Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukuvuoden viimeiset kuukaudet meneillään-miten vuosi meni?

Vierailija
04.04.2016 |

Tuleeko tarpeeksi opintopisteitä ja jos jäävät vähiin, miksi? Menikö paremmin/huonommin kuin ajattelit? Tuntuuko siltä että opiskelet oikeaa alaa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kymmene älllää hahaaaacbkjbv

Vierailija
2/22 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveältä. Opiskelin syksyn väärää alaa, sain kumminkin 29op, olisin saanut 36 mutta en vaan jaksanut mennä vikaan tenttiin. Nyt keväällä muutin takaisin vanhempien luo toisesta kaupungista ja luen uusiin pääukokeisiin. Masentaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mennyt. Tulossa 79 tai 82 opintopistettä yhteensä. Olen tyytyväinen.

Vierailija
4/22 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. En saanut harkkapaikkaa vaikka tarjouduin ilmaistöihin, joten keskeytin opinnot. Todennäköisesti makaan kotona loppuelämäni.

Vierailija
5/22 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 80 op:n vuosi täälläkin, kandikin tuli vihdoin paketoitua. Tammi-maaliskuu kauheaa tervanjuontia: kevätväsymys, motivaation puute, ym. iskivät kaikki yhtäaikaa. Ison G:n aihe hyväksytty, eikä muuta tarvitsisi enää tehdäkään. Vuodet menivät äkkiä, enkä oikeastaan halua pois yliopistolta, joten harkitsen jatko-opintoja.

Vierailija
6/22 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu 80 noppaa

Vierailija
7/22 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä noppien  määrää, riippuu ihan siitä suoritanko jotain kirjatenttejä tämän lukuvuoden aikana.

Pitäisi yrittää saada kandi VIHDOINKIN ulos (kandi on siis tehty ja rekisterissä ollut jo reilun vuoden, mutta yksi ainoa essee roikkuu tekemättömänä ja sit olis tutkinnon kurssit kasassa). 

Paskahko vuosi, ala ei innosta ja kursseja olen suoritellut palauttamalla kaiken myöhässä. Kuitenkin valmistuminen olisi teoriassa mahdollista vuoden sisään, eli jos sitä nyt jaksaisi sen gradunkin vääntää...

Vierailija
8/22 |
04.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveältä. Opiskelin syksyn väärää alaa, sain kumminkin 29op, olisin saanut 36 mutta en vaan jaksanut mennä vikaan tenttiin. Nyt keväällä muutin takaisin vanhempien luo toisesta kaupungista ja luen uusiin pääukokeisiin. Masentaa.

lisäyksenä että yritin saada opintopsykologille aikaa, mutta hän vastasi kahden kuukauden kuluttua kun olin jo lähtenyt koko kaupungista, ja sitten hain YTHSn kautta mielenterveyspalveluita mutta kaupungin YHTSä oli ruuhkaa niissä joten minua ei katsottu tarpeeksi kiirelliseksi niihin. Sain sentään hoitajan kuuntelemaan sen kerran.

Vierailija
9/22 |
05.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
10/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko porukka vetää 80 op:tä lukuvuodessa? Millä alalla? Ette varmaan käy töissä samalla? Normisuositushan on 60 op per lukuvuosi, Kelan vähimmäisvaatimus sen jotain 40 op.

Vierailija
11/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko porukka vetää 80 op:tä lukuvuodessa? Millä alalla? Ette varmaan käy töissä samalla? Normisuositushan on 60 op per lukuvuosi, Kelan vähimmäisvaatimus sen jotain 40 op.

Joo, hurjalta kuulostaa. Lääkiksessäkin 60 op/lukuvuosi. Ehkä nuo on sitten jotain "kevyempiä" kursseja? Eihän tuollaista määrää voi suorittaa mitenkään, varsinkaan jos on paljon pakollisia läsnäoloja.

Vierailija
12/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

lisäyksenä että yritin saada opintopsykologille aikaa, mutta hän vastasi kahden kuukauden kuluttua kun olin jo lähtenyt koko kaupungista, ja sitten hain YTHSn kautta mielenterveyspalveluita mutta kaupungin YHTSä oli ruuhkaa niissä joten minua ei katsottu tarpeeksi kiirelliseksi niihin. Sain sentään hoitajan kuuntelemaan sen kerran.

Miten pääsykokeisiin lukeminen on sujunut? Mille alalle haet?

Vierailija
13/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kans ihmettelen tuota määrää. Mä saan tänä vuonna henkilökohtaisen ennätykseni 65 opintopistettä, enkä ole tehnyt koko vuonna juuri mitään muuta kuin opiskellut aamusta iltaan. Mulla on jo tällaisenaankin kalenteri sellainen, että parhaaseen aikaan on viisi luentoa samaan kellonaikaan päällekkäin ja jokaisella kurssilla muutama palautettava harkkatyö. 

