Aloitin salilla käynni ja nyt en enää mahdu housuihini!
Höh. Tarkoitus oli kiinteytyä eikä kasvaa! Mulla oli motivaatiofarkutkin, mutta nyt ne ei ainakaan mahdu.
Kommentit (17)
No tottakai kasvat, jos treenaat lihaskuntoa. Jos on tarkotuksena kaventua niin juoksulenkille mars.
No mää oon tehny maksimipainoilla kaikki liikkeet. Perse ei mahdu enää housuihin. Mies sanoo, että se on pyöreämpi ja muodokkaampi.
Ap, joka laittaa motivaatiofarkut kehyksiin seinälle...
Vierailija kirjoitti:
No mää oon tehny maksimipainoilla kaikki liikkeet. Perse ei mahdu enää housuihin. Mies sanoo, että se on pyöreämpi ja muodokkaampi.
Ap, joka laittaa motivaatiofarkut kehyksiin seinälle...
No maksimipainoillahan sitä lihasmassaa nimenomaan kasvatetaan, kun lihakseen pumppaa paljon verta, kun se joutuu koville. Pienet painot ja monta sarjaa sekä toistoa on se kiinteytymisen avain, mutta ei siinäkään täysin lihaksien kasvulta voi välttyä.
Se on ihanaa, kun aluksi kunto nousee kohisten melkoisella vauhdilla :) Muista ap sitten lisätä välillä painoja ja älä unohda lepoa.
Miten Ap ajattelee, että "kiinteytyminen" tapahtuu? Siihen kun on kaksi mahdollisuutta. Joko kasvatetaan läskin alla olevaa lihasta tai poltetaan lihaksen päällä oleva fläsää. Nyt on ilmeisesti tehty tuota ensimmäistä. Saattaa kyllä olla ihan väliaikaista turvotusta, jos vasta aloitit.
Vierailija kirjoitti:
Miten Ap ajattelee, että "kiinteytyminen" tapahtuu? Siihen kun on kaksi mahdollisuutta. Joko kasvatetaan läskin alla olevaa lihasta tai poltetaan lihaksen päällä oleva fläsää. Nyt on ilmeisesti tehty tuota ensimmäistä. Saattaa kyllä olla ihan väliaikaista turvotusta, jos vasta aloitit.
Joo, mullakin työkaveri valitteli, kuinka salilla käynti on kasvattanu lihaksia ihan liikaa, ei meinaa enää vanhoihin vaatteisiin mahtua. Oli siinä vaiheessa käyny salilla kolme viikkoa :-)
Joo turvotusta varmaan. Tai sitten olet syönyt normaalia enemmän, salin jälkeen on nälkä (plus saattaa tulla sellainen mielikuva että voi herkutella hyvällä omallatunnolla).
Oot varmaan treenannut jo tosi kauan, tai sitten olet vähän pyöristynyt kun salilla käynti lisää ruokahalua. Lihasmassaa me naiset emme valitettavasti kilotolkulla kerää edes vuodessa, meillä on tuo testosteronin määrä niin alhainen.
t. toinen pitkään treenannut, ja lähes kaikki kompastuskivet jo kokenut :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mullakin työkaveri valitteli, kuinka salilla käynti on kasvattanu lihaksia ihan liikaa, ei meinaa enää vanhoihin vaatteisiin mahtua. Oli siinä vaiheessa käyny salilla kolme viikkoa :-)
Jos treenaa oikein niin se kehitys tapahtuu nimenomaan alussa tosi nopsaan ja sitten kuukauden-parin jälkeen se tasottuu ja täytyy lisätä painoja, jos haluaa edelleen kasvattaa massaa. Itsekin jumppailen vain kotona ja olen kyllä hoikkakin eli rasvaa mun ei oo tarkoitus sulatella, mutta ihan vaan kehon omalla painollakin hikitreeniä neljästi viikossa tekemällä sain reisilihaksien päät polvien päällä näkyviin ihan parissa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos treenaa oikein niin se kehitys tapahtuu nimenomaan alussa tosi nopsaan ja sitten kuukauden-parin jälkeen se tasottuu ja täytyy lisätä painoja, jos haluaa edelleen kasvattaa massaa. Itsekin jumppailen vain kotona ja olen kyllä hoikkakin eli rasvaa mun ei oo tarkoitus sulatella, mutta ihan vaan kehon omalla painollakin hikitreeniä neljästi viikossa tekemällä sain reisilihaksien päät polvien päällä näkyviin ihan parissa viikossa.
Edelleenkään kolmen viikon treeni ei todellakaan kasvata niin paljon lihasmassaa, että sen takia vaatteet jäisivät pieneksi. Ainakaan naisilla. Tai sitten on jo tosi tiukat vaatteet ennestään :-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana tekosyy lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihasten näkyviintulo tarkoittaa juurikin rasvan vähenemistä kehosta. Lihasten kasvua voi mitata kolmella tavalla: mittanauhalla, suorituskyvyn kasvulla ja painon nousulla. Jos ap ei mahdu enää housuihin, niin tarkoittaa vaan, että pulla on maistunut.
Salitreenien lisäksi myös aerobista liikuntaa. Näin myös aineenvaihduntakin pysyy korkealla. Paino ei kerro koko totuutta. Olen käynyt vuosia salilla. Painan 69 kiloa ja olen 168 cm pitkä. Silti minulle mahtuvat 38/40 farkut. Juoksen myös muutaman kerran viikossa, mutta vain puolen tunnun lenkkejä. Eli etsi oikea tasapaino. Ota myös rennosti, kyse ei ole kuolemanvakavasta asiasta.
Lihakset keränneet nestettä tai olet syönyt liikaa, eipä siinä oikein muuta ole jos kerran olet vasta aloittanut.
Olen treenannut pakaroita jo muutaman vuoden. Kesäisin käytän samoja shortseja kuun ennenkin. Nyt miehet vain tykkäävät enemmän, kuin ovat niukemmat. Vanhoihin farkkuihin en saa enää peppuani ahdettua. Sen sijaan käytän legginsejä.
Sali "turvottaa" aluksi.
Kyllä se siitä tokenee. Muista tehdä myös stepperiä/juoksua yms. aerobista.