Katin omistaja

Olen muuttanut omakotitalosta kissani kanssa rivitaloon vuoden vaihteessa. Aikaisemmin kissani on kulkenut vapaana ulkona halutessaan. Nyt siihen ei ole mahdollisuutta. Tähän asti kissa on sopeutunut olemaan vain sisällä. Olen kuitenkin miettinyt, olisiko jotain ratkaisua pihalla pitoon, ettei karkaisi. Olemassa on jo aita, mutta siitä katti pääse yli. Osaisiko joku antaa vinkkejä asiaan. Pitäisikö kissan karkote aitaan pantuna, katin aitauksen sisällä?

• ylös 0
  • alas 4

Kommentit (10)

Vierailija

Kun kerran asut rivitalossa, niin anna kissasi kulkea ulkona. Minä asun kerrostalon alimmassa kerroksessa ja naapuri antaa kissojensa kulkea ulkona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Käytä hihnassa. Voit myös ostaa sellaisen vaijerijutun takapihalle (ei mitään hajua, mikä sen nimi on). Sellainen mikä joillain ulkokoirilla on, ovat siinä narussa kiinni.

Vierailija

Tee pihalle kissa-aitaus. Mikään karkote ei pidä sitä omalla pihallaan. Aitauksen voi tehdä vaikka terassille, tms. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täällä tähän mennessä 18 kissatappoa omalta pihalta. t. citymetsästäjä
Vantaan Sanomissa joku kommentoi vapaana juoksevista koirista kuinka hän suolestaa ne perhosveitsellä, jos tulee vastaan kun on kissaansa ulkoiluttamassa. Hengenheimolaisia sinulle, tulisitte hyvin juttuun ja näin itse vantaalaisena uskon, että tuo mies on olemassa.

Vierailija

Kissa-aitaus tarkoittaa katollista, suurta häkkiä. Katto tulee olla, koska kissathat ovat tunnetusti hyviä kiipeilijöitä.
Jos kissa on nyt tyytyväinen sisäkissa, niin anna olla. Epäilen, ettei vapaana kulkenut enää totu valjaisiin, mutta voihan sitä toki kokeilla, eiväthän valjaat paljoa maksa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi kissa ei voi ulkoilla vapaana? Onko naapurien kanssa juteltu asiasta?

Olettaisin AP asuvan nyt taajamassa, joten kissan ulkoiluttaminen vapaana on kiellettyä ihan lainkin mukaan. Ja sitten käytännön syistä on erittäin epämiellyttävää tuo kissojen vapaa ulkoiluttaminen. Aikanaan kun asuimme rivarissa, oli yhdessä asunnossa kissa ja sehän teki tietysti asiansa lasten hiekkalaatikkoon, vaikka omista oli kovasti toista mieltä.

Vierailija

Käytä valjoissa kävelyllä ja pihalle voit tehdä aitauksen. Aidan yläosan pitää olla 45 asteen kulmassa niin kissa ei hyppää siihen.

Vierailija

Melko rohkeaa antaa kissojen ulkoilla vapaana tiiviisti asutulla alueella. Saattaa helposti jäädä kissa palaamatta kotiin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.