, ohuista sukkahousuista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pidät laadukkaista, ohuista sukkahousuista?
Kysymystä ei esitetty minulle mutta näin miehenä voisin sanoa laadukkaiden sukkahousujen olevan kauniit vain hameen kanssa. Housuosa ei innosta esteettisesti ja ovat maantiesuola - aina tiellä.
Katsoimme vaimon kanssa joskus kauan sitten Fifty Shades of Grey:n. Hän lupasi jatkossa että aina kun hänellä on kaulapanta kaulassa niin minulla on silloin täysi valta päättää seksistä.
Nyt pitkästä aikaa hän lupasi pukea pannan vappuna. Olen tilannut hänelle paremman alusasun sisältäen sukkanauhat ja saumasukat. Ajattelin käskyttää häntä viettämään aattoillan alusvaatteissa. Loppuillasta onkin sitten edessä tositoimia...