Mulla on mennyt vuosi ihan ok, mutta huomenna on edessä tentti, jota olen pelännyt viimeiset pari kuukautta. Viimeinen kurssi kandia varten ja jos en saa tuota läpäistyä, en pääse aloittamaan graduani ensi vuonna. Paska tilanne sinänsä, sillä opintotukikuukauteni loppuvat samalla, ellen pääse etenemään maisterivaiheeseen. Koko maisteritutkinnostakin minulta puuttuu enää gradu + 20 op, joten olisi todella todella turhauttavaa siirtää gradun aloittamista vielä vuodella. Harmi vaan, että ekasta tentistä pääsi läpi ainoastaan 30% opiskelijoista, joten pahalta näyttää :(

Vierailija
14/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kans ihmettelen tuota määrää. Mä saan tänä vuonna henkilökohtaisen ennätykseni 65 opintopistettä, enkä ole tehnyt koko vuonna juuri mitään muuta kuin opiskellut aamusta iltaan. Mulla on jo tällaisenaankin kalenteri sellainen, että parhaaseen aikaan on viisi luentoa samaan kellonaikaan päällekkäin ja jokaisella kurssilla muutama palautettava harkkatyö. 

Mulla on mennyt vuosi ihan ok, mutta huomenna on edessä tentti, jota olen pelännyt viimeiset pari kuukautta. Viimeinen kurssi kandia varten ja jos en saa tuota läpäistyä, en pääse aloittamaan graduani ensi vuonna. Paska tilanne sinänsä, sillä opintotukikuukauteni loppuvat samalla, ellen pääse etenemään maisterivaiheeseen. Koko maisteritutkinnostakin minulta puuttuu enää gradu + 20 op, joten olisi todella todella turhauttavaa siirtää gradun aloittamista vielä vuodella. Harmi vaan, että ekasta tentistä pääsi läpi ainoastaan 30% opiskelijoista, joten pahalta näyttää :(

Heh, hylsyprossa kuulostaa tutulta. Mikä ala kyseessä sinulla?

Vierailija
15/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt 65 noppaa kasassa. En ole tehnyt koko lukuvuotena käytännössä mitään muuta kuin opiskellut aamusta iltaan/yöhön ja tehnyt vähän töitä sivussa. Tosin kursseja on vielä kesken aika monta, joten pitäisi vielä tulla lisää noppia parin kuukauden aikana. Rankat rutistukset menossa. 

Vierailija
16/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vedä, kunhan kirjoittelee. Tuo on sitä samaa sakkia joka väittää tehneensä kandin päivässä ja gradun kahdessa, arvosanana tietty vitonen.

Vierailija
17/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaan saan kandin vihdoin kirjoitettua, kasaan tulisi 74 op ja sen jälkeen kandin tutkinto on valmis. Kesällä gradun kirjoittaminen kesätyöttömyyden takia, syksyllä sen pisteet mukaan luettuna 54 op ja vuoden vaihteessa KTM:n paperit tulossa.

Oon aika ihmeissäni, että olen saanut noin hyvin pisteitä kasaan, vaikka sisäilmalla aika isot vaikutukset ollut mun jaksamiseen. Nyt vaan toivon, että valmistumisen lähellä saisin töitä. :)

Vierailija
18/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yhtenä lukuvuotena suorittanut 108 opintopistettä, jotka koostuivat palautetusta kandista, työkokemuksen hyväksilukemisesta (nämä kaksi yht. 20 op) sekä pitkälti kirjantenteistä. Halu saada kandintutkinto purkkiin oli niin kova, että suoritin arvosanoista välittämättä kaikki puuttuvat kurssit. Onnistuuhan tuo 80 op, jos on vaan tahtoa, enimmäkseen kirjatenttejä eikä arvosanoilla ole niin väliä.

Omalta osaltani tämä lukuvuosi meni todella hyvin, sillä sain roikkuneen gradun tehtyä loppuun ja valmistun viimeinkin!

Vierailija
19/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vuos takana kauppatieteitä nyt, about 80noppaa tulee.. Ei ollu läsnäolopakkoa joka kurssilla mutta lähes kaikilla luennoilla kävin silti. Ka 4 ja luppoaikaa oli vaikka kuinka. Kurssit olivat mielestäni kyllä aika helppoja, pääsykoemateriaalin keraamista. Tyytyväinen olen.

Vierailija
20/22 |
14.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, hylsyprossa kuulostaa tutulta. Mikä ala kyseessä sinulla?

Mä luen kauppakorkeassa rahoitusta. Muuten kurssit on ollut ihan ok, mutta tää yksi on sellainen, että tuntuu, että opetuksen taso ei ihan vastaa tentissä vaadittua tasoa... Korkean arvosana läpipäässeilläkin kun oli 4 ja senkin sai vain yksi tyyppi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